A apărut ediția iunie-iulie a revistei Insight publicată de compania Tarom.
După cum v-am obișnuit deja, voi împărtăși cu voi articolul pe care l-am scris la invitația Claudiei Crăiţă, HR Manager Tarom.
Dacă în numărul trecut am încercat să vedem ce să facem pentru a avea manageri de succes, în acest număr al revistei ne propunem să discutăm despre rolul important pe care-l au toți angajații unei companii în atingerea obiectivelor strategice organizaționale. Ideea principală fiind să descoperim valoarea cuvântului „MULȚUMESC” în activitatea de zi cu zi dintr-o organizație.
Versiunea online a revistei o puteți găsi AICI, articolul la pag. 90-91
Sper să vă placă!
Cum să motivăm și să păstrăm angajații de Top și nu numai.
Succesul companiei dumneavoastră este influențat în mod semnificativ de oamenii cu care lucrați. A avea oamenii cu abilitățile cele mai dezvoltate în relație cu jobul pe care-l ocupă, presupune a avea și un avantaj competitiv față de concurență. Câți dintre noi ținem cont de faptul că resursa umană este definitorie pentru succesul unei organizații? Pentru a fi performanți și a avea angajații pe care n-i dorim, este necesar să ținem cont de câteva lucruri foarte simple atunci când proiectăm un sistem de Managementul Performanței și Managementul Talentelor. Unul dintre aceste aspecte este dat de motivare iar celalalt de engagement. În continuare vom vedea cum să facem ca angajații noștri să-și dorească să vină la muncă, să fie chiar fericiți la locul de muncă ținând cont că peste 70% din viața noastră activă ne-o petrecem la locul de muncă.
Construiți un sistem de managementul performanței. Este bine ca fiecare angajat să știe exact care-i sunt prioritățile la locul de muncă și ce trebuie să facă pentru ca munca lui să aducă beneficii atât organizației cât și lui personal. Stabiliți minim 5 obiective sub forma unor indicatori de performanță (calitativi, cantitativi și de dezvoltare personală) pe care să-i puteți măsura și care să fie în strânsă concordanță cu strategia companiei pe anul în curs.
Construiți un sistem de analiză a nevoilor de dezvoltare orientat spre comportamente precum asertivitate, hotărâre, conformare, independență, judecată obiectivă, niver de energie. Un alt aspect important ține de identificarea atitudinilor vis-a vis de productivitate, calitatea muncii, inițiativă, rezolvarea problemelor, spiritul de echipă, adaptare la schimbare. Toate aceste elemente de natura comportamentală și atitudinală odată dezvoltate, pot aduce creșteri de productivitate cuprinse între 6% și 10% în organizațiile orientate spre producție și peste 25% în organizațiile orientate spre servicii. Cunoștințele de natură tehnică, specifice jobului sunt foarte importante dar, nu uitați de atitudini.
Elaborați un sistem de Managementul Talentelor cu ajutorul căruia să reușiți să idendificați angajații cu potențial ridicat. Planurile de succesiune construite pentru fiecare post în parte ne ajută pe de o parte să reducem pe termen lung costurile cu recrutarea iar din perspectiva angajatului să reușim să-l motivăm suficient de mult încât să-și dorească să fie mult mai implicat și motivat să-și atingă obiectivele asumate prin indicatorii de performanță.