Beneficiile aduse de către liderii capabili să-i inspire pe ceilalți sunt evidente în domeniul afacerilor. Forța de muncă modernă a evoluat foarte mult, iar salariul nu mai este sigurul factor în motivarea angajaților spre performanțe de top. Astăzi oamenii vor mai mult. Loialitatea față de o companie pe parcursul întregii vieți a devenit o practică învechită, angajații din prezent schimbându-și constant job-urile în căutarea unor noi oportunități și noi lucruri de învățat.
Liderii din afaceri ce ignoră problema retenției angajaților suportă costurile mari ale fluctuației de personal și ale training-ului suplimentar. Pe măsură ce din ce în ce mai multe companii cresc salariile, pachetele de beneficii și programele pentru păstrarea angajaților, este important să se concentreze și asupra dezvoltării de lideri adevărați, care sunt capabili să ofere un leadership ce îi inspiră pe ceilalți din companie.
Dar ce este mai exact această inspirație și cum trebuie un lider să o cultive la locul de muncă? Aceștia sunt patru pași pe care să-i luați în considerare:
Fiți pasionați
Este dificil pentru un lider să-și împărtășească viziunea cu ceilalți dacă propria sa pasiune nu este vizibilă. Cum poate un lider să-i inspire pe ceilalți dacă lui îi lipsește inspirația? Entuziasmul este contagios și ar trebui să fie vizibil în privința aplicabilității produsului oferit, în ceea ce poate face acel produs pentru oameni și ce contribuții poate aduce societății. Liderii cărora le place să vorbească despre ce oferă companiile lor sunt o sursă de inspirație naturală pentru cei care vor să facă parte din ceva special.
Vindeți avantajele
Liderii inspiraționali trebuie să le răspundă angajaților la întrebarea cea mai importantă: “mie ce-mi iese?”. Dacă obiectivele companiei țin doar de partea financiară, va fi dificil să-i mențineți pe angajați implicați la un nivel personal. Liderii trebuie să poată ilustra tabloul succesului, astfel încât angajații să vizualizeze beneficiile acelui succes. Care este imaginea de ansamblu și cum contribuie compania la ea? Ce aducem noi în plus lumii? Cum contribuie fiecare loc de muncă la asta? Acestea sunt întrebările care trebuie să le fie răspunse angajaților pentru a putea să ofere un sens muncii lor.
Încurajați inovația
Dacă o afacere nu evoluează constant, atunci reprezintă un eșec. Competiția este dură, iar ceea ce ați lucrat ieri poate fi considerat antic mâine. Este obligatoriu ca toți membrii echipei să facă parte dintr-un proces de inovare pentru a putea menține compania în top. Liderii ar trebui să încurajeze și să prioritizeze inovația, să dezvolte un proces formal de a primi, analiza și implementa ideile inovatoare, indiferent de unde vin ele. Atunci când angajații sunt liberi să ajute și să-și expună propriile idei, se simt implicați în viitorul și succesul companiei.
Colaborați cu ceilalți
Liderii nu obțin succesul pe cont propriu. Pentru a obține succesul unei afaceri, toți trebuie să contribuie, deci ideile și opiniile fiecărei persoane sunt la fel de importante. Niciun lider nu ar trebui să fie prea ocupat sau prea important ca să comunice cu membrii echipei sale. Întotdeauna ar trebui să existe o comunicare deschisă între lideri și angajați. Acest lucru nu ajută doar liderii să înțeleagă mai bine partea internă a afacerii, ci spune ceva și despre nivelul lor de integritate și câștigă încrederea și respectul angajaților. Angajații care nu se simt incluși sau destul de importanți vor părăsi compania pentru un alt loc în care vor fi apreciați.
Deși nu reprezintă tot ce trebuie făcut, aceste sfaturi vor ajuta la cultivarea leadershipului inspirațional la locul de muncă. Acest lucru presupune și un efort conștient de a-i include pe toți, de a responsabiliza și de a-i face pe membrii echipei să țintească mai sus: de la un simplu salariu la obiective mult mai semnificative.