Apariția dispozitivelor mobile ca smartphone-urile și tabletele a dus la creșterea posibilităților de utilizare în moduri la care nici nu ne puteam gândi acum câțiva ani. Cântărind în medie 120 de grame, aceste dispozitive elegante permit utilizatorilor să comande mâncare, să-și stabilească întâlnirile, să cumpere un nou outfit pentru weekend, să rezerve bilete de avion în ultimul moment și chiar să caute și să aplice pentru locuri de muncă. Să aplici pentru un job de pe telefonul mobil este cu siguranță o mare schimbare pentru managerii de resurse umane, în special datorită faptului că economia s-a orientat către cel care își caută un loc de muncă, iar căutarea talentelor și a celor cu potențial ridicat a devenit din ce în ce mai competitivă.
Potrivit rezultatelor acestui sondaj ce indică faptul că 47% dintre angajatori intenționează să crească salariile, Matt Ferguson, CEO al CareerBuilder, prezice că sistemul de angajare va deveni și mai competitiv. Cei care caută un loc de muncă au mai multe resurse ca niciodată pentru a se documenta amănunțit despre angajatorii de care sunt interesați – chiar înainte să aplice. Dacă organizația ta nu dispune de o prezență puternică în aceste sisteme de căutare, este puțin probabil să apăreți pe radarul acestor candidați. Website-ul dumneavoastră poate să arate bine de pe desktop, dar cât de ușor este de navigat de pe un telefon mobil sau o tabletă? Experții din domeniu sfătuiesc organizațiile să reducă numărul de click-uri pe site-urile optimizate pentru telefon, cu scopul de a preveni părăsirea site-ului și abandonarea procesului de aplicare de către cei care își caută un loc de muncă.
Previziunile despre câmpul muncii de la jumătatea anului făcute de CareerBuilder arată că 49% dintre angajatorii intervievați anticipează recrutarea suplimentară și permanentă a unor angajați în cursul acestui an. Acestea sunt vești bune pentru angajații full time care își caută în mod activ noi oportunități pentru găsirea unui loc de muncă. Potrivit celor de la CareerBuilder, există patru etape în căutarea unui loc de muncă de către un candidat:
Etapa 1: Orientarea
“Această etapă constă într-o proprie evaluare a candidatului și evaluarea pieței. Pe parcursul acestei etape, candidații își vor actualiza CV-ul, vor căuta locuri de muncă folosind motoarele mari de căutare ca Google, Bing, Yahoo; vor lua legătura cu colegii, familia și prietenii și vor vizita site-uri ce prezintă oferte de muncă pentru a evalua piața.
Etapa 2: Analiza
“În timpul acestei etape, căutarea job-ului se schimbă de la o practică individuală la o experiență socială interactivă. Candidații vor accesa rețelele lor sociale pentru a obține o perspectivă mai transparentă asupra companiilor la care se gândesc. În acest punct, candidații vor vizita site-urile de cariere ale companiilor; vor schimba păreri cu colegii, familia și prietenii și vor verifica prezența companiilor în rețelele sociale”
Etapa 3: Acțiunea
“În această etapă, candidații aplică în mod activ la joburi. În acest timp, candidații vor efectua o cercetare în profunzime despre companie, care îi va ajuta să-și formeze părerea și în funcție de experiența avută în timpul procesului de aplicare, le va fi influențată decizia de aplica în viitor la aceeași companie și chiar să recomande același lucru și altora.”
Faza 4: Angajarea
“În această ultimă etapă, candidații interacționează cu angajatorul, sunt intervievați și evaluează ofertele de muncă. Acesta este momentul în care eforturile de promovare a companiei își vor dovedi utilitatea.
Nu este destul să identificăm unde își caută oamenii locurile de muncă, trebuie să știm și modul în care au ajuns acolo. Mark Iadone de la Hubspot.com spune că “aproape o treime din vizitatorii ce ajung la acel site prin căutare vin de pe un dispozitiv mobil, un telefon ori o tabletă.” În articolul lui, Iadone discută importanța unei strategii legate de dispozitivele mobile în procesul de angajare și de recrutare și explică și motivul pentru care organizația trebuie să fie capabilă să-i mulțumească pe cei ce caută locuri de muncă de pe telefon sau tabletă.
Trei modalități de îmbunătățire a prezenței în spațiul dispozitivelor mobile pentru a atrage mai bine oamenii cu potențial ridicat și pe cei ce caută job-uri.
- Folosiți-vă de rețelele de socializare
Folosiți evenimentele companiei ca pe o oportunitate pentru a face poze cu angajații, cu acordul lor, pentru a arăta mici părți din cultura organizațională a companiei. Împărtășiți informații despre produse, servicii sau despre evenimentele viitoare și faceți vizibilă recunoașterea meritelor angajaților.
- Oferiți conținut de calitate
Rețelele specializate de networking ca LinkedIn fac ușoară conectarea angajatorilor cu cei care caută locuri de muncă. Postați conținut referitor la compania dumneavoastră, precum studii de caz, comunicate de presă, testimoniale ale angajaților, sfaturi pentru interviu și cel mai important, oportunități de muncă. Recrutarea celor cu potențial ridicat de pe site-uri ca LinkedIn permite managerilor de recrutare să prezică și să estimeze validitatea experienței profesionale unui candidat.
- Luați în considerare o aplicație mobilă
Potrivit lui Iadone, multe companii au investit în acest domeniu pentru a promova mai bine conținutul publicat, pentru a construi un nivel de conștientizare mai puternic și pentru a îmbunătăți accesibilitatea utilizatorilor pentru a aplica și cerceta posturile libere. Companiile maximizează caracteristicile specifice aplicațiilor folosind notificări și oferind utilizatorilor informații despre un conținut nou sau liste cu locuri de muncă. Chiar dacă aplicațiile nu sunt investiția potrivită din punct de vedere tehnic pentru toate companiile, nu ar fi surprinzător ca mai multe companii să înceapă utilizarea aplicațiilor doar cu scopul unor angajări mai convenabile.
Voi acordați importanță dispozitivelor mobile pentru recrutare?