Angajarea eficientă este, în mod evident, un element vital în lumea afacerilor. Un raport McKinsey din 2017 a arătat că productivitatea în rândul persoanelor cu performanțe ridicate este cu 400% mai mare decât a celor cu performanțe medii, iar acest număr practic se dublează în cazul rolurilor de mare complexitate. Așa cum a spus Steve Jobs: “O echipă mică de jucători A+ poate face cercuri în jurul unei echipe uriașe de jucători B și C”.

Dar simpla alegere a candidaților perfecți nu este suficientă. Odată cu angajarea vine și riscul ca acești noi angajați să plece brusc. Deși evitarea permanentă a fluctuației de personal este probabil imposibilă, există întotdeauna strategii pentru a o minimiza. Construirea unei legături puternice cu angajații este o modalitate eficientă de a menține ratele de retenție ridicate. Așadar, iată trei modalități simple care vă pot ajuta să întăriți legătura dintre companie și angajați.

1. Oferiți o reîmprospătare – la propriu

Mâncarea a fost întotdeauna un mijloc puternic de legătură, chiar și în limitele locului de muncă. Companiile pot valorifica această strategie simplă pentru a încuraja camaraderia. Organizarea unor evenimente ocazionale, cum ar fi pauzele regulate de cafea sau ceai, în care angajații se adună, se relaxează și conversează la nivel personal, poate îmbunătăți relațiile interpersonale și poate crea un sentiment de comunitate. Organizarea unor sărbători cu catering pentru momentele importante ale companiei poate ajuta la construirea unui scop colectiv. Nu vă faceți griji, lucrătorii la distanță pot fi, de asemenea, incluși în acest mix. Trimiteți pachete de îngrijire pline de bunătăți pentru a vă asigura că se simt conectați și apreciați pentru contribuțiile lor, indiferent unde se află.

2. Fiți un lider, nu un domnitor

Promovarea amabilității la locul de muncă îmbunătățește moralul și ajută la păstrarea angajaților valoroși. Atunci când angajații se confruntă cu provocări în afara locului de muncă, aceștia pot avea dificultăți pe plan profesional. Neglijarea stării lor de bine sau faptul de a fi disprețuitor poate duce la pierderea unor talente valoroase, deseori cu efecte nocive în lanț. Nu numai că vă privează echipa de un membru valoros, dar generează și nesiguranță la locul de muncă, deoarece ceilalți angajați se tem că solicitarea de sprijin va fi întâmpinată cu o judecată aspră.

Liderii își pot exercita bunătatea prin ascultare activă, ceea ce le va permite să înțeleagă și să respecte mai bine ceea ce împărtășesc angajații. De asemenea, ei pot demonstra empatie prin oferirea unor politici de lucru flexibile, cum ar fi orele de lucru alternative sau opțiunile de lucru la distanță, în special în timpul dificultăților personale. Aceste strategii nu numai că întăresc relațiile la locul de muncă, ci și consolidează retenția angajaților și satisfacția profesională, sporind productivitatea generală.

3. Folosiți-vă ‘darul’ de a oferi

Uneori, cea mai puternică motivație pentru angajați nu este cea monetară. Ea poate veni de fapt din afirmații, laude și recunoaștere. Relațiile personalizate, spre deosebire de interacțiunile tranzacționale, pot avea un impact profund asupra dinamicii locului de muncă. Acest lucru este susținut de un studiu McKinsey din 2022, care a constatat că mai mult de jumătate din angajamentul angajaților este determinat de recunoașterea nefinanciară.

Atunci când angajații se simt apreciați și recunoscuți, angajamentul și implicarea lor sunt sporite, ceea ce duce la creșterea productivității generale. Acest lucru poate fi realizat prin aprecieri personale în timpul ședințelor de echipă, prin recunoașterea angajatului lunii sau chiar prin semne de apreciere, cum ar fi carduri cadou sau o zi liberă suplimentară. Pentru lucrătorii la distanță, recunoașterile digitale prin intermediul buletinelor de știri ale companiei sau al reuniunilor virtuale pot fi deosebit de eficiente. Este esențial să ne amintim că indivizii prosperă atunci când contribuțiile lor sunt recunoscute. Oricât de mici ar fi, aceste gesturi de recunoaștere pot menține profund moralul și pot promova o cultură de lucru robustă.

Conectarea cu angajații este vitală

Stimularea retenției angajaților nu este un lucru mărunt, mai ales cu o forță de muncă multigenerațională. Beneficiile unei echipe profund conectate într-un mediu de afaceri sunt de neegalat. Dar încurajarea unor legături puternice nu este un proces care se realizează peste noapte; este o călătorie continuă. Strategiile prezentate aici – încurajarea camaraderiei prin băuturi răcoritoare comune, practicarea empatiei și a amabilității și valorizarea angajaților prin recunoaștere personalizată – sunt modalități simple, dar puternice de a spori legătura cu angajații dumneavoastră.

Nu uitați, nu este vorba doar de a angaja jucători de nota 10, ci și de a-i crește. Aceste eforturi aparent mici sunt cele care creează o echipă puternică, conectată și de succes. Sper că acum vă simțiți inspirat și împuternicit să vă întăriți legătura cu echipa dumneavoastră.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: forbes.com