Atunci când ți-ai format un obicei de a face lucrurile într-un anumit fel, devine extrem de dificil să identifici o nouă abordare eficientă în privința respectivă. O perspectivă exterioară îți poate reîmprospăta complet gândirea. De fapt, de foarte multe ori este chiar necesară o persoană cu un punct de vedere diferit pentru a putea recunoaște oportunitățile de schimbare și de obținere a avantajelor strategice. Perspectiva respectivă te poate ajuta să găsești noi înțelesuri și să ajungi la concluzii diferite, pornind de la exact aceleași date.

Atunci când intri în contact cu oameni care au o gândire și multiple puncte de vedere diferite de ale tale, poți ajunge la cele mai neașteptate și inovative idei. Caută în permanență persoane care provin din domenii de activitate diferite, care au o educație diferită de a ta și află care sunt opiniile lor despre diferitele probleme actuale. Discuțiile purtate cu oamenii care îți seamănă considerabil de mult în gândire nu vor face decât să îți consolideze punctele de vedere inițiale și să îți inducă o mentalitate inflexibilă. De aceea, sfaturile următoare pot fi extrem de eficiente în dezvoltarea gândirii și mentalității oricărui lider:

  1. Fii extrem de deschis și sociabil.

Asigură-te că sentimentele pe care le trezești în oamenii pe care i-ai cunoscut recent nu sunt unele de frică sau anxietate, ci de comort și sinceritate. Încurajează-i pe ceilalți, nu doar prin vorbe, ci și prin acțiunile tale, că ceea ce vrei să auzi din partea lor sunt opiniile lor sincere. Cere feedback, fără să îți fie teamă că vei părea nesigur pe tine și, astfel, vei avea acces la mult mai multe perspective.


Citește și Algoritmul pentru inovație


  1. Caută mentori.

Mereu ar trebui să ai acces la persoane care a o experiență bogată și un set de abilități diferiet de ale tale. Mentorii care îndeplinesc aceste criterii reprezintă una dintre cele mai importante atuuri pe care le poate avea un lider.

  1. Implică-ți angajații în deciziile organizaționale.

Fă o rutină din a te întâlni cu echipa ta cu scopul de a examina provocările actuale cu care se confruntă întreaga companie. Nu este deloc dificil să asculți și să iei în considerare fiecare opinie prezentată, mai ales în cazul organizațiilor mici și medii. Astfel, nu doar că poți găsi soluții la care nu te-ai fi gândit vreodată, ci o să obții, pe deasupra, respectul și încrederea angajaților tăi.

  1. Întreabă-i pe experți.

Consultanții sunt o altă sursă ideală pentru perspective și idei noi. Datorită experienței lor din trecut, există o șansă foarte mare ca aceștia să fi întâlnit situații asemănătoare cu cea în care vă aflați și să cunoască soluțiile care au funcționat în cazurile respective.

Dezvoltarea obiceiului de a solicita în mod constant perspective exterioare poate duce la rezultate de business incredibile, atât timp cât ești dispus să asculți și să îți schimbi opiniile. Este foarte ușor, tot ce trebuie să faci este să renunți la ego și să profiți, în sfârșit, de cunoașterea și experiența celor din jur.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Sursă:
https://www.inc.com