Schimbarea angajaților reprezintă mai mult decât sentimentul neplăcut de a a-ți lua rămas-bun de la cineva cunoscut.  Recrutarea și inlocuirea unui angajat este un proces scump. Există costurile imediate de intervievare și pregătire a unui nou angajat, dar și daunele pe termen lung și scăderea moralului cauzate de pierderea unui angajat de top.

Păstrarea și motivarea talentelor de top este unul dintre cele mai importante obiective ale multor organizații în prezent. Din această cauză, foarte multe dintre ele folosesc o abordarea strategică în procesul de angajare, fiind conștienți că pierderea unui angajat de top poate avea efecte dăunătoare asupra profitului total sau asupra dezvoltării companiei. Odată ce ai reușit să atragi un talent de top, trebuie să continui prin a-l face să rămână.

Angajează oamenii potriviți de la început

Evaluările angajaților elimină incertitudinea din procesul de angajare. Puteți selecta candidații pe baza unor criterii precum abilități, experiență și personalitate. Angajarea candidatului ideal pentru fiecare poziție implică compararea celor mai importante abilități necesare pentru rolul respectiv cu abilitățile fiecărui  candidat. Identificați potențialul atunci când căutați noi angajați și urmăriți felul în care candidatul s-ar integra în cultura organizațională a companiei dumneavoastră. Analiza celor mai performanți angajați din companie poate fi un indice bun pentru a ști ce să căutați atunci când doriți angajarea celor mai buni candidați. Evaluarea înaintea angajării vă ajută să stabiliți dacă o persoană poate îndeplini sarcinile job-ului respectiv, cum o va face și dacă o va face cu plăcere. Dacă se stabilește că acel candidat este compatibil cu postul, probabilitatea de succes este mult mai mare!

Înțelege motivul pentru care cei mai buni angajați pleacă

Foarte mulți oameni părăsesc o companie dacă există un conflict între valorile lor și cultura organizațională sau cu alți colegi. Dacă nu există loialitate, cei mai buni angajați ai vostri nu se vor simți obligați să rămână. Fiți sigur că priviți imaginea de ansamblu, deoarece problema ar putea să vină chiar de la dumneavoastră. Foarte multe cercetări au arătat că oamenii nu părăsesc organizațiile, ci părăsesc manageri slabi. O relație sănătoasă între  angajat și manager este una dintre metodele principale prin care o organizație poate să-i mențină pe cei mai buni oameni fericiți. La asta se adaugă eforturile de a păstra o cultură organizațională ce stimulează implicarea angajaților.

Permite dezvoltarea angajaților

Conturarea și definirea reperelor pentru dezvoltarea angajaților poate începe din prima zi de lucru. Un beneficiu al utilizării soluțiilor de evaluare în practicile de angajare este obținerea unei imagini obiective asupra punctelor tari si slabe ale angajatului. Împărtășește aceste rezultate cu noii angajați. Descoperirea propriilor puncte tari și puncte slabe îi poate motiva spre anumite obiective de dezvoltare. Dacă îți susții angajații și le arăți cum pot crește alături de companie, este mult mai probabil ca vor rămâne aproape.

Investește în cei mai buni angajați

În 2014, durata  medie de păstrare a unui angajat la aceeași companie a fost de numai 4,6 ani. Nu veți reuși să depășiți aceste statistici cu fiecare angajat, dar îi puteți păstra pe cei mai buni  oferindu-le sarcini ce îi vor ajuta la îmbunătățirea abilităților  și un plan complet de dezvoltare a carierei. Pozițiile stagnante îi vor frustra pe cei mai buni angajați. Investește în ei oferindu-le oportunități de a avea mai multă responsabilitate sau de a-și construi un set de aptitudini. Asta poate fi continuat prin educație sau prin promovări interne.

Fiți o forță motivantă

Angajații cu potențial mare caută mai multe beneficii, de la ore de lucru flexibile până la programe de sănătate oferite de companie. Cultivarea ciclului de viață al angajaților pentru cei mai performanți oameni se face prin comunicare și prin satisfacerea așteptărilor. De asemenea, puteți motiva angajații recunoscându-le efortul și răsplătind succesul lor într-un mod consecvent și pozitiv.