Lucrul în echipă este probabil unul dintre cele mai importante elemente ale succesului într-o organizație. Bineînțeles, angajarea grupului potrivit de oameni este foarte important, dar, chiar și atunci când aveți oamenii potriviți pe pozițiile potrivite, construirea unei echipe de succes nu vine de la sine. La fel ca în orice relație, este nevoie de muncă. Aceste șapte recomandări vă pot ajuta să construiți o echipă învingătoare.

  1. Promovați ideea de “noi”.

Înlocuirea lui „eu” cu „noi “ este un pas major pentru construirea unei echipe de succes. Toți se vor simți incluși, sprijiniți și egali. Acest lucru poate să crească și inovația, deoarece angajaților nu le va mai fi frică să-și exprime ideile. Asigurați-vă că toți se simt implicați și conectați – capabili să contribuie. Poate fi atât de simplu ca trecerea pronumelor de persoana I din vocabular de la singular la plural.

  1. Definiți rolurile angajaților.

Dacă angajații își cunosc bine rolurile și identitatea de la locul de muncă, va exista mai puțină competiție în interiorul echipei. Astfel, managerii pot construi o echipă ce colaborează, iar angajații vor încerca să se depășească doar pe ei înșiși pentru a se dezvolta. Practic, trebuie să aveți descrieri cuprinzătoare ale locurilor de muncă și planuri de dezvoltare clare.

  1. Recunoașteți succesul

De cele mai multe ori, ideile cu adevărat strălucite nu vin de la o singură persoană. Este foarte rău să presupuneți că doar managerii seniori pot veni cu idei bune. Cele mai de succes organizații încurajează o gândire creativă din partea tuturor și recunosc toate meritele pentru succesul companiei. Recunoașterea meritelor este probabil cel mai important aspect pentru construirea unei echipe de succes. Puteți face asta prin lăudarea membrilor echipei în public pentru ideile lor individuale sau prin menționarea lor într-un newsletter. Asigurați-vă că recunoașteți meritele echipei ca un întreg pentru contribuțiile aduse organizației.

  1. Educați și antrenați

Atunci când gestionați o echipă, aproape orice situație poate fi transformată într-o experiență de învățare. Managerii eficienți sunt atenți în permanență pentru a identifica astfel de ocazii și le folosesc pentru a-i antrena pe angajați și pentru a construi o echipă de succes. Instruiți-i pe angajați legat de cele mai bune practici ale companiei și puteți face chiar și anumite jocuri de rol pentru a-i învăța cum trebuie gestionate diferite situații.

  1. Câștigați și pierdeți ca o echipă.

Atât succesele cât și eșecurile majore ar trebui să fie împărțite în aceeași măsură de către echipă. Așa cum rareori poate fi o singură persoană lăudată pentru succesul companiei,  la fel de rar poate fi o singură persoană învinuită pentru eșec. Învinuirea cuiva anume duce la dispreț și la pierderea motivației.  Asta poate să dăuneze credibilității companiei dacă alții aud că situațiile sunt gestionate în acest fel.

  1. Ieșiți împreună.

Atunci când angajații se cunosc între ei la un nivel personal, este mult mai probabil să se simtă atașați de companie. Ar trebui să încurajați ieșirile cu membrii echipei, dar nu exagerați. Nu-i faceți pe angajați să se simtă obligați să participe la astfel de întâlniri. Ar trebui să-și dorească singuri asta datorită relațiilor personale și apropiate cu ceilalți membri ai echipei.

  1. Faceți exerciții de team-building

Este o idee bună să-i mențineți informați pe angajați legat de ce se întâmplă în organizație prin adunarea echipei pentru a învăța, pentru a sărbători reușitele și pentru a dezvolta lucrul în echipă prin exerciții de team-building.

Atunci când aparțin unei echipe, liderii trebuie să rețină faptul că nu există o soluție magică pentru a construi peste noapte o echipă învingătoare. O astfel de echipă necesită timp, efort și oamenii potriviți pe pozițiile potrivite. Aceste șapte sfaturi sunt doar un pas în direcția potrivită.

În echipa voastră cum se procedează?