Relațiile solide reprezintă un factor esențial în succesul fiecărui lider, dar aceste greșeli pot împiedica construirea lor.

Orice fel de afacere ai avea, oamenii – fie că îți sunt clienți, angajați, parteneri, mentori etc. – reprezintă sufletul acesteia. Relațiile cu ei determină cât de productiv poți să fii și cât de mult te poți dezvolta. Liderii au început să înțeleagă acest lucru, dar încă mai bâjbâie când vine vorba de construirea unor legături solide. De nenumărate ori, se împiedică de aceleași mari greșeli…

1. Abordarea relației doar din perspectiva propriului interes

Probabil ai trecut prin asta: Cineva cu care n-ai mai vorbit de multă vreme reia deodată legătura cu tine. Te întreabă de familia ta sau de hobby-urile tale, ca să nu pară nepoliticos, dar apoi îți solicită ceva. La sfârșitul conversației, îți dai seama că nici nu îi păsa cu adevărat. A intrat în legătură cu tine, a obținut ce voia și apoi te-a lăsat.

Când îi faci asta cuiva, nu te concentrezi cu adevărat asupra relației cu celălalt. Te concentrezi asupra tranzacției care se poate realiza.

Pentru a avea succes, nu poți să îți urmărești doar interesul tău în relațiile cu oamenii. De fapt, ar trebui să le recunoști valoarea intrinsecă, chiar dacă nu îți fac niciun favor. Dacă îți arăți interesul față de ei, fără condiții sau așteptări, va crește nivelul de încredere dintre voi, iar ei vor fi bucuroși să te ajute când ai cu adevărat nevoie.

2. Izolarea cauzată de frică

Poate fi înspăimântător să faci lucruri noi sau să stabilești o legătură cu diferiți oameni. Nu știi niciodată cu adevărat care va fi rezultatul și există întotdeauna șansa de a eșua sau de a-ți expune defectele. Poate părea tentant să fii prudent și să te limitezi la orizonturile cu care ești familiarizat.

Totuși, dacă lași frica să te paralizeze, ce se întâmplă? Sigur, s-ar putea să te scutești de situații jenante. Dar nu vei găsi niciodată noi oportunități. Nu vei avea șansa de a le permite oamenilor să îți extindă abilitățile sau perspectiva, astfel încât provocările abordate și mentalitatea ta vor rămâne pe loc. Nu vei găsi persoane care își pot aduce aportul la rețeaua ta de suport, drept urmare, nu se vor ameliora aspectele pe care trebuie să le înduri sau pentru care ai resursele necesare.

Într-adevăr, să fii un lider neînfricat înseamnă să accepți incertitudinea și să-ți asumi un risc, în pofida acesteia. Acest lucru se aplică în egală măsură în construirea de relații, precum și în sarcinile de tipul alocării bugetului sau deciziile de formare. Când îți dai seama că diversele tale anxietăți te duc la izolare, refuză să accepți această situație.

3. Nu-ți faci timp să întreții relația

Cu toții a trebuit să luăm niște decizii destul de dure cu privire la priorități, mai ales în ultimul an. Luăm o decizie atunci când, de exemplu, ne punem problema dacă ar trebui să mai investim câteva minute pentru a trece pe la colegul de la contabilitate. De cine ne-a păsat de fapt în acest timp? Doar de oamenii cei mai ușor de abordat? De cei care puteau să ne ofere ceva?

Este firesc ca unele relații să se dezvolte, în timp ce altele se pierd. Oamenii și obiectivele lor se pot schimba, iar lucrurile de care ai nevoie și cele pe care le poți oferi nu vor rămâne constante pe tot parcursul vieții. Dar relațiile reale necesită investiții continue. Nu poți renunța la ele doar pentru că sunt mai puțin accesibile, nu aduc profit, sau te solicită mai mult. Ele trebuie păstrate pe termen lung.

Nu îți ocupa timpul cu atât de multe activități încât să nu îți mai pese de oamenii implicați. Ia o decizie conștientă de a identifica cele mai importante relații. Află ce îi trebuie fiecăruia pentru a prospera și ce trebuie să faci pentru a-i asigura succesul. Alocă-ți timp în fiecare săptămână pentru a întreține aceste relații, astfel încât conexiunile să devină cu adevărat eterne.

Chiar dacă ești talentat sau știi multe lucruri, relațiile sunt cele care te duc cu adevărat înainte. Dacă vrei să reușești ca lider, fii atent la aceste greșeli frecvente în construirea și menținerea relațiilor. Fă tot ce poți pentru a trece dincolo de comoditate, pentru a ieși din zona ta de confort și a le acorda o parte din timpul tău și altora. Prin acest efort, planul tău de succes va fi incredibil de solid.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com