Așa cum ar spune Kevin Kelly, un exponent al futurismului tehnologic, chiar acum este cel mai bun moment pentru a începe o nouă afacere. Din păcate, mulți potențiali fondatori se tem. Nu este vorba doar de anecdote, ci de date exacte. Între 1978 și 2012, numărul companiilor noi a scăzut cu aproape 44%, potrivit Fundației Kauffman.
Paradoxal, recesiunile și perioadele instabile prezintă cele mai bune oportunități de a înființa companii. În timpul crizei financiare din 2008, startup-uri de miliarde de dolari precum Uber, Airbnb și multe altele au fost fondate parțial ca răspuns la schimbarea dinamicii pieței.
Prezentul nu face excepție, oferind oportunități unice și avantaje mult prea mari potențialilor antreprenori. Printre acestea se numără accesul sporit la personal și talent la costuri mai mici și negociabile și un mediu în care consumatorii sunt mai dispuși să încerce noi produse și servicii – de multe ori din necesitate.
Acces sporit la personal și talent
În timpul perioadelor de expansiune, talentele din domeniul ingineriei, proiectării, produselor și vânzărilor pot fi foarte dificil de recrutat, chiar imposibil după un timp. Nu numai că talentele sunt rare pe piață, dar cei mai buni cer sume care pot falimenta rapid un start-up în curs de dezvoltare, dacă nu aduc o valoare clară imediat după angajare.
Multe companii consacrate și chiar startup-uri au disponibilizat talentele din cauza scăderii cererii de pe piață. Și datorită dinamicii mai vaste a pieței, salariile per ansamblu au scăzut și pentru posturile foarte căutate pe vremuri.
Astfel au apărut oportunități pentru antreprenori, în recrutarea personalului și a talentelor; odată cu capacitatea de a accesa talente esențiale în prima fază de dezvoltare, talente care ar trebui atrase în alte condiții cu salarii mai mari sau mai multă stabilitate. De asemenea, antreprenorii se pot baza mai mult pe scheme alternative de compensare, cum ar fi capitalul propriu, pentru a atrage potențiali angajați, deoarece compensația financiară și bonusurile devin mai rare.
E timpul să negociezi costurile „fixe”
Deși costurile fixe de înființare a unei companii (servere, proprietăți etc.) au scăzut considerabil în ultimii 20 de ani, sunt relativ ridicate pentru antreprenorii aflați în primele etape ale afacerii. Pentru închiriere de imobile, SaaS și alte cheltuieli de capital și de exploatare, antreprenorii se confruntă adesea cu costuri inițiale ridicate înainte ca afacerea lor să apuce să genereze prima serie de venituri.
În vremuri mai grele, costurile imobiliare scad adesea considerabil, iar proprietarii sunt foarte dispuși să ofere condiții atractive pentru încheierea unei tranzacții, inclusiv renovări de birouri și condiții de închiriere mai flexibile. Alte centre de costuri, cum ar fi SaaS și serviciile de contractare independentă, pot fi mai deschise la negociere și la condiții de business mai flexibile. Toate acestea scad costul începerii unei afaceri și le permit antreprenorilor să implementeze resurse de capital prețioase în angajare și produse, mai degrabă decât în servicii bazate pe taxe.
„Consumatorii de probă”
Achiziția de clienți reprezintă o provocare fundamentală pentru începerea și dezvoltarea unei noi afaceri. Fiind o propunere costisitoare, aceasta va implica deseori convingerea consumatorilor să încerce o nouă opțiune de produs sau categorie sau să treacă la un alt brand. Mulți antreprenori eșuează adesea în acest sens, chiar și atunci când sunt echipați cu rezerve de capital impresionante.
În mediul actual, costurile de achiziție a clienților pot scădea considerabil. În primul rând, din cauza necesității economice și a schimbărilor de rutină, consumatorii pot fi mai dispuși să încerce produse și servicii noi sau chiar să treacă la alte branduri. Mai important, pe măsură ce apar noi comportamente și rutine, consumatorii pot adopta diferite produse și servicii. Acest lucru oferă noi oportunități ample de achiziție.
Vremurile mai grele presupun o serie de provocări macro-economice. Este oarecum paradoxal, dar și logic, că acesta este cel mai bun moment pentru a începe o nouă afacere. În principal, acest lucru se datorează accesului mai mare la oameni și talent, taxe negociabile și o dorință mai mare a consumatorilor de a încerca produse noi – uneori din necesitate.
Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?
Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.
De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.
Sursa: entrepreneur.com