Schimbarea locului de muncă o dată la câțiva ani obișnuia să arate prost pe un C.V.. Le spunea recrutorilor despre tine că nu poți păstra un job stabil, că nu te înțelegi cu colegii sau, pur și simplu, că nu ești loial și nu te poți dedica.
Acest stigmat a devenit antic – în special de când “milenialii” au pătruns în forța de muncă cu așteptări de a învăța și de a se dezvolta permanent în timp ce avansează în carieră. Acest sentiment este diferit de convingerea generațiilor din trecut, care se atârnau de un singur angajator pe parcursul întregii vieți, în speranța că angajatorul pe termen lung îi va trata corect într-un final, cu un plan de pensii avantajos, pe lângă alte beneficii.
Totuși, există numeroase motive pentru care unii oameni pot prefera să lucreze în același loc mai mult timp: comoditate, colegi prietenoși, un șef cu care se înțeleg bine, o cultură organizațională puternică,etc. Dar, în același timp, există și multe argumente pentru a schimba jobul o dată la câțiva ani. Economia nu mai este ce a fost și nici nu va mai fi. Se spune că angajații care nu rămân la același loc de muncă mai mult de doi ani sunt plătiți cu până la 50% mai bine, învață mai repede și sunt chiar mai implicați, deoarece le pasă să facă o impresie bună în timpul scurt pe care-l au cu fiecare angajator. Chiar Forbes menționează în acest articol care sunt avantajele materiale în schimbarea locurilor de muncă o dată la câțiva ani, spunând că, rămânând pe același post, un angajat nu va primi măriri mai mari de 4,5% (procent redus până la 1% în urma inflației), iar atunci când schimbă locul de muncă se poate aștepta la măriri de până la 20% (sau chiar 50% în cazuri extreme). Și de ce învață mai repede? Deoarece angajații care își schimbă mereu locul de muncă ies constant din zona lor de confort. Ei se alătură unor noi companii știind că trebuie să învețe repede, să facă o impresie bună și să aducă ceva în plus companiei. Ca rezultat, ei se străduiesc din greu și învață mult într-o perioadă scurtă de timp.
Dar cum rămâne cu organizațiile? Cu toții știm cât de costisitor este să pregătești angajații, iar retenția acestora este un punct de interes major al organizațiilor. Din punct de vedere material, poate că este greu să-i mențineți fericiți pe angajați, dar există multe alte lucruri care pot crește nivelul de engagement al acestora, motivându-i să rămână în companie: construirea unei culturi organizaționale puternice, recunoașterea meritelor de fiecare dată când aduc ceva în plus companiei, ascultarea ideilor acestora și adăugarea unor activități plăcute în program sunt doar câteva idei.
Datorită noului curent de schimbare constantă a locurilor de muncă și având în vedere avantajele materiale pe care acest obicei le aduce, se pare că managerii vor trebui să-și dubleze eforturile de a-i păstra pe angajați în companie și de a-i menține fericiți și motivați.
Pentru voi ce este mai important?