Aproape nimeni nu își dorește să devină antreprenor doar pentru a-i putea conduce pe alții. De obicei, oamenii își încep propria afacere pentru că sunt pasionați de o anumită idee (sau poate că s-au săturat, pur și simplu, să aibă un șef).

Totuși, dacă afacerea are succes, compania se va extinde, iar CEO-ul va ajunge responsabil de conducerea a cel puțin câtorva zeci de angajați. Ajay Yadav, fondator și CEO al organizației Roomi, susține că orice persoană ajunsă într-o astfel de situație trebuie să renunțe la trei obiceiuri specifice pentru a prospera:

  1. Încercarea de a deveni liderul distant și imparțial

Unii oameni consideră că ar trebui să se distanțeze de echipa lor pentru a fi lideri adevărați. Logica din spatele acestei idei – că liderii buni ar trebui să fie complet imparțiali – nu este complet ridicolă. Ajay menționează că, totuși, această încercare de a păstra distanța față de angajați va aduce, per total, mai mult rău decât bine. Oricine își propune să devină forțat un astfel de lider imparțial și distant va purta în permanență o luptă interioară, ce va fi dăunătoare, atât pentru sine, cât și pentru angajați. În schimb, ceea ce ar trebui să faceți este să vă apropiați de angajații voștri, să îi ascultați și să le împărtășiți toate ideile legate de viitorul companiei.

  1. Compararea succesului personal cu cel al altor oameni

Există extrem de mulți oameni inteligenți și muncitori în lume. O greșeală pe care o fac mulți antreprenori este să se compare cu fiecare dintre acești oameni: El este mai tânăr decât mine și, totuși, are mai mult succes… Oare unde greșesc? De multe ori, oamenii care gândesc în acest fel ajung să comită și o a doua greșeală: își împărtășesc anxietățile cu propria echipă și ajung să îi demotiveze pe cei din jur.

Pentru evitarea unei astfel de mentalități, ar trebui să înțelegeți un lucru esențial: definiția succesului este una strict subiectivă și personală; din exterior, se poate judeca dacă o persoană a obținut succesul doar luând în calcul experiențele, prioritățile și dificultățile prin care a trecut persoana respectivă. Odată ce înțelegeți că singurul aspect pe care ar trebui să-l cercetați referitor la succesul altor persoane trebuie să țină de inspirație și idei bune, echipa și afacerea dumneavoastră vor fi extrem de avantajate.


Citește și 5 stiluri extreme de leadership ce trebuie evitate


 

3. Așteptări mult prea mari de la angajați

Fiecare om trebuie să fi avut, la un moment dat, un șef care repeta lucruri de tipul: “vreau să vă dați silința în proporție de 110%!”  Deși genul acesta de afirmații pot părea simple și inofensive, ceea ce mulți angajați aud, de fapt, este „vreau să vă petreceți mai puțin timp cu familia și prietenii, să vă abandonați hobby-urile, să dormiți mai puțin și să obțineți rezultate!” Punându-vă în pielea lor, puteți observa cu ușurință ridicolul unor astfel de cereri și efectele negative pe care le pot avea asupra moralului și productivității angajaților. Indiferent de situația în care se află compania dumneavoastră, trebuie să vă asigurați că angajații beneficiază de un echilibru între viața personală și cea profesională; dacă îi tratați corespunzător, atunci când organizația va trece printr-o perioadă dificilă, nici nu va fi necesar să le cereți să își dea silința, ci o vor face din proprie inițiativă…

În procesul de management al performanței, evaluarea competențelor manageriale este extrem de importantă. Instrumentul de evaluare GR8 360˚ a fost conceput pentru măsurarea eficienței managerilor, analizând comportamentele și abilitățile specifice pentru a determina modul în care aceștia interacționează cu echipele lor și în ce măsură se adaptează la condițiile actuale de piață. Instrumentul cuprinde feedback-ul primit de la subordonați, colegii de pe același nivel ierarhic, superiorii direcți, de la clienți/parteneri, în vederea identificării unui program specific de dezvoltare a abilităților, comportamentelor şi competențelor de leadership. Pentru mai multe detalii, click aici.

solicita evaluare gratuita blog

 

Sursă: fastcompany.com