Angajații fericiți se preocupă cu adevărat de nevoile clienților, iar clienții mulțumiți vor spune numai lucru bune despre organizația dumneavoastră, contribuind , astfel și la dezvoltarea imaginii companiei. Este un fapt bine-cunoscut că, atunci când toate departamentele lucrează la capacitate optimă și când angajații se folosesc în mod inteligent de abilitățile lor, lucrul în echipă devine foarte plăcut.

Dar cum poate fi dezvoltată în organizație o astfel de atmosferă ideală ? Acestea sunt câteva dintre cele mai eficiente strategii pe care le puteți folosi:

  1. Includeți în echipa dumneavoastră cel puțin un „top performer”

Un ‘top performer’ este acea persoană care, pe lângă toate abilitățile pe care le deține, va fi mereu cu un pas înaintea celorlalți datorită personalității sale. Bineînțeles, acest lucru nu poate fi observat de la primul interviu.

Pe scurt, ar trebui să căutați în permanență top performeri, indiferent dacă aveți o poziție disponibilă în organizație sau nu. Vă puteți crea o listă cu anumiți candidați potențiali. Într-un studiu recent publicat de către Gallup, 21% dintre milenarii intervievați au declarat că și-au schimbat locul de muncă în ultimul an de activitate, adică de 3 ori mai mult decât cei din generația X.

De asemenea, trebuie menționat că, în fiecare zi, peste 10,000 de baby-boomers se pensionează. Datorită acestui fapt, companiile au nevoie de o listă de top performeri la care să poată apela în orice moment. Majoritatea companiilor recrutează și angajează într-un mod reactiv. Idealul este ca voi să fiți proactivi.

  1. Este nevoie și de wellbeing (bunăstare ocupațională) la locul de muncă

Bunăstarea ocupațională este absolut necesară și aduce multe beneficii companiei. Aceasta este benefică atât angajaților, cât și clienților. Faptul că angajații se simt bine la locul de muncă poate rezulta într-o explozie de energie și entuziasm ce poate fi folosită pe durata programului de lucru. De exemplu, le puteți propune angajaților ca fiecare zi de vineri să fie cu program redus în cazul în care aceștia își ating obiectivele din ziua respectivă. Cu siguranță veți observa că nivelul acestora de implicare și satisfacție va crește considerabil.

  1. Asigurați-vă că angajații știu că vă pasă de ei

Un mediu de lucru în care toții angajații beneficiază de încredere reciprocă poate îmbunătăți semnificativ mentalitatea de echipă, în special pentru acele persoane mai timide ce preferă să nu-și exteriorizeze sentimentele.

Tratați-vă angajații cu respect, comunicați cu ei deschis și onest. Puteți să le spuneți care sunt cele mai importante puncte forte ale lor și ce anume ar putea îmbunătăți. Cel mai important este ca aceștia să știe că vă pasă de ei și că le doriți succesul. Fiți încurajatori, deoarece, în acest fel, veți reuși să le creșteți stima de sine și să le sporiți încrederea în propriile puteri, iar toate acestea îi vor face să fie mult mai dedicați muncii pe care o depun.

  1. Atunci când sunteți într-o poziție de leadership, încercați să înțelegeți “De ce”

Conform unui studiu din 2016 realizat de către Wall Street Journal, aproximativ jumătate dintre angajații din Statele Unite au declarat că s-au simțit mulțumiți în privința propriilor joburi în ultimul an. De ce este statistica atât de sumbră? Un motiv ar putea fi faptul că organizațiile nu petrec suficient timp explicându-le angajaților care este importanța muncii lor.

În raportul Deloitte din 2016 despre generația “millennials”, s-a descoperit că aceștia au o motivație în plus atunci când scopul este bine definit, iar profitul joacă un rol secundar. Angajații sunt mai dornici să rămână la jobul existent dacă sunt atrași de misiunea companiei. Având în vedere faptul că milenarii ajung să domine piața muncii, este mai important ca niciodată ca angajații să simtă că au un scop real în cadrul companiei.


Citește și Cum să vă faceți un obicei din a învăța lucruri noi


  1. Procesul de învățare continuă este vital

Liderii trebuie să își încurajeze angajații să urmeze calea dezvoltării personale și profesionale. În fiecare an, marile companii oferă angajaților acestora bani exclusiv pentru cursuri de dezvoltare profesională – evenimente de networking, conferințe, seminarii – orice ar putea să îi ajute să își îmbunătățească performanțele de la locul de muncă și să aibă un impact pozitiv în pozițiile pe care le ocupă.  Datorită multitudinii de informații și tehnologii ce apar zi de zi, este vital ca angajații dumneavoastră să fie mereu la curent cu cele mai noi idei și practici din industria în care compania dumneavoastră activează.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

 

 

 

 

 

Sursa:

https://www.entrepreneur.com