98% dintre directori susțin că transformarea digitală este o componentă vitală a succesului lor. Din 2014 până în 2019, procentul s-a menținut, în mare parte. Cu toate acestea, doar 28%, comparativ cu 16% în urmă cu cinci ani, reușesc să ia deciziile corecte și să aibă un succes real, măsurabil. Aceasta înseamnă un nivel de 11,5% al schimbărilor realizate anual. Dacă aceasta ar fi viteza transformării digitale, ar fi nevoie de peste 15 ani. Lăsând la o parte faptele, limbajul este un accelerator vital pentru acest proces.
Limbajul este un puternic motor al schimbării. Dovada este afirmația de mai jos
Să ne imaginăm că limbajul pe care îl folosim ar putea să evolueze și să accelereze viteza de schimbare, poate chiar să o dubleze, astfel încât, chiar dacă rămânem în urmă, doar schimbarea stilului ne poate permite un avans de câțiva ani în fața concurenței. Iată un exemplu în acest sens, ce presupune alternative simple de utilizare a cuvintelor. Organizațiile care spun că sunt „foarte deschise să se dezvolte, să experimenteze și să susțină strategii digitale alternative pentru procesele de transformare digitală”. Pe o scară de la 1 la 10, cele cu un scor de minim 7 au șanse de cinci ori mai mari să reușească transformarea lor digitală decât cele care, în general, se autoevaluează cu un scor mai mic sau egal cu 6. Cuvintele exprimă realități, iar cuvintele destramă barierele impunând idei noi (strategii paralele) ca noi principii pentru succes.
Iată alți șase termeni răspândiți în organizațiile de succes, aflate în transformare digitală. Dacă doriți să progresați, trebuie să schimbați limbajul pe care îl folosiți.
1. Leadership înseamnă să accepți provocările, nu doar să dictezi schimbările. Mai multe organizații ne-au spus că leaderii lor au crezut în puterea transformării digitale, într-o formă sau alta. Doar 28% ne-au spus că au investit 17,5 ore pe săptămână (pe parcursul a două zile) pentru a pune acest lucru în practică.
2. Momentele contează, nu parcursurile: renunțați la trasarea parcursului în organizația dvs., deoarece aceasta este o metodă mult prea liniară. Organizațiile prospere ne-au vorbit despre trasarea tuturor momentelor, nu a parcursului. Pot exista sute de momente, poate mii în întreaga organizație.
3. Faceți-vă comod în situațiile incomode: organizațiile prospere ne-au spus că se simt comod în situațiile incomode (raport 8: 1 în comparație cu alte organizații). Pare doar un slogan ingenios, dar cel mai greu este să ți-l însușești. Imaginați-vă că aplicați această idee în contextul trecerii de la trasarea parcursurilor la trasarea momentelor. Trecerea de la zeci de parcursuri la sute sau chiar mii de momente sună incomod, dar este esențială pentru succes. Organizațiile care gândesc și se organizează în acest fel, le depășesc pe celelalte pe indicatori pur economici cu un raport de 3:1.
4. Portofoliile de experiențe, nu experiența unui singur client contează: Nimeni nu are control asupra clientului și, în același timp, toată lumea are. Organizațiile care au înțeles această idee recunosc nevoia de a transfera deciziile cu privire la gestionarea puterii către toți cei care interacționează cu un client. Pentru unii poate părea înspăimântător să renunțe la controlul centralizat și tradițional.
5. Datele ca teme și fluxuri vii: organizațiile de succes, care prosperă în plan digital, au înțeles că datele au valoare în contextul unei varietăți de domenii. Uneori, datele își pot pierde din valoare și sunt abandonate. Cei care se organizează cu acel nivel de fluiditate la o valoare mai mare sau egală cu 8 pe o scară de la 1 la 10 valorifică datele lor pe anumite segmente de trei ori și jumătate mai mult, față de concurenții lor. Acesta este noul limbaj pentru valoarea datelor.
6. O strategie înseamnă să fii în avans doar cu un singur pas: de-a lungul istoriei, dacă ai fi spus că te gândești că strategia înseamnă să fii doar cu un pas înainte, ai fi fost concediat. Într-o lume digitală, agilitatea este mai importantă decât un plan multianual închis. Cercetările din 2019 au arătat că această idee despre strategie a fost în mare parte asociată unor organizații prospere în raport de 5,5:1. Simplul fapt că ești deschis să le sugerezi unora o nedreptate istorică regretabilă este un semn că această idee și acest limbaj sunt cu adevărat puternice.
Limbajul poate fi în fruntea unor mișcări de transformare masive, sau la coada acestora. Fiecare nouă mișcare ce are succes creează un limbaj nou. Dacă organizația dvs. se află în rândul celor 72% din companii care se luptă să gestioneze transformarea digitală, atunci ca lider, trebuie să analizați un proces de transformare mai profund decât strategia dvs. informatică, investițiile dvs. în cloud sau chiar strategia de inteligență artificială. Trebuie să analizați și, eventual, să transformați cuvintele și limbajul utilizat în mediul de lucru. Această schimbare simplă, dar dinamică, poate consta în a lua măsuri mai ample în planul schimbării cognitive și comportamentale.
Dacă organizația dvs. poate spune sincer că folosește cel puțin cinci dintre aceste cuvinte sau idei zilnic, în cadrul ședințelor, al e-mailurilor și al temutului PowerPoint, atunci vă puteți transforma într-un ritm mai rapid decât vă așteptați.
Puterea cuvintelor fie cu voi.
Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.
Solicitați un demo gratuit!