În contextul conversațiilor de la locul de muncă, există anumite fraze care, atunci când sunt folosite în situațiile corecte, vor rezulta într-o creștere considerabilă a încrederii reciproce și vor îmbunătăți colaborarea profesională.

Dacă obstacolul în calea ta nu este hybrisul, folosirea următoarelor fraze reprezintă un prim pas ideal în procesul de construire a încrederii la locul de muncă:

  1. „Este vina mea.

Să admiți că ești om și, așadar, că poți face greșeli, reprezintă un factor important al încrederii. Dr. Paul Zak, autor al cărții Trust Factor: The Science of Creating High Performance Companies, susține că “oamenii imperfecți ne atrag mai mult. Există o șansă mult mai mare să ne placă acești oameni decât cei care par mult prea perfecți pentru a fi adevărați.”

  1. “Nici nu îți pot spune cât de mult a însemnat asta pentru noi.”

Recunoașterea meritelor celorlalți pentru sarcinile dificile realizate este fundamentală pentru sporirea motivației la locul de muncă. Acesta este unul dintre motivele pentru care este imperativ să le arătăm colegilor noștri că suntem atenți la munca grea pe care o depun zi de zi.

  1. „Îmi poți spune opinia ta în această privință?

Există o concepție în viziunea populară care spune că oamenii care cer sfaturi sunt priviți drept mai puțin competenți. Suprinzător sau nu, studiile au demonstrat că, din contră, tocmai acei oameni care nu se tem să ceară ajutorul sau sfatul altor persoane sunt considerați cei mai competenți. Această caracteristică demonstrează că acei oameni sunt și modești, o caracteristică importantă de leadership care ajută în construirea încrederii.


Citește și 4 obiceiuri nepotrivite pentru un lider


  1. „Am încredere în judecata ta!”

Toate relațiile fondate pe bază de încredere trebuie să fie reciproce. Arătându-le celorlalți că ai încredere în ei vei reuși să îți crești considerabil șansele ca și ei să înceapă să aibă încredere în tine.

  1. “Nu aș fi reușit să fac asta fără tine.

Aceasta este o altă metodă foarte eficientă de a-i mulțumi cuiva care merită aprecierile tale. Spune-o de față cu ceilalți colegi și vei observa cu siguranță cum se îmbunătățește și consolidează relația respectivă.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Sursă:
Inc.com