Antreprenorii au o pasiune imensă. Ei sunt motivați și au încredere în sine și în propriile idei. Dar, din păcate, multora le lipsesc abilitățile de bază pentru a putea avea succes.

Acest lucru se întâmplă pentru că aceste abilități nu sunt învățate în școală. Doar cei ce au avut mentori sau o experiență de viață reală vor descoperi ‘uneltele’ necesare pentru construirea unei afaceri de succes. Iar procentul foarte mare de persoane fără studii superioare ce sunt nerăbdătoare să-și înceapă propria afacere arată că numărul antreprenorilor cărora le lipsesc conceptele fundamentale va continua să crească. Nu contează de cât timp ați intrat în lumea afacerilor, înțelegerea lucrurilor de bază este un pas crucial pentru obținerea succesului, deci veți avea multe de câștigat din îmbunătățirea următoarelor abilități:

  • Concentrarea asupra priorităților cheie.

Mulți antreprenori fac greșeala de a încerca să realizeze prea multe lucruri în același timp.

Profitul și succesul general depind de abilitatea de concentrare asupra sarcinilor cheie, iar atunci când atenția voastră se împarte în mult prea multe direcții, este foarte ușor să vă îndepărtați de obiectivele principale.

Pentru a vă îmbunătăți puterea de concentrare, setați-vă obiective clare și creați o hartă corespunzătoare pentru echipa voastră, care să conțină pașii pentru a atinge succesul în companie. După, răsplătiți acțiunile care ajută echipa să îndeplinească obiectivele respective.

  • Formarea unei echipe pe baza abilităților

Nimeni nu este bun la tot (chiar dacă mulți antreprenori nu acceptă această idee). Este important să vă cunoașteți propriile slăbiciuni și puncte forte, ca să puteți să vă înconjurați de persoane experte în domeniile la care vă pricepeți cel mai puțin.

De multe ori fondatorii ajung să-și ducă propria companie la eșec, atunci când încearcă să economisească bani făcând totul de unii singuri. Pentru ca aceștia au neglijat necesitatea de a găsi angajați cu un set de abilități complementar cu al lor, companiile au ajuns, eventual, la faliment.

Pentru a evita această soartă, antreprenorii trebuie să creeze o echipă cu toate abilitățile necesare în afacerea respectivă. Dacă nu știți care sunt acestea, puteți cere ajutorul unui mentor sau puteți să apelați la un consultant.

  • Optimizarea abilităților interpersonale

Abilitățile de comunicare și relaționare slab dezvoltate pot duce la multe probleme: de la fluctuația constantă de personal până la inabilitatea de a atrage și motiva cei mai buni oameni.

Liderii care nu știu cum să arate că își respectă și prețuiesc echipa nu vor rezista mult ca lideri. Dacă vreți ca angajații să rămână cât mai mult în companie și să aibă performanțe crescute, va trebui să le arătați cât de importanți sunt pentru voi.

  • Definirea și clarificarea așteptărilor.

De foarte multe ori se întâmplă ca în organizațiile noi, așteptările să fie neclare. Rezultatul este mereu același:  apare un haos complet în compania ce este pe drumul sigur către eșec.

Fără ca așteptările să fie bine definite, angajaților le va lipsi responsabilitatea și vor lucra doar minimul necesar. Atunci când responsabilitățile nu sunt stabilite, productivitatea și morala angajaţilor vor avea de suferit.
Pentru a preveni acest lucru, setați standarde clare și asigurați-vă că fiecare persoană( asta vă include și pe voi) le respectă.  Ca și lideri, arătați-le celorlalți un model pentru a demonstra care sunt așteptările voastre, cum se iau deciziile și cum se respectă promisiunile.

Unii antreprenori nu vor reuși, probabil, să stăpânească aceste lucru de bază, iar ca rezultat, afacerile lor vor avea de suferit. Dacă nu vreți  să treceți prin multiple eșecuri, întrebându-vă permanent de ce ideile voastre nu funcționează, dedicați-vă puțin timp și energie pentru a stăpâni aceste abilități.

O să vă situați cu mult în fața celor care aleg să le ignore și, mai important, veți descoperi că organizația voastră este pe drumul către succes.

Sursa: inc.com