Planul tău de well-being pentru angajați ar trebui să fie excelent, nu-i așa? Atunci de ce nu este folosit suficient?
Probabil că nu funcționează la capacitate maximă sau are unele deficiențe.
Cum știm asta?
După pandemie, două treimi dintre organizații au introdus noi inițiative pentru bunăstarea angajaților — în domeniul mental, fizic, financiar sau social — conform cercetărilor Gartner. Aceste inițiative au dus la creșterea bugetelor alocate pentru well-being.
Cu toate acestea, implicarea angajaților rămâne scăzută. Aproape 80% dintre angajați au acces la diverse beneficii prin planurile de well-being, dar doar aproximativ 25% le utilizează efectiv, conform studiului EVP Benchmarking realizat de Gartner.
Această lipsă de participare este primul semn că planul de well-being nu este eficient sau nu este bine structurat.
„Multe companii implementează programe de well-being cu cele mai bune intenții, dar de multe ori nu le aliniază corect la nevoile și preferințele reale ale angajaților lor,” explică David Rice, expert în resurse umane la People Managing People.
Semne că planul tău de well-being este în dificultate:
- Lipsa de feedback. Dacă nu ai întrebat angajații ce își doresc sau de ce au nevoie și nu i-ai implicat în procesul de creare a planului, acesta riscă să fie ignorat.
- Comunicare deficitară. Când angajații pun întrebări care arată că nu înțeleg cum pot beneficia de program sau cum pot accesa resursele, este clar că există probleme de comunicare.
- Lipsa de încredere. Dacă angajații nu sunt dispuși să ofere informații care să te ajute să creezi un plan adaptat nevoilor lor sau nu încurajează participarea colegilor, există o lipsă de încredere în organizație.
- Participare scăzută. Dacă angajații se înscriu în program, dar nu participă activ sau nu accesează beneficiile, înseamnă că planul nu își atinge scopul.
„Well-being-ul nu poate fi abordat ca o soluție universală. Programele care nu țin cont de diversitatea nevoilor individuale riscă să aibă un nivel scăzut de implicare,” subliniază Rice.
VEȘTI
BUNE!
Angajații
văd în continuare planurile de well-being un element valoros al organizației.Aproape
jumătate dintre cei care le utilizează sunt foarte implicați, comparativ cu
doar 30% dintre cei care nu le folosesc.
Conform
unui studiu realizat de Gartner, organizațiile care oferă programe complete de
well-being pot îmbunătăți starea fizică, financiară și mentală a angajaților cu
aproximativ 7%.
Cum să îmbunătățești planul de well-being pentru
angajați:
- Renunță la soluțiile universale. Angajații vor participa mai mult dacă simt că unele dintre ofertele și beneficiile disponibile sunt adaptate pentru ei. De aceea, atunci când iei în considerare sau introduci noi beneficii, prezintă-le într-un mod care vizează un anumit grup. De exemplu: „Pentru cei care sunt îngrijorați de împrumuturile pentru studii, ar putea fi de interes…” Sau „Pentru cei care vor să își îmbunătățească sănătatea, ar putea fi util…” Sau „Pentru oricine dorește să îmbunătățească bunăstarea mentală, poate ar dori să afle despre…”
- Află ce li se potrivește. Desigur, nu poți oferi soluții pentru fiecare aspect al bunăstării — fizică, mentală, ocupațională, emoțională, socială, financiară, de mediu etc. — dacă nu știi ce contează cel mai mult pentru angajați. Cel puțin o dată pe an, cere feedback din partea lor. Și pentru că angajații nu întotdeauna știu ce vor, ajută-i să se gândească. Povestește-le despre beneficiile pe care le-ai putea adăuga și întreabă-i ce le-ar folosi. „Obținerea unui feedback constant este esențială pentru a adapta programele de wellness la nevoile forței de muncă. Folosirea sondajelor, cutiilor de sugestii și întâlnirilor periodice poate aduna informații utile,” spune Rice.
- Începe de sus. Implică conducerea companiei în susținerea și promovarea inițiativelor de bunăstare. Dacă liderii companiei susțin — și beneficiază ei înșiși — de aceste programe, și angajații vor fi mai înclinați să le folosească. Acest lucru este cu atât mai important în cazul beneficiilor legate de bunăstarea mentală, deoarece sprijinul acestora poate ajuta la eliminarea stigmatelor negative.
- Formează-ți liderii. Dacă ai susținători la nivel înalt, este important ca managerii și alți lideri să ajute angajații să înțeleagă și să acceseze beneficiile disponibile. Mai mult, „trainingul ar trebui să se concentreze pe cum să creezi un mediu inclusiv, care respectă diversele călătorii de bunăstare ale angajaților și cum să motivezi echipele prin propriul exemplu,” adaugă Rice.
- Urmărește progresul. Chiar și cu cele mai bune eforturi de a obține feedback și de a oferi ceea ce vor angajații, aceștia s-ar putea să nu folosească ce au spus că vor. Oamenii sunt imprevizibili! De aceea, este important să folosești analize și alte date pentru a identifica tendințe și patternuri în „implicarea angajaților și rezultatele legate de sănătate, ghidând astfel decizii mai informate privind programele oferite,” spune Rice.
Un plan de well-being bine structurat nu doar că îmbunătățește starea generală a angajaților, dar contribuie și la succesul pe termen lung al organizației.
Sursa: hrmorning.com