Să fii un manager de succes nu este doar despre numere; este mai ales despre oameni. În timp ce statisticile și indicatorii cheie de performanță sunt măsurători importante, obținerea unui rezultat bun este posibilă doar responsabilizând echipa. Managerii care înțeleg cu adevărat acest lucru au șase obiceiuri care contribuie la succesul fiecărui angajat, al echipei ca un întreg și al lor ca manageri.
Managerii de succes:
- Încurajează flexibilitatea
Potrivit Lisei D’Annolfo Levey și Dr. Meryle Mahrer Kaplan, directori ai serviciilor de consultanță la “Catalyst”, “un mediu de lucru flexibil poate fi diferența între angajații care se simt plini de energie, dispuși să dea tot ce au mai bun și cei care se simt epuizați, subapreciați și gata să plece din companie cu prima ocazie.”
Ca manager trebuie să încurajați cererile angajaților pentru flexibilitate – pot aduce noi idei pentru a face lucrurile mai bine. Chiar dacă, desigur, nu trebuie să aprobați orice cerere, aranjarea unui program de lucru flexibil, cum ar fi ajustarea orelor pentru cei ce dau randament în diferite parți ale zilei sau permiterea angajaților ce s-au întors sau urmează să plece în călătorii să lucreze de acasă, de exemplu, sunt lucruri ce ar putea duce la binele comun al angajaților și companiei.
Doar încercați. Evaluați ce merge mai bine pentru companie, analizați impactul pe care îl are asupra echipei și monitorizați rezultatele.
- Oferă un bun exemplu
Una dintre convingerile pușcașilor marini “Navy SEAL” este conducerea prin propriul exemplu în orice situație. Acest lucru ar trebui să fie valabil și pentru toți managerii. Dacă aveți anumite așteptări de la echipa voastră, arătați-le că și ei pot să se aștepte la (cel puțin) aceleași lucruri și din partea voastră. De exemplu, dacă setați obiective înalte pentru vânzările din această lună, ocupați-vă personal de încheierea câtorva contracte și explicați-le cele mai eficiente strategii de vânzare pe care le știți.
- Sărbătoresc succesul
Recunoașterea meritelor și a realizărilor (și asigurarea faptului că și ceilalți le recunosc) reprezintă un pas enorm pentru responsabilizarea angajaților. Trimiteți un email în toată compania atunci când membrii ei s-au descurcat foarte bine și menționați dedicarea și sacrificiul pe care l-au depus angajații și rezultatul pe care aceste lucruri le-au avut asupra companiei. Încurajați-i și pe ceilalți să-i felicite pe cei ce fac o treabă bună și să urmeze aceiași pași. Gândiți-vă la mici semne de apreciere. Dacă aveți un buget suficient pentru cadouri, angajații le vor aprecia cu siguranță, dar chiar și dacă nu aveți, un mic gest de apreciere va fi mai mult decât suficient.
- Încurajează sănătatea și bunăstarea
O echipă care este sănătoasă – fizic, emoțional și spiritual – este unul dintre obiectivele unui manager de succes. Încurajați-vă membrii echipei să se implice în activități fizice în mod regulat, să petreacă timp important cu familia și prietenii și să se simtă confortabili cu tradițiile și particularitățile lor religioase. La locul de muncă, practicați ceea ce îi învățați, investind în gustări sănătoase, furnizați mobilă ergonomică și încurajați pauzele. Luați în considerare o echipă de yoga sau lecții de meditație. Dacă angajații vor să-și ia o zi liberă pentru a se asigura de bunăstarea lor, amintiți-vă faptul că este mai bine așa decât să-și ia o zi liberă din motive medicale.
- Investesc în team building.
Ieșirile care întăresc legătura dintre membrii echipei sunt importante. Chiar dacă nu sunt direct legate de indicatorii cheie de performanță ai voștri ca manageri, acestea vor avea efecte pozitive pe termen lung asupra colaborării, productivității și asupra rezultatelor echipei. Faceți ceva diferit, jucați un joc, luați lecții de gătit sau ieșiți la picnic în parc. Evadați din mediul normal de lucru și nu vorbiți deloc despre muncă, doar bucurați-vă unul de compania celuilalt.
- Sunt disponibili
Dacă angajații vor să vă vorbească despre provocările de la muncă, despre obiectivele personale sau despre anumite probleme cu echipa, fiți disponibili. Ascultați-i cu atenție, oferiți-le sprijin și construiți împreună un plan pentru a rezolva problema. Mulțumiți-le pentru că au venit la voi și încercați să-i ajutați până când problema este rezolvată.
Există două tipuri de manageri în lume: cei care sunt în fruntea echipei și se bazează în permanență pe ceilalți pentru a-i ține în spate și cei care se află la baza fundației și ridică echipa în permanență. Aceste șase obiceiuri sunt ale celor care fac parte din cea de-a doua categorie: managerii care construiesc echipa, ajută la creșterea ei și obțin rezultate excepționale – împreună.