Consecințele pandemiei au dus la o bătălie asupra viitorului muncii. În timp ce angajatorii se confruntau cu munca la distanță și cu orarele hibride, angajații se confruntau cu niveluri ridicate de stres și cu un grad de epuizare fără precedent. Nemulțumirea la locul de muncă a dus la “Marea demisie”, cu peste 47,8 milioane de americani care și-au părăsit locul de muncă în 2021, mulți dintre ei pentru roluri cu un salariu mai bun și un echilibru între viața profesională și cea privată. Tendința a continuat în 2022, cu 50,5 milioane de persoane care și-au părăsit locul de muncă – majoritatea pentru a prelua un nou rol.
Rata scăzută a șomajului le permite angajaților să sfideze status quo-ul, iar un nou cuvânt la modă pentru o tendință veche a apărut. “Quiet quitting” se referă la angajații care se „dezangajează” de la locul de muncă, reducându-și productivitatea și retrăgându-se treptat de la responsabilitățile lor. Acești lucrători își fac treaba, dar nu depășesc așteptările. Ei pot începe să dea semne precum scăderea productivității, lipsa de entuziasm, reducerea interacțiunii cu colegii și un declin general al performanței.
Un sondaj Gallup recent a dezvăluit statistici alarmante privind implicarea angajaților: 59% dintre lucrători nu sunt implicați, iar 18% sunt dezangajați în mod activ la locul de muncă. În plus, 52% dintre lucrători se confruntă cu un nivel semnificativ de stres, iar 18% au declarat că sunt în general furioși la locul de muncă în SUA și Canada. Pe baza acestor rezultate, nu este surprinzător să aflăm că 47% dintre lucrătorii din regiune sunt în căutarea activă a unui nou loc de muncă.
Din fericire, există măsuri pe care liderii le pot lua pentru a-și pregăti forța de muncă pentru viitor. În calitate de CEO al unei companii care pune oamenii la muncă ajutând companiile să descopere soluții pentru forța de muncă pe care poate că nu le-ar fi luat în considerare în trecut, recomand companiilor să combată “quiet quitting” și să îmbunătățească angajamentul angajaților prin încurajarea unei echipe agile și prin optimizarea procesului de angajare.
Este timpul să ridicăm ștacheta
Crearea și menținerea unei forțe de muncă încântate este un motor al succesului organizațional. După cum a scris Srishti Negi, “Angajamentul angajaților merge dincolo de simpla satisfacție la locul de muncă. Acesta cuprinde conexiunea emoțională și entuziasmul pe care angajații îl au față de munca lor și față de organizație”. Dacă vă confruntați cu o scădere vizibilă a angajamentului angajaților, iată câteva măsuri pe care le puteți lua pentru a-i readuce pe angajații dvs. pe drumul cel bun.
1. Concentrați-vă pe formare
Cei care aleg calea “quiet quitting-ului” vor să fie inspirați și motivați, potrivit Gallup. Este important să creați oportunități de dezvoltare profesională și să promovați o cultură a învățării continue, a inovației și a agilității pentru a-i motiva pe angajați.
Atunci când echipa dvs. se simte susținută și apreciată, este mai puțin probabil ca aceștia să fie demotivați și să se sustragă de la responsabilitățile lor. O forță de muncă agilă va îmbrățișa schimbarea, se va adapta rapid la noi provocări și va simți un sentiment de împuternicire în rolurile lor.
2. Angajări raționale
Atunci când managerii identifică și integrează în mod eficient noi talente, pot preveni dezechilibrele în ceea ce privește volumul de muncă și pot reduce povara asupra angajaților existenți. Un proces de angajare rațional și bazat pe competențe clare implică definirea clară a cerințelor postului, optimizarea canalelor de recrutare și utilizarea tehnologiei pentru depistarea și selecția candidaților. Managerii pot menține o forță de muncă motivată prin asigurarea unei tranziții ușoare pentru noii angajați.
3. Explorați varianta unei forțe de muncă dinamice
Recurgerea la angajați temporari (sezonieri) vă permite să vă ajustați nivelul de personal în funcție de fluctuațiile volumului de muncă pentru a atenua epuizarea angajaților. Angajarea unor oameni pe o perioadă determinată vă permite, de asemenea, să le evaluați abilitățile, etica muncii și și cât de bine se pliază cultural înainte de a lua o decizie de angajare permanentă. Acest proces de verificare vă permite să construiți o echipă entuziastă de oameni care se aliniază cu valorile companiei dvs. și demonstrează nivelul dorit de angajament și performanță.
4. Faceți ajustări ale forței de muncă
Pe fondul preocupărilor legate de un bazin de talente din ce în ce mai limitat în perioadele de șomaj scăzut, este esențial să eliminați personalul neperformant. Dacă aveți în echipa dumneavoastră un angajat care prezintă caracteristicile unui “noisy quitter”, este timpul să acționați. Acest tip de angajat își exprimă frecvent nemulțumirile cu privire la locul de muncă, critică în mod deschis politicile companiei sau managementul, menține o atitudine negativă sau se angajează în comportamente perturbatoare care au un impact negativ asupra mediului de lucru. Aceștia pot crea un mediu de lucru ostil și pot scădea productivitatea și moralul echipei.
În vremurile acestea volatile angajatorii trebuie să stabilească așteptări realiste. Oamenii din echipa dvs. au personalități și obiective profesionale diferite. Este firesc să ai angajați performanți care lucrează alături de persoane care fac minimul pentru a câștiga un salariu. Performanța angajaților este o curbă în formă de clopot, iar datoria noastră, ca lideri, este să maximizăm potențialul acestei curbe!
În cele din urmă, construirea angajamentului angajaților este un efort continuu care necesită o abordare holistică și un angajament din partea tuturor liderilor organizației. Dar faptul rămâne: Munca grea poate da roade. Atunci când angajații sunt cu adevărat implicați, ei pot deveni top performeri. Acest lucru are ca rezultat inovația, creșterea productivității și dezvoltarea generală a companiei – rezultate pe care toate organizațiile se străduiesc să le atingă!
Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?
Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.
De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.
Sursa: forbes.com