Anul nou a venit. Ce ar fi dacă rezoluția pentru anul acesta ar fi să avem rezultate reale, realizabile? Iată 10 sfaturi pentru un an 2020 extraordinar pentru dumneavoastră și afacerea dumneavoastră, bazate pe experiența mea ca speaker, antreprenor și pssiholog în cultură organizațională.
1. Stabiliți-vă obiective extinse.
Nu mai gândiți la scară redusă. Țin deseori ședințe de coaching cu directori, iar una dintre ideile pe care încerc să le-o transmit acestora este de a-și extinde gândirea. Odată, făceam coaching cu o doamnă director și am întrebat-o care este planul ei de carieră pe termen lung, iar ea a spus „Vreau să fiu vice-președinte al acestei companii”. Am reflectat o clipă, apoi am întrebat-o, „De ce nu director general?” Apoi am avut o lungă conversație despre ce înseamnă să își extindă gândirea. Dar pentru dumneavoastră, ce ar însemna? Așa cum a spus odată Harv Eker „Cel mai mare obstacol în calea prosperității este teama. Oamenilor le este teamă să gândească la scară mare, dar dacă gândești la scară mică, vei realiza doar lucruri mici.”
2. Notați-vă obiectivele.
Prea puțini oameni au obiective concrete, iar un procent și mai mic al acestora și le și notează. Creați obiective pentru toate domeniile din viața dumneavoastră, iar anul acesta, nu uitați să le și notați. Cercetările au demonstrat că obiectivele sunt mult mai de efect dacă sunt consemnate în scris, așa că faceți efortul de a le nota pe hârtie.
3. Învățați ceva nou.
Gândiți-vă la anul ce vă așteaptă și identificați trei lucruri pe care vreți să le învățați, în plan personal sau profesional. Găsiți resursele necesare și înscrieți-vă. Puteți să angajați un coach pentru manageri, sau să participați la un curs online sau la un curs live, sau puteți citi câteva cărți pe această temă. Dacă învățăm în mod constant, suntem revigorați și plini de entuziasm.
4. Aduceți-vă aportul în comunitate
Colaborați cu o organizație caritabilă, fiți voluntar la un adăpost pentru animale sau la un orfelinat. Atunci când vă aduceți contribuția în cadrul comunității, îi ajutați pe ceilalți, dar vă ajutați și pe dumneavoastră să fiți mulțumit de cum puteți schimba o viață.
5. Exersați-vă managementul stresului.
Dacă ar fi să reflectăm la sintagma „ managementul stresului”, aceasta implică faptul că stresul poate fi gestionat și, mai mult decât atât, că dumneavoastră sunteți cel ce gestionează stresul. Faceți-vă o listă cu toate activitățile pe care le puteți realiza pentru a vă destresa în viața de zi cu zi. Fie că este vorba de meditație, grădinărit sau de mersul la sală, experimentați cu ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.
6. Înființați un grup de tip mastermind sau alăturați-vă unui grup existent
„Mastermind” este denumirea dată unui grup de cinci sau șase personae interesate de dezvoltarea fiecărui membru. Membrii grupului se întâlnesc o dată pe lună pentru a discuta despre idei și modalități în care se pot ajuta reciproc. Am făcut parte dintr-un mastermind timp de mai mulți ani, iar experiența respectivă m-a marcat. Așa cum spunea Will Rogers, „Un om învață doar în două moduri: citind și asociindu-se cu alți oameni.”
7. Limitați conținutul negativ.
Pentru a avea o atitudine potrivită, trebuie să tratați cu mare atenție consumul de conținut negativ. Evitați televiziunile negativiste, știrile negative și mai ales oamenii negativiști. Am decis cu ani în urmă să nu mai am prieteni negativiști. A fost o adevărată transformare. Dacă aveți prieteni foarte negativiști, nu vă mai asociați cu ei în noul an. Aveți grijă, pentru că aceștia vă pot trage în jos.
8. Păstrați legătura cu cei dragi.
Membrii familiei ne iubesc necondiționat și este important să le arătăm că îi iubim la rândul nostru. O modalitate este să ne asigurăm că le telefonăm, le scriem un e-mail sau un SMS, că îi vizităm, luând legătura cu ei în mod regulat. Sunați-vă mama, bunicul, fiica, etc. Scoateți-vă soțul sau soția la o întâlnire. Ați prins ideea. Țineți legătura.
9. Găsiți-vă un nou hobby.
Hobby-urile sunt o modalitate excelentă de a nu vă mai gândi la muncă. Creșteți un bonsai, apucați-vă de sport nautic, de pictură în ulei, sau scrieți următorul best-seller. Nu contează care este hobby-ul, atâta timp cât vă place. Hobby-urile pot fi foarte terapeutice.
10. Plecați în concediu
Cea mai mare greșeală pe care o fac mulți dintre clienții mei este că nu își iau niciodată liber. Ei sunt întotdeauna „activați”, ceea ce duce la epuizare și productivitate redusă. Luați-vă angajamentul de a merge în concediu anul acesta. O idee ar fi să alegeți o destinație în care nu ați fost niciodată. Noutatea locurilor și experiențelor noi poate fi foarte reconfortantă. În al doilea rând, asigurați-vă că atunci când angajații dvs. sunt în concediu, chiar nu lucrează. Așa cum spunea odată Gretchen Bleiler: „Odată cu anul nou se trezește în noi motivația de a fi mai buni decât am fost în anul ce a trecut”. An Nou Fericit! Tot ce vă propuneți vă stă în putere.
Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.
Solicitați un demo gratuit!