Există numeroase discuții despre cele mai bune stiluri de autoritate și despre cum să le imiți, dar mult mai puține despre atributele mai nuanțate ale unui leadership excelent… până acum.

În funcție de cărțile sau articolele pe care le citiți, există mai mult de douăzeci de stiluri de leadership diferite. Un lider autocratic, de exemplu, este, în general, un decident unilateral, în timp ce unul democratic încurajează contribuția înainte de a lua decizii. Un stil delegativ, între timp, atribuie responsabilitatea și luarea deciziilor altor manageri. Dar, ca în cazul majorității lucrurilor din viață, stilul nu este nici pe departe la fel de important ca substanța. Așadar, fie că aspirați să fiți o persoană cu autoritate sau sunteți deja, iată 20 de atribute pe care le înglobează cei mari.

1. Compasiune și empatie: Atunci când un lider demonstrează aceste calități, el câștigă respectul și loialitatea celor din jur: este atât de simplu.

2. Accentul pe comunicarea deschisă: Liderii ar trebui să se asigure că angajații au o voce și o platformă pentru a-și exprima gândurile.

3. Articulează așteptări clare: O persoană cu autoritate are responsabilitatea de a exprima așteptările într-o manieră pe care angajații să o poată urma, precum și de a evalua periodic procesul și progresul.

4. Învață întotdeauna: Cei mai mulți dintre marii membri ai personalului se fac. Un mare manager recunoaște că un aspect critic al muncii sale este de a învăța și de a crește baza de cunoștințe a angajaților. Gândiți-vă la acest lucru ca la o activitate bancară: Puteți fie să băgați bani într-un cont de economii și să îi vedeți cum cresc încet, fie să investiți și să îi vedeți cum cresc exponențial mai repede.

5. Îi inspiră pe ceilalți: Inspirația înseamnă să generezi creativitate, loialitate, dedicare și orice alt atribut pozitiv pe care ne dorim să îl aibă angajații.

6. Conduce prin exemplu: Orice persoană aflată într-o poziție de autoritate ar trebui să se supună la aceleași așteptări la care îi supune pe ceilalți.

7. Îmbrățișează oportunitățile: Schimbarea și provocările pot fi văzute ca fiind problematice, dar un lider capabil le îmbrățișează ca pe niște oportunități de a se adapta, de a învăța și de a crește.

8. Promovează creativitatea: Angajații posedă în mod inevitabil resurse de capabilitate dincolo de sarcinile care le sunt atribuite. Fiecare dintre ei are capacitatea de a aduce noi perspective și idei, așa că încurajați acest lucru.

9. Încurajează feedback-ul: Toți liderii au, în general, ultimul cuvânt, dar cei mari solicită și ascultă feedback-ul și îl iau în considerare înainte de a acționa.

10. Dă putere celorlalți: Cel mai bun mod de a crește cu succes este de a-i încuraja pe ceilalți să contribuie în mod constructiv – de a încredința în mod liber membrilor personalului sarcini importante și de a solicita inovații din partea acestora.

11. Oferă transparență: Indiferent dacă ceea ce trebuie spus este bun sau rău, un lider oferă claritate în comunicare, ceea ce generează încredere și loialitate și reduce stresul.

12. Își asumă responsabilitatea: Nimeni nu este perfect și nimeni nu ar trebui să se aștepte la perfecțiune de la ceilalți. O parte din a fi o figură de autoritate câștigătoare este asumarea greșelilor.

13. Este autentic: Cei mai mulți oameni nu vor să se simtă condescendenți sau lingușitori. Fii tu însuți și fii autentic și îi vei inspira și pe alții să facă la fel.

14. Recunoaște efortul și rezultatele: Recunoașterea este un instrument puternic: Transmite mesajul că vezi și apreciezi acțiunile celor din jurul tău. Fiecare angajat este valoros, da, dar fiecăruia dintre ei trebuie să i se spună exact de ce.

15. Este loial: De la cifra de afaceri la productivitate (sau lipsa lor), loialitatea se manifestă în multe feluri, iar cea mai bună modalitate de a o încuraja este să o demonstrezi.

16. Recompensează excelența: Munca la superlativ ar trebui să fie o ștachetă înaltă, nu ușor de atins, iar pentru cei care reușesc să o atingă, ar trebui să existe o recompensă adecvată.

17. Participă la succes: Fie prin împărțirea profitului, avansarea în carieră sau alte bonusuri sau oportunități, atunci când o companie cunoaște succesul, ar trebui să îl împartă cu persoanele responsabile pentru că l-au făcut posibil.

18. Evită distragerile: Un mare lider are viziunea, misiunea și valorile care ajută la definirea unei companii. Dacă ceva nu se aliniază sau descurajează de la aceste principii, ar trebui să fie înlăturat sau evitat.

19. Ascultă și observă în mod activ: Învățăm privind și ascultând, nu vorbind și dirijând. Fă-ți timp în fiecare zi pentru a-ți acorda aceste antene manageriale.

20. Cere ajutor: Probabil că nu există o modalitate mai bună de a face pe cineva să se simtă valorizat și apreciat decât să-i ceri ajutorul. Umilința ta ca lider în a face acest lucru va fi răsplătită de zece ori. La urma urmei, un mare leadership nu este inerent tuturor și nu ar trebui să se limiteze la cei cu putere; este un proces care poate și trebuie cultivat.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com