Perioada sărbătorilor de iarnă ce tocmai s-a încheiat a fost una foarte frumoasă, dar în același timp și deosebit de stresantă. După această scurtă pauză, este firesc ca angajații să se întoarcă mult mai puțin motivați pentru a întâmpina volumul mare de muncă, inbox-ul plin și sarcinile restante de la finalul anului.

Într-un studiu organizat în luna decembrie de către Appreciation at Work pe un eșantion de 1.200 de persoane, s-a descoperit că presiunea de a termina treburile de sfârșit de an se află pe primul loc în topul angajaților atunci când vine vorba despre principalele neplăceri profesionale din perioada sărbătorilor.

Pe de altă parte, nici persoanele în funcții de management nu sunt dispuse să le facă angajaților reîntoarcerea la birou mai ușoară. Într-un alt studiu organizat în luna octombrie de către Wrike pe un eșantion de 1.400 de manageri, 34% dintre angajați au spus că sunt nemulțumiți de modul de gestionare a procesului de muncă.

Când angajații se întorc la birou după sărbători, aceștia necesită timp pentru a reintra în ritmul lor obișnuit de lucru și pentru a relua toate activitățile lăsate în urmă de anul trecut. Totuși, și pentru angajați și pentru manageri, există câteva sfaturi ce pot grăbi procesul de readaptare:

  1. Comunicați clar și concis

În momentul în care angajații se întorc la muncă după anul nou sunt întâmpinați de un inbox plin. Să treceți în revistă toate mail-urile primite este primul pas, iar acest lucru o să vă ocupe destul timp.

Chiar și cu toate aceste mailuri primite, angajaților tot le lipsesc informatii importante de care au nevoie pentru a-și putea desfășura activitatea. Studiul celor de la Wrike a demonstrat că lipsa informațiilor esențiale este cauza principală de stres pentru angajați.

Ajutați-vă angajații să scape de suprasolicitarea de după sărbători prin îmbunătățirea comunicării. Nu le mai trimiteți mail-uri, ci încercați să discutați cu aceștia față în față, la telefon sau prin diverse căi de comunicare internă cum ar fi “team chat”. Folosiți metoda de comunicare care vă va ajuta să vă transmiteți mesajul  într-un mod cât mai eficient.

Când angajații se întorc la birou, asigurați-vă că au toate informațiile necesare pentru a se întoarce la nivelul de productivitate de dinainte de sărbători. Este recomandat să îi puneți la curent în privința oricărei schimbări, indiferent dacă este vorba de un proiect sau de un termen limită, de feedback primit din partea clienților sau orice alte informații ce ar fi putut să se piardă prin inbox-ul acestora.

  1. Stabiliți obiectivele pentru noul an

Când angajații se întorc la birou după o pauză, aceștia se axează pe anumite sarcini minore, precum curățarea biroului sau unele mai importante ce au rămas neterminate de anul trecut, dar uita de imaginea de ansamblu. Aceste obiective pe termen scurt îi pot face să se simtă copleșiți și demotivați. Mai mult, 49% din angajații chestionați de Wrike au declarat că obiectivele nerealiste reprezintă una dintre principalele cauze de stres de la locul de muncă.

Să fim sinceri, angajații au nevoie de obiective pe termen lung pentru a rămâne motivați, dar, din păcate,  acestea nu reprezintă o prioritate după sărbători. Într-un studiu realizat de Saba Software toamna trecută, 60% din liderii de resurse umane consideră că organizațiile lor oferă angajaților un drum profesional clar, dar, în același timp, doar 36% dintre angajații acestor companii au fost de acord cu această afirmație.


Citește și 4 modalități de a preveni apariția plictiselii în companie


Angajații au nevoie de proiecte și obiective realizabile pentru a rămâne implicați în munca pe care o depun. În momentul în care aceștia se întorc din vacanță, reevaluați obiectivele organizației pentru a vă asigura că sunt realiste și pregătiți întâlniri individuale cu fiecare angajat în parte pentru a le explica așteptările dumneavoastră și care este rolul lor în îndeplinirea acestor obiective. Aceste misiuni pe termen lung vă vor ajuta să vă mențineți angajații motivați să lucreze și să se dezvolte în permanență.

  1. Facilitați munca în echipă

Când angajații se întorc la birou, se confruntă, în general, cu un volum de muncă mai mare, iar, dacă aceștia nu pot lucra eficient în echipă, vor ajunge să petreacă mai multe ore în plus la birou pentru a-și îndeplini sarcinile. Studiul celor de la Wrike a mai descoperit că lipsa colaborării, distribuirea neclară a sarcinilor, precum și modul în care anumiți membri ai echipei îi trag pe ceilalți în jos reprezintă, de asemenea, factori majori de stres la locul de muncă.

Pentru a trece peste suprasolicitarea cauzată de vacanța de iarnă, angajații trebuie să își știe clar responsabilitățile și să poată lucra împreună pentru a le îndeplini. După vacanță, reevaluați rolul fiecărui membru din echipă și delegați sarcini specifice pentru a le reaminti angajaților cine este responsabil pentru ce și pentru a-i face răspunzători de propria lor muncă.

  1. Eliminați procrastinarea

Este evidentă tendința angajaților de a se mișca mai lent în momentul în  se întorc la birou dupa vacanță. Aceștia vorbesc cu colegii despre cum și-au petrecut sărbătorile, verifică rețelele sociale și se uită peste pozele din vacanță. Pe scurt, aceștia procrastinează.

Printre angajații chestionați de Wrike, 51% dintre aceștia au spus că procrastinarea în sine reprezintă un factor de stres. După vacanță, angajații au tendința să procrastineze mai mult decât în mod normal. Deși majoritatea distragerilor afectează performanța angajaților, un studiu efectuat de către BambooHR a demonstrat că pot exista  și câteva forme care îmbunătățesc nivelul de productivitate. Peste 1000 de angajați din Statele Unite au fost chestionați, iar aceștia au răspuns că scurtele pauze alături de colegi sunt surse importante pentru sporirea motivației și a productivității.

Permiteți-le angajaților să își poată lua pauze productive pentru a socializa cu ceilalți colegi. Împărțiți obiectivele pe termen lung în sarcini mai mici și mult mai ușor de realizat, fiecare cu propriul său termen limită. Pentru ca angajații dumneavoastră să nu se sperie de volumul foarte mare de lucru de după vacanță, asigurați-vă că fiecare dintre aceștia știe cu exactitate ce trebuie făcut și care este rolul lui în îndeplinirea obiectivelor companiei.

Great People Inside oferă soluții complete de evaluare și ușor de utilizat în toate procesele de resurse umane, de la atragerea și selecția candidaților până la dezvoltarea, integrarea și retenția angajaților. Ca un punct de pornire în analiza comportamentului uman, GR8 Big5 Behaviors se axează pe explorarea dimensiunilor personalității care favorizează performanța de top. De la conștiinciozitate la reziliență și tenacitate, toate trăsăturile de caracter disponibile în această evaluare sunt eficiente în predicția performanței.  Pentru mai multe detalii, click aici.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

 

 

 

Surse: https://www.entrepreneur.com