Rolurile de Leadership-ul presupun alte abilități decât rolurile de simplu angajat
Leadership-ul este unul dintre cele mai importante atribute ale unui manager eficient, dar este și una dintre cele mai comune lacune ale managerilor. În mod normal, companiile îi promovează pe angajații cei mai talentați în pozitii manageriale, dar leadership-ul eficient este o abilitate care se dezvoltă prin formare, instruire și experiență. Chiar dacă performanța ta a fost bună și ești considerat potrivit pentru munca respectivă, să-i conduci pe alții poate fi un lucru complet nou. Nu presupune că a fi un muncitor eficient se transformă în a fi un manager eficient – mai ales dacă noua ta responsabilitate este să-i conduci pe ceilalți.
Intuiție (interviu) vs statistică (instrumente de măsurare)
Pentru a gasi cei mai buni candidati, trebuie sa eliminati indiciile inselatoare ce va captează atenția, dar sunt irelevante pentru post. Concentrați-vă asupra indiciilor reale ce au un impact asupra performanței. În loc să vă bazați pe instinct, folosiți statisticile pentru a identifica modelul perfect al candidatului. Adunați toate datele din trecut ale celor care au avut succes și ale celor care au eșuat în rolul respectiv (sau roluri asemanatoare, dacă este un post nou) și analizați regresiv caracteristicile fiecărei persoane. Dacă lasati datele sa vorbească, veți descoperi profilul real al succesului și veți putea face diferența între indiciile reale care contează cu adevarat și cele înșelatoare, iar, astfel, veți trece prin mormanul de CV-uri și orele de interviuri mult mai eficient. Revenind la studiul Mercer pe care vi l-am prezentat anterior, trebuie să amintim că 27% dintre candidații potențiali sunt pierduți pe drum din cauza lipsei unei metodologii coerente de selecție, iar, în 63% dintre cazuri, interviurile tradiționale eșuează în evaluarea soft skills-urilor.
Ce înseamnă să ”lași datele vorbească”?
42% dintre organizații nu au un sistem structurat de competențe de leadership și, astfel, nu sunt nici măcar conștiente de competențele necesare liderilor din propria organizatie, conform studiului Mercer. Cazurile acestor organizații sunt, de exemplu, unele în care datele nu au absolut niciun cuvânt de spus.
Construirea unui sistem de management al talentelor este crucială pentru succesul pozițiior de leadership
Planurile de succesiune construite pentru fiecare post în parte ne ajută, pe de o parte, să reducem pe termen lung costurile cu recrutarea, iar din perspectiva angajatului să reușim să-l motivam suficient de mult încât să-și dorească să fie mult mai implicat și motivat să-și atingă obiectivele asumate prin indicatorii de performanță. Mai mult decât atât, în cazul existenței planurilor de succesiune rata de succes în ocuparea pozițiilor manageriale este de 70-80%, față de 50-55% pentru cei adusi din exterior pe aceleași joburi.
Pentru foarte mulți oameni, aceste concepte: sistemele de management al talentelor, planurile de succesiune, evaluările psihoaptitudinale, etc. pot să pară mult prea dificil de aplicat în propria organizație pentru utilitatea adusă. Totuși, datele nu ne mint. Pentru succesul liderilor și a organizației pe termen lung, implementarea tuturor acestor lucruri este un factor absolut crucial și, în ciuda aparențelor, este mult mai simplu decât pare. Great People Inside te poate ajuta la fiecare pas, prin intermediul platformei de ulimă generație GR8PI, ce s-a dovedit a fi extrem de intuitiv de utilizat și rapid de implementat.
Solicitați un demo gratuit!