În noua lume a muncii, putem observa un nou trend: leadership-ul ce pune oamenii pe primul loc. Angajatorii din orice punct de pe glob au început să conștientizeze faptul că adevăratul secret pentru a-ți dezvolta afacerea și pentru a obține succesul este te concentrezi asupra satisfacției și engagement-ului angajaților. Odată cu această nouă preocupare, cultura organizațională, beneficiile angajaților și recunoașterea meritelor prin diferite recompense simbolice devin considerabil mai importante. Putem observa o creștere în frecvența programelor de lucru flexibile, mai mult sprijin pentru dezvoltarea carierei angajaților și din ce în ce mai multe ocazii de a te simți bine sau chiar distra la locul de muncă. Dar pentru a vă atinge obiectivul de a crea cel mai plăcut loc de muncă, nu uitați de existența unor nevoi de bază ale angajaților ce ar trebui să fie în topul priorităților oricărui angajator.

Acestea sunt cinci dorințe ale oricărui angajat, cu toate că aceștia nu și le exprimă:

  1. Siguranță psihologică.

Siguranța psihologică reprezintă pentru membrii unui grup credința comună că, în mediul respectiv, este ok să-ți asumi riscuri. Acest fenomen creează un sentiment de încredere în faptul că echipa nu va respinge, umili sau pedepsi pe cineva pentru că își exprimă opinia, a spun Amy Edmondson într-un studiu din 1999.

Pentru a dezvolta aceasta siguranță psihologică, trebuie să vă asigurați că angajații se respectă între ei și că fiecare dintre aceștia este auzit. Potrivit lui Charles Duhigg, pentru a dezvolta o siguranță psihologică, liderii echipelor trebuie să modeleze comportamentele potrivite. Liderii nu ar trebui să-și întrerupă colegii atunci când vorbesc, ci să demonstreze faptul că îi ascultă cu adevărat. Liderii trebuie să recunoască atunci când greșesc și să nu încheie întâlnirile până când nu și-a spus fiecare membru al echipei părerea .

  1. Autonomie în organizarea propriului program.

Potrivit unui studiu din 2010 efectuat de psihologii de la Universitatea Columbia, “nevoia de a deține controlul este un imperativ biologic”. Primul pas în motivarea angajaților este să le oferiți oportunitatea de a lua propriile decizii. Așa cum declară Duhigg, “Atunci când oamenii consideră că dețin controlul, tind să lucreze mult mai din greu. Ei devin, în general, mult mai încrezători în propriile forțe și depășesc obstacolele mai rapid.”


Citește și 4 tipuri de angajați dificili și cum să gestionezi relația cu ei


 

  1. Feedback constructiv.

Numeroase studii au arătat importanța feedback-ului constructiv. Feedback-ul nu doar că ajuta angajații să facă o treabă mai bună (crescând, în consecință, chiar și profitul), ci le și crește motivația de a se dezvolta pe plan personal și profesional. Deși ne ferim deseori să oferim feedback la locul de muncă, în prezent acesta a devenit o necesitate, ce poate fi o experiență plăcută și productivă pentru toți cei implicați.

  1. Posibilitatea de a eșua fără a fi pedepsiți pentru asta.

La birou, este foarte important să priviți lucrurile în perspectivă: cu toții ne aflăm aici pentru a ne implica într-o activitate importantă. Trebuie să vă concentrați asupra obiectivului comun, nu să vă pierdeți timpul încercând să aflați ce face fiecare angajat cu exactitate. Dacă încercați să identificați greșelile fiecărui angajat, problema este că veți reuși. Iar acest lucru va avea efecte negative considerabile asupra mediului de lucru, deoarece, dacă nu le oferiți angajaților posibilitatea de a greși, puteți fi sigur că nu veți auzi de la ei prea multe idei inovatoare.

  1. Sprijin, nu sfaturi.

Este tentant să le oferiți mereu sfaturi angajaților, chiar și atunci când aceștia nu vi le cer. Până la urmă, atunci când sunteți privit ca un mentor la locul de muncă, este normal să vreți să-i ajutați pe oamenii care vă respectă și vă admiră.

Totuși, trebuie să țineți minte un lucru: indiferent de cât de bune ar fi intențiile dumneavoastră, sfaturile reprezintă doar un punct personal de vedere. Atunci când le dați sfaturi angajaților, ceea ce faceți, de fapt, este să le semnalați cum ați proceda într-o situație asemănătoare, iar asta poate să nu fie chiar folositor pentru cineva complet diferit în privința valorilor, punctelor forte și priorităților.

În schimbi, faceți eforturi pentru a-i sprijini. Puneți-le întrebările potrivite, pentru a-i ajuta să descopere răspunsul de unii singuri.

Puneți-i în legătură cu oameni noi și oferiți-le toate resursele necesare. Există multe metode de-i ajuta, fără să îi încărcați cu multe sfaturi subiective.

 

Sursa: inc.com