Cu toții am trecut prin stări de plictiseală la locul de muncă. Cu toate acestea, rareori ne gândim la eventualele consecințe pentru noi sau pentru companie.

De cele mai multe ori, nici nu suntem conștienți de existența acesteia. Totuși, plictiseala există cu siguranță, chiar și în cele mai stabile organizații.

Așadar, toți managerii ar trebui să-și pună următoarea întrebare: este plictiseala o stare frecventă pentru oamenii din echipa voastră? Problema este că, atunci când angajații sunt plictisiți în mod constant, este foarte probabil ca potențialul lor să nu fie folosit cu adevărat. În acest caz, ei nu se vor simți motivați, iar nivelul lor de engagement va fi foarte scăzut. Într-adevăr, putem spune că un timp de relaxare pentru mintea fiecărui angajat este benefic, dar există anumite limite ce nu trebuie depășite la locul de muncă. Trebuie să fim atenți în privința potențialelor efecte negative, cum ar fi un nivel scăzut de engagement și de satisfacție la locul de muncă, având drept consecință fluctuația de personal.

Plictiseala dăunează eficienței unei echipe ca urmare a lipsei noastre de atenție.

Cum se definește plictiseala?

În anul 1991, Fisher descrie plictiseala ca fiind „o stare afectivă tranzitorie în care individul simte o lipsă acută de interes față de activitatea actuală” Pentru o definiție completă, nu putem da vina exclusiv pe sarcini sau mediu de lucru, nevoile individuale ale persoanei respective și motivația jucând, de asemenea, un rol important. Și tocmai acest element ne determină responsabilitatea de a dezvolta strategii ce abordează problema plictiselii.

Ce e de făcut?

  • Stabiliți un dialog.

Este necesar să deschideți acest subiect. Cât de des se plictisesc angajații? Când se întâmplă acest lucru?  Este puțin probabil ca cei mai buni angajați să treacă prin perioade îndelungate de plictiseală. Înainte să li se întâmple acest lucru, ei vor face tot posibilul pentru a schimba această stare. Unii vă vor cere sarcini mai interesante și mai complicate, iar alții vor analiza posibilitatea de a-și găsi un alt loc de muncă.

  • Preveniți plictiseala prin activități complexe.

Potrivit cercetărilor, în ceea ce privește angajații cu studii superioare, plictiseala este strâns legată de lipsa provocărilor. Niciun loc de muncă nu poate menține un interes maxim în mod continuu. Totuși, ar trebui să avem în vedere un echilibru al sarcinilor pentru a le putea oferi angajaților posibilitatea de a se implica. Deschideți această discuție privind dificultatea sarcinilor și oportunitățile de dezvoltare pe care le are fiecare membru al echipei.

  • Gestionați momentele mai puțin solicitante.

Așa cum știm cu toții, majoritatea posturilor presupun un nivel variabil de  solicitare a efortului – perioadele ce presupun cel mai redus efort reprezintă momentul în care majoritatea angajaților se plictisesc.  Dar chiar și acest timp poate fi productiv. Discutați cu membrii echipei voastre modul în care momentele de minimă solicitare pot fi transformate în oportunități de implicare a indivizilor, aducând în același timp beneficii companiei. Este recomandabil să aveți pregătită o listă de proiecte potrivite în astfel de momente.

  • Reinventați / înlocuiți.

Există numeroase sarcini sau procese ce pot genera plictiseală,  având în ultimă instanță o valoare limitată pentru client. Acestea se pot traduce prin sarcini care nu servesc nimănui. Discutați cu echipa modul în care rezultatele pot fi îmbunătățite. Transformați situația într-o provocare, reușind în același timp să-i implicați pe angajații dumneavoastră, cerându-le părerea în chestiunile importante.

Sursa: talentculture.com