Este cea mai recentă tendință de la locul de muncă care a luat amploare în ultima vreme și se numește “career cushioning”. Deși nu este un concept revoluționar, se vorbește despre el într-un mod nou, pe măsură ce angajații se pregătesc pentru potențiale disponibilizări. Potrivit unui recent LinkedIn Workforce Confidence Index (Indicele de încredere al forței de muncă), 85% dintre angajații americani sunt îngrijorați de inflație, însă doar 44% se simt pregătiți pentru o recesiune economică. Așadar, întrebarea este: ce este “career cushioning” și cum vă poate ajuta să vă pregătiți pentru o pierdere a locului de muncă?

“Career cushioning” este un termen derivat din lumea întâlnirilor în care indivizii iau în considerare alte opțiuni romantice în timp ce se află încă într-o relație serioasă. În domeniul profesional, se referă la păstrarea opțiunilor deschise și la luarea de măsuri pentru a ‚amortiza aterizarea’ în cazul în care apare ceva neașteptat. Tendința nu este surprinzătoare, având în vedere că un număr tot mai mare de organizații concediază lucrători în timp ce se pregătesc pentru o potențială recesiune provocată de inflația ridicată și de creșterea ratelor dobânzilor.

Partea bună este că, deși disponibilizările sunt încă frecvente (în principal în sectorul tehnologic), creșterea numărului de locuri de muncă a reflectat un impuls mai puternic decât se aștepta, conform celui mai recent raport privind locurile de muncă al Departamentului Muncii din Statele Unite. Așadar, haideți să aprofundăm modul în care vă puteți pregăti pentru neprevăzut în timp ce vă extindeți setul de competențe.

Identificați valorile de top

Unul dintre principalele motive pentru care oamenii nu se simt fericiți sau împliniți la locul de muncă este că valorile lor nu sunt aliniate cu valorile companiei. De aceea, primul pas este să vă enumerați valorile de top, astfel încât să puteți evalua angajatorii actuali și viitori. De exemplu, se așteaptă managerul tău să fii prezent la e-mail în fiecare seară și weekend, când prioritatea ta numărul unu este familia ta? Sau poate că sunteți blocat într-un mediu de lucru toxic, când tot ce vă doriți este să găsiți o cultură organizațională creativă care să sprijine bunăstarea mentală și fizică a angajaților. Faceți o listă cu cele mai importante cinci (sau chiar zece) valori de la locul de muncă și scrieți-le pe un post-it în ordinea priorității. Apoi puneți-o pe laptop, astfel încât să o puteți folosi ca un ghid pentru a merge mai departe.

Construiți și comercializați competențele

Perfecționarea competențelor dvs. este o altă modalitate de a practica amortizarea carierei. De ce? Îți iei abilitățile cu tine oriunde te duci, iar acestea nu fac decât să-ți crească valoarea la locul de muncă. De asemenea, este esențial să vă comercializați abilitățile, deoarece asta este ceea ce caută recrutorii. Potrivit LinkedIn, peste 40% dintre companiile la nivel global se bazează în mod explicit pe competențe pentru a căuta și identifica candidații la un loc de muncă (în creștere cu 20% față de anul trecut). Și, în timp ce competențele solide erau mai apreciate decât cele transversale, acest lucru s-a schimbat în ultimii ani. Acum, competențele soft sunt mai solicitate ca niciodată. Rohan Rajiv, Director of Product Management la LinkedIn, spune că “competențele soft fundamentale au devenit și mai importante, având în vedere creșterea muncii la distanță și autonome, și că acestea cresc în importanță în toate industriile, nivelurile și mediile de lucru. De fapt, aceste soft skills au fost prezentate în 78% dintre locurile de muncă postate la nivel global în ultimele trei luni”.

Aplicați pentru locuri de muncă

Indiferent de condițiile economice, este important să rămâneți deschis la noi oportunități. Unul dintre efectele secundare ale candidaturii la posturi este acela că vă simțiți în control asupra carierei dumneavoastră. Acțiunea de a căuta un loc de muncă te face să realizezi că ai de ales și că nu ești blocat într-un singur rol sau într-o singură companie. De asemenea, vă ajută să vă perfecționați abilitățile de căutare a unui loc de muncă și de interviu, astfel încât să fiți pregătit atunci când doriți să găsiți un nou post. O altă posibilitate este să dai peste un rol care pare “oarecum” interesant, iar apoi, după ce treci prin câteva runde de interviuri, să ajungi să fie jobul tău de vis. În cele din urmă, vă oferă șansa de a vă extinde rețeaua de contacte, precum și de a înțelege mai bine piața muncii și remunerația pentru anumite posturi.

Luați în considerare o activitate secundară

O altă modalitate prin care mulți oameni fac “career cushioning” este crearea unei activități secundare sau a unui job secundar. Potrivit unui raport Zapier, 40% dintre americani au în prezent un job secundar, în creștere de la 34% în decembrie 2020. Și se așteaptă ca acest număr să crească în 2023. Începerea unui activități în paralel cu jobul principal nu este doar o modalitate excelentă de a câștiga bani în plus, ci vă permite, de asemenea, să rămâneți la curent cu tendințele din industrie, să experimentați o idee nouă sau să “încercați” o nouă carieră. De asemenea, vă poate oferi o ieșire creativă în cazul în care locul de muncă actual nu vă mai satisface pasiunile și interesele. Nu așteptați până când postul dumneavoastră este eliminat pentru a începe să fiți proactivi. Gândiți-vă la ceea ce se află sub controlul dvs. și începeți să luați mici măsuri. Veți fi surprins de cât de împuternicit vă veți simți. Chiar și cel mai mic pas înainte poate avea ca rezultat un succes incredibil pe termen lung în carieră.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: forbes.com