Vreți să intrați în noua eră a resurselor umane? Scăpați de interviurile de la plecarea angajaților din companie și înlocuiți-le cu interviurile ce îi fac pe aceștia să rămână alături de voi – “stay interview”.

Dacă acest concept este nou pentru dumneavoastră, ceea ce trebuie să rețineți este că acest tip de interviu este unul informal, în care managerul îl ascultă pe angajat și încearcă să îl înțeleagă și să obțină de la acesta cele mai bune sfaturi în privința potențialelor îmbunătățiri la locul de muncă.

Cele cinci întrebări

Ceea ce trebuie să faceți este să păstrați aceste interviuri cât mai simple și să le arătați angajaților că vă pasă de ei și că pot avea încredere în dumnneavoastră, începând prin a le adresa următoarele cinci întrebări:

1. Ce îți place cel mai mult la locul de muncă?

Această întrebare conferă o atmosferă plăcută pentru evaluarea satisfacției de la locul de muncă și îl ajută pe orice manager să descopere ce anume îi face pe angajații săi să se simtă cel mai bine la locul de muncă.

2. Îmi poți descrie una dintre cele mai plăcute zile pe care le-ai petrecut recent la locul de muncă?

Accesați-le memoriile în acest fel pentru a descoperi exemple clare de experiențe pozitive pe care le-au avut în cadrul organizației. Liderii ar trebui să pună această întrebare pentru a afla toate detaliile necesare replicării experiențelor pozitive ale angajaților.

  1. Consideri că abilitățile tale sunt utilizate la potențialul lor maxim?

În cel mai bun caz, puteți afla că angajatul respectiv are abilități ascunse de care nu ați aflat până în prezent, ceea ce reprezintă un avantaj și pentru dumneavoastră, dar și pentru el: angajatul are de câștigat deoarece va ajunge să își folosească mai eficient talentele și, astfel, va fi mai motivat și mai implicat, iar liderul are de câștigat deoarece talentele respective vor fi transformate în beneficii pentru întreaga echipă.


Citește și Algoritmul pentru inovație


  1. Simți că meritele tale sunt recunoscute?

Un lider eficient va identifica nivelul de frustrare sau supărare al angajaților prin intermediul acestei întrebări și prin acceptarea consecințelor răspunsului acestuia; în cazul unui răspuns negativ, o  bună idee este punerea la punct a unei sesiuni de brainstorming pentru a găsi împreună cele mai bune soluții.

  1. Simți că ești tratat cu respect?

Această întrebare este crucială pentru a verifica cât de bune sunt relațiile interpersonale din echipă. Angajații dumneavoastră se învinuiesc unii pe alții sau se discriminează reciproc? Se ceartă aceștia sau își adresează cuvinte jignitoare? Aceste comportamente toxice sugerează o lipsă de respect reciproc, iar studiile arată că respectul reprezintă un factor decisiv pentru engagement-ul și retenția angajaților.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Sursa:https://www.inc.com/