Indiferent dacă ești patronul unei întreprinderi mici, sau conduci o mare companie, evită aceste greșeli pentru a avea un avans anul viitor (sau în orice alt an).

Știm cu toții că anul 2020 a prezentat lumii o serie de provocări în spațiul antreprenorial. Următoarele sunt cele 15 lucruri de evitat ca antreprenor în anul 2021. 

1. Pierderea concentrării

Când uiți de ce ai intrat în afaceri, ești pe drumul spre eșec. Printre exemple se numără nepăsarea față de clienții tăi și incapacitatea de a răspunde preocupărilor și nevoilor acestora din perspectiva produsului sau a serviciului. Nevoile clienților tăi trebuie să se afle întotdeauna la baza modului în care sunt dezvoltate produsele și serviciile tale. Asigură-te încontinuu că ții legătura cu clienții și evaluezi în mod constant dacă ești pe drumul cel bun.

2. Lipsa de leadership

Noțiunea de leadership organizațional cuprinde numeroase concepte și idealuri, iar vânzările, marketingul, operațiunile și managementul personalului reprezintă doar vârful aisbergului. Când organizațiile și liderii încep să ia decizii greșite, rezultatul va fi aproape întotdeauna nefavorabil. În 2021, alocă-ți timp pentru a te concentra pe leadership și crearea de valoare.

3. Nepăsarea față de angajați

Ca angajator și ca organizație, dacă angajații tăi nu sunt fericiți, motivați sau implicați, este imposibil să se ocupe zilnic de clienții tăi. Organizațiile de succes se concentrează asupra activităților și a structurii interne înainte de a începe să genereze venituri și să abordeze obiective mai importante.

4. Lipsa de colaborare cu partenerii

Organizațiile de succes caută întotdeauna oportunități de a lucra cu ceilalți. Liderii de succes înțeleg că pentru a reuși trebuie să colaboreze. Începe prin a căuta 10 oportunități de parteneriat cu potențiali parteneri și îndreaptă-ți eforturile spre sarcini mărunte pentru început. Consecvența este esențială pentru a reuși.

5. Ridicarea de ziduri

Organizațiile de succes dărâmă zidurile, nu ridică ziduri între ele și factorii interesați. Aici se încadrează concurența, organizațiile din industrie, asociațiile, mass-media și orice alte organizații. Fii cel care dărâma zidurile și îi ajută pe ceilalți să se conecteze și să construiască o industrie mai bună. Trebuie să devii liderul pe care ceilalți îl pot privi și căruia îi pot cere ajutor pentru că au încredere că îi poți ajuta să dărâme zidurile.

6. Ignorarea clienților

Nu îți ignora niciodată clienții. De multe ori, organizațiile se concentrează prea mult pe evenimentele interne. Una dintre companiile cu care am lucrat se concentra pe calitatea produselor și pe niște procese interne mai complicate decât era necesar. Acest lucru a determinat-o să nu acorde atenție vocii clientului și nevoilor reale ale acestuia. Rezultatul? Scăderea veniturilor și degradarea organizațională.

7. Lipsa de răspundere a angajaților

Responsabilitatea este cheia succesului organizațional. Experții sugerează că responsabilitatea reprezintă unul dintre principalele motive pentru reușita organizațiilor. Societatea Americană de Formare și Dezvoltare (ASTD) afirmă că avem șanse de 65% să atingem un obiectiv dacă ne luăm un angajament în acest sens. Există multe studii care demonstrează că responsabilitatea personală, responsabilitatea organizațională și utilizarea unor coachi de responsabilitate contribuie la creșterea posibilității și șanselor de a atinge un obiectiv. Poți să sporești responsabilitatea organizației tale prin stimularea unei culturi a responsabilității.

8. Lipsa unei culturi a execuției

Execuția este probabil cel mai important element al succesului în atingerea unui obiectiv. Mulți dintre noi planificăm la nesfârșit, dar nu ne ridicăm la înălțime când este timpul să executăm. Caută permanent să ai o execuție consecventă, astfel încât să înregistrezi progrese. Asigură-te că îndeplinești promisiunile făcute clienților, angajaților și altor părți interesate, îndeplinind sarcinile și obiectivele declarate.

9. Neasumarea riscurilor

Multe industrii suferă în prezent pentru că refuză să-și asume riscuri. Industriile de servicii, cum ar fi cele juridice și contabile, de exemplu, se luptă cu tehnologia și cu declinul modelelor tradiționale de afaceri, deoarece refuză să se adapteze la o nouă abordare a afacerilor. Riscul de afaceri nu ține doar de componenta financiară, ci și de explorarea de noi domenii de oportunitate, crearea de noi fluxuri de venituri și explorarea unor noi moduri de abordare.

10. Lipsa standardelor

Ai auzit vreodată de o companie de automobile care să nu aibă standarde de siguranță? Dar de o companie aeriană care să nu aibă standarde operaționale? Este imposibil ca unele industrii să nu respecte standardele, deoarece lipsa standardelor poate duce la consecințe grave. Asigură-te că funcționezi la standarde înalte. Aceasta înseamnă să faci tot ce este mai bun, să te aștepți la ce este mai bun și să creezi o mentalitate de calitate și un nivel minim de standarde acceptabile în cadrul organizației, în general.

11. Permisivitatea exagerată

Tiranii organizaționali sunt oamenii care își permit orice. Poate fi vorba de persoane aflate într-o poziție de putere în cadrul organizației, care și-au format obiceiul de a evita să fie trași la răspundere chiar dacă au întreprins acțiuni care subminează standardele organizaționale. Menținerea unei culturi organizaționale libere de tirani organizaționali reprezintă o sarcină dificilă pentru lideri. Cu toate acestea, este important ca toți cei care fac parte din organizație să cunoască valoarea creată, cultura organizațională și să îi respecte pe toți cei pe care îi întâlnesc în cadrul organizației. Acest lucru presupune și respectarea politicilor organizaționale, a viziunii de conducere și valorilor.

12. O abordare mult prea centrată pe concurență

Unele industrii se concentrează prea mult pe ceea ce face concurența. Pe o piață mică, cu multe companii care oferă aceleași produse și care vizează în esență un număr foarte mic de clienți, competiția și avansul față de concurență sunt esențiale pentru supraviețuire. Dacă te concentrezi doar asupra concurenței, vei rămâne în urmă cu inovația. Nu te concentra strict asupra competiției, ci lucrează la aspectele interne, făcând produsul și soluțiile mai valoroase pentru clienți și ridicându-ți standardele

13. Ignorarea criticilor

Ai avut vreodată critici care stau tot timpul cu ochii pe tine? Dacă nu, înseamnă că nu ai avut cu adevărat un impact asupra industriei tale. Acest mod de gândire este relativ netradițional. Ar trebui să ai întotdeauna critici, mai ales cei care îți indică direcția corectă, ajutându-te să identifici atât domeniile în care te confrunți cu provocări, cât și domeniile în care există oportunități. Acordă-le atenție celor care te arată cu degetul și te ghidează în direcția cea bună.

14. Stângăcia socială

În 2021, trebuie să ai o organizație implicată pe plan social. Aceasta înseamnă susținerea cauzelor sociale, întâlnirea cu alte persoane cu interese similare, ajutarea angajaților tăi să facă parte din schimbarea socială, implicarea organizației tale în inițiative și idei care depășesc doar ceea ce realizezi pe plan profesional ca organizație. La nivel local, poți găsi o echipă de baschet școlar care are nevoie de sprijin sau un proiect de conservare care caută voluntari. Aceste proiecte și oportunități sunt un mijloc de a-ți implica angajații și de a lucra îndeaproape cu comunitățile care susțin organizația ta. Implică-te și asigură-te că nu ai o organizație inactivă pe plan social.

15. Renunțarea la învățare

Dacă ai încetat să înveți ca individ și ca organizație, atunci nu se mai poate face nimic. Uită-te la o parte din industriile care mor lent astăzi, inclusiv industria contabilă. Firmele contabile tradiționale se confruntă cu un efort de supraviețuire tot mai mare, deoarece tehnologia zdrobește firmele care refuză să se schimbe și să se adapteze la un nou mod de a face afaceri. Trebuie să ai întotdeauna o organizație avidă de cunoaștere și să te asiguri că toți cei din cadrul companiei învață ceva nou.

Succesul ca organizație, ca lider sau ca freelancer, este rezultatul unei combinații de factori, dar există o mulțime de oportunități pentru de a face progrese și de a reuși în 2021 ca antreprenor și ca afacere.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com