Dacă ați mai angajat oameni până acum, ați căutat probabil pe internet „ce să întreb la interviu”, sau poate v-ați bazat pe întrebări pe care le-ați mai pus în trecut.

Problema este că întrebările uzuale nu sunt întotdeauna cele mai bune.

Mai ales într-o companie mică sau un startup, în care posturile se schimbă în mod constant iar obiectul muncii se extinde în permanență, întrebările nu ar trebui să se concentreze preponderent pe ceea ce au făcut candidații înainte. În schimb, intervievatorii ar trebui să se axeze pe un lucru care nu se va schimba: cine este candidatul ca ființă umană.

Pe scurt, pentru a găsi persoana potrivită, trebuie să vă dați seama cât de mari vor fi provocările și motivele de satisfacție în raport cu munca pe care o va desfășura aceasta.

Se știe cât de greu este să cunoști pe cineva după un singur interviu și este și mai greu atunci când persoana intervievată răspunde cu ceea ce crede că vrea să audă angajatorul. De asemenea, candidații au rareori conștiința de sine și încrederea necesare pentru a recunoaște dacă rolul li se potrivește sau nu.

Așadar, ce puteți face pentru a vă asigura că luați cele mai bune decizii de angajare? Iată patru întrebări esențiale pe care ar trebui să începeți să le adresați în cadrul interviurilor:

Întrebarea 1: Ce fel de gândire sau mod de rezolvare a problemelor te caracterizează?

De ce ar trebui să puneți această întrebare: veți afla ce o stimulează intelectual pe persoana în cauză. Iar acest lucru chiar este important: dacă doriți ca echipa dvs. să fie avidă de provocări, energizată și motivată să ducă afacerea la nivelul următor, trebuie să întâmpine provocările corespunzătoare. Singurul mod de a vă asigura că așa stau lucrurile este de a afla acest lucru chiar de la persoanele vizate. Cunoașterea răspunsului la această întrebare vă va ajuta să vedeți dacă un candidat este potrivit pentru munca pe care va trebui să o desfășoare.

Întrebarea 2: Ce impact asupra lumii sau asupra celorlalți te face să te simți mai împlinit?

De ce este importantă această întrebare: Toți vor ca angajații lor să alerge la muncă, imediat ce s-au dat jos din pat. Cum se poate crea acest gen de energie fără sfârșit? Răspunsul constă în motivația intrinsecă, tipul de motivație care vine din interior și nu poate fi cumpărată cu cadouri, beneficii sau bani. Aceasta este întâlnită la o persoană care se simte conectată la impactul pe care îl are asupra celorlalți și asupra lumii.

Dacă o persoană vă poate spune unde își găsește sensul, veți ști imediat dacă acest impact este posibil sau nu în cadrul postului vizat. Dacă persoana este un superstar, va putea să vă spună cum poate face apel la sensul acela, în cadrul postului vizat sau al afacerii, în ansamblul ei. Exact asta este ce trebuie să urmăriți. Dacă aveți oameni motivați intrinsec, aveți o echipă de neoprit.

Întrebarea 3: Consideri că acest post se potrivește cu ceea ce ești și cu ceea ce ai nevoie pentru a fi implicat?

De ce ar trebui să puneți această întrebare: Este o întrebare crucială ce îi permite persoanei în cauză să vă spună de ce i se potrivește sau nu postul. Când o persoană își dă seama că a găsit postul ce i se potrivește, ar trebui să poată motiva acest lucru cu un răspuns entuziast și detaliat. Urmăriți semnele de conștiință de sine, sinceritate și încredere ale persoanei și vedeți dacă aceasta poate identifica modul în care oportunitatea o va stimula intelectual și îi va aduce împlinirea. Dacă poate formula aceste aspecte, cel mai probabil ați găsit persoana potrivită.

Întrebarea 4: Care sunt valorile tale și ce gen de cultură ți se potrivește?
 

De ce să puneți această întrebare: Ea îi va permite unui candidat să dezvăluie cum se comportă la locul de muncă. De asemenea, presupunând că s-a documentat (și că aceste aspecte ale companiei dvs. sunt publice), va demonstra că are un sentiment al valorilor și normelor culturale ale companiei.

Probabil va putea discuta despre modul în care valorile sale se potrivesc valorilor companiei. Desigur, ar trebui să angajați oameni din medii diferite și să îi căutați mai ales pe cei care gândesc altfel decât dumneavoastră, dar este important ca, în esență, toți să împărtășească valori similare. Astfel veți găsi oamenii potriviți în raport cu cultura companiei.
Dacă utilizați aceste patru întrebări, la finalul interviului veți ști dacă interlocutorul este conștient de sine, dacă va fi stimulat și împlinit și dacă va fi potrivit în raport cu cultura companiei. Odată asigurate aceste aspecte, aveți toate șansele de a angaja persoana ideală.


Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog