Dacă sunteți dependenți de muncă sau pur și simplu vă petreceți toată săptămâna muncind fără să vă rămână timp și pentru altceva, atunci este foarte posibil să vă simțiți copleșiți și epuizați. În acest caz, există câteva lucruri pe care le puteți face pentru a rămâne motivați și energici. Acestea sunt câteva sfaturi de la entrepreneur.com:

  1. Dormiți bine.

Acesta este elementul cheie pentru a putea să vă treziți energici a doua zi. În medie, oamenii au nevoie de 8 ore de somn. Deci, dacă dormiți mai puțin de 8 ore, este foarte probabil să nu vă treziți în cea mai bună formă și să vă fie foarte dificil să vă concentrați asupra sarcinilor de la locul de muncă.

  1. Învățați să spuneți nu”.

Nu puteți să țineți pasul cu fiecare proiect sau obiectiv minor. Trebuie să vă setați anumite limite și să refuzați sarcinile nesemnificative pentru cariera voastră. Fiecare promisiune făcută va adăuga și mai multă muncă pe lista voastră. Atunci când vă împărțiți energia între mai multe sarcini, ajungeți să pierdeți din eficiență și să aveți performanțe scăzute.

  1. Faceți mișcare.

Exercițiile fizice regulate reduc stresul și detensionează. De asemenea, vă îmbunătățesc starea și vă fac mai fericiți, prevenind astfel depresia. Dacă faceți mișcare după muncă sau în timpul pauzei de prânz, veți reuși să vă eliberați mintea, să vă relaxați și să vă reîmprospătați.  Astfel, veți deveni mult mai productivi, iar performanțele voastre vor crește.

  1. Găsiți-vă un hobby.

Găsirea unui hobby care nu ține de muncă vă va face mai fericiți și vă va permite să vă folosiți diverse abilități. De asemenea, veți putea întâlni noi oameni cu care aveți un interes comun. În acest fel, veți putea să luați o pauză și să discutați despre altceva în afară de muncă

  1. Cereți ajutor.

Atunci când sunteți stresați sau vă simțiți epuizați, puteți să cereți ajutor! Nu trebuie să vă fie rușine să le cereți ajutorul colegilor. Cel mai probabil veți găsi o soluție și veți reuși să îndepliniți sarcina mult mai repede împreună cu aceștia.  Nu uitați că nimeni nu poate face totul de unul singur, iar din acest motiv oamenii lucrează aproape întotdeauna în echipe.

  1. Folosiți-vă toate zilele de concediu.

Foarte mulți oameni își păstrează zilele de vacanță până când ajung să nu le mai folosească deloc. Scopul zilelor de concediu este de a vă oferi o anumită perioadă din an în care să puteți să vă relaxați și să vă distrați alături de familie și prieteni. Preferabil, schimbați-vă locația de vacanță și mergeți în alt oraș sau chiar în altă țară. Cu siguranță vă veți întoarce mult mai fericiți și mai energici atunci când ajungeți la birou.

 Sursa: Entrepreneur.com