marți, mai 13, 2025
Acasă Blog Pagina 30

Cum să vă îmbunătățiți productivitatea și motivația de-a lungul zilei

0

Toată lumea începe să simtă acea nevoie de pauză pe la ora doua sau trei dupa-amiază. Ziua de lucru e aproape gata, lucrurile încep, neoficial, să se închidă, ochii tăi încetoșați se îndepărtează de ecranul calculatorului în timp ce mouse-ul se orientează către diverse distrageri. Ai vrea să te întinzi, să procrastinezi și per total să fii mai puțin productiv decât ai putea fi. Toți oamenii se simt așa, dar unii reușesc să fie productivi în momente ca acestea, iar alții nu rezistă tentației de a procrastina. Diferența dintre aceste doua tipuri de oameni constă în obiceiurile lor și există modalități dovedite științific de creștere a productivității și a motivației.

Copiază productivitatea celorlalți

Ca un cameleon, gasește o persoană care este motivată și productivă, asează-te langă ea (fară  să fii enervant) și încearcă să te amesteci în mediul persoanei respective. Acest lucru funcționează din trei motive:

  • Oamenii tind să copieze inconștient posturi, gesturi sau expresii faciale ale oamenilor din jurul lor
  • Oamenii tind să-și dorească să-i mulțumească și să fie respectați de ceilalți
  • Schimbarea mediului ajută la schimbarea mentalității 

Găsește pe cineva care să te mențină responsabil

Oamenii au motivația înnascută de a îmbunătăți percepția altora despre ei. Folosește-te de asta pentru a-ți crește productivitatea, găsind un partener responsabil și lucrând împreună cu el pentru a rămâne motivat pe parcursul zilei. Faceți o sesiune de brainstorming sau discutați un proiect în cadrul unui grup.

Fii conștient atunci când ești pe cale să procrastinezi și dedică-te rezolvării unei anumite probleme.

Știi când ești pe cale să te lași distras și să începi să procrastinezi. Când simți că se întâmplă asta, concentrează-te să rezolvi o anumită sarcină.  Decide-te ce vrei să faci cu exactitate (de exemplu să lucrezi la proiectul x pentru o ora), iar după, plănuiește în ce condiții vei face lucrul respectiv.

Amintește-ți ce anume te inspiră

Atunci când încerci din greu să treci cu bine de perioada grea de dupa-amiază, rezervă-ți câteva minute pentru a reflecta la scopul și la lucrurile care te inspiră cel mai mult. Întreabă-te:

  • De ce vreau să fac ceea ce fac?
  • Pe cine din istorie sau din industria în care lucrez admir ?
  • Ce calități admir cel mai mult la persoanele respective?
  • De ce va merita devotamentul constant ?
  • De ce va merita să depășesc obstacolele ce stau în calea angajamentului?

Găsirea unui scop la locul de muncă duce la mai multă fericire, ceea ce va mări productivitatea și motivația. 

Pune-ți timp deoparte pentru a te gândi la lucruri ce stimulează inovația

Stabilește-ți un program astfel încât să îți petreci timp important cu tine însuți. Poate 90 de minute pe săptămână fucționează cel mai bine pentru tine sau 30 de minute de liniște în fiecare zi. În acest timp petrecut de unul singur, gândește-te serios la viața și munca ta. După, întreabă-te care este cel mai important lucru pe care îl ai de făcut și de ce este important. Răspunsurile la aceste întrebări te vor provoca și vor stimula motivația de a duce lucrurile la capăt.

Plimbă-te 15 minute în fiecare zi

O plimbare în fiecare zi ajută la limpezirea minții și te ajută să te gândești la scopul tău, obiectivele pe termen lung și la nevoile care nu sunt așa urgente – lucruri care ar putea fi ignorate în agitația de la locul de muncă. Oboseala mentală vine de la extenuarea părții creierului ce blochează distragerile, iar plimbarea ajută la regenerarea abilității de a filtra întreruperile. Exercițiul fizic ajută în același timp la îmbunătățirea productivității și a motivației prin întărirea puterii de a lua decizii și a concentrării.

Gândește-te la efectul acțiunilor tale

Dacă este o sarcină pe care nu vrei să o îndeplinești în mod special, gândește-te la imaginea de ansamblu a efectelor pe care le va avea asupra ta și asupra celorlalți. Notează felul în care sarcina respectivă se încadrează în imaginea de ansamblu, impactul pe care îl va avea asupra colegilor, clienților sau asupra altor sarcini dependente și cât de mult se porivește cu obiectivele tale personale. După, gândește-te la efectele negative, pe termen lung, pe care le-ar avea neîndeplinirea sarcinii. Asta îți va crește motivația sau te va ajuta să predai mai ușor sarcina altcuiva, dacă este necesar.

Încheie ciclurile deschise

În prima sau în ultima oră a zilei, încearcă să  elimini orice lucru care îți va consuma energia pe parcusul zilei sau care te va împiedica să obții odihna de care ai nevoie în seara respectivă. Cedează altcuiva ce ai de facut, anulează sau ocupă-te personal de rezolvarea problemei.

Fiecare este motivat într-un mod diferit. Cei care sunt productivi atunci când sunt obosiți știu ce îi motivează și pot găsi modalități prin care să-și crească productivitatea pe parcursul zilei, cu ajutorul unor imbolduri.

Tu cum reușești să rămai productiv de-a lungul zilei?

Motivare vs Manipulare

0

Poate ca nu v-ați gândit la asta înainte, dar există o diferență foarte mică între manipularea și motivarea angajaților.. La suprafață, asta ține foarte mult de nivelul de „engagement” al angajaților. Există acei angajați cărora chiar le place job-ul lor și se identifică cu obiectivele companiei. Totodată, există și aceia care pot avea nevoie să fie puțin împinși de la spate – lucru pe care conducerea îl va numi, inevitabil, motivare. Câteodată, această mică împingere poate fi interpretată mai degrabă drept manipulare decât motivare. Aici intervine, desigur, percepția. Managerii trebuie să își pună trei întrebări pentru a reuși să facă diferența între motivare și manipulare.

1.Cine beneficiază?

Motivarea oferă stimulente, imbolduri, încurajare și un nivel înalt de “engagement” angajaților. Aceasta aduce beneficii angajatului. Manipularea aduce cel mai probabil beneficii doar managerului, de exemplu, un control mai bun sau câștiguri obținute incorect.

Angajații cu un nivel mai mare de “engagement” vor obține avantaje personale în a munci pentru îmbunătățirea companiei sau a departamentului. Totuși, unii angajați se pot considera în afara misiunii companiei, simțindu-se astfel mai degrabă manipulați decât motivați. Managerii trebuie să facă din misiunea organizației un lucru important și relevant pentru toți angajații, pentru a evita confuzia.

2. Care este rezultatul?

Dacă este motivație, toată lumea câștigă. Dacă este manipulare, o singură persoană are de câștigat, în timp ce cealaltă are de pierdut. De exemplu, dacă sarcinile trebuie împărțite, identificarea angajatului care s-ar bucura să le îndeplinească, dacă s-ar potrivi pentru munca respectivă sau dacă s-ar simți apreciat reprezintă, probabil, motivația care duce treaba la capăt. Angajatul câștigă experiență profesională importantă, se simte mai apreciat, iar nivelul de “engagement” îi crește. Totuși, dacă angajatul consideră că i-ați înmânat toate sarcinile lui deoarece a fost prima persoană care v-a ieșit în cale, este mult mai probabil să fie percepută ca manipulare.

3. Care este baza?

Motivarea se bazează pe înțelegere reciprocă—ce este cel mai bine pentru angajat și manager.
Manipularea, din nou, aduce beneficii unei singure persoane. Dacă angajatul se identifică cu misiunea companiei, o va considera motivație. Dacă nu—dacă angajatul se simte izolat, este manipulare.
Totul ține de de context și de percepție. Managerul poate avea cele mai bune intenții, dar dacă ceea ce face va fi perceput ca o predare de responsabilitate în care acesta are numai de câștigat, iar angajatul are numai de pierdut,- acțiunea respectivă va fi percepută ca manipulare, control sau management autoritar. Manipularea distruge “engagement”-ul angajaților, iar motivația îl întărește.

Credeți că angajații dumneavoastră se simt motivați sau manipulați?

Cum să abordați (și să dezvoltați) un șef rău  

0

 

„Rangul nu îți conferă privilegii sau putere. El impune responsabilitate”

  • Peter F. Drucker

Mulți dintre noi am lucrat cu un șef rău într-un moment al vieții noastre. Micro-gestionarul, șeful care urlă tot timpul, indulgentul, cel care nu e niciodată de găsit și șeful care își însușește toate realizările tale.

Cu toții trecem prin încercări și frământări nebunești în încercarea de a ne atinge obiectivele. Frustrările fac parte din viață. Din nefericire, acestea apar și în afaceri. Cu toții avem de a face cu oameni dificili în viața personală și profesională.

Managerii ineficienți sau de-a dreptul slabi pot contribui considerabil la declinul productivității la locul de muncă. Liderii organizaționali atenți la detalii ar trebui să acționeze rapid dacă detectează simptome de incompetență.

În continuare vă voi reda câteva moduri de a depista managerii incompetenți:

  • Pot fi fricoși

Managerii incompetenți se tem adesea să acționeze și să ia decizii. Ei pot descuraja procesul decizional sau pot refuza să își asume răspunderea pentru o decizie dacă aceasta poate da naștere la critici.

  • Se iau la întrecere cu subalternii

Pot împiedica îndeplinirea sarcinilor pentru că nu sunt capabili să delege, de teamă că vor fi depășiți de membrii echipei lor. Acești șefi au obiceiul de a-și însuși discret realizările dumneavoastră.

  • Sunt exagerat de emotivi

Reacționează la probleme în loc să creeze un plan organizat, mai ales în situațiile negative. Exagerează în împărtășirea opiniilor pe care le dețin în legătură cu volumul de muncă sau cu proiectele, în loc să încurajeze și să organizeze echipele.

  • Ignoră nevoile de dezvoltare

Toți angajații, indiferent de funcție sau rang ar trebui să implementeze un plan de dezvoltare, într-o formă sau alta. Acesta îi poate ajuta să își atingă obiectivul de a lucra în management într-o bună zi sau să se familiarizeze cu noi aplicații informatice. Managerii incompetenți împiedică atât propria dezvoltare cât și dezvoltarea subalternilor, ceea ce duce inevitabil la o scădere a productivității companiei. Rețineți, un manager foarte bun nu se oprește niciodată din învățat.

  • Se așteaptă să le citiți gândurile

Puteți să aveți performanțe ridicate, atingându-vă obiectivele și lucrând în echipă eficient. Chiar și așa, șefii incompetenți nu vă comunică obiectivele organizaționale în mod eficient. Șefii cu adevărat buni vă vor împărtăși obiectivele pentru fiecare proiect, obiectivele lunare și anuale – dar și obiectivele corporației.

Mă voi retrage pentru un moment ca să le fac viața mai ușoară managerilor. Da, e greu, toată lumea știe asta. Nu sunteți doar responsabili de calitatea muncii voastre dar și de a muncii echipei. Sunteți trași la răspundere pentru eșecuri și rareori se întâmplă ca managementul superior să vă felicite atunci când lucrurile merg bine. Este posibil chiar să aveți de a face la rândul vostru cu șefi răi în managementul superior.

Mentoratul și dezvoltarea managerilor nu sunt întotdeauna lucruri ușoare, dar sunt esențiale. Dacă aveți dificultăți ca manager sau dacă încercați să conduceți o echipă de management, iată câteva sfaturi utile pentru transformarea unui management mediocru sau incompetent.

Faceți pași mici – Îmbunătățiți totul

Fiți mândru de fiecare sarcină pe care trebuie să o realizați. Exercitați energia necesară pentru a realiza fiecare sarcină mai bine decât înainte. Desigur, este ușor să faci strictul necesar, dar nu ați vrea mai degrabă să fiți peste medie? Nu trebuie să reinventați linia de producție sau să reorganizați strategia organizației dumneavoastră. În schimb, acceptați provocarea de a realiza sarcinile zilnice în mod impecabil! Poate fi vorba despre simplul fapt de a răspunde la telefon; abordați fiecare apel cu entuziasm și dorință de a ajuta. Dacă demarați această schimbare în departamentul dumneavoastră, echipa dumneavoastră va observa și de aceea ar trebui să îi încurajați pe membrii acesteia să adopte aceeași abordare în activitatea lor.

Faceți cu plăcere ceea ce faceți

Să sperăm cu sunteți unul dintre norocoșii cărora le „place” locul lor de muncă. Indiferent dacă vă place sau nu fiecare moment al zilei de lucru, ar trebui să regăsiți o oarecare satisfacție în mersul zilnic la muncă. Nu vă faceți doar meseria, iubiți-o. Relaționați cu colegii din alte departamente, devotați-vă echipei și entuziasmați-vă în legătură cu compania dumneavoastră și principiile ei. Acest tip de atitudine creează un efect de domino al pozitivității. Conform cercetărilor Radical 1000, 87 % din oameni ar prefera să aleagă o activitate profesională care le place, dar care le-ar reduce salariul la jumătate, în locul unui post pe care îl urăsc, dar în care ar primi de trei ori salariul actual. Atunci când vă pasă de locul dumneavoastră de muncă, ajungeți în final mai productiv. Cum vă puteți aștepta ca echipa dumneavoastră să fie încântată de muncă dacă dumneavoastră nu sunteți?

Recunoașteți un lucru bine făcut

Oricât de simplu ar fi conceptul recunoașterii angajaților, acesta chiar funcționează. Angajații se simt mai bine și lucrează mai mult. Genul acesta de atitudine pozitivă se transmite cu ușurință și clienților. Multe companii consideră că angajații lor sunt coloana vertebrală a organizației și totuși prea mulți manageri nu își recunosc angajații așa cum ar merita aceștia. Dacă bugetul dumneavoastră nu vă permite să investiți în prime monetare, nu subestimați puterea laudelor verbale. Este în natura noastră să ne placă atunci când suntem prețuiți. Recunoașterea meritelor angajaților ar trebui manifestată imediat după o realizare sau o bună performanță.

Planificați-vă echipa de management

Determinați care sunt indivizii ce dețin abilitățile necesare pentru a deveni manager. Faceți acest lucru evaluând atent comportamentele și interesele acestora. Evaluați managerii actuali cu ajutorul unui sistem de feedback 360 de grade. Reîncadrați managerii cu performanțe scăzute, care probabil au mai puțin interes sau mai puțină aptitudine față de leadership, alocându-i pe alte posturi din organizația dumneavoastră pe care au potențialul de a fi performanți.

10 sfaturi rapide pentru o activitate de networking mai bună

0

Ideea de networking ne aduce adesea în minte imagini de autopromovare neobrăzată și de platitudini mult prea repetate. Dar în realitate, networking-ul poate avea beneficii reciproce serioase atât pentru dumneavoastră cât și pentru oamenii pe care îi întâlniți. Nu se pune problema de a vorbi prea mult despre propria persoană sau de a te avea bine cu cea mai importantă persoană prezentă, ci de clădirea de relații trainice. Următoarele zece sfaturi îi pot ajuta chiar și pe cei mai înverșunați critici ai networking-ului, astfel încât să își valorifice abilitățile individuale în domeniu.

1. Fii sincer cu tine însuți

Chiar dacă vi se pare că nu e decât o vorbărie fără rost, demnă de cărțile de dezvoltare personală, a fi sincer cu tine însuți înseamnă să dai viață abilităților tale native atunci când întâlnești o persoană nouă. Dacă preferați conversațiile între patru ochi, pregătiți situații în care acestea să poată avea loc. Dacă nu aveți darul de a comunica, ascultați-i pe ceilalți în loc de a vorbi. Faceți ceea ce vi se potrivește mai bine și ceea ce vă este de folos.

2. Rețineți că mai puțin înseamnă mai mult

Nu trebuie să participați la fiecare eveniment de networking la care sunteți invitat. Fiți selectiv. Mergeți la mai puține evenimente și concentrați-vă mai intens în timpul acestora. Evenimentele de networking ar trebui să fie o oportunitate pozitivă și nu ar trebui să mergeți la ele doar din obligație.

3. Planificați-vă primele impresii

Probabil știți deja că este extrem de dificil să schimbați o primă impresie, indiferent dacă e rea sau bună. Întotdeauna mergeți la evenimentele de networking pregătit să impresionați. Îmbrăcați-vă elegant, pregătiți-vă răspunsuri la întrebările cele mai des întâlnite și exersați-vă limbajul non-verbal care vi se potrivește cel mai bine.

4. Oferiți-vă serviciile ca voluntar

Pentru unii, un eveniment de networking seamănă cu o petrecere școlară, la care au stat doar pe margine și au băut suc. Dar dacă vă oferiți serviciile ca voluntar, veți avea parte de o activitate care vă menține ocupat și implicat, aducându-le o contribuție pozitivă și celorlalți. În timp ce lucrați, veți găsi lucruri despre care să discutați cu cei din jur, aceștia putând mult mai ușor să găsească interese comune cu ale dumneavoastră.

5. Stați la coadă

Dacă sunteți într-o situație de networking și nu știți cu cine să vorbiți, stați la o coadă, indiferent dacă e la mâncare, băutură sau altceva. Astfel veți avea ocazia să vorbiți cu cel puțin doi oameni – cel din fața dumneavoastră și cel din spate – fără să vă simțiți stânjenit. De asemenea, conversația va avea un sfârșit firesc atunci când ajungeți la capătul cozii. Desigur, dacă vreți să continuați conversația cu o persoană, veți putea face acest lucru altundeva. Asta înseamnă networking!

6. Fixați-vă un obiectiv de networking

E relativ simplu. Vă fixați un obiectiv înainte de a merge la un eveniment de networking și încercați să îl atingeți. Poate că obiectivul dumneavoastră este de a face schimb de cărți de vizită cu alți doi oameni. Ar trebui să fie un obiectiv ușor de atins, care vă va inspira să acționați.

7. Fapte nu vorbe

Dacă vreți să demonstrați că sunteți de valoare, cel mai ușor este să faceți acest lucru fiind de un real ajutor pentru ceilalți. Propuneți-i unei alte persoane să îi umpleți paharul de apă (dacă este cazul) sau să ridicați o hârtie căzută pe jos. Fiți întotdeauna vesel și zâmbiți.

8. Studiați piața din timp

Înainte de a participa la un eveniment de networking, faceți-vă tema în legătură cu organizațiile implicate (dacă este posibil) și cu oamenii care le reprezintă. Veți putea să vă limitați interacțiunea la conversațiile mai semnificative impresionând oamenii cu care vorbiți prin faptul că le cunoașteți domeniul de activitate. În plus nu vă vor lipsi subiectele de discuție.

9. Ascultați

Nimic nu este mai important decât să îi asculți pe ceilalți atunci când comunici, mai ales dacă vrei să ai o relație semnificativă cu ei. Când cineva se oprește din vorbit, puneți-i o întrebare pentru a-i menține atenția. Un interes sincer față de ceilalți vă va ajuta să clădiți încredere, prietenie și relații.

10. Continuați întotdeauna comunicarea

Ce rost are să vă construiți relații dacă nu vă folosiți niciodată de ele și le lăsați să se degradeze? Chiar dacă lăsați o impresie bună, ea va fi uitată dacă nu continuați comunicarea. Este absolut necesar să mențineți relațiile. Trimiteți un e-mail personalizat la 48 de ore după întâlnirea unei persoane pe care vreți să o păstrați în rețeaua dumneavoastră. Continuarea comunicării reprezintă a doua jumătate a procesului de networking.
Indiferent dacă sunteți introvertit, extrovertit sau ambivertit, procesul de networking poate să vă creeze probleme. Însă urmând aceste sfaturi, veți avea mai mult succes în networking.

Vreți să fiți talentati? Motivați-vă!

0

Productivitatea se rezumă la motivație în ceea ce privește talentul. Talentul înseamnă performanță fără efort. Dacă doi oameni împărtășesc același nivel de motivație, persoana mai talentată va avea performanțe mai bune, dând în final mai mult randament.

După același principiu, o persoană cu mai mult talent va obține aceeași productivitate cu mai puțin efort decât o persoană mai puțin talentată. „Ideea de bază este că talentul explică motivația”, conform unui articol Fast Company. Dacă cineva ți-ar spune „Nu te străduiești suficient”, acest lucru ar implica faptul că performanța și productivitatea ta sunt depășite de talent – că există un potențial de a face mai mult. Luând în considerare contextul, talentul și motivația sunt cele care mobilizează productivitatea și performanța.

Motivația fluctuează în funcție de condițiile interne și externe, dar în general, oamenii au niveluri de bază diferite ale motivației, datorită cărora putem prezice productivitatea și performanța. Talentul nu este suficient deoarece motivația poate inhiba sau stimula abilitățile inerente sau deprinse. Potrivit articolului, „deoarece nivelurile noastre de motivație nu sunt total imprevizibile, nivelurile de entuziasm și ambiție pot fi luate în calcul pentru a prevedea cum este cel mai probabil să se manifeste talentele noastre în viitor.” Iar dacă talentul înseamnă performanță minus efort, atunci se poate argumenta că potențialul înseamnă talent plus efort. Dacă investești efort în aptitudinile tale, ai potențial și productivitatea va crește în raport cu talentul. Deci, vei fi atât de talentat, sau vei atinge întreg potențialul talentului tău, doar dacă ești motivat să lucrezi din greu.

Andrew Carnegie, un antreprenor din secolul XIX, a afirmat, „Oamenii incapabili de a se motiva singuri trebuie să se mulțumească cu mediocritatea, indiferent de amploarea celorlalte talente pe care le dețin.” Dacă faptul de a fi (sau de a părea) talentat față de alte persoane nu constituie o motivație suficientă, există câteva modalități de a găsi motivația și, în esență, productivitatea.

1. Citiți
Chiar dacă cititul nu vi se pare cea mai productivă activitate, cărțile vă pot motiva să faceți ce aveți de făcut și vă pot arăta cum să fiți mai eficient. Un bun punct de pornire poate fi seria For Dummies de la Wiley. Aceasta este o colecție cuprinzătoare de cărți instructive și de referință scrise pentru a ghida într-un mod neintimidant cititorii nefamiliarizați cu subiectele tratate.

2. Faceți-vă cunoscute obiectivele
Dacă știu și alți oameni că încercați să atingeți un anumit nivel de productivitate, va fi mult mai ușor să vă atingeți obiectivele. De reținut în această situație este să nu vă lăudați cu așteptările dumneavoastră, întrucât veți fi și mai afectat dacă nu reușiți să vă îndepliniți obiectivele. De fapt, nici nu ar fi atât de rău dacă v-ați lăuda, sau măcar dacă v-ați comunica obiectivele în mod detaliat. Atunci veți fi și mai motivat să nu dați greș.

3. Nu amânați
Unora le place să își stabilească un program de a atinge anumite obiective într-o anumită zi, de exemplu, de anul nou. Dar de ce să lăsați pe mâine ce puteți face azi? Atunci când motivația începe să se întrevadă, profitați de ea începând de îndată lucrul. Astfel vă veți asigura că îi dați curs într-o anumită măsură și că veți fi motivat să continuați. În plus, veți observa mult mai repede rezultatele.

4. Stabiliți-vă repere
Odată motivat să faceți ceva, evaluați-vă productivitatea marcând anumite puncte importante de-a lungul drumului spre îndeplinirea obiectivului. Astfel, nu veți vedea doar cu mai mare ușurință modul în care progresați, dar veți primi și mulțumirea și motivația de a merge mai departe.

5. Conștientizați că eșecul nu este o opțiune
Eșecul nu este permis în contextul productivității și performanței, datorită însăși naturii sale. Eșecul înseamnă că există un lucru care nu a fost făcut, sau cel puțin nu a fost făcut în mod corespunzător. Dar simplul fapt că obiectivul nu a fost atins nu înseamnă eșecul procesului. Atâta vreme cât înveți ceva, se poate spune că ai fost productiv. Motivați-vă să reîncepeți și să reușiți a doua (sau a treia, a patra) oară.

Inspirația nu înseamnă motivație; însă punerea în aplicare a unei idei înseamnă motivație. Dacă vreți ca talentul dumneavoastră nativ și abilitățile dumneavoastră să se concretizeze în productivitate și performanță, trebuie să vă motivați pentru a acționa.

Probabil vă înșelați în privința inovației la locul de muncă

0

Doriți să aveți inovație la locul de muncă, nu? Și nu-i așa că ar fi bine și ca angajații să radieze implicare, ca în cazul Google, Facebook și Zappos? Și ați mai vrea și un loc de muncă distractiv, în care toți se înțeleg între ei, nu există conflicte și greșeli, toți se potrivesc cu cultura companiei și singurul moment în care angajații îl provoacă pe manager este atunci când concurează pentru cel mai bun scor la automatul de Pac-Man de la birou. Sună utopic și așa cum ne învață orice roman science fiction despre utopii, se va ajunge la dispariția inovației la locul de muncă.

În continuare, vă voi prezenta câteva convingeri catalogate de Harvard Business Review ca fiind concepții greșite privind implicarea angajaților în vederea inovației, la locul de muncă.

1. Toți sunt veseli tot timpul
Veselia este importantă. Dar atunci când toți sunt veseli neîncetat, inovația la locul de muncă are de suferit. Când avem o stare de euforie, tindem să fim mai puțin atenți, mai creduli și mai toleranți față de riscurile nenecesare. Conform articolului, „Veselia la locul de muncă nu este doar ocazional contraproductivă, dar au valoare și așa-zisele sentimente negative, cum ar fi furia, stânjeneala și rușinea. Studiile indică faptul că aceste emoții pot genera mai multă implicare, îndreptându-le angajaților atenția către probleme serioase și îndemnându-i pe aceștia să se corecteze pentru a atinge succesul.” Este nesănătos – pentru angajați și pentru inovație – să reprimi sentimentele negative.

2. Nu există niciodată conflict
Există două tipuri de conflict la locul de muncă: de relaționare și de activitate. Conflictele de relaționare implică în general disensiuni de personalitate sau diferențe de valori. Conflictele de activitate se bazează pe modul în care este îndeplinită munca. Vedeți diferența? Conflictele de relaționare sunt în general cele care ne distrag atenția de la performanță, în timp ce conflictele de activitate pot spori chiar productivitatea. Studiile din domeniu indică faptul că „O dezbatere sănătoasă încurajează membrii grupului să gândească mai profund, să analizeze alternativele și să evite o decizie comună prematură. Chiar dacă mulți dintre noi considerăm că un conflict este ceva neplăcut, experiența unui proces decizional deschis poate în realitate să energizeze angajații, oferindu-le mai bune strategii profesionale.” Dezbaterile realizate cu atenție ar trebui încurajate pentru a genera inovație la locul de muncă.

3. Greșelile sunt puține și apar doar rareori
Gândiți-vă la următorul scenariu: tocmai ați fost angajat pentru a supraveghea două echipe. Înainte de prima zi de muncă, primiți un raport de activitate pe ultimul an, pentru fiecare echipă. O statistică iese imediat în evidență: în luna trecută, echipa A a raportat 5 erori, iar echipa B, 10. Echipa A pare a fi mult mai bună în ceea ce face. De fapt, reversul este valabil. Atunci când un cercetător de la Harvard, Amy Edmondson, a condus un studiu al performanței unor studenți de la asistență medicală, dintr-un spital universitar, s-a așteptat să găsească o corelație între unitățile cu cele mai bune relații între colegi sau între subalterni și manageri, și numărul mic de erori de tratament. În schimb, reversul era valabil. „Spre mirarea lui Edmondson, diviziile de asistență cu relații mai bune între asistente și manageri au raportat mult mai multe erori de tratament medicamentos, dar nu pentru că erau mai puțin eficiente. Pur și simplu erau mai dispuse să își recunoască greșelile la apariția lor.” Angajații trebuie să fie deschiși și să își recunoască greșelile astfel încât locul de muncă să fie cu adevărat eficient.

4. Angajații ar trebui întotdeauna recrutați în funcție de potrivirea culturală
Are sens să ne gândim că angajații cu atitudini și valori similare au șanse mult mai mari de a colabora și de a crește productivitatea. Dar de la un anumit punct, prea multă asemănare poate reprima inovația la locul de muncă, neaducând nicio îmbunătățire în planul productivității. Nu mai există provocări de a face lucrurile diferit, deoarece toată lumea crede că a găsit cea mai bună abordare. De asemenea, oamenii devin mult prea încrezători, acuratețea opiniilor și deciziilor fiind supraestimată. Știința ne dovedește acest lucru. Într-un studiu, „Li s-a cerut unor echipe de câte trei oameni să rezolve o problemă cu ajutorul unui nou coleg care era fie similar, fie diferit față de un grup existent. Chiar dacă echipele mai omogene s-au simțit mai sigure în propriile decizii, echipele mai diverse au avut cele mai bune performanțe. Nou-veniții i-au obligat pe veterani să își reexamineze presupunerile și să prelucreze datele cu mai multă grijă – exact ceea ce au neglijat atunci când toți cei din grup erau asemănători.” Pentru a atinge maximul de inovație la locul de muncă, este important să angajăm o mixtură de oameni diferiți.

5. Distracția e la tot pasul.
La Google există săli de bowling. La Twitter, instalații de alpinism. Iar la Zappos, jocuri video. Toate aceste companii au fost numite „Cele mai bune locuri de muncă”, deci ne putem imagina că distracțiile de lux sunt cele care generează implicare și inovație la locul de muncă. Dar în realitate nu este așa. Nu beneficiile oferite de companie stimulează inovația și implicarea angajaților, ci modul în care aceștia din urmă sunt tratați și gestionați. Angajații trebuie să se simtă competenți, autonomi și conectați. Distracția și jocurile pot fi atractive. Desigur, este frumos să îi lași pe angajați să își ia gândul de la muncă și chiar s-a dovedit că acest lucru sporește productivitatea și inovația la locul de muncă. Nu e nevoie să vă permiteți o sală de bowling – contează să creați un mediu în care angajaților nu le este teamă să expună opinii diferite și să colaboreze în vederea unui obiectiv final. Prin urmare, dacă deplângeți lipsa resurselor exorbitante de care dispune Google pentru a le oferi angajaților un teren de volei cu nisip adevărat, nu vă faceți griji – trebuie doar să vă asigurați că angajații dumneavoastră vin cu idei noi, mai bune, prin încurajarea inovației la locul de muncă, indiferent de resursele de care dispuneți.

Am lansat noul website Profiles International!

0

Dragii mei,

ieri a fost o zi specială pentru echipa Profiles International: am lansat noul website!

Cu un design modern și o structură complexă, noul site este ușor accesibil și ne dă șansa de a vă arata tot ceea ce putem face pentru dumneavoastră!

Avem și o secțiune de blog/noutăți cu articole bine structurate și documentate. Sper să vă placă și să vă distrați încercându-l pe telefon, tabletă sau computer pentru că ne-am gândit să îl optimizăm și pentru asta!

Vă așteptăm!
www.profilesinternational.ro

Mindfulness – capacitatea de a trăi în prezent

0

Conștiința deplină sau capacitatea de a trăi în prezent (Mindfulness) are mult mai multe beneficii decât creșterea productivității la locul de muncă. Aceasta poate chiar sa mărească capacitatea creierului uman. Potrivit Harvard Business Review, studiile recente aduc dovezi puternice că practicarea, fără a judeca, a conștientizării prezentului (mindfulness) schimbă creierul, și o face în modalități despre care ar trebui să știe oricine lucrează în mediul complex al afacerilor din prezent și, cu siguranță, orice lider.

După participarea la un program de opt luni pentru a dezvolta conștiința deplină, densitatea creierelor subiecților la studiu s-a mărit. Exista opt regiuni diferite ale creierului care sunt afectate de conștientizarea deplină, iar două dintre acestea sunt strict necesare pentru un leadership eficient.

Prima regiune se numește cortexul cingular anterior, care este responsabil pentru autocontrol. Acesta limitează reacțiile impulsive atunci când trebuie luate decizii importante, dar și direcționează atenția asupra comportamentului. Cei cu traume în aceasta zonă, de exemplu, sunt mult mai impulsivi și agresivi, iar rezultatele obținute în urma unor teste ce verifică flexibilitatea mentală au fost slabe. Cortexul cingular anterior ajută și în luarea unor decizii optime, deoarece este asociat cu învățarea din deciziile trecute.

Cealaltă regiune afectată a creierului de către conștientizarea deplină este hippocampus-ul, care este responsabil de emoții și memorie. Hippocampus-ul poate suferi traume datorate stresului, iar cei cu un hippocampus mai mic au suferit deseori de stres post-traumatic si depresie. Una peste alta, hippocampus-ul îmbunătățește capacitatea omului de a-și reveni, dar si mărește productivitatea, printre altele.

Potrivit unui reportaj HBR, “neurocercetătorii au arătat că practica conștiinței depline afectează zone ale creierului ce sunt strâns legate de percepție, conștientizarea trupului, toleranță la durere, reglarea emoțiilor, introspecție, gândire complexă și conștientizarea de sine.”

Pentru a putea menține în ordine obligațiile și responsabilitațile de a gestiona o organizație, liderii eficienți trebuie să practice conștientizarea deplină. Studiile arată că meditația este absolut necesară pentru a mări productivitatea prin conștientizare deplină. Este de la sine înțeles că toți angajații, indiferent de nivelul lor profesional, trebuie să practice în mod activ conștientizarea deplină. Studiul a enunțat faptul că oamenii care meditează „demonstrează performanțe superioare la testele de autocontrol, nu se lasă distrași și aleg raspunsurile corecte mai des decât cei care nu meditează.”

Am ales să vă ofer câteva sfaturi pentru a mări productivitatea, preluate din Forbes, cu scopul de a vă ajuta să meditați mai eficient și a reuși să ajungeți la o adevarată conștientizare deplină a prezentului.

  •  Uită și iartă. Nu iți bate capul cu toate lucrurile minore care te deranjează. Există lucruri mult mai importante asupra cărora te poți concentra.
  • Respiră adânc. Nu le răspunde celorlalți când ești nervos. De exemplu, atunci când primești un email care te supară în mod special, asteaptă cateva secunde pentru a te aduna înainte să trimiți un raspuns.
  • Nu-i judeca pe ceilalți. Ce fac ceilați e treaba lor și, în afara cazului în care te afectează și pe tine, nu are de ce să te intereseze. Dacă cineva face o greșeală, ajută-l să o vadă ca pe o oportunitate de a învăța în loc de motiv de supărare.
  • Cunoaște-ți intențiile. Găsește motivele pentru care faci lucrurile pe care le faci, iar daca simți că asta este o pierdere de vreme, treci mai departe cu altceva.
  • Începe ziua cu o minte libera. Trezește-te puțin mai devreme pentru a savura o ceașca de cafea, sau ieși afară pentru o alergare scurtă. Fă ceva pentru a-ți limpezi mintea înainte de o zi grea.
  • Respectă-i pe toți. Chiar și pe oamenii pe care nu-i suporți. De fapt, respectându-i pe cei care te irită cu adevarat, poti învața care sunt punctele lor tari și poți fi mai obiectiv legat de propriile tale slăbiciuni.
  • Fii umil. Este bine să-ți sărbatorești victoriile, dar nu exagera. Dacă te atașezi mult prea mult de victoriile tale, te va durea mult mai rău în momentul în care, ocazional, vei și pierde.
  • Gasește fericire în tot ceea ce faci. Există ceva satisfăcător în orice sarcină. Dacă încerci, poți găsi un lucru care să te facă fericit în orice.
  • Dormi. Dalai Lama a spus că “Somnul este cea mai bună meditație”

În concluzie, respiră adânc și exersează puțin conștientizarea absolută. Îți va îmbunătăți funcțiile creierului și iți va mări productivitatea. Poate avea un impact major asupra fericirii și a stării de bine și te poate ajuta în mult mai multe domenii decât cariera ta.

Când angajații devin dușmani, cine și de ce este de vină?

0

Și pentru că am continuat și anul acesta colaborarea cu revista CARIERE, o revistă dedicată profesioniștilor în HR, împărtășesc cu voi,  un fragment din primul articol, deja publicat în numărul din aprilie al revistei, în cadrul secțiunii Managing, despre conflictele la locul de muncă și rezolvarea lor.

Sper să vă placă !

Dictonul „Ignoranța e fericirea supremă” nu se aplică dacă sunteți managerul a doi angajați care nu se înțeleg absolut deloc. Atunci când doi angajați se urăsc, animozitatea lor poate transforma un mediu într-unul toxic. Întotdeauna vor exista conflicte între colegi; nu poți fi cel mai bun prieten al tuturor. Cu toate acestea, trebuie să fii politicos și capabil de a lucra în echipă. Cu cât persistă mai mult antipatia dintre angajați, cu atât va fi mai probabil să afecteze productivitatea acestora și a celor din jurul lor. În final, problema trebuie remediată.

Dacă starea conflictuală apare între doi angajați plătiți cu ora, probabil veți avea tendința de a ignora problema sau poate de a vă disciplina angajații, dacă le-a fost afectată performanța. Poate vă veți hotărî să renunțați la unul dintre ei sau la amândoi pentru a evita un scandal. Cu toate acestea, situația se complică atunci când conflictul are loc între angajați cu normă întreagă. Iar atunci când conflictul are loc între două persoane care concurează pe același post, în urma planificării succesiunii, emoțiile și ambițiile pot da oricui bătăi de cap.

*Fragment din articolul aparut în revista Cariere ediția aprilie 2015.

Revista Cariere se distribuie în rețeaua Inmedio

Este nevoie să eliminați teama și să stimulați dorința de a obține avantaje pe termen lung, pentru a eficientiza munca în echipă?

0

Potrivit Inc.com, pentru a obține rezultate maxime de pe urma echipelor la locul de muncă, ideal ar fi să le stimulați dorința de a obține diverse beneficii pe termen lung. Această idee se bazează pe faptul că celor mai mulți oameni le este teamă să își piardă locul de muncă. Frica poate deveni inamicul inovației și eficienței muncii în echipă, deoarece o muncă în echipă eficientă dă roade atunci când echipele nu se tem de a pierde – sau, mai rău, de a-și pierde serviciul. Deci, în loc să fie temător, coordonatorul unei echipe ar trebui să își îndemne subordonații să privească lucrurile dintr-o perspectivă pe termen lung. În cele ce urmează, vă prezentăm trei modalități de a realiza acest lucru:

1. Adoptați o abordare pe termen lung a salariilor

Există companii care le oferă angajaților un salariu la limita acceptabilului, oferindu-le însă bonusuri imense bazate pe obiective specifice. Secretul este că aceste prime pot fi plătite și sub formă de acțiuni în cadrul companiei, așa cum se întâmplă în cazul companiilor nou-înființate. Astfel, echipele sunt încurajate să își concentreze eforturile spre viitor, urmărind interesele pe termen lung ale companiei.

2. Angajați oamenii cu mai multe oportunități

Inițial poate părea absurd să angajezi oameni care pot abandona cu ușurință postul curent, având o multitudine de oferte și oportunități la dispoziție. În realitate, însă, cei care știu că viitorul le este asigurat altundeva nu se tem la fel de mult de pierderea serviciului actual. Angajații fără alte opțiuni (cei cărora le e teamă că serviciul pe care îl au e singurul de care sunt în stare) au  șanse mult mai mici de a inova.

3. Angajați oamenii care contestă autoritatea

Conducerea unei echipe nu ar trebui să se teamă sau să simtă jignită atunci când este contestată, pusă la îndoială sau criticată. În mod similar, echipelor nu ar trebui să le fie teamă de a contesta starea actuală a lucrurilor. Ele ar trebui recompensate pentru că pun la îndoială  informațiile convenționale și creează inovații.

Atunci când echipele se tem – de eșec, de pierderea serviciului, sau de lider-  eficiența muncii în echipă are de suferit. Prin oferirea de stimulente echipelor astfel încât să le intensifice implicarea în muncă, pentru a atinge obiectivele pe termen lung, acestea vor deveni mai eficiente.

ORIENTARE IN CARIERA

DEZVOLTARE MANAGERIALA

Facebook

Twitter