miercuri, mai 14, 2025
Acasă Blog Pagina 25

5 abilități cruciale pentru avansarea în carieră

0

Atunci când vine vorba de succesul profesional, de cele mai multe ori nu sunt suficienți anii de experiență în domeniu și diploma de studii superioare.

Acest lucru se întâmplă deoarece  angajatorii au nevoie de acele persoane care posedă competențele personale ce le permit să interacționeze și să lucreze eficient cu cei din jur: leadership, autocunoaștere, comunicare eficientă și inteligență emoțională dezvoltată. De exemplu, un criteriu important pentru selecția candidaților la Google este abilitatea de a asimila rapid noi cunoștințe.

Aceste competențe personale pot reprezenta factorul decisiv pentru avansarea în carieră. Ele pot face diferența între a obține încrederea celorlalți și a fi uitat, între avansarea și respingerea unui proiect, între a fi promovat și a te plafona.  Aceste abilități te ajută nu doar să fii un angajat mai bun, ci și o persoană excelentă.

Iată, așadar, care sunt cele cinci competențe personale esențiale pentru succes, ce pot fi exersate în interacțiunile zilnice:

  1. A asculta: arma ta secretă în comunicare

Adesea, oamenii cred că a avea abilități dezvoltate de comunicare înseamnă să vorbești excelent în fața unui public. Dar cei care știu să comunice fac un lucru pe care ceilalți îl omit de multe ori. Ei știu să asculte.

Cea mai simplă modalitate de a câștiga încrederea cuiva este să asculți ce are de spus persoana respectivă. Ascultătorii buni nu se gândesc la ce urmează să spună atunci când interlocutorul vorbește, ci pun întrebări și se concentrează asupra conversației.

O idee bună este folosirea unor expresii precum „Spune-mi mai multe despre asta”. Cel mai valoros lucru pe care îl poți oferi cuiva este atenția ta.

  1. Responsabilitatea: ține-te de cuvânt

Atunci când lucrurile nu merg bine și tu ești cel responsabil, nu căuta scuze, nu ignora problema și nu da vina pe altcineva. În loc de asta, asumă-ți responsabilitatea pentru partea ta de vină și învață din experiența respectivă.

Atunci când lucrezi la un proiect este simplu să trimiți un e-mail și să presupui că ți-ai făcut treaba sau să spui că ești de acord cu o propunere, dar să nu depui niciun efort pentru  a duce lucrurile la bun sfârșit. Cu toate acestea, a fi responsabil mai înseamnă și să îi responsabilizezi pe ceilalți, să te asiguri de faptul că sarcinile au fost îndeplinite și să îți respecți promisiunile.

Această abilitate presupune a te ține întotdeauna de cuvânt. Este esența integrității și a încrederii.

  1. Creativitatea: fii ingenios

A fi creativ însemnă, de multe ori, a putea rezolva probleme cu resurse limitate. Bucătarii sunt un exemplu excelent în această privință: dacă un bucătar vrea să gătească un fel de mâncare pentru care are nevoie de 10 ingrediente, dar are doar 7 dintre acestea la îndemână, ce va face? Își va lăsa clienții fără mâncare?

Nu, un bucătar bun va rezolva problema. Va folosi ingredientele pe care le are într-un mod creativ pentru a face o mâncare delicioasă. Cele mai mari inovații se nasc, de obicei, atunci când ești constrâns. Companiile cu cele mai mari bugete și cei mai mulți angajați nu termină întotdeauna primele.
Transformă dezavantajele în avantaje. Concentrează-te pe ingredientele pe care le ai, nu pe cele care-ți lipsesc, iar apoi bucură-te de libertatea pe care ți-ai creat-o în acest fel.

  1. Inteligența emoțională: cunoaște-ți emoțiile

Atunci când ai o zi foarte bună sau foarte proastă este ușor să acționezi sub influența emoțiilor, dar această modalitate de a lua decizii poate fi problematică, din motive evidente.

Adevărul este că, uneori, atunci când îți este frică, ești de fapt foarte entuziasmat. Atunci când te simți trist, în realitate poți fi furios . Dacă ai o stare emoțională ce te poate face să te comporți regretabil, fă o pauză și întreabă-te ce simți acum cu adevărat.

Vorbește cu un prieten, cere încă o opinie cu privire la e-mailul pe care i l-ai scris șefului tău înainte de a-l trimite. Acordă-ți timp pentru a-ți redobândi echilibrul și reflectează asupra a ceea ce este cu adevărat important pentru tine.

  1. Empatia: conectează-te cu cei din jur

Este simplu să te integrezi în mulțime și să te comporți la fel ca ceilalți, mai ales într-o organizație mare. Cu toate acestea, este important să îți faci timp în afara programului pentru a căuta experiențe noi, ce te vor ajuta să te dezvolți și să devii mai empatic cu cei din jur.

Poți face voluntariat, cursuri educative, poți călători sau lucra la proiectele tale, poți merge la conferințe și evenimente culturale. Făcând aceste lucruri, vei învăța să te conectezi cu oamenii din afara locului de muncă și să înțelegi alte puncte de vedere, alte contexte culturale și alte perspective.  În acest fel, vei putea descoperi și multe lucruri pe care le ai în comun cu alți oameni.

Folosind la locul de muncă ceea ce ai învățat din aceste experiențe, poți deveni mai empatic și înțelegător cu colegii, simțindu-te în largul tău în orice mediu.

Aceste abilități nu sunt bune doar pentru a găsi un job sau pentru a impresiona un manager. Dobândirea acestor competențe te poate ajuta să lucrezi mai eficient și cu mai multă plăcere. Poate părea simplu și probabil că deja ți-ai însușit multe dintre aceste comportamente, dar este important să continui să te dezvolți, să devii mai bun și să îți construiești un viitor pe măsură.

Sursa: themuse.com

6 aspecte ale vieții personale care nu merită sacrificate pentru job

0

O zi de muncă obișnuită este suficient de lungă, iar tehnologia o prelungește și mai mult. Când ajungem în cele din urmă acasă după o zi întreagă la birou, telefonul mobil sună fără oprire, iar inbox-ul este plin de e-mailuri de la oameni care așteaptă răspunsuri imediate.

În timp ce cei mai mulți oameni pretind că se deconectează de îndată ce ajung acasă, cercetările recente spun altceva. Un studiu realizat de American Psychological Association a constatat că mai mult de 50% dintre noi verificăm e-mailul de serviciu înainte și după program, în weekend și chiar și atunci când suntem bolnavi. Mai mult, 44% dintre noi ne verificăm e-mailul de serviciu în timp ce suntem în vacanță.

Un studiu efectuat de către Northern Illinois University  arată cât de dăunătoare este această conexiune permanentă. Studiul a demonstrat că presiunea de a răspunde la e-mailuri în afara orelor de muncă generează stres prelungit, pe care cercetătorii l-au numit “telepressure.” Acest fenomen are ca efect imposibilitatea oamenilor de a se relaxa și de a se decupla cu adevărat de job. Această stare prelungită de stres este foarte dăunătoare pentru sănătatea angajaților. Pe lângă creșterea riscului de boli de inimă, depresie și obezitate, stresul afectează performanța cognitivă.

Dacă nu stabilim limite clare între timpul de lucru și timpul liber, viața noastră personală, sănătatea și productivitatea vor avea de suferit.

Răspunsul la e-mailuri în afara orelor de lucru nu este singura privință în care trebuie să se stabilească limite. Este nevoie să faci distincția între ce aparține angajatorului și ce îți aparține doar ție. Dacă nu ai grijă de următoarele aspecte din viața ta personală și nu înveți să spui „nu”, vei fi nevoit să renunți la ceva cu o valoare incomensurabilă:

  1. Condiția ta fizică

Este dificil să-ți dai seama când ai nevoie să stabilești limite legate de sănătatea ta la locul de muncă, deoarece declinul se produce treptat. Acumularea de stres, lipsa de somn și statul pe scaun toată ziua fără a face mișcare pot avea efecte negative. Nu va trece mult timp până când vei începe să ai dureri de spate, cearcăne de la oboseală și ți se va deteriora condiția fizică. Secretul este să nu lași aceste lucruri să se acumuleze  și să menții o rutină sănătoasă. Gândește-te la ceea ce trebuie să faci pentru a te menține sănătos: fă o plimbare în pauza de prânz, nu lucra în weekend și bucură-te de concediul pe care ți l-ai programat. Fă un plan și urmează-l orice ar fi pentru că, în caz contrar, vei fi acaparat de muncă.

  1. Familia ta

Este ușor să-ți neglijezi  familia din cauza muncii. Mulți dintre noi o facem pentru că privim serviciul ca pe un mod de a ne susține familia. Ne gândim că trebuie să facem mai mulți bani astfel încât copiii noștri să aibă un viitor bun. Cu toate că aceste intenții sunt bune, ele pot face rău membrilor familiei tale dacă nu petreci suficient de mult timp cu aceștia. Peste mulți ani, când vei fi îmbătrânit, nu îți vei aminti câți bani ai făcut, ci amintirile pe care le-ai creat alături de cei dragi.

  1. Sănătatea ta psihică

Sănătatea ta mintală este doar a ta și nu datorezi nicio fărâmă din ea angajatorului. Un job care te afectează oricât de puțin în această privință a luat deja prea multe de la tine. Sănătatea mintală este un lucru pe care angajatorul tău nu îl poate determina sau măsura așa că depinde de tine să îți stabilești limitele de care ai nevoie pentru a fi o persoană echilibrată. Adesea, viața personală este cea care te menține sănătos. După o zi sau o săptămână în care ai depus toate eforturile de care ești capabil, iar șeful tău te roagă să faci și mai multe, cel mai productiv lucru pe care îl poți face este să spui „nu” și să te bucuri de hobby-urile și de prietenii tăi. Astfel, te vei întoarce la muncă odihnit și relaxat. Desigur, poți lucra peste program dacă dorești, dar este important să profiți de timpul tău liber atunci când ai nevoie de acesta.

  1. Identitatea ta

Cu toate că munca pe care o faci este o parte importantă a identității tale, este periculos să o lași să devină singurul atribut care te definește. Cel mai simplu mod de a-ți da seama dacă ai dus lucrurile prea departe este să te gândești la ceea ce contează cu adevărat în viața ta, iar dacă primul răspuns care îți vine în minte este munca, atunci există o problemă. A avea o identitate în afara muncii nu se rezumă doar la distracție, ci te ajută și să elimini stresul, să te dezvolți ca persoană și să eviți epuizarea.

  1. Relațiile tale

Chiar dacă îi datorezi angajatorului tău să dai tot ce ai mai bun la locul de muncă, nu îi datorezi și contactele pe care ți le-ai făcut de-a lungul carierei tale. Acestea sunt un produs al muncii tale, iar decizia de a le împărtăși îți aparține în totalitate.

  1. Integritatea ta

Atunci când îți sacrifici integritatea te supui unui nivel enorm de stres. Odată ce realizezi  că acțiunile și valorile tale nu mai sunt compatibile, înseamnă că a venit momentul să iei atitudine și să procedezi cum crezi de cuviință. Nu trebuie decât să îi explici angajatorului tău că cea mai mare obligație o ai față de tine, iar dacă nu poate accepta acest lucru, poate că este momentul să îți găsești un alt drum.

Succesul și împlinirea depind adesea de abilitatea noastră de a impune anumite limite celor din jur. Odată ce reușim să facem acest lucru, viața ne va deveni mai ușoară, iar lucrurile se vor așeza așa cum ne dorim.

Sursa: themuse.com

7 expresii pe care le folosesc liderii adevărați

0

Angajații lucrează mai eficient atunci când au posibilitatea să-și manifeste creativitatea și să ia decizii importante, pentru a putea rezolva problemele de la locul de muncă și pentru a-și îndeplini sarcinile cu succes. Cei mai buni manageri încurajează acest comportament proactiv și sunt conștienți de faptul că una dintre responsabilitățile lor este de a-și ajuta echipa să se dezvolte și să evolueze.

Cu toate că fiecare manager poate avea propriile expresii cu ajutorul cărora motivează, inspiră sau mobilizează oamenii pe care îi conduce, există câteva fraze folosite de către majoritatea liderilor:

  1. „Nu am un răspuns. Tu ce părere ai?”

Scopul acestei fraze este de a-ți încuraja angajatul să se implice mai mult în rezolvarea problemei în cauză. Adesea, în mediile de lucru dinamice, managerii sunt cei care dau toate răspunsurile, în loc să îi inspire pe cei din jur să găsească soluții proprii. Dacă rezolvi fiecare problemă care îți iese în cale, echipa ta va deveni dependentă de tine, în loc să fie capabilă să funcționeze și pe cont propriu. Folosește această expresie atunci când vrei să dai cuiva suficientă încredere în sine, astfel încât să poată lua decizii de unul singur.

  1. „Cum ai ajuns la această concluzie?”

Cu toate că este important să le dai angajaților libertatea de care au nevoie pentru a progresa, este responsabilitatea ta să verifici procedeele pe care aceștia le folosesc și să te asiguri că raționamentul lor este bazat pe date concrete. Această expresie te poate ajuta să începi o conversație cu un angajat despre modalitatea prin care acesta rezolvă probleme și ia decizii.

  1. „Ce părere are restul echipei?”

Această frază le amintește tuturor că aprobarea sau implicarea șefului nu este suficientă. Atunci când ai de-a face cu o persoană ce preferă să lucreze pe cont propriu, este bine să îi reamintești cât de important este să asculte ce are echipa de spus și să includă și ideile colegilor în munca sa. Astfel,  vor fi încurajate comunicarea și colaborarea între angajați.

  1. „Să începem”

La un moment dat, nu mai este suficient să stai deoparte și să pui întrebări. Dacă riscați să depășiți un termen-limită sau sunteți presați de timp, un lider bun va găsi o modalitate de a-și motiva echipa să acționeze până nu e prea târziu. Dacă oamenii sunt stresați și obosiți, cel mai util lucru pe care îl poți face este să le reamintești că ești disponibil să le acorzi o mână de ajutor.

  1. „Să presupunem că am omis ceva”

Albert Einstein spunea că „Problemele nu pot fi niciodată rezolvate în acelaşi mod în care au fost create.” Cu alte cuvinte, învață să pui sub semnul întrebării propriul raționament și încurajează-ți angajații să facă același lucru. Astfel, îi vei determina să adopte o abordare holistică și să privească problema din toate unghiurile, reușind să genereze idei noi și rezultate creative.

  1. „Spune-mi mai multe”

Spunând această frază, îi vei ajuta pe angajați să se relaxeze: aceștia  vor înțelege că ești interesat de ceea ce spun, gândesc sau simt. Deseori, managerii dau de înțeles că angajații lor trebuie să lucreze la eficiență maximă în permanență. Cu toate acestea, dacă le oferi oamenilor tăi suficient timp pentru a discuta mai mult decât problemele de zi cu zi, le vei permite să analizeze situațiile în profunzime.  Jim Morris povestește în articolul său despre ceva ce i-a spus  unul dintre liderii cu care a lucrat: “O astfel de conversație purtată o dată pe săptămână  cu angajații mei mi-a schimbat cu totul afacerea. Cele mai multe informații le aflam abia după folosirea acestei expresii, nu înainte.”

  1. „Vom trece peste acest obstacol”

Atunci când se confruntă cu probleme mari, managerii buni își liniștesc angajații fără să le inducă un fals optimism. Ei nu fac promisiuni pe care nu le pot îndeplini. Această expresie le reamintește tuturor de faptul că sunt perfect capabili să se descurce în situații dificile și că nu trebuie să renunțe așa ușor. În plus, spunând „vom”, vei crea un puternic sentiment de solidaritate.
Atunci când vine vorba despre dezvoltarea abilităților de leadership, este normal ca accentul să fie pus pe imaginea de ansamblu și pe conducerea prin exemplu personal. Cu toate acestea, importanța cuvintelor nu trebuie neglijată, mai ales atunci când oamenii caută îndrumare, inspirație și siguranță.
Dacă vrei să ai un impact mai mare asupra angajaților tăi, încearcă să incluzi aceste expresii sau unele asemănătoare în vocabularul tău.

Sursa: themuse.com

Învață cum să răspunzi corect la cele mai dificile 10 întrebări dintr-un interviu de angajare

0

Atunci când mergi la un interviu de angajare te simți ca și când ai da un examen la școală. Însă în loc de un test cu întrebări standard pentru care există răspunsuri clare, răspunsurile corecte în cazul unui interviu pot fi mult mai dificil de identificat.

Șase experți în recrutare ne spun care dintre întrebările frecvente le cauzează cele mai multe probleme candidaților și care sunt răspunsurile pe care aceștia ar trebui să le dea pentru a obține jobul.

  1. Spune-mi câte ceva despre tine

Problema: „Majoritatea candidaților sunt copleșiți de această întrebare”, spune Michele Mavi, Director de Dezvoltare, Recrutare Internă și Training al Atrium Staffing. „Deoarece este o întrebare generală și deschisă, candidații tind să vorbească pe lângă subiect, să își descrie experiența profesională în termeni mult prea vagi sau să-și recite CV-ul”.

Ce ar trebui să spui: O modalitate mai bună de a răspunde la această întrebare este să vorbești despre experiența ta astfel încât să te prezinți ca fiind perfect compatibil cu poziția pentru care aplici. „Da, este bine să spui o poveste, dar aceasta trebuie să aibă un început, un mijloc și o încheiere”, spune Mavi. „Orice ai zice, concluzia poveștii tale ar trebui să sune așa: `Așadar, de aceea doresc să fac o schimbare și sunt foarte entuziasmat/entuziasmată de această oportunitate`”.

  1. De ce vrei să lucrezi pentru această companie?

Problema: Cel mai adesea, candidații răspund la această întrebare lăudând compania și spunând lucruri precum: „XYZ este cel mai mare creator de soluții inovatoare, iar eu doresc să lucrez pentru un lider de piață”, spune Matt Doucette,Global Talent Aquisition Director al website-ului de joburi Monster.com. Un răspuns mai sincer, adaugă acesta, ar fi: „Apreciez faptul că ați luat în considerare aplicația mea și chiar am nevoie de un loc de muncă, așa că bineînțeles ca vreau să lucrez pentru voi. ”.

Ce ar trebui să spui: Un răspuns potrivit,însă, ar face referire la misiunea, viziunea și valorile companiei. „Dacă aceste elemente se potrivesc cu obiectivele tale, atunci vorbește despre ele”, spune Doucette. „Menționează ce valori ai în comun cu organizația, vorbește despre cum misiunea acesteia te inspiră și apoi leagă tot ceea ce ai spus de abilitățile tale.”

  1. De ce ești interesat de acest post?

Problema: Una dintre cele mai mari greșeli pe care le poate face un candidat este să spună că jobul respectiv se potrivește perfect planului său profesional sau că îl va ajuta să avanseze în carieră, spune Mavi.

Ce ar trebui să spui: Răspunsul potrivit va pune accentul pe obiectivele companiei: „Oamenii nu sunt angajați doar ca să îndeplinească niște sarcini, ci și pentru a deveni parte integrantă a unei companii ale cărei obiective și ținte sunt clar stabilite”, adaugă Mavi. „Răspunsul tău ar trebui să aibă ca scop principal evidențierea beneficiilor pe care le poți aduce companiei.”

De exemplu, ai putea spune: „La locul meu de muncă actual am deprins abilități pe care sunt pregătit să le dezvolt. Cred că pot contribui la succesul acestei organizații.”

  1. De ce ar trebui să te angajăm?

Problema: Răspunsul standard la această întrebare implică înșiruirea realizărilor și succeselor pe care, de altfel, intervievatorul le poate găsi în CV, subliniază Mavi. „Nu știi nimic despre ceilalți candidați, așa că nu te poți compara cu ei, nu-i așa?”

Ce ar trebui să spui: Ar trebui să începi prin a recunoaște că nu te poți pronunța cu privire la abilitățile celorlalți candidați. După aceea, vorbește despre abilitățile pe care nu le-ai trecut în CV, cum ar fi competențele tale sociale sau personale, care te-ar reprezenta drept omul potrivit pentru job. Mavi sugerează următorul răspuns: „Sper că am reușit să vă arăt că am calificările necesare pentru acest post. Îmi imaginez că și ceilalți candidați sunt la fel de competenți din punct de vedere profesional. Mai pot adăuga faptul că sunt o persoană care comunică excelent cu cei din jur și care gândește repede. Mă adaptez cu ușurință și nu mă pierd în situații de criză. Acest post implică multă presiune și cred că aceste competențe personale ar complementa perfect cei cinci ani de experiență pe care îi am în creșterea productivității echipelor de vânzări.”

  1. Care este punctul tău forte?

Problema: Un candidat se va descrie întotdeauna ca fiind o persoană muncitoare, spune Doucette. „Candidații nu răspund cu adevărat la această întrebare și am realizat că nici nu pot răspunde deoarece majoritatea oamenilor nu își cunosc propriile puncte forte.”

Ce ar trebui să spui: Un răspuns bun presupune pregătire. „Găsește un răspuns adevărat”, spune Doucette. „Atunci când te pregătești, gândește-te la o abilitate sau la o trăsătură specială pe care o ai și la ce beneficii ar putea aduce angajatorului și companiei respective.”

De exemplu: „Mi s-a spus că energia pe care o am se reflectă asupra fiecărui proiect la care lucrez.” Sau: „Îmi este ușor să relaționez cu toți membrii echipei mele și pot comunica eficient la locul de muncă.”

  1. Spune-mi despre o situație în care ai făcut o greșeală

Problema: Această întrebare te poate pune într-o lumină proastă dacă dai vina pe altcineva sau dacă spui că nu îți poți aminti un asemenea moment, spune Tom McGuire, Cofondator și Director al Talent Growth Advisors, o firmă de consultanță în domeniul de resurse umane.

Ce ar trebui să spui: Cel mai bun lucru pe care îl poți face este să recunoști că toată lumea greșește uneori. „Scopul întrebării este de a determina cât de bine înveți din greșeli”, spune McGuire. „Un alt răspuns bun ar fi să descrii care a fost greșeala ta, în ce context ai făcut-o și ce ai învățat din această experiență”.

  1. Care sunt așteptările tale financiare?

Problema: Multe persoane spun un număr care poate fi bazat pe cât de mult își doresc acel job, spune Jayne Mattson, Vice-președinte al firmei de coaching Keystone Associates.

Ce ar trebui să spui: Mattson ne sfătuiește să dăm un răspuns ca: „Nu am stabilit o sumă exactă deoarece nu am suficient de multe informații despre acest post”. „Dacă ești presat să dai un răspuns, spune-le care a fost salariul tău la ultimul loc de muncă și întreabă dacă se încadrează în parametrii financiari ai poziției pe care dorești să o ocupi.”

  1. Care este planul tău pentru următorii 5 ani?

Problema: Tracy Cashman, Vice-președinte și partener în cadrul WinterWyman Executive Search, spune că această întrebare poate fi dificilă pentru candidați: „Dacă așteptările tale sunt prea mari și spui că îți dorești să devii manager, intervievatorul te-ar putea vedea ca pe o amenințare pentru că îți dorești postul său”, spune Cashman. „Totuși, dacă răspunsul tău este mult prea modest și spui că nu ai planuri de avansare, atunci ai putea fi perceput ca un om căruia îi lipsesc motivația și ambiția.”

Ce ar trebui să spui: Răspunsul potrivit ar trebui să facă o legătură între experiența ta de până acum și punctele tale forte: „După cum puteți vedea, sunt o persoană norocoasă pentru că am lucrat în cadrul unor companii unde am reușit să îmi dezvolt abilitățile în mod constant. Sper ca următorul meu rol să îmi permită să fac același lucru în următorii cinci ani.”

  1. De ce vrei să pleci de la actualul loc de muncă?

Problema: Printre răspunsurile greșite pe care le poți da ar fi cele care includ remarci negative cu privire la angajatorul tău curent, cele care sunt prea vagi sau care conțin informații confidențiale, cum ar fi concedieri ce urmează să fie făcute sau clienți pe care urmează să îi pierdeți, spune David Lewis, Președintele OperationsInc, o firmă de outsourcing și consultanță.

Ce ar trebui să spui: Lewis îți sugerează să vorbești despre cum îți dorești să te dezvolți: „Cred că aș putea face mai multe, iar la locul actual de muncă m-am plafonat.”

  1. Ai întrebări pentru mine?

Problema: Candidații care ratează această oportunitate nu vor ieși în evidență, spune Mavi. „A nu avea întrebări denotă o lipsă de interes față de companie în general, dar și incapacitatea de a înțelege care este scopul unui interviu de angajare”. Mavi menționează și că a pune întrebări care își găsesc cu ușurință răspunsul pe website-ul companiei este și mai rău, deoarece vei arăta cât de puțin te-ai interesat despre organizația respectivă.

Ce ar trebui să spui: Pune o întrebare care demonstrează că înțelegi mediul concurențial din industria respectivă, spune Mavi: „Astfel, vei demonstra că te-ai gândit îndelung la această oportunitate. Desigur, alte întrebări bune se pot referi la obiectivele companiei, la acțiunile ce au determinat succesul sau eșecul altor persoane aflate în această poziție și la rolul departamentului respectiv în cadrul companiei.”

Sursa: fastcompany.com

Sunt onorat!

0

De regulă, atunci când primești un premiu care te onorează, mulțumești celor care ți l-au acordat. Același lucru fac și eu.

Colegiul Psihologilor din România, o instituție respectabilă și respectată de majoritatea psihologilor mi-a făcut onoarea de a recunoaște munca mea de peste 20 în dezvoltarea psihologiei muncii, industriale și organizaționale prin oferirea acestui premiu care, repet, mă onorează, din cadrul Galei Psihologului, eveniment organizat cu prilejul celei de-a III-a ediții a Zilei Psihologului 2016.

Totuși eu vreau să mulțumesc în primul rând celui care a pus bazele competențelor mele în psihologia muncii și organizațională, nimeni altul decat cel care pentru mine a fost, este și va rămâne etalonul, modelul de excelență în psihologia muncii, Profesorul Horia Pitariu. Acestui OM îi datorez traiectoria mea profesională. Acest OM, după tatăl meu, a fost pentru mine ca un părinte.

Mulțumesc mult domnule profesor. Acolo în ceruri, printre cei mai buni, sper că vă bucurați de reușita NOASTRĂ.

Mai multe detalii despre Ziua Psihologului, puteți accesa acest link.

 

[Studiu] Lipsa feedback-ului adecvat dezavantajează femeile în carieră

0

Cu toate că multe companii au investit în programe pentru promovarea femeilor în poziții de leadership, numărul femeilor ce ocupă astfel de posturi nu a crescut semnificativ în ultimul deceniu. Chiar dacă femeile sunt bine reprezentate în rândul managerilor de mijloc, cifrele devin considerabil mai mici atunci când ne uităm la nivelul executiv. De ce vedem, totuși, atât de puține femei în roluri de conducere?

Unul dintre motive este diferența dintre feedbackul pe care îl primesc bărbații și cel pe care îl primesc femeile. Studiul făcut de către hbr.org arată că este mai puțin probabil ca femeile să primească feedback strict legat de rezultatele lor atunci când sunt lăudate, dar și când primesc critici constructive. Cu alte cuvinte, bărbații primesc explicații mai clare cu privire la punctele lor forte și instrucțiuni mai bune cu privire la ce anume li se cere pentru a avansa.

Analizând evaluările de performanță ale bărbaților și femeilor din cadrul a trei companii tehnologice și a unei firme de servicii profesionale, s-a descoperit faptul că femeile primesc în mod constant mai puțin feedback legat de rezultatele muncii lor. Feedbackul vag oferit femeilor la locul de muncă le informează atunci când fac o treabă bună , dar nu menționează impactul pozitiv al realizărilor acestora și care dintre activitățile lor sunt apreciate. Pe lângă aceasta, studiul arată că feedbackul vag poate genera rezultatele mai slabe în evaluările de performanță ale femeilor, dar acest lucru nu se aplică și în cazul bărbaților. Cu alte cuvinte, feedbackul vag reprezintă pentru femei o piedică în calea progresului la locul de muncă.

Studiul arată că aceste tendințe sunt rezultatul unor prejudecăți de care nu suntem conștienți. Stereotipurile legate de abilitățile femeilor demonstrează că este mai puțin probabil ca evaluatorii să facă o legătură între contribuțiile femeilor și rezultatele firmei sau să recunoască valoarea cunoștințelor tehnice ale acestora.  Stereotipurile legate de abilitățile femeilor de a avea grijă de ceilalți pot influența  evaluatorii să ajungă la concluzia că realizările femeilor sunt mai degrabă rezultatul muncii în echipă, și nu al abilităților de leadership.

O analiză mai amănunțită a peste 200 de evaluări de performanță din cadrul unei companii mari de tehnologie ne-a arătat că evaluările femeilor conțin laude vagi mai des decât cele ale bărbaților (57% și respectiv 43%). Comentarii precum „Ai avut un an minunat” sunt foarte des întâlnite în evaluările femeilor. Pe de altă parte, analiza arată că feedbackul constructiv pentru bărbați este, de cele mai mult ori, legat de cifra de afaceri (60% pentru bărbați și 40% pentru femei).

Mai mult, chiar și atunci când femeile au primit critici constructive specifice muncii lor, acestea au fost orientate către stilul lor de comunicare. Deși abilitatea de a comunica este o unealtă importantă pentru un lider, trebuie menționat faptul că femeile au primit cel mai mult feedback negativ legat de stilul lor de comunicare. Comentarii precum „Felul ei de a vorbi și de a te aborda poate fi adesea deranjant pentru unele persoane” ne arată îngrijorarea unui manager, dar nu oferă modalități de a îmbunătăți anumite comportamente. Evaluările femeilor au conținut acest tip de feedback. De fapt, 76% dintre evaluările ce identificau o persoană ca fiind „prea agresivă” erau ale femeilor, doar 24% dintre acestea indicând bărbați.

Prin contrast, era mai probabil ca bărbații să primească feedback pentru abilitățile lor tehnice, spre exemplu: „Trebuie să îți îmbunătățești cunoștințele despre domeniul X și odată ce vei avea acele informații, vei putea contribui la deciziile de design care au impact asupra clienților.” Dezvoltarea abilităților tehnice relevante este un lucru esențial pentru a fi considerat un lider într-o companie tehnologică.

În mod clar, aceste tendințe pot dezavantaja femeile în eventualitatea unei promovări. Fără realizări profesionale specifice, atestate, este dificil pentru un manager să justifice o avansare. Deopotrivă, dacă unul dintre obiectivele profesionale nu este atins, lipsa unui feedback corect nu va oferi femeilor ocazia de a se dezvolta pe viitor.

Dacă evaluatorii nu exemplifică în mod clar unde excelează femeile, ce abilități trebuie să-și îmbunătățească și care sunt proiectele tehnice pe care trebuie să le aibă în vedere, acestea vor avea un dezavantaj atunci când au ocazia de a fi promovate. Această lipsă de susținere le poate determina să schimbe domeniul de lucru sau să plece la altă companie. Oportunitățile ratate de a dezvolta abilități esențiale pot duce la plasarea femeilor în posturi secundare, acele posturi care, bazat pe prejudecăți, sunt „menite” pentru femei și care nu duc către un loc de conducere în cadrul companiei.

Poate fi greu pentru un manager să ofere critici constructive în general, dar este cu atât mai incomod atunci când persoana care primește critica se diferențiază prin sex, rasă sau vârstă. Atunci când vine vorba despre munca unei femei, bărbații pot fi îngrijorați cu privire la felul în care aceasta va reacționa la critica respectivă. Această „ezitare protectivă” – a nu da feedback pentru ca persoana în cauză să nu se supere – este un comportament ce îngreunează conversațiile necesare femeilor pentru avansarea în carieră.

Vestea bună este ca dacă investiți bani pentru îmbunătățirea feedback-ului puteți obține rezultate considerabile. În cadrul unui program-pilot numit Step Up implementat la Microsoft, managerul Lauren Antonoff a creat un proces de dezvoltare a abilităților de leadership ce durează un an și este bazat pe feedback concret și la obiect. Scopul său este de a identifica zonele unde liderii se descurcă bine și unde mai au de lucrat, cu sfaturi de dezvoltare specifice și cu rezultate clare. Dintre cele 17 femei care au participat în primul an, 6 au fost promovate pe un post de management.

Puteți îmbunătăți feedbackul pe care îl oferiți și puteți uniformiza la nivelul echipei procesul de evaluare a performanței urmând următorii pași:

  • Înainte de a începe evaluările, fie în scris sau verbal, evidențiați criteriile specifice prin care vreți să evaluați angajații. Definiți clar indicatorii de performanță și folosiți aceleași criterii pentru toți angajații de la acest nivel.
  • Stabiliți-vă un obiectiv: discutați trei rezultate profesionale specifice cu toți angajații. Dacă nu vă puteți gândi la astfel de obiective pe care să le discutați cu un anumit angajat, gândiți-vă mai bine sau rugați-l pe acesta sau pe colegii săi să vă ofere mai multe informații. Este obligatoriu ca fiecare om să aibă un scop în companie!
  • Atunci când evaluați persoane ce ocupă roluri asemănătoare, stabiliți un număr egal de observații referitoare la realizările tehnice sau aptitudinile acestora.
  • Faceți tot posibilul pentru a scrie rapoarte de dimensiuni egale pentru toți angajații. Astfel, acestea vor conține la fel de multe detalii și vor oferi la fel de multe informații specifice postului pentru fiecare angajat în parte.

Luând aceste sfaturi în considerare atunci când efectuați evaluările de performanță, veți reuși să oferiți feedback mult mai eficient. Astfel, productivitatea angajaților va crește, oamenii potriviți vor fi promovați, iar rezultatele finale ale companiei se vor îmbunătăți considerabil.

Sursa: hbr.org

 

 

Profiles International Romania a devenit Great People Inside

0
Începând cu 1 decembrie 2015, compania noastră a început un proces de schimbare în ceea ce privește tehnologia de evaluare prin trecerea la una superioară, inovativă, în cloud. Datorita dezvoltării noastre de software ne schimbăm și numele. Brandul Profiles International devine oficial din luna mai 2016 Great People Inside.Am fost, suntem și vom fi întotdeauna alături de clienții noștri venind în întâmpinarea nevoilor lor. Vă asiguram de aceleași servicii și dedicare pentru calitate cu care v-ați obișnuit de-a lungul ultimilor 20 de ani. Desigur, acum vă puteți aștepta la îmbunătățiri semnificative ale soluțiilor oferite, și anume:
  • Introducerea posibilității de customizare a evaluărilor prin adaptarea acestora la cerințele dumneavoastră precum și prin construirea unora 100% adaptate predictorilor de performanță, valorilor și culturii organizaționale specifice
  • Posibilitatea de personalizare a conținutului rapoartelor precum și păstrarea identității vizuale specifice companiei dumneavoastră
  • Schimbarea tehnologiei de operare și procesare a datelor închisă conectivității cu alte sisteme,  capabile să se integreze cu orice sisteme de gestiune de resurse umane (Java, php)
  • Îmbunătățirea experienței utilizatorului prin posibilitatea accesării evaluărilor prin intermediul dispozitivelor mobile
  • Implementarea unor planuri tarifare adaptate numărului de abilități/competențe măsurate
  • Construirea unui sistem de gestionare a aplicanților de genul TRACKING SYSTEM prin tehnologia MATCHFUL
  • Posibilitatea integrării în aplicația noastră a propriilor dumneavoastră evaluări
  • Self service – Administrarea şi programarea evaluărilor se poate realiza cu mult mai multă ușurință
  • Creșterea securității datelor prin schimbarea serverelor în Europa (Germania), cu respectarea normelor Euro Cloud 3
Acestea sunt doar o parte dintre dezvoltările realizate, pentru mai multe detalii vă așteptăm pe www.greatpeopleinside.com
 B_txt_01

Conferința Great People Inside: The New World of Work – 12, 13 octombrie 2016, Hotel Kronwell Brașov, România

0


S-a dat startul înscrierilor pentru cea de-a XIII-a ediție a Conferinței Great People Inside: The New World of Work!

Aceasta va avea loc între 12 și 13 octombrie la Kronwell Hotel din Brașov, fiind un concept unic ce reunește reprezentanți ai mediului de afaceri, antreprenori, manageri, specialiști și cercetători din domeniul resurselor umane din toate industriile, psihologi, reprezentanți ai Camerelor de Comerț, ai autorităților centrale și locale, ai marilor companii de consultanță, precum și experți cu renume internațional din Statele Unite ale Americii, Danemarca, Israel, Norvegia, Irlanda, Italia, Spania, Emiratele Arabe Unite.

Conferința „The New World of Work” organizată de Great People Inside va genera discuții interesante și provocatoare despre caracterul schimbător al muncii, oferind concomitent instrumente, strategii și perspective practice despre modul în care aceste provocări pot fi valorificate ca oportunități de inovare și dezvoltare.

Parteneri ai evenimentului: Polipol, Contempo Cars, Romanian Software, Tuborg, EximBank, ICF România, Wellington,  AON, BestSmart Consulting, Benefit, Oracle, Hațegan Attorneys, Exelo, Kirchhoff Automotive, MaxRelax, UP Romania, HTI Romania, PP Romania, AHK, Wine in Business.

Eveniment susținut: Steaua CSM EximBank, Daiana Stoicescu Coaching și YouAreMore by Anda Suță.

Parteneri media ai evenimentului: Realitatea TV, KISS FM, Mix TV, Mix 2 TV, Revista Cariere, HR Manager, 4Career, Learn&Go, Stirea Zilei.com, Detectiveconomic.ro, Biztop.ro, Revista Metropola, Prețul Zilei, Jurnalul de Maine, myTEX, TEX FM, Brașovultau.ro, Monitorul Expres, Transilvania Expres, Radio Brașov.

Pentru mai multe detalii, accesați site-ul conferinței:

http://profilesinternational.ro/conferinta2016/

Câteodată este necesar un strop de egoism pentru a avansa în carieră

0

Părinții noștri ne-au spus încă de când eram mici că nu este bine să fii egoist, că ar trebui să îți împarți jucăriile, să iei în considerare dorințele celorlalți și să nu excluzi pe nimeni.

Toate acestea sunt sfaturi bune pentru locul de joacă, dar uneori  aplicăm aceste lecții și atunci când nu este nevoie.

A fi altruist – a pune nevoile altora înaintea alor tale- sună foarte bine, dar ceea ce poate nu realizezi este faptul că și tu ești la fel de important pentru organizația ta ca oricine altcineva. Dacă nu primești toate lucrurile de care ai nevoie înseamnă că nu ești într-o poziție optimă pentru a avea succes și că organizația ta nu culege roadele muncii tale.

Cu alte cuvinte, pentru a avea succes în carieră trebuie să fii puțin egoist. Trebuie să te lupți pentru ceea ce îți dorești, pentru prioritățile tale și pentru a-ți atinge obiectivele. Există un motiv pentru care compania te-a angajat pe acest post: au nevoie de cineva care să facă o treabă bună. Nu vei putea genera rezultatele dorite dacă ești  preocupat în mod constant de nevoile celorlalți.

Egoismul îți poate aduce avantaje        

Nu va exista vreo situație în care să nu încerc să găsesc o cale prin care atât eu, cât și colegii mei să câștigăm. Compromisurile sunt întotdeauna o idee bună, precum și contribuirea la succesul celorlalți sau încurajarea și sprijinirea colegilor.

Cu toate acestea, uneori vei lucra cu oameni care nu vor încerca niciodată să te ajute.  Aceștia preferă să îți pună piedici pentru că au impresia că aceasta este singura modalitate prin care pot ieși în câștig.

Atunci când lucrezi cu astfel de persoane, fii egoist! Dacă știi că ești la fel de important pentru companie ca și colegii tăi, înseamnă că nevoile lor nu sunt mai importante decât ale tale. Dacă scopul lor este să îți pună piedici, în loc să facă un compromis sau să încerce să lucreze cu tine în mod productiv, atunci singura ta soluție este să fii egoist. În caz contrar, le vei permite să te exploateze, iar prioritățile tale vor avea de suferit.

Nu te implica în orice conflict  

Desigur, trebuie să fii prudent și să eviți să te implici în orice dispută. Nu trebuie să te cerți doar de dragul de a te certa pentru că nu orice bătălie merită să fie câștigată.  Ar trebui, în schimb, să te întrebi cât de importante ar fi rezultatele unei asemenea confruntări pentru tine:

  • Ce vei câștiga din asta?
  • Este acesta un element esențial pentru a-ți atinge obiectivele?
  • Există și alte modalități prin care-ți poți atinge obiectivul?
  • Privind în ansamblu, potențialul câștig merită efortul?

Dacă acea victorie nu te ajută să îți atingi scopurile, vei obține cele mai bune rezultate doar dacă te detașezi de situația respectivă. Scopul tău nu ar trebui să fie dovedirea cu orice preț a superiorității față de colegul tău. Totuși, în unele situații, este important să fii ferm, susținându-ți până la capăt punctul de vedere.

O doză de egoism îți câștigă respectul celorlalți

Atunci când prioritizezi constant nevoile celorlalți, le demonstrezi că pot profita de tine fără consecințe. Vei oferi mult prea mult fără să primești nimic în schimb și vei ajunge să plătești prețul pentru acest lucru. Colegii tăi vor ști că ești persoana care îi ajută mereu, cea care nu îi refuză niciodată, indiferent cât de mult te afectează acest lucru. Vei fi neproductiv, nivelul tău de stres va crește, iar cariera ta va avea de suferit.

Pe de altă parte, atunci când te menții ferm pe poziție, când lupți pentru ceea ce vrei și pentru ce ai nevoie, le arăți celor din jur că nu vei tolera niciun fel de nedreptate. Le arăți că meriți un salariu mai mare, că timpul tău este prețios și că prioritățile tale sunt importante. Nu este cazul să fii rău sau să îi provoci pe ceilalți, dimpotrivă, ar fi chiar contraproductiv să faci asta. Pur și simplu, trebuie să fii clar cu privire la tipul de comportament pe care ești dispus să îl accepți sau nu.

Astfel, vei reuși să-ți construiești cariera dorită

Mulți oameni se află în medii de lucru mai puțin ideale sau chiar toxice. De obicei, cea mai mare problemă este lipsa de încredere pe care o au în ei înșiși. Poate că atunci când s-au angajat erau plini de energie și aveau inițiativă, dar în acel mediu și-au pierdut respectul de sine. Au învățat să se dea la o parte și să cedeze în orice situație pentru a-și putea păstra locul de muncă.

A munci într-un astfel de mediu poate fi extrem de nociv: după o vreme, începi să crezi că acest tip de comportament este acceptabil și că așa stau lucrurile în orice organizație. Încerci să reduci stresul prin alte metode, cum ar fi mersul la sală mai des sau mai mult timp petrecut cu familia, dar nu îți vei construi niciodată o carieră dacă îți sacrifici în continuare sănătatea psihică pentru a rămâne în acel loc.

Cel mai bun lucru pe care îl poți face este să fii egoist și să pleci. Găsește o organizație care te va trata așa cum meriți, care îți va satisface nevoile și care îți va oferi sprijin. Dacă nu te iubești suficient de mult încât să ai grijă de tine, nu te poți aștepta ca cei din jur să te trateze așa cum îți dorești.

Poate fi dificil, dar oportunitățile sunt nenumărate. Vrei să îți petreci restul vieții fiindu-ți teamă să mergi la serviciu sau vrei să te trezești cu entuziasm în fiecare dimineață? Atunci când abordezi problema într-un mod egoist, alegerea devine clară.

Sursa: eremedia.com

5 metode ușoare pentru gestionarea conflictelor de la locul de muncă

0

Este inevitabil să apară conflicte la locul de muncă.  Totuși, acestea pot fi chiar benefice, deoarece discuțiile în contradictoriu vor duce de multe ori la progres. În același timp, pentru a rezolva aceste diferențe din cadrul unei echipe aveți nevoie de anumite abilități de leadership, de răbdare și de o percepție clară asupra situației.

Acestea sunt câteva sfaturi pentru a gestiona mai bine conflictele de la locul de muncă:

  1. Gândiți-vă înainte să vă implicați într-un conflict

Cu siguranță este obositor pentru tine și pentru echipa ta să transformați totul într-un conflict. Unele certuri pur și simplu nu-și au rostul.

De exemplu: În cadrul unor companii de vânzări competiția internă este atât de acerbă încât aceștia ajung să își îndepărteze clienții, care nu înțeleg de ce agenții de vânzări din cadrul firmei nu pot coopera.

  1. Recunoaște atunci când greșești

Unii lideri cred în mod eronat că trebuie să câștige fiecare dezbatere pentru a-și menține statutul. De fapt, încăpățânarea este un semn de slăbiciune, pe când a fi dispus să iei în considerare și alte puncte de vedere este caracteristica unei persoane puternice.

De exemplu: Cred că inabilitatea lui Donald Trump de a-și recunoaște greșelile, chiar și după ce a spus ceva prostesc, este un defect ce ne demonstrează că persoana în cauză este nesigură, și nu încrezătoare.

  1. Fii dispus să pierzi o bătălie pentru a câștiga războiul

Cel mai important lucru la locul de muncă nu este câștigarea fiecărei dispute în parte, ci realizarea obiectivelor tale pe termen lung. Este mai ușor să-ți gestionezi echipa și să interacționezi cu oamenii dacă aceștia au impresia că au câștigat și au obținut ceea ce își doreau.

De exemplu: La șah,o bună modalitate prin care un jucător poate obține un avantaj este să își sacrifice o piesă, adică să piardă pe termen scurt. Această strategie îl va ajuta să obțină o poziție favorabilă pe tablă și să câștige în cele din urmă.

  1. Pornește de la prezumția că ceilalți au intenții bune

După cum spuneam mai devreme, este epuizant și contraproductiv să presupui că orice comportament neobișnuit al colegilor este dovada unor intenții rele. Atâta timp cât acorzi oamenilor prezumția de nevinovăție vei avea întotdeauna posibilitatea de a rezolva orice conflict.

De exemplu: În romanul „Mândrie și Prejudecată”, eroina, Elizabeth Bennet, crede că Dr. Darcy este aspru și arogant, când de fapt el este un om blând, dar introvertit. Impresia ei exagerat de negativă despre acesta aproape că îi distruge familia.

  1. Fii mai iertător

Resentimentele îți consumă energia și îți afectează sănătatea. Oamenii sunt imperfecți, fac greșeli și cu toate că nu ar trebui să tolerezi nicio formă de abuz, te vei înțelege mai bine cu ceilalți dacă faci un efort  pentru a ierta și a uita.

De exemplu: La începutul carierei mele obișnuiam să le răspund urât celor din jur fără vreun motiv întemeiat. Din fericire, colegii mei au fost dispuși să mă ierte, după ce mi-au spus clar că nu vor mai tolera aceste răbufniri, lucru pentru care le sunt recunoscător.

Sursa: inc.com

ORIENTARE IN CARIERA

DEZVOLTARE MANAGERIALA

Facebook

Twitter