miercuri, mai 14, 2025
Acasă Blog Pagina 14

Top 10 Tehnici pentru un 2020 grozav

0
tehnici 2020 Doru Dima

Anul nou a venit. Ce ar fi dacă rezoluția pentru anul acesta ar fi să avem rezultate reale, realizabile? Iată 10 sfaturi pentru un an 2020 extraordinar pentru dumneavoastră și afacerea dumneavoastră, bazate pe experiența mea ca speaker, antreprenor și pssiholog în cultură organizațională.

1. Stabiliți-vă obiective extinse.

Nu mai gândiți la scară redusă. Țin deseori ședințe de coaching cu directori, iar una dintre ideile pe care încerc să le-o transmit acestora este de a-și extinde gândirea. Odată, făceam coaching cu o doamnă director și am întrebat-o care este planul ei de carieră pe termen lung, iar ea a spus „Vreau să fiu vice-președinte al acestei companii”. Am reflectat o clipă, apoi am întrebat-o, „De ce nu director general?” Apoi am avut o lungă conversație despre ce înseamnă să își extindă gândirea. Dar pentru dumneavoastră, ce ar însemna? Așa cum a spus odată Harv Eker „Cel mai mare obstacol în calea prosperității este teama. Oamenilor le este teamă să gândească la scară mare, dar dacă gândești la scară mică, vei realiza doar lucruri mici.”

2. Notați-vă obiectivele.

Prea puțini oameni au obiective concrete, iar un procent și mai mic al acestora și le și notează. Creați obiective pentru toate domeniile din viața dumneavoastră, iar anul acesta, nu uitați să le și notați. Cercetările au demonstrat că obiectivele sunt mult mai de efect dacă sunt consemnate în scris, așa că faceți efortul de a le nota pe hârtie.

3. Învățați ceva nou.

Gândiți-vă la anul ce vă așteaptă și identificați trei lucruri pe care vreți să le învățați, în plan personal sau profesional. Găsiți resursele necesare și înscrieți-vă. Puteți să angajați un coach pentru manageri, sau să participați la un curs online sau la un curs live, sau puteți citi câteva cărți pe această temă. Dacă învățăm în mod constant, suntem revigorați și plini de entuziasm.

4. Aduceți-vă aportul în comunitate

Colaborați cu o organizație caritabilă, fiți voluntar la un adăpost pentru animale sau la un orfelinat. Atunci când vă aduceți contribuția în cadrul comunității, îi ajutați pe ceilalți, dar vă ajutați și pe dumneavoastră să fiți mulțumit de cum puteți schimba o viață.

5. Exersați-vă managementul stresului.

Dacă ar fi să reflectăm la sintagma „ managementul stresului”, aceasta implică faptul că stresul poate fi gestionat și, mai mult decât atât, că dumneavoastră sunteți cel ce gestionează stresul. Faceți-vă o listă cu toate activitățile pe care le puteți realiza pentru a vă destresa în viața de zi cu zi. Fie că este vorba de meditație, grădinărit sau de mersul la sală, experimentați cu ce funcționează cel mai bine pentru dumneavoastră.

6. Înființați un grup de tip mastermind sau alăturați-vă unui grup existent

„Mastermind” este denumirea dată unui grup de cinci sau șase personae interesate de dezvoltarea fiecărui membru. Membrii grupului se întâlnesc o dată pe lună pentru a discuta despre idei și modalități în care se pot ajuta reciproc. Am făcut parte dintr-un mastermind timp de mai mulți ani, iar experiența respectivă m-a marcat. Așa cum spunea Will Rogers, „Un om învață doar în două moduri: citind și asociindu-se cu alți oameni.”

7. Limitați conținutul negativ.

Pentru a avea o atitudine potrivită, trebuie să tratați cu mare atenție consumul de conținut negativ. Evitați televiziunile negativiste, știrile negative și mai ales oamenii negativiști. Am decis cu ani în urmă să nu mai am prieteni negativiști. A fost o adevărată transformare. Dacă aveți prieteni foarte negativiști, nu vă mai asociați cu ei în noul an. Aveți grijă, pentru că aceștia vă pot trage în jos.

8. Păstrați legătura cu cei dragi.

Membrii familiei ne iubesc necondiționat și este important să le arătăm că îi iubim la rândul nostru. O modalitate este să ne asigurăm că le telefonăm, le scriem un e-mail sau un SMS, că îi vizităm, luând legătura cu ei în mod regulat. Sunați-vă mama, bunicul, fiica, etc. Scoateți-vă soțul sau soția la o întâlnire. Ați prins ideea. Țineți legătura.

9. Găsiți-vă un nou hobby.

Hobby-urile sunt o modalitate excelentă de a nu vă mai gândi la muncă. Creșteți un bonsai, apucați-vă de sport nautic, de pictură în ulei, sau scrieți următorul best-seller. Nu contează care este hobby-ul, atâta timp cât vă place. Hobby-urile pot fi foarte terapeutice.

10. Plecați în concediu

Cea mai mare greșeală pe care o fac mulți dintre clienții mei este că nu își iau niciodată liber. Ei sunt întotdeauna „activați”, ceea ce duce la epuizare și productivitate redusă. Luați-vă angajamentul de a merge în concediu anul acesta. O idee ar fi să alegeți o destinație în care nu ați fost niciodată. Noutatea locurilor și experiențelor noi poate fi foarte reconfortantă. În al doilea rând, asigurați-vă că atunci când angajații dvs. sunt în concediu, chiar nu lucrează. Așa cum spunea odată Gretchen Bleiler: „Odată cu anul nou se trezește în noi motivația de a fi mai buni decât am fost în anul ce a trecut”. An Nou Fericit! Tot ce vă propuneți vă stă în putere.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Cum Să Transformi Frica În Oportunitate

0
frica in oportunitate Doru Dima

Cofondatorul Intel, Andy Grove a spus odată, făcând referire la antreprenoriat, că „numai cei paranoici supraviețuiesc”. Cuvintele sale relevă un adevăr important al întreprinderilor aflate la început de drum: teama poate stingheri creșterea unei afaceri, și totuși avem nevoie de teamă pentru a reuși.

Cercetările cu privire la teamă în mediul antreprenorial au confirmat acest adevăr esențial. Cercetările profesorilor James Hayton și Gabriella Cacciotti, de la Warwick Business School, indică faptul că anumite temeri sunt productive. Temerile în raport cu lucrurile precum costurile de oportunitate, securitatea financiară și finanțarea îi motivează pe antreprenori să învețe, să inoveze și să se perfecționeze încontinuu.

Alte temeri, însă, au un rol mai distructiv în procesul antreprenorial. Atunci când temerile devin din ce în ce mai vagi, mai personalizate și mai detașate de acțiunile tangibile, acestea devin debilitante. Hayton și Cacciotti au observat, de exemplu, că teama a devenit distructivă, „atunci când antreprenorii își făceau probleme privind potențialul propriilor lor idei sau propria abilitate de a dezvolta o afacere de succes.”

Concluzia este clară. Trebuie să vă găsiți „punctul optim”  – acel echilibru delicat dintre situația de a vă fi teamă prea mult, sau, din contră, prea puțin. Un nivel prea scăzut de teamă vă poate face să vă complăceți, vă poate consuma motivația sau vă poate conduce către acțiuni nechibzuite. Dacă nivelul de teamă este prea ridicat, aceasta vă poate cauza griji permanente, indecizie și comportamente nesănătoase care vă pot submina sănătate mintală și fizică.

Cum puteți avea parte de beneficiile stării de teamă, fără a ceda sub presiunea efectelor sale distructive? Iată trei strategii.

1. Observați diferența dintre teamă productivă și cea distructivă

Teama productivă are o legătură clară cu acțiunea. De exemplu, gândiți-vă la teama pe care o simțiți atunci când site-ul dumneavoastră nu mai este accesibil online. Aceea este productivă. Vă determină să găsiți o soluție cât mai rapidă. Teama pe care o resimțiți în raport cu o decizie strategică viitoare este, la rândul ei, productivă. Ea vă motivează, atât pe dumneavoastră cât și pe cei din echipa dumneavoastră, să vă gândiți cu atenție la costurile și beneficiile fiecărui demers posibil.

Temerile distructive, în schimb, sunt vagi, personale și pline de povești care pot fi sau nu adevărate. Gândul că „Nu sunt suficient de bun” reprezintă o teamă pur distructivă. Nu are o legătură clară cu o acțiune, acoperind toate aspectele vieții, asemenea unor nori negri ce se întind pe întreg cerul. Dacă vă gândiți că „Așa ceva nu va merge niciodată”, aveți de a face tot cu o teamă distructivă. Nu este specifică sau tangibilă. Este doar un gând negativ, prevestitor, conform căruia eșecul este inevitabil.

2. Profitați de impulsul imprimat de temerile productive.

Temerile productive pot alimenta învățarea, inovarea și rezolvarea problemelor. Așa că, în loc să încercați să scăpați de ele, utilizați-le pentru a vă propulsa către acțiuni pozitive.

În acest scop, reduceți intervalul dintre stimul (teamă) și răspuns (acțiunea dvs.). Atunci când experimentați acest gen de teamă, trageți aer în piept și încercați să vă dați seama care este reacția cea mai rezonabilă? Este un proces ce nu ar trebui să dureze mai mult de 30 de secunde, dar care poate asigura o reacție conștientă, nu instinctivă, atunci când ne confruntăm cu teama.

3. Îndreptați-vă atenția către experiența temerilor distructive

Temerile vagi și distructive întâmpinate de majoritatea antreprenorilor – temeri privind propria valoare, posibile eșecuri sau propriile capacități – reprezintă unele dintre cele mai neplăcute și destabilizatoare stări emoționale negative. Ca urmare, tendința noastră este de a le evita prin redirecționarea atenției noastre către telefoane inteligente, rețele de socializare, știri, sau munca în sine. Totuși, această tactică este rareori eficientă pe termen lung. Departe de a elimina teama, aceasta poate chiar să o potențeze.

O strategie mai bună, susținută de vechi tradiții filosofice și de științele emergente, este de a ne îndrepta atenția către experiența acestor temeri. În acest sens, tot ce trebuie să faceți este să vă concentrați asupra senzațiilor pe care le produce teama în momentul prezent. Observați cum reacționează corpul dumneavoastră. Remarcați ce se întâmplă cu respirația dumneavoastră și ce gânduri vă vin în minte. Încercați să adoptați o atitudine de real interes și mai puțin de judecată sau autocritică.

Veți începe să vedeți că, deși vă creează disconfort, experiența temerii din momentul prezent este de multe ori relativ ușor de gestionat. Iar abilitatea dumneavoastră de a analiza lucid această experiență le face loc de trecere acestor temeri.

Ideea de reținut aici este că teama este pentru antreprenoriat așa cum este benzina pentru mașina dumneavoastră. Fără ea, pur și simplu nu puteți să mergeți înainte în ritm rapid. Dar în momentul în care se revarsă, riscați să aruncați totul în aer. Prin urmare, este esențial să găsiți „punctul optim” al temerii dumneavoastră – pentru a vă dezvolta capacitatea de a le permite temerilor productive să vă propulseze către noi orizonturi, fără să vă mai încleștați asupra celor distructive.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Există putere în cuvinte și acestea te pot transforma

0
limbaj si cuvinte

98% dintre directori susțin că transformarea digitală este o componentă vitală a succesului lor. Din 2014 până în 2019, procentul s-a menținut, în mare parte. Cu toate acestea, doar 28%, comparativ cu 16% în urmă cu cinci ani, reușesc să ia deciziile corecte și să aibă un succes real, măsurabil. Aceasta înseamnă un nivel de 11,5% al ​​schimbărilor realizate anual. Dacă aceasta ar fi viteza transformării digitale, ar fi nevoie de peste 15 ani. Lăsând la o parte faptele, limbajul este un accelerator vital pentru acest proces.

Limbajul este un puternic motor al schimbării. Dovada este afirmația de mai jos

Să ne imaginăm că limbajul pe care îl folosim ar putea să evolueze și să accelereze viteza de schimbare, poate chiar să o dubleze, astfel încât, chiar dacă rămânem în urmă, doar schimbarea stilului ne poate permite un avans de câțiva ani în fața concurenței. Iată un exemplu în acest sens, ce presupune alternative simple de utilizare a cuvintelor. Organizațiile care spun că sunt „foarte deschise să se dezvolte, să experimenteze și să susțină strategii digitale alternative pentru procesele de transformare digitală”. Pe o scară de la 1 la 10, cele cu un scor de minim 7 au șanse de cinci ori mai mari să reușească transformarea lor digitală decât cele care, în general, se autoevaluează cu un scor mai mic sau egal cu 6. Cuvintele exprimă realități, iar cuvintele destramă barierele impunând idei noi (strategii paralele) ca noi principii pentru succes.

Iată alți șase termeni răspândiți în organizațiile de succes, aflate în transformare digitală. Dacă doriți să progresați, trebuie să schimbați limbajul pe care îl folosiți.

1. Leadership înseamnă să accepți provocările, nu doar să dictezi schimbările. Mai multe organizații ne-au spus că leaderii lor au crezut în puterea transformării digitale, într-o formă sau alta. Doar 28% ne-au spus că au investit 17,5 ore pe săptămână (pe parcursul a două zile) pentru a pune acest lucru în practică.

2. Momentele contează, nu parcursurile: renunțați la trasarea parcursului în organizația dvs., deoarece aceasta este o metodă mult prea liniară. Organizațiile prospere ne-au vorbit despre trasarea tuturor momentelor, nu a parcursului. Pot exista sute de momente, poate mii în întreaga organizație.

3. Faceți-vă comod în situațiile incomode: organizațiile prospere ne-au spus că se simt comod în situațiile incomode (raport 8: 1 în comparație cu alte organizații). Pare doar un slogan ingenios, dar cel mai greu este să ți-l însușești. Imaginați-vă că aplicați această idee în contextul trecerii de la trasarea parcursurilor la trasarea momentelor. Trecerea de la zeci de parcursuri la sute sau chiar mii de momente sună incomod, dar este esențială pentru succes. Organizațiile care gândesc și se organizează în acest fel, le depășesc pe celelalte pe indicatori pur economici cu un raport de 3:1.

4. Portofoliile de experiențe, nu experiența unui singur client contează: Nimeni nu are control asupra clientului și, în același timp, toată lumea are. Organizațiile care au înțeles această idee recunosc nevoia de a transfera deciziile cu privire la gestionarea puterii către toți cei care interacționează cu un client. Pentru unii poate părea înspăimântător să renunțe la controlul centralizat și tradițional.

5. Datele ca teme și fluxuri vii: organizațiile de succes, care prosperă în plan digital, au înțeles că datele au valoare în contextul unei varietăți de domenii. Uneori, datele își pot pierde din valoare și sunt abandonate. Cei care se organizează cu acel nivel de fluiditate la o valoare mai mare sau egală cu 8 pe o scară de la 1 la 10 valorifică datele lor pe anumite segmente de trei ori și jumătate mai mult, față de concurenții lor. Acesta este noul limbaj pentru valoarea datelor.

6. O strategie înseamnă să fii în avans doar cu un singur pas: de-a lungul istoriei, dacă ai fi spus că te gândești că strategia înseamnă să fii doar cu un pas înainte, ai fi fost concediat. Într-o lume digitală, agilitatea este mai importantă decât un plan multianual închis. Cercetările din 2019 au arătat că această idee despre strategie a fost în mare parte asociată unor organizații prospere în raport de 5,5:1. Simplul fapt că ești deschis să le sugerezi unora o nedreptate istorică regretabilă este un semn că această idee și acest limbaj sunt cu adevărat puternice.

Limbajul poate fi în fruntea unor mișcări de transformare masive, sau la coada acestora. Fiecare nouă mișcare ce are succes creează un limbaj nou. Dacă organizația dvs. se află în rândul celor 72% din companii care se luptă să gestioneze transformarea digitală, atunci ca lider, trebuie să analizați un proces de transformare mai profund decât strategia dvs. informatică, investițiile dvs. în cloud sau chiar strategia de inteligență artificială. Trebuie să analizați și, eventual, să transformați cuvintele și limbajul utilizat în mediul de lucru. Această schimbare simplă, dar dinamică, poate consta în a lua măsuri mai ample în planul schimbării cognitive și comportamentale.

Dacă organizația dvs. poate spune sincer că folosește cel puțin cinci dintre aceste cuvinte sau idei zilnic, în cadrul ședințelor, al e-mailurilor și al temutului PowerPoint, atunci vă puteți transforma într-un ritm mai rapid decât vă așteptați.

Puterea cuvintelor fie cu voi.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Startup-urile de succes au un lucru în comun

0
startup Doru Dima

 

Indiferent cât de consistentă este contribuția pe care o aduci, fie că este vorba de bani, experiență sau entuziasm, există o lecție pe care fiecare antreprenor trebuie să o învețe mai devreme sau mai târziu: Nu poți să contezi doar pe tine. Există vizionari ca Jeff Bezos și Elon Musk, care conduc unele dintre cele mai interesante companii la ora actuală, însă Musk nu asamblează mașini Tesla în fabrică, iar Bezos nu realizează expedieri dintr-un depozit Amazon. În realitate, este nevoie de un „sat” întreg pentru a pune pe picioare un startup și chiar dacă ești conștient de genialitatea ideii tale, va trebui să îi convingi și pe cei din jurul tău.

În consecință, rolul tău ca fondator este de a găsi o rețea de asistență, la birou și în afară, pentru a te ajuta să pui ideea în aplicare. Această rețea va include prietenii și familia ta, mentorii, potențialii clienți și investitorii. Iată cum să cultivi susținerea celor din jur.

  1. Găsește o soluție la o problemă, nu o problemă pentru soluția ta.

Fără un produs solid, pentru care chiar să fie cerere pe piață, te vei chinui să găsești clienți și investitori care să te susțină. Când vine vorba, de exemplu, de a dobândi susținerea unui accelerator „Nu recita o listă interminabilă de probleme pentru care s-ar potrivi soluția ta”, recomandă Dan Lauer, director executiv fondator al UMSL Accelerate. „În schimb, concentrează-te asupra celei mai importante și detaliază pas cu pas cum ai ajuns la acea constatare.”

Trebuie să le dovedești investitorilor că problema ta este reală, folosindu-te de cercetări de piață ca dovadă a acestui lucru. Trebuie, de asemenea, să le arăți potențialilor clienți cum le poți rezolva problema cu care se confruntă. Dacă găsești cu greu o problemă pe care să o rezolve ideea ta, este foarte probabil să nu merite efortul. Dacă totuși alegi această cale în ciuda semnalelor de alarmă, abordarea ta ar putea fi sortită eșecului. În definitiv, potrivit unui studiu CB Insights, lipsa unei piețe reprezintă explicația pentru 42% din startupurile eșuate.

  1. Arată-le celorlalți cine ești cu adevărat

Investitorii și clienții se așteaptă la autenticitate din partea companiilor pe care le sprijină și a mărcilor  pe care le susțin, și unii și ceilalți putând depista disimularea fără nicio problemă. Fii autentic atunci când duci la îndeplinire misiunea companiei tale și și în acest fel îți vei spori șansele de succes. Dovada? Să analizăm, de pildă, angajamentul autentic al companiei Dove față de campania sa, „Real Beauty”, cu scopul de a le oferi mai multă autonomie femeilor. După 10 ani de campanie, gigantul produselor de îngrijire personală și-a crescut vânzările de la 2,5 miliarde de dolari la 4 miliarde de dolari. Când încerci să „vinzi” ideea startupului către investitori sau susținători, regulile privind implicarea nu sunt diferite. Lasă pasiunea pentru ideea ta să strălucească. Tribul tău de potențiali susținători va sesiza acest lucru.

Pasiunea este doar o modalitate de le arăta celorlalți cum ești cu adevărat, iar modestia este alta. Când cineva îți pune o întrebare la care nu știi răspunsul, rezistă tentației de a inventa ceva. A recunoaște că nu știi totul poate, de fapt, să contribue la construirea unei relații bazate pe încredere și îți poate oferi motivul perfect de a continua discuția cu persoana respectivă după ce ai investigat problema. „Politica populistă ne poate sugera că mitul conducătorului puternic persistă, dar, în afaceri, liderul infailibil este o idee de modă veche”, spune Kara Goldin, fondator și CEO al brandului de băuturi Hint. „A fi deschis cu privire la punctele tale slabe demonstrează o autenticitate la care oamenii se vor raporta, iar a le cere ajutor le oferă autonomia de a avea inițiativă.”

  1. Investește în relații semnificative.

Fără îndoială, ai prieteni apropiați, dar dacă nu le-ai vorbit de ceva vreme, probabil că nu vor fi gata să investească banii câștigați cu greu în startupul tău sau nu vor fi disponibili când vei avea nevoie de o mână de ajutor, pe ultima sută de metri. Dacă vrei să obții un sprijin real, indiferent dacă acesta este sau nu de natură financiară, trebuie să întreții în mod activ relațiile cu ceilalți. Programează săptămânal apeluri telefonice cu posibili investitori și invită-ți potențialii angajați la masă, pentru a-ți arăta interesul față de ei. Caută mentori cu experiență care te pot ajuta să îți atingi obiectivele. Odată ce i-ai găsit, respectă timpul pe care aceștia îl investesc în tine, fiind punctual și însușindu-ți sfaturile acestora; nu renunța niciodată la o ocazie de a întoarce binele făcut de aceștia.

Nu te concentra doar asupra relațiilor tale profesionale. Clădirea unor relații trainice cu familia și prietenii este esențială pentru crearea sistemului de asistență de care vei avea nevoie pentru a supraviețuiți provocărilor de pe drumul spre succes al startupului tău. Potrivit unui studiu realizat de cercetătorii de la universitatea din California, antreprenorii sunt mult mai susceptibili să experimenteze o afecțiune psihică și au de două ori mai multe șanse să sufere de depresie în comparație cu alte persoane. Deținerea unei puternice rețele de asistență în afara afacerii tale este esențială pentru combaterea acestor statistici și pentru a-ți îmbunătăți în general starea de bine.

O idee excelentă de startup poate părea o realizare, dar ea reprezintă doar începutul. Următorul pas este de a-ți proba ideea și de a-i atrage și pe alții. Acești susținători sunt primii tăi adevărați clienți, iar dacă aceștia sunt dispuși să investească în planul tău, înseamnă că ai început cu dreptul.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Cum să cultivați un mediu de lucru care produce idei excelente

0

Este ușor să trecem cu vederea anumite idei excelente atunci când suntem prinși în munca de zi cu zi. Iată cum puteți crea un loc de muncă unde vor prospera ideile de excepție.

Pe vremea când încă nu se înființase Apple, un inginer i-a propus angajatorului său, Hewlett Packard, ideea de a crea un calculator personal – de cinci ori. De fiecare dată, compania i-a respins ideea. Acest inginer, Steve Wozniak, este cel care a fondat Apple împreună cu colegul său în inovare, Steve Jobs.

Wozniak nu a fost primul om cu o idee genială care a fost respinsă și, cu siguranță, nu va fi nici ultimul. În practică, de multe ori, companiile nu au infrastructura sau abordarea potrivită pentru a recunoaște meritele reale ale ideilor propriilor angajați.

Există, totuși, măsuri pe care le puteți întreprinde pentru a crea locuri de muncă ce răsplătesc eforturile creative ale angajaților dvs. Dar înainte de toate: ce le determină pe companii să treacă cu vederea inovațiile inteligente?

De ce uneori trecem cu vederea ideile excelente

În primul rând, multe organizații nu au un sistem prin care angajații să-și prezinte propunerile. Un studiu realizat de Accenture a constatat că 72% dintre companii nu și-au structurat un proces de analiză și evaluare a ideilor angajaților lor.

Apoi, trebuie să avem în vedere că mulți factori de decizie au o reticență față de riscuri. După cum a scris psihologul Daniel Kahneman, premiat cu Premiul Nobel, „Pentru majoritatea oamenilor, teama de a pierde 100 de dolari este mai intensă decât speranța de a câștiga 150 de dolari.”

Pe scurt, pierderile au o valoare mai mare decât câștigurile. Oamenii ar prefera să mențină starea de fapt decât să riște să se arunce în necunoscut. În ceea ce privește companiile și inovația, se pune accentul pe rezultate demonstrabile și rentabilitate. Aceasta înseamnă că adesea liderii nu își dau acceptul pentru ideile neobișnuite, iar acest tip de cultură sufocă deseori inovația.

Iar în unele cazuri, ideile excelente sunt îngropate de politica companiei. Potrivit profesorului Brian Uzzi, inovațiile semnificative vor determina inevitabil implicarea politicii, deoarece diverși jucători se vor lupta pe o cantitate limitată de resurse, adesea fără a putea asigura profiturile ulterioare. Uzzi explică:

„Atunci când inovațiile timpurii sau cele care trebuie implementate pentru colectarea datelor de performanță nu au dovezi de performanță consistente, politica tinde să conserve starea actuală de putere și control asupra resurselor fizice și sociale.”

Drept urmare, cele mai inovatoare idei au de pierdut.

Dar, așa cum au conștientizat unele companii, nu trebuie neapărat să fie așa. Dacă sunteți manager, iată un ghid pentru a vă asigura că următoarea idee de milioane de dolari a companiei dvs. se va realiza.

 

  1. Implementați un sistem clar

În primul rând, trebuie să vă asigurați că angajații știu să își prezinte ideile pentru a fi examinate.

Micah Johnson, de la GoFanbase, Inc., a discutat cu Small Business Trends despre cum compania sa a creat un canal în cadrul aplicației Slack, în care angajații își pot trimite ideile. Tomer Bar-Zeev, de la IronSource, a afirmat că hackathon-urile de 24 de ore îi permit echipei sale de inovație să se desprindă de proiectele obișnuite și să lucreze la proiecte noi și cu totul diferite. La compania JotForm, se organizează săptămânal Zile Demo pentru a oferi angajaților un forum pentru explorarea ideilor, indiferent cât de extravagante ar fi acestea.

Chiar și un sistem de tipul unei simple casete de sugestii poate fi extrem de eficient. Asta vă va spune Charlie Ward, inginerul care a folosit caseta de sugestii digitale a Amazon pentru a-și trimite ideea de transport gratuit, care în cele din urmă a constituit baza Amazon Prime. După cum scrie jurnalistul Brad Stone în cartea sa, „The Everything Store: Jeff Bezos and the Age of Amazon”, CEO-ul Jeff Bezos a fost „imediat fermecat de idee”.

Indiferent de sistemul pe care îl implementați, asigurați-vă că este cunoscut și accesibil tuturor angajaților.

  1. Eliminați politica

De asemenea, puteți încuraja ideile excelente, făcând procesul de selecție transparent și mai democratic.

Rite-Solutions, o companie IT din Rhode Island, a dezvoltat o modalitate inteligentă de a genera noi idei, eliminând în același timp o parte din politicile decizionale: o „piață de idei”, în care angajații pot posta o idee, care este apoi listată ca „stoc” pe piață.

Compania le oferă angajaților 10.000 USD în monede virtuale, pe care le pot „investi” în ideile colegilor. Cele care obțin suficient sprijin sunt aprobate, iar investitorii respectivi obțin o parte din profituri. Îmi place acest sistem pentru că încurajează angajații să colaboreze și să își susțină ideile celuilalt.

  1. Acceptați normalitatea eșecurilor

Ce au în comun MobileMe, Amazon Fire Phone și Google Glass? Sunt produsele nereușite introduse de companiile cele mai de succes și cele mai inovatoare din lume.

Cele mai avangardiste companii îmbrățișează riscurile și posibilitatea eșecului. Pentru fiecare MobileMe, există o mână de produse sau servicii care câștigă teren. În plus, fiecare eșec ne poate ajuta să învățăm.

Înainte de a lansa JotForm, palmaresul antreprenorial al lui Aytekin Tank a inclus mai multe produse eșuate – efectiv, puteau fi considerate eșecuri totale. De exemplu, a creat un site la care se puteau înscrie studenții – cam în aceeași perioadă în care o mică companie numită Facebook pornea la drum. Puteți bănui cum s-a încheiat povestea asta. Dar în loc să renunțe la a-și începe propria afacere, a continuat să acumuleze experiență lucrând pentru alte companii, în timp ce căuta o altă problemă pe care să o poată rezolva și pentru care nimeni altcineva să nu aibă deja o soluție.

Evident, aceasta nu înseamnă că trebuie să vă relaxați principiile etice și să nu puneți accent pe abilități (lucru care generează adesea un eșec). Dar dacă le comunicăm angajaților că eșecurile sunt în regulă, vom face pași importanți în promovarea ideilor lor cele mai creative.

Data viitoare când doriți ca angajații dvs. să vină cu o idee excelentă, nu vă concentrați asupra modului în care aceasta va aduce profit; concentrați-vă asupra modului în care va rezolva o problemă. Prin această abordare veți constata că angajații vor face față cu brio sarcinii de a propune soluții inovatoare.

Conferința Great People Inside – “Visionary HR” s-a încheiat

0

Într-o lume tot mai complexă, aflată în continuă schimbare, în care digitalizarea, inteligența artificială (AI), învățarea automată și tehnologiile actuale schimbă profund practicile de management al resurselor umane și rolurile în cadrul forței de muncă, granița dintre tehnologie și oameni a devenit din ce în ce mai subțire.

Viitorul muncii va fi modelat de două forțe inevitabile și puternice: adoptarea, în continuă creștere, a mașinilor inteligente și viitorul parteneriat dintre oameni și mașini. Stabilirea unui echilibru între cele doua forțe va reprezenta cea mai mare oportunitate, dar și provocare pentru organizații.

 

Recrutarea pe baza datelor și algoritmilor poate avea un impact pozitiv și semnificativ asupra strategiilor de management al talentelor și a performanței în afaceri, însă utilizarea inteligenței artificiale atrage cu sine și multe provocări. Etica din spatele algoritmilor folosiți în recrutare a devenit în ultimii ani, un subiect foarte dezbătut. Introducerea conceptului AI bias „prejudecata”  inteligenței artificiale, precum și a mecanismelor de salvgardare pentru a evita discriminările legate de gen, rasă, vârstă, cultură și etnie, în procesele de evaluare și recrutare a candidaților, delimitarea engagement-ului de workholism și cultivarea unui leadership conștient, axat pe oameni, sunt doar câteva dintre direcțiile și tendințele deja manifeste în piața muncii.

Toate aceste subiecte, dar și multe altele, au fost dezbătute în cadrul Conferinței Great People Inside “Visionary HR” ce a avut loc în perioada  9 – 10 octombrie 2019 la Hotel Kronwell, Brașov.

Evenimentul aflat la cea a XVI-a ediție consecutivă este cel mai prestigios eveniment de resurse umane din Romania și a reunit peste 450 de participanți, printre care manageri și specialiști în resurse umane din toate industriile, psihologi, antreprenori, oameni de afaceri, reprezentanți ai marilor companii de consultanță, lideri ai asociațiilor din diverse sectoare economice precum și speakeri de renume internațional din Belgia, Olanda, Grecia, Statele Unite ale Americii.

În deschiderea conferinței, Doru DimaCEO Great People Inside Romania, a vorbit despre importanța schimbării stilului de lucru în organizații și a modalității în care ne raportăm la oameni ca urmare a intensificării la nivel global a concurenței pentru talente și despre necesitatea unei abordări personalizate care să răspundă nevoilor individului, nu ale grupului.

S-a discutat, de asemenea, despre cum acționează emoțiile asupra comportamentului angajaților, de ce este nevoie de leadership pentru baza piramidei, care sunt cele mai noi tendințe ale beneficiilor extra salariale în România, ce tehnologii de HR vor fi folosite în viitor, care este abordarea liderului holistic, ce instrumente de HR îmbunătățesc performanța și care este contribuția dezvoltării oamenilor la retenția de personal.

În cadrul evenimentului s-au aflat nume cunoscute din domeniul HR și din mediul de business românesc, precum și KeyNote Speakeri recunoscuți la nivel internațional precum: Dan Hill, renumitul expert internațional în citirea micro-expresiilor faciale prin intermediul instrumentului cunoscut datorită serialului “Lie to me” și bestseller-ului “Blink”; Wilmar Schaufeli, Profesor în Psihologia Muncii și Organizațională,  membru al Academiei Europene de  Psihologie a Sănătății Organizaționale, printre cei mai citați cercetători din domeniul său; William G. Harris, CEO al Association of Test Publishers (ATP), asociația comercială care este lider global în domeniul creatorilor, dezvoltatorilor și utilizatorilor programelor de evaluare folosite în scopul educației, certificării sau licențierii; Cicek Svensson, Senior Vice President- Comms Multilingual; Stelian Bogza, Commercial Director & Co-Founder – Benefit; Peter Mueller, Managing Director – Heidi Chocolat; Bogdan Merfea, Președinte al Consiliului de Administrație Patria Credit IFN; Olga Stavropoulou, Founding Member and Chief Visionary Officer – Knowl Social Enterprise; Mircea-Cătălin Roman, Coordinator Employment & Pensions Practice, Senior Associate – Noerr;  Mihail Pricop, Training Manager – Autonom; Desiree Diaconescu, Vice President Human Resources – Tuborg România; Joep Vercauteren-, CEO – Aon Dutch Caribbean; Andrei Vasile, Co-Founder – SanoPass; Armina Dobrică, Corporate Wellness Consultant – Aon România; Violeta Balint, General Manager – Sennheiser; Irina Dogaru, Development Director – EXELO Training & Development; Adrian Măniuțiu, Fondator EM360; Aurelian Chitez, Sales Manager – Romanian Software; Andreea Pleșea, COO – Druid; Mihai Găvan, HCM Global Sales Director – TotalSoft; Mihaela Colesnic, Labour Law Expert – Romanian Software; Klemens Wersonig, Founder and CEO – TARGET Executive Search; Laura Roșianu, Manager General – Mindit Consulting; Dan Brumboiu,  Director General – Polipol România; Radu Crăciun, Director General & Președinte al Directoratului BCR Pensii; Andrea Adamo, Fondator – 3minutesjob.com; Simona Manoliu, Cloud Applications Technology Manager – Oracle; Filios Papastylianou, HCM Business Development & Strategy Leader, CEE, Russia and Israel – Oracle; Harry Meintassis, Country Managing Partner – Korn Ferry Hay Group; Daiana Stoicescu, President – ICF România.

 

Ca și concluzie vă las în compania cuvintelor Violetei Balint,  General Manager, Sennheiser Romania:

“Atitudinea este bunul nostru cel mai de preț.  Credem cu tărie că ceea ce oamenii știu poate fi schimbat mai ușor decât ceea ce oamenii sunt. De aceea, atitudinea și mentalitatea contează mai mult decât cele mai strălucitoare diplome și trebuie să se sincronizeze culturii noastre organizaționale. Acesta este motivul pentru care angajăm oameni care se identifică cu principiile noastre – oameni cu un mod de lucru colaborativ, care știu că perspectivele și opiniile diverse conduc la un rezultat mai bun.”

Evenimentul a fost moderat de Emma Zeicescu, realizator TV și Adrian Măniuțiu, Fondator EM360.

 

Parteneri ai evenimentului: Polipol, Automobile Bavaria Group, ICF România, Tuborg, Total Soft, Kiss FM, Oracle, MoneyCorp, Benefit, Aon, Romanian Software, EximBank, Autonom, Rentrop & Straton, Exelo, Noerr, Druid, SanoPass, BCR Pensii, 123Travel, KIRCHHOFF AUTOMOTIVE România, CoCos Coaching Solutions, Target Executive Search, Diversitas Group România, Niran Perfumes & Cosmetics, Estico, Icco, 3minutesjob.com, Mindit Consulting, Serenity Resort, Trans.eu, Bizzclub Brașov, Magnolia, Continental, VBS Business Solutions, AHK – Camera de Comerț și Industrie Romano- Germană și Camera de Comerț și Industrie Brașov.

Parteneri media ai evenimentului: EM360 cu Adrian Maniutiu, Rock FM, Radio Guerilla, Oameni și Companii, Transilvania Expres, Monitorul Expres, Zile și nopți, Metropola, Prețul Zilei, 4Career, mytex.ro, Grupul Iubim Brașovul, La pas prin Brașov, PortalHR și Transilvania 365

 

De Laura Dragne – Director Comunicare, Great People Inside Romania

Pentru mai multe detalii despre eveniment vă rugăm accesați: http://greatpeopleinside.com/conference2019/

Experți de renume internațional din domeniul HR prezenți la Conferința Great People Inside Visionary HR

0
speakeri great people inside

Peste 16.0 miliarde de dolari au fost investiți în tehnologia resurselor umane din anul 2009 până în prezent, dintre care 6, 5 miliarde de dolari au fost investiți doar în ultimii doi ani. (Sursa: CB Insigts/cbinsights.com). Se preconizează că, în acest ritm, sectorul global de management al resurselor umane (HRM) va ajunge la 30 miliarde de dolari până în anul 2025.

Cu alte cuvinte, crearea de soluții inovatoare în HR este în plină expansiune iar domeniul resurselor umane experimentează în prezent un adevărat influx de inovație. Peisajul afacerilor se schimbă rapid datorită progresului tehnologic, a disruptorilor pieței și a incertitudinilor geopolitice.

Dată fiind cantitatea de tehnologie utilizată în prezent la locul de muncă, avem din plin de unde alege, dar aceasta este o problemă în sine. Cu atât de multe tehnologii și date disponibile, nu știm cum să le folosim cel mai bine sau să le interpretăm pe toate. Procesele trebuie, deci, simplificate. Datele pot fi esențiale pentru succesul afacerii, dar ce-i prea mult strică. În schimb, trebuie să înțelegem mai bine ce este și nu este util, concentrându-ne asupra datelor importante. Mai puțin înseamnă mai mult, așa cum se spune.

 Prin urmare, cum evoluează mediul de lucru pentru a aborda aceste probleme? Și pot fi rezolvate acestea odată pentru totdeauna?

 Cum ne putem asigura că afacerile și angajații noștri sunt pregătiți să profite de ceea ce le oferă viitoarea lume a muncii?

Răspunsul la toate aceste întrebări dar și la multe altele îl puteți afla participând la Conferința Great People Inside “Visionary HR” ce va avea loc pe  9 și 10 octombrie 2019 la Hotel Kronwell Brașov.

Evenimentul aflat la cea a XVI-a ediție este cel mai prestigios eveniment de resurse umane din România și aduce experți de renume internațional din Belgia, Olanda, Grecia, Statele Unite ale Americii dar și nume cunoscute din domeniul HR cu un background puternic în mediul de business românesc, antreprenori, inovatori ce creează viitorul muncii.

Printre keynote speakerii acestei ediții se vor afla nume celebre precum: Wilmar Schaufeli, unul dintre autorii modelului Job-Demands Resources, cel mai popular model din psihologia sănătății organizaționale. Principalul său domeniu de cercetare este psihologia sănătății ocupaționale. Inițial, el a fost interesat de domeniul stresului de la locul de muncă și de burnout, ajungând să se concentreze în prezent asupra sănătății ocupaționale, în special asupra engagement-ului angajaților. Cu peste 500 de articole, capitole și cărți scrise, Dr. Schaufeli este un cercetător foarte citat, plasându-se în primii 1% din domeniul său de activitate.

 William G. Harris, CEO al Association of Test Publishers (ATP), asociația comercială care este lider global în domeniul creatorilor, dezvoltatorilor și utilizatorilor programelor de evaluare folosite în scopul educației, certificării sau licențierii.  Pe lângă faptul că este un psiholog licențiat, Dr. Harris este și un promotor renumit la nivel internațional și expert în comunitatea de evaluărilor, specialist în zona de protecție a datelor, confidențialitate, copyright și standarde de evaluare bazate pe tehnologie. Responsabilitățile dr. Harris includ dezvoltarea și aplicarea planului strategic al ATP la nivel global.

Pe lângă cele două nume mari care vin pentru prima dată la Conferința Great People Inside, unul dintre cei mai de succes speakeri ai edițiilor trecute revine în România, pentru a doua oară, la cererea expresă a publicului. Dan Hill, renumitul expert internațional în citirea microexpresiilor faciale prin intermediul instrumentului cunoscut datorită serialului “Lie to me” și bestseller-ului “Blink” își va prezenta noile sale cercetări în cadrul evenimentului de la Brașov.

 Faceți cunoștință cu liderii care nu doar gândesc soluții pentru schimbările ce ne așteaptă, dar pun și bazele viitorului încă de acum.

Parteneri ai evenimentului: Polipol, Automobile Bavaria Group, ICF Romania, Tuborg, Total Soft, Benefit Systems, AON Romania, Exim Bank, Autonom Rent A Car, Romanian Software, Exelo, Druid, Sanopass, Niran Cosmetics, Kirchhoff AUTOMOTIVE, Target Executive Search,  Diversitas Group Romania, ICCO, 3 minutesjobs.com, Rentrop & Straton, 123 Travel, Tchibo, Harmopan, Heidi Chocolat, Gyermelyi, Camera de Comerț și Industrie Brașov, AHK -Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană.

Parteneri media ai evenimentului: EM360, Kiss FM, Rock FM, Radio Guerilla, Prețul Zilei, Brașovultau.ro, Monitorul Expres, 4Career, Learn&Go, Oameni și Companii, Transilvania Expres, mytex.ro, Revista Metropola, Grupul Iubim Brașovul.

Pentru mai multe detalii despre eveniment vă rugăm accesați pagina:

http://greatpeopleinside.com/conference2019/

Persoane de contact:

Laura Dragne -Director Comunicare: Laura.dragne@greatpeopleinside.com; Vlad Matei –Specialist Relații Publice: Vlad.matei@greatpeopleinside.com

www.greatpeopleinside.com

CGPI 2019_parteneri_RO 2808_01

Conferința Great People Inside ”Visionary HR”, 9-10 octombrie 2019, Hotel Kronwell, Brașov

0

S-a dat startul înscrierilor pentru Conferința Great People Inside: Visionary HR, singurul eveniment internațional de resurse umane care se desfășoară pentru al 16-lea an consecutiv în România.

Antropologul Jared Diamond, laureat al premiului Pulitzer, afirmă că ”…abilitatea unei societăți de a se extinde și de a face noi cuceriri este direct proporțională cu disponibilitatea acesteia de a îmbrățișa tehnologii inovatoare, disruptive”. A devenit o modă ca la finalul fiecărui an să ne întrecem în prezicerea tendințelor de orice fel precum și a trendurilor în HR pentru anii următori, însă predicțiile nu au fost niciodată ușor de realizat. Întâlnim din ce în ce mai rar o capacitate reală de a anticipa, după cum susține Philip E. Tetlock – Profesor de științe politice și psihologie în cadrul Universității din Pennsylvania și Wharton School of Business.

Vizionarii (inovatorii /„early adopters”) sunt aceia care stabilesc standarde noi, schimbă status quo-ul și creează noi posibilități. Gândiți-vă doar ce viziune a fost necesară pentru a le permite oamenilor să zboare pentru prima oară la începutul secolului XX.

Se preconizează că, în acest ritm, sectorul global de management al resurselor umane (HRM) va ajunge la 30 miliarde de dolari până în anul 2025. Cu alte cuvinte, crearea de soluții inovatoare în HR este în plină expansiune iar domeniul resurselor umane experimentează în prezent un adevărat influx de inovație. Un climat economic incert, progresele înregistrate în tehnologie și amplele perturbări ale pieței, pun organizațiile sub o presiune mai mare decât oricând.

Deși este dificil să previzionăm viitorul, este totuși esențial să identificăm și să înțelegem tendințele sociale, economice și tehnologice fundamentale sau „mega trendurile” care vor afecta organizațiile în următorii zece până la douăzeci de ani, pentru a anticipa și a ne pregăti pentru transformările ce vor urma.

Anul acesta, pe 9 și 10 octombrie, la Hotel Kronwell, Brașov, Conferința Great People Inside: Visionary HR va genera, pe parcursul a două zile, discuții interesante și provocatoare privind modul în care digitalizarea, inteligența artificială, învățarea automată și tehnologiile actuale schimbă profund practicile de management al resurselor umane și modul în care putem crea un viitor centrat pe oameni. Mai multe detalii despre eveniment puteți găsi aici!

parteneri conferinta great people inside

Cum să ”lași datele să vorbească” în HR?

0

Rolurile de Leadership-ul presupun alte abilități decât rolurile de simplu angajat

Leadership-ul este unul dintre cele mai importante atribute ale unui manager eficient, dar este și una dintre cele mai comune lacune ale managerilor. În mod normal, companiile îi promovează pe angajații cei mai talentați în pozitii manageriale, dar leadership-ul eficient este o abilitate care se dezvoltă prin formare, instruire și experiență. Chiar dacă performanța ta a fost bună și ești considerat potrivit pentru munca respectivă, să-i conduci pe alții poate fi un lucru complet nou. Nu presupune că a fi un muncitor eficient se transformă în a fi un manager eficient – mai ales dacă noua ta responsabilitate este să-i conduci pe ceilalți.

Intuiție (interviu) vs statistică (instrumente de măsurare)

Pentru a gasi cei mai buni candidati, trebuie sa eliminati indiciile inselatoare ce va captează atenția, dar sunt irelevante pentru post. Concentrați-vă asupra indiciilor reale ce au un impact asupra performanței. În loc să vă bazați pe instinct, folosiți statisticile pentru a identifica modelul perfect al candidatului. Adunați toate datele din trecut ale celor care au avut succes și ale celor care au eșuat în rolul respectiv (sau roluri asemanatoare, dacă este un post nou) și analizați regresiv caracteristicile fiecărei persoane. Dacă lasati datele sa vorbească, veți descoperi profilul real al succesului și veți putea face diferența între indiciile reale care contează cu adevarat și cele înșelatoare, iar, astfel, veți trece prin mormanul de CV-uri și orele de interviuri mult mai eficient. Revenind la studiul Mercer pe care vi l-am prezentat anterior, trebuie să amintim că 27% dintre candidații potențiali sunt pierduți pe drum din cauza lipsei unei metodologii coerente de selecție, iar, în 63% dintre cazuri, interviurile tradiționale eșuează în evaluarea soft skills-urilor.

Ce înseamnă să ”lași datele vorbească”?

42% dintre organizații nu au un sistem structurat de competențe de leadership și, astfel, nu sunt nici măcar conștiente de competențele necesare liderilor din propria organizatie, conform studiului Mercer. Cazurile acestor organizații sunt, de exemplu, unele în care datele nu au absolut niciun cuvânt de spus.

 
Construirea unui sistem de management al talentelor este crucială pentru succesul pozițiior de leadership

Planurile de succesiune construite pentru fiecare post în parte ne ajută, pe de o parte, să reducem pe termen lung costurile cu recrutarea, iar din perspectiva angajatului să reușim să-l motivam suficient de mult încât să-și dorească să fie mult mai implicat și motivat să-și atingă obiectivele asumate prin indicatorii de performanță. Mai mult decât atât, în cazul existenței planurilor de succesiune rata de succes în ocuparea pozițiilor manageriale este de 70-80%, față de 50-55% pentru cei adusi din exterior pe aceleași joburi.

Pentru foarte mulți oameni, aceste concepte: sistemele de management al talentelor, planurile de succesiune, evaluările psihoaptitudinale, etc. pot să pară mult prea dificil de aplicat în propria organizație pentru utilitatea adusă. Totuși, datele nu ne mint. Pentru succesul liderilor și a organizației pe termen lung, implementarea tuturor acestor lucruri este un factor absolut crucial și, în ciuda aparențelor, este mult mai simplu decât pare. Great People Inside te poate ajuta la fiecare pas, prin intermediul platformei de ulimă generație GR8PI, ce s-a dovedit a fi extrem de intuitiv de utilizat și rapid de implementat.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

 

Trenduri îngrijorătoare în Leadership și ce putem face în această privință (Studiu)

0

56% dintre executivi consideră că organizațiile în cadrul cărora lucrează nu sunt pregătite să satisfacă nevoile de talente în zona de leadership din ziua de azi, conform unui studiu recent Deloitte. De ce se întâmplă acest lucru? Unde se află, mai exact, problema? Și, nu în ultimul rând, ce putem face pentru a o rezolva?

Un studiu Mercer efectuat recent (2019), pe mai mult de 500 de respondenți, a descoperit câteva trenduri tulburătoare în privința leadership-ului din organizații, încercând să răspundă întrebărilor de mai sus. Înainte de a intra în detalii, acestea sunt câteva informații cheie din studiul respectiv:

  • 27% dintre candidații potențiali sunt pierduți pe drum din cauza lipsei unei metodologii coerente de selecție
  • 42% dintre organizații nu au un sistem structurat de competențe de leadership
  • 23% dintre organizații se folosesc exclusiv de interviu în procesul de angajare
  • În 63% dintre cazuri, interviurile tradiționale eșuează în evaluarea soft skills-urilor
  • În cazul existenței planurilor de succesiune rata de succes în ocuparea pozițiilor manageriale este de 70-80% față de 50-55% pentru cei adusi din exterior pe aceleași joburi
  • Doar 33% dintre organizații consideră că folosesc metodele potrivite pentru a măsura calitatea angajărilor efectuate și doar 5% consideră că metodele lor sunt optime
  • 23% dintre potențialele talente sunt respinse în procesul de angajare sau de promovare, din cauza inabilității companiilor de a identifica predictorii reali de performanță
  • 16% dintre organizații nu cunosc ce fel de talente au nevoie să angajeze pentru pozițiile de leadership
  • 42% dintre organizații nu sunt conștiente de competențele necesare liderilor din propria organizatie

O corelație remarcabilă descoperită de către Mercer este că succesul leadership-ului în organizații este direct proporțional cu adoptarea instrumentelor de evaluare a talentelor:

Ce practici organizaționale recomandă Mercer pentru a ajuta companiile să-și dezvolte succesul în zona de leadership:

  • Dezvoltați-vă un sistem de competențe bine structurat, cu ajutorul căruia să știți ce fel de oameni aveți nevoie în organizație și ce fel de oameni va trebui să angajați în viitor.
  • Folosiți instrumentele de evaluare a talentelor pentru a măsura nivelul abilităților, cu scopul de a lua decizii bazate pe date reale, crescându-vă, astfel, șansa de a recruta oamenii potriviți.
  • Pregățiți un plan de succesiune internă bine pus la punct, cu ajutorul căruia să puteți dezvolta propriile talente și să le pregătiți pentru rolurile de leadership
  • Includeți leadership-ul în deciziile de angajare, pentru a vă asigura că liderii voștri împărtășesc valorile, viziunea și misiunea companiei voastre.
  • Faceți procesul vostru de angajare mult mai facil și mai scurt. Talentul cu adevărat bun nu așteaptă!

Cum vă poate ajuta Great People Inside?

În primul rând, noi suntem conștienți că primul pas în vederea îmbunătățirii forței de muncă constă în identificarea aspectelor ce diferențiază compania dumneavoastră de alte organizații. Odată ce parcurs acest pas, veți ști care sunt predictorii de performanță ce trebuie identificați la nivelul candidaților sau angajaților actuali, dezvoltând un sistem de competențe bine structurat.

În al doilea rând, platforma noastră poate fi personalizată cu ușurință pentru a corespunde nevoilor specifice ale utilizatorilor. Vă oferim posibilitatea de a alege dintr-o varietate de modele disponibile sau de a solicita noi dimensiuni adecvate cerințelor dumneavoastră specifice, ușurând considerabil procesul de recrutare.

Două dintre soluțiile Great People Inside, GR8 Full Spectrum și GR8 Managers, reprezintă instrumentele optime, validate științific, pentru a vă asigura de succesul leadership-ului din organizația dumneavoastră:

GR8 Full Spectrum – este mai eficient instrument pentru identificarea potențialului psihoaptitudinal al candidaților, cu o predicție a performanței de peste 70%, evaluând integral tot ce ține de comportamentul, aptitudinile cognitive și interesele ocupaționale ale persoanei vizate. Acest instrument vă oferă posibilitatea să obțineți o imagine de ansamblu a potențialului angajat, alături de compatibilitatea acestuia cu organizația și funcția respectivă. Evaluarea oferă, de asemenea, sugestii pentru o dezvoltare ulterioară, precum și oportunitatea de a vă crea propriul dumneavoastră conținut. Mai multe detalii aici!

GR8 Managers –  Inspirat din munca depusă de Jim Kouzes și Barry Posner, GR8 Managers este un instrument de evaluare axat pe identificarea potențialului managerial din multiple perspective. Acesta include 3 categorii generale de calități manageriale principale: inițiativă, viziune și asertivitate, dar și abilitatea de a lucra eficient cu diferite generații și într-un mediu VUCA (volatil, nesigur, complex, ambiguu). Mai multe detalii aici!

 

Sursa:
Leadership Hiring Trends Report 2019 – Mercer

 

ORIENTARE IN CARIERA

DEZVOLTARE MANAGERIALA

Facebook

Twitter