Cel mai greu lucru în dezvoltarea unui startup nu este să îți pui la punct strategia de marketing sau să obții finanțare, ci să construiești echipa potrivită. Angajații joacă un rol esențial în succesul afacerii dumneavoastră. Pe de altă parte, succesul angajaților dvs. este dictat de succesul companiei. Aveți nevoie de oameni extraordinari pentru a conduce o afacere extraordinară și aveți nevoie de o afacere extraordinară pentru a-i păstra pe acei angajați.
Construirea echipei dvs. este ceea ce vă va ajuta să vă construiți compania. Fiecare angajare, indiferent cât de mic este rolul, are un impact. Este esențial să o faceți corect. Iată ce am învățat pe măsură ce mi-am dezvoltat afacerea de la început și până la o companie matură.
Căutați impactul, nu un simplu logo
A face o angajare este dificil și necesită mult timp. Candidatul potrivit pentru un rol se reduce la o mulțime de lucruri diferite: Trebuie să aibă pregătirea potrivită, dar trebuie, de asemenea, să se potrivească bine culturii.
Este ușor să te lași purtat de un titlu de post fantezist la o companie importantă în timpul procesului de angajare. Simplul fapt că cineva a avut un rol impresionant la o companie de tehnologie din Big Five nu înseamnă că va fi cel mai potrivit pentru compania dvs. Eu am constatat că este adevărat contrariul.
Profesorul de la Stanford, John Ousterhout, a spus: “Un pic de pantă compensează o mare parte din punctul de intersecție y.” În contextul angajărilor, interpretez acest lucru ca însemnând că ar trebui să angajăm pe cineva care nu și-a atins potențialul la maximum și care este încă în creștere.
La început, am angajat pe cineva de la o mare companie de tehnologie crezând că va putea avea un impact mai mare asupra noastră – dar nu s-a întâmplat așa. Este greu să anulezi ani de zile de muncă într-o cultură care se mișcă încet. Startup-urile trebuie să optimizeze pentru viteză. Companiile mari nu se mișcă rapid, de obicei. Când a început acest angajat, nu au putut ține pasul cu ritmul alert și s-au luptat să adauge și mai multă birocrație și procese. Procesul este important pe măsură ce o companie se dezvoltă, dar în primele zile, trebuie să optimizați pentru învățare. Nu a rezistat mult timp și, în cele din urmă, a plecat la o întreprindere mai mare. Mi-am dat seama că trebuia să fac angajări pe baza entuziasmului, a implicării și a potențialului de creștere al candidatului, mai degrabă decât să mă las atras de CV-ul acestuia.
Să știți că munca în echipă face ca organizația să funcționeze
Munca ar trebui să fie distractivă. Sau, cel puțin, ar trebui să fie adesea distractivă. Produsele sunt, în general, mai bune și mai reușite atunci când echipa dvs. se distrează și se bucură să vorbească unii cu alții. Am auzit o mulțime de povești de groază despre companii care se iau prea în serios și care conduc o afacere ca un sergent de instrucție, mai degrabă decât ca un grup de oameni care dezvoltă soluții amuzante și creative la probleme. Afacerile sunt rareori atât de serioase.
Recent, am atins o etapă importantă în cadrul companiei noastre – ne-am atins obiectivul de venituri pentru trimestru într-un timp record. Nu ne-am fi atins niciodată obiectivul dacă nu ar fi fost hărnicia echipei. Pentru a sărbători, am dat fiecărui angajat 200 de dolari pentru a ieși la o cină frumoasă. Capcana a fost că trebuiau să facă o poză cu ceea ce au mâncat și să o posteze pe canalul nostru “aleatoriu” din Slack. Regula privind sărbătorirea la cină i-a făcut să se oprească și să își recunoască succesul, în timp ce postarea despre aceasta i-a făcut să se conecteze mai mult unii cu alții.
În lumea startup-urilor, cauți mereu să atingi obiective mai mari și mai bune – mai multe venituri, mai mulți clienți și mai multe produse. Să vă faceți timp pentru a sărbători victoriile le face să se simtă mai dulci. Mulți oameni doresc să aibă o legătură emoțională cu munca și cu rezultatele lor – vor să simtă că fac parte din ceva mai mare decât să stea pe un laptop și să scrie toată ziua. Sărbătorirea îi ajută pe oameni să își satisfacă aceste nevoi.
Dacă nu vă este la îndemână să dați bani echipei dvs. pentru a avea o cină frumoasă, începeți prin a petrece timp cu lucruri care nu țin de muncă. Noi programăm săptămânal momente de întâlnire peste Zoom pentru a ne aduna, a ne juca și a vorbi despre orice. De asemenea, încercăm să ne întâlnim în persoană atunci când este posibil. Chiar dacă compania mea este în mare parte la distanță, faptul că ne întâlnim în persoană ne-a ajutat să ne simțim mai conectați și mai sincronizați unul cu celălalt și cu obiectivele noastre.
Găsiți echilibrul atunci când vine vorba de inovare
Atunci când conduci o afacere, ai ținte și obiective pe care vrei să le atingi. Dar, în afara acestor obiective, există încă mult spațiu nebulos. Având o echipă bună, este tentant să îi lași pe angajații tăi să se dezlănțuie cu ideile lor – pentru că sunt idei grozave. Dar acest lucru poate duce la încețoșarea viziunii generale. Dacă nu îi lăsați pe oameni să încerce lucruri noi, s-ar putea să se plictisească, iar munca lor ar putea stagna. Soluția: găsiți un echilibru.
Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?
Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.
De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.
Sursa: forbes.com