Aveți o cultură de muncă la distanță? Acesta este un subiect care se află în atenția multor lideri astăzi, în timp ce se străduiesc să răspundă la coronavirus, și pe bună dreptate. Dar este pur și simplu o tendință care va trece atunci când lumea va reveni “la normal”?

Eu nu cred că da. Din punctul meu de vedere, ca fondator al unei companii de recrutare de personal prin abonament, cred că este posibil ca unele întreprinderi să păstreze o structură de muncă la distanță în viitor. Indiferent dacă angajații dvs. lucrează de acasă temporar sau pe termen lung, este important să creați o cultură la distanță pozitivă care să ducă la angajați fericiți.

Dar nu puteți forța oamenii să fie fericiți. Liderii pot da tonul cu privire la modul de lucru și de interacțiune, dar nu pot forța angajații să răspundă în consecință. În schimb, cultura face acest lucru.

Crearea unei culturi de muncă la distanță uimitoare nu este ușoară. Chiar și în calitate de companie care lucrează la distanță, propria mea afacere a trebuit să își îmbunătățească cu adevărat jocul în lumina circumstanțelor dificile de astăzi pentru a se asigura că angajații se simt în siguranță și susținuți. Dacă începeți de la zero, îmi imaginez că acest lucru este și mai dificil. Fără o fundație pe care să o construiți, s-ar putea simți ca și cum noua dvs. cultură la distanță se află pe nisip care se scufundă.

Cu toate acestea, punerea în aplicare a unei fundații rapide, dar solide, este posibilă. Iată ce am învățat din anii de construire a echipelor la distanță:

O cultură excelentă nu este un accident

O cultură excelentă a muncii la distanță începe cu intenționalitate. Anunțați-vă echipa ce așteptări aveți și ce înseamnă pentru dumneavoastră, ca lider, să lucrați de la distanță. Spuneți-le cum se așteaptă să comunice și să se trateze unii pe alții.

Chiar mai bine, recrutați oameni care întruchipează în mod natural aceste trăsături. Odată stabilite aceste reguli de bază, vă puteți împuternici mai ușor echipa să exceleze pe măsură ce se bazează pe acestea.

Apoi, gândiți-vă la măsurile suplimentare pe care le puteți lua pentru a încuraja o cultură a pozitivității. La compania mea, de exemplu, am numit unul dintre membrii echipei noastre “Șef al veseliei”, un rol plătit cu responsabilitatea de a susține și de a alimenta o cultură intenționată.

Fiți un exemplu

Echipa dvs. vă va urma exemplul. Liderii care au pretenții de la echipa lor, dar nu respectă aceleași cerințe sau așteptări, distrug motivația și atitudinile pozitive. Am auzit că acest lucru este adevărat de la experți la distanță din toate domeniile. De exemplu, am aflat de la Leah Knobler, director de achiziție de talente la Help Scout, că valorile unui lider pot influența cultura unei companii, indiferent dacă echipa ta lucrează la birou sau la distanță.

De aceea, este esențial să dați un exemplu echipei dvs. La compania mea, luăm foarte în serios echilibrul între viața profesională și cea privată și încrederea pentru echipa noastră și le permitem să își adapteze programul. Folosim un instrument de mesagerie instantanee pentru o comunicare rapidă, dar, încă de la început, am stabilit un standard conform căruia angajații nu trebuie să simtă că trebuie să răspundă imediat. Le-am spus clar că nu le monitorizăm timpul petrecut online. De exemplu, chiar și atunci când simt nevoia, mă abțin să răspund imediat la mesajele mele instantanee dacă sunt offline sau în mijlocul lucrului la altceva.

În aceeași ordine de idei, bunătatea este, de asemenea, una dintre cele mai mari valori ale noastre. Așadar, țin cont de bunătate în toate situațiile și le transmit întregii noastre echipe de conducere că și ei ar trebui să facă la fel.

Fă-ți timp pentru distracție

Distracția este eroul necunoscut al relațiilor de muncă puternice. În timp ce unii oameni și-ar putea imagina că lucrătorii la distanță lenevesc acasă, nesupravegheați și în pijamale, realitatea este diferită.

În majoritatea mediilor de lucru tradiționale, oamenii pot separa fizic munca de viața personală, dar lucrătorii la distanță nu au întotdeauna aceste linii de demarcație. Ei sunt la muncă atunci când sunt acasă. Iar atunci când sunt foarte motivați, le poate fi greu să se deconecteze.

Așadar, faceți-vă timp pentru a injecta distracție în amestec. Creați un mediu de sărbătoare și stabiliți tradiții de echipă. Sărbătoriți momentele importante în mod creativ. Deși nu puteți forța oamenii să participe, ceea ce puteți face este să semnalați că echipa dvs. are permisiunea de a se distra.

Lăsați echipa dumneavoastră să facă diferența

Oamenii doresc să contribuie și să facă diferența. Există un contrast în a spune echipei dvs. să “gândească în afara cutiei”, cerându-i în același timp să își facă munca într-un mod robotizat. Din experiența mea, acest lucru îi poate face pe oameni să simtă că ceea ce fac nu contează, deoarece așteptările sunt preprogramate. Lăsați-i să simtă că pot face lucruri în afara normei lor zilnice. Scoateți-i pe oameni din rutină.

O cultură grozavă prosperă într-un mediu deschis. Un mediu deschis există doar atunci când oamenii au încredere unii în alții și cred că ceea ce gândesc și spun va fi apreciat și luat în considerare.

Știți cum arată o cultură sănătoasă

Ați putea spune care este diferența dintre o cultură funcțională, dar bolnăvicioasă, și o cultură sănătoasă și vibrantă? Este important să fiți capabil să observați o tendință culturală bună (sau rea) pentru a o putea corecta. Hailley Griffis, un lider de la Buffer (care publică un raport anual despre munca la distanță) m-a învățat că o cultură sănătoasă este cea pe care un lider a definit-o și în care angajații vor să se implice.

Pentru a evalua cultura de muncă la distanță a propriei companii, observați reacția echipei dumneavoastră. Își arată ei aprecierea față de dumneavoastră și față de ceilalți? Distracția și pozitivitatea se răsfrâng asupra canalelor de comunicare care nu au legătură cu munca? Primiți o imagine a personalității lor? Vă încurajați reciproc în mod liber, atât dumneavoastră, cât și ei? Acestea sunt semne că echipa devine coerentă.

O cultură la distanță excelentă se va propaga

O mare cultură de muncă la distanță este un fel de apel tacit la coeziune. Ea provine din ceea ce fac oamenii și din valorile fiecărei persoane. Vine din faptul că indivizii înțeleg cum se integrează în ansamblu. Și se răsfrânge asupra celorlalți din grup.

Dacă cultura dvs. de muncă la distanță este deschisă și luminoasă, aceasta se va propaga în ciuda oricăror schimbări care apar în mod normal într-o echipă în creștere. Deși este nevoie de un efort intenționat pentru a o menține sănătoasă, o cultură de lucru excelentă va aduce dividende atât pentru companii, cât și pentru clienți.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: forbes.com