“Printr-o nouă măsură îndrăzneață destinată să abordeze șomajul în rândul tinerilor, parlamentarii din Statele Unite au hotarât, Marți, 1 aprilie, să subvenționeze criogenizarea temporară a absolvenților de facultate, până cînd își va reveni piața forței de muncă”,  a relatat o cunoscuta publicație de știri ironice din SUA. Desigur, a fost o glumă, dar acum vorbind serios, Generația Mileniului, persoanele care au intrat pe piața forței de muncă începând cu anul 2000, are nevoie de o schimbare de perspectivă.

Piața locurilor de muncă nu poate fi în întregime de vină; Generația „Y” sau „Millennials”, Generația “Google”, “Generația Trofeu” sau “iGeneration” cum a fost denumită de sociologi, nu este atât de mult interesată de găsirea unui loc de muncă, ci de găsirea unui loc de muncă bun.

În urma unui studiu efectuat de compania Profiles International, a reieșit că egocentrismul și drepturile pe care și le arogă sunt unele dintre cele mai mari obstacole pentru tinerii de douăzeci și ceva de ani în a-și găsi un loc de muncă. În calitate de angajați, au fost descriși ca fiind “centrați doar asupra lor, neajutorați și cu așteptări nerealiste de lucru”, deși banii nu ocupă un loc fruntaș în prioritățile tipice Generației Mileniului”. 80% din respondenți preferă un loc de muncă plăcut și flexibil și doresc să primească feedback regulat de la managerii lor, iar 75% dintre ei își doresc mentori. Acest lucru se datorează în mare parte feedback-ului aproape instantaneu pe care “Generația Trofeu” îl primește pe rețelele de socializare online dar și  modelului de învățământ bazat pe proiecte de grup și munca în echipă.

Același studiu a constatat ca 79 % din tinerii care fac parte din Generația Mileniului consideră că ar trebui să li se permită să poarte blugi la locul de muncă, cel puțin uneori, iar 93 % că își doresc un loc de muncă unde să poată “fi ei înșiși. ” În contrast, doar  60% din Generația Baby Boomers (persoanele născute în perioada 1946-1964) cred că ar trebui doar ocazional, să li se permită să poarte blugi la locul de muncă.

De ce toți acești tineri de douăzeci și ceva de ani cred că ar trebui să li se permită să poarte ce vor? Pentru că asta au auzit toată viața lor.

Vă las pe voi acum să trageți concluziile din câteva date statistice rezultate în urma unui alt studiu efectuat de MTV despre generația Mileniului sau cum i-au denumit chiar ei ” Lucrătorii fără gulere”:

” Vreau să iubesc ceea ce fac”, a devansat salariul și un bonus mare.

89 %  din persoanele incluse în studiu declară că “Este important să am ceva de învățat în mod constant la locul de muncă.”

Jumătate din tinerii ce fac parte din Generația Mileniului spun că “Mai degrabă nu am un loc de muncă decât să am un loc de muncă pe care îl urăsc. “

95 % din respondenți sunt de părere că ” Sunt motivat să lucrez mai mult, atunci când știu unde se îndreaptă munca mea.”

76 % cred ca “Șeful meu ar putea învăța multe de la mine.”  

65 % spun “Eu ar trebui să fiu mentorul colegilor mei mai în vârstă atunci când vine vorba despre tehnologie și rezolvarea problemelor. “

66 % dintre tinerii Generației Mileniului vor să își inventeze propria lor poziție la locul de muncă.

60 % afirmă că ” în cazul în care nu pot găsi un loc de muncă care să îmi placă, voi încerca să găsesc o cale de a-mi crea propriul meu loc de muncă. “

83 % din tinerii Generației Mileniului sunt în căutarea unui loc de în care creativitatea să le fie este apreciată.

S-ar părea că una dintre cele mai mari probleme este dorința de a fi apreciat, iar acest lucru este de înțeles. Dar modul în care nou-veniții în rândul forței de muncă solicită aceste cerințe, are ca rezultat un număr redus de ocupare a locurilor de muncă pentru Generația Y, și lasă un gust amar oamenilor cu mai multă experiență în muncă despre așa numita Generație Trofeu.

Așadar, deși din punct de vedere socio-profesional se disting față de generațiile anterioare prin creativitate, încredere în forțele proprii, preocupare pentru viitor, liberate în exprimare și o mai mare deschidere la schimbare, la locul de muncă s-au obișnuit să aibă așteptări mari, să avanseze rapid în cariera deși nu au experiența necesară iar pe lângă bonusuri și recompense salariale, ei vor să aibă un loc de muncă relaxat, unde se pot dezvolta rapid.