Succesul unei afaceri pornește de la lideri și de la strategiile pe care aceștia le pun în aplicare. Edwin H. Friedman a afirmat, „Leadershipul poate fi considerat ca o capacitate de a te defini în fața celorlalți într-un mod care clarifică și extinde o viziune a viitorului.” Este important să recunoaștem atributele pozitive, eficace ale fiecărui lider, dar este important și să conștientizăm obstacolele care se conturează. Un leadership de succes se dezvoltă de-a lungul timpului și nu poate fi îmbunătățit decât atunci când liderii știu să depisteze și să remedieze factorii care îl inhibă pe acesta. În continuare, vă voi prezenta cele șapte păcate capitale în leadership:

Păcatul nr. 1: Graba în timpul procesului de angajare

Fără a-și rezerva perioada corectă de timp pentru a angaja salariații, companiile riscă să piardă timp, efort și bani din cauza unei persoane care nu a fost niciodată calificată pentru a îndeplini o anumită funcție. În general, practicile calitative de angajare la toate nivelurile îmbunătățesc performanța. Interviurile tradiționale și controalele îi pot ajuta pe angajatori să își formeze o imagine clară a comportamentelor din trecutul candidatului, dar un predictor mult mai exact al comportamentului este reprezentat de evaluările realizate înaintea angajării. Dacă nu investiți acum timp și bani în angajarea persoanei potrivite, cum vă puteți aștepta să aveți vreodată rezultate semnificative? Asigurați-vă că atât dumneavoastră cât și echipa HR sunteți bine echipați pentru a implementa un proces eficient de angajare și integrare.

Păcatul nr. 2: Presupunerea că angajații dumneavoastră cunosc obiectivele și scopul companiei

Chiar dacă organizația dumneavoastră a implementat un plan strategic impresionant, acesta se poate dovedi inutil dacă nu este înțeles și acceptat la toate nivelurile. Liderii eficienți ar trebui să își aloce timp pentru a-și instrui angajații în legătură cu obiectivele companiei. Liderii sunt responsabili inclusiv de fixarea obiectivelor pe termen scurt și de comunicarea clară și consecventă a acestora. Obiectivele și scopurile companiei trebuie repetate de fiecare dată când compania realizează planuri pe termen scurt. În acest mod, angajații vor înțelege pe ce se bazează compania.

Păcatul nr. 3: Incapacitatea de a dezvolta abilitățile echipei

Nereușita de a dezvolta talentele oamenilor dumneavoastră printr-un program adecvat de training reprezintă o risipă de resurse. Multe companii își petrec mai mult timp negociind și cumpărând tehnologia și echipamentul necesar decât instruindu-și angajații. Și totuși ele afirmă că angajații reprezintă principala valoare de care dispun. Investind în angajați, companiile investesc în succesele viitoare. Prin training vă asigurați de reușita angajaților. Prin neglijarea trainingului și dezvoltării corespunzătoare, companiile nu fac decât să sporească șansele de eșec.

Păcatul nr. 4: Uitarea evaluării activităților comerciale

Este ușor să cădeți pradă obișnuinței de a crede că „sunt doar afaceri de zi-cu-zi”. Nu este nevoie de mult efort pentru a vă ocupa mecanic de sarcini sau pentru a avea mereu aceeași abordare, pe motiv că așa ați făcut întotdeauna. Ar trebui să  evaluați permanent activitățile din afacerea dumneavoastră. Sunt necesare și relevante? Dacă da, aceste activități trebuie monitorizate pentru a determina eficiența și eficacitatea lor. Dacă reușiți să vă cuantificați succesele, va fi mult mai ușor să vă stabiliți obiectivele și să vă motivați angajații pornind de la date concrete. Cui nu-i place să audă că munca sa a dat roade?

Păcatul nr. 5: Oprirea feedback-ului

Așa cum vă evaluați activitățile comerciale, ar trebui să vă evaluați și angajații, cu regularitate. Puteți face acest lucru prin intermediul evaluărilor de performanță sau a conversațiilor pe durata activităților zilnice, feedback-ul fiind necesar pentru bunul mers al lucrurilor, astfel încât angajații să își poată dezvolta carierele. Începeți să comunicați de la bun început cu angajații în legătură cu așteptările dumneavoastră și cu prestația lor. Evaluările la sfârșit de an sunt utile în evidențierea evenimentelor din trecut, dar este mult mai eficient și motivant să comunicați încontinuu cu angajații despre viitorul acestora. În acest mod, greșelile sau erorile de comunicare pot fi reparate în timp util, scutindu-vă de acest efort pe viitor.

Păcatul nr. 6: Presupunerea că faceți o treabă excelentă

Dacă presupuneți că angajații și clienții sunt mulțumiți doar pentru că nu ați primit nicio sesizare, este bine să știți că nu folosiți barometrul cel mai exact. Rețelele de socializare, opțiunile web și aplicațiile mobile pun la dispoziția consumatorilor o mulțime de modalități simple de feedback. Prin punerea în aplicare a sugestiilor utile din partea clienților, veți îmbunătăți rata de succes a companiei dumneavoastră. Acest tip de feedback trebuie luat în serios; este neprețuit! Încurajați-vă angajații să vă dea la rândul lor feedback.

Păcatul nr. 7: Incapacitatea de a vă promova în mod constant afacerea

Dacă nu reușiți să înțelegeți relația dintre marketing și vânzări, organizația va avea de suferit. Să luăm exemplul companiilor celor mai de succes din ziua de azi, cum ar fi McDonalds sau Coca Cola; acestea au devenit giganți la nivel mondial și și-au păstrat poziția datorită unor campanii ingenioase de marketing care le-au susținut vânzările uimitoare. Chiar și afacerile cu o forță de vânzări excelentă ar trebui să se promoveze permanent.

Marketingul, PR-ul, cercetarea și publicitatea sunt esențiale. Aceste discipline oferă strategii de identificare a noilor piețe, de comunicare cu clienții și de stabilire a brandului și mesajului pe toate canalele. Marketingul și tehnologia evoluează în permanență, iar acest lucru s-a întâmplat mai ales în ultimul deceniu, având în vedere popularitatea rețelelor de socializare. Incapacitatea de a urmări activ aceste noi strategii vă va afecta abilitatea companiei de a concura pe piață.

Eficiența în leadership este realizabilă prin efort și înțelegere. Liderii cei mai de succes sunt conștienți de abilitățile și slăbiciunile lor și se vor strădui să își creeze abilități din slăbiciuni. Liderii stabilesc reperele din companiile pe care le administrează. Cu o cunoaștere a „păcatelor” frecvente, liderii se pot pregăti mai bine pentru a lua măsuri preventive, contribuind la un viitor mai bun.