Motivarea angajaților este mult mai ușoară decât credeți, iar cu cât lansați mai repede un angajat nou în direcția productivității , cu atât va fi mai bine atât pentru angajat, cât și pentru companie.

Angajații vor un management și lideri pe care să poată să-i admire și care să nu-i privească cu superioritate. Respectul sincer și recunoașterea faptului că fiecare poate avea ceva de oferit sunt elemente foarte importante ale motivării. Fără respect, așa-zisa motivare devine manipulare, iar manipularea nu va avea niciodată succes pe termen lung.

Motivarea înseamnă să le oferiți oamenilor un motiv pentru a se strădui. Înțelegând ce anume prețuiesc angajații voștri și implementând lucrurile respective în direcția spre care se îndreaptă compania, veți reuși să îndepliniți cu ușurință obiectivele voastre și cele ale angajaților în același timp.

Fiți cu adevărat interesați de fiecare dintre angajați, iar modalitățile de a-i motiva vor ieși mult mai ușor la suprafață. Setați-vă obiectivul de a afla în fiecare zi câte ceva nou despre cel puțin un angajat.

Luați exemplul de la Google. Ei nu s-au concentrat doar asupra noi programe și invenții, ci și asupra oamenilor. De la înființare, afacerea lor a crescut de la 2 oameni la peste 37.000 de angajați în peste 40 de țări.

Acestea sunt câteva lecții de la Google pentru motivarea angajaților:

Includeți distracția în programul angajaților.

Puteți organiza o petrecere, anumite zile tematice, ceva mic, distractiv, dar care să se întâmple în mod constant. Google, de exemplu, de fiecare 1 Aprilie, le permite angajaților să plănuiască și să aplice anumite farse mari întregii lumi. Anul trecut au anunțat ca s-a înființat un nou loc de muncă la Google și anume cel de Maestru Pokemon, iar anul acesta au permis celor care folosesc Google Maps să se joace Pac-Man pe orice stradă și în orice oraș.                                                                             

GoogleMapsPacMan

Faceți din fericirea angajaților o prioritate.

Google are o echipa de oameni al căror rol este, în principiu, să monitorizeze și să ofere angajaților compensații și beneficii. Google l-a angajat pe Prasad Setty care, nu doar conduce această echipă, ci și identifică nevoile și dorințele angajaților.

Inspirați și încurajați oamenii.

Probabil că mulți dintre voi ați auzit de regula “80-20” de la Google. Aceasta permite angajaților să-și petreacă 20% din timp lucrând la proiectele personale. Inginerul Chade-Meng Tan de la Google a vrut să obțină pacea mondială pe parcursul vieții sale. Alte companii poate că l-ar fi numit nebun, dar nu și Google. El a proiectat un curs despre subiectul care a devenit recent mai popular, “mindfulness” – conștiința deplină, iar acum a ajuns un autor de bestseller recunoscut de către “New York Times”, iar cursul lui este cel mai popular lucru învățat la Google.

Oferiți training.

Aflați care sunt obiectivele angajaților și încercați să îi ajutați să le îndeplinească. Dacă un membru al echipei dorește să-și dezvolte o nouă abilitate, lăsați-l să o facă, indiferent dacă are sau nu legătură cu munca lui. Cum ar putea să dăuneze?

Oferiți beneficii pe care vi le permiteți.

Compania voastră poate că nu este “Google”-ul din industria respectivă, dar puteți să le oferiți angajaților anumite beneficii speciale. Poate că nu veți putea să le oferiți piste de bowling (da, Google chiar a făcut asta), tunsori gratuite și abonamente la sala de fitness, dar lucrurile mici pot să ajute foarte mult. Un mic dejun gratuit, o gustare sau bilete la film ar fi câteva idei.

Morala acestei povești și lecția care trebuie învățată de la Google este: depuneți mai mult efort pentru a-i face fericiți pe angajații voștri și veți reuși să-i mențineți motivați.

Voi cum procedați?