Corporate social responsibility- ce fain suna! Când am auzit prima oara de CSR mi s-a părut o asociere de cuvinte oximoronica. Ce responsabilitate sociala sa aibă o corporație când scopul existentei lor se rezuma la profit, just vorbind? Cu CSR a venit și mult iubita expresie “sa fie sustenabil, domne!”, cu alte cuvinte sa ne desfășuram activitatea de corporate fără sa epuizam resursele disponibile și fără sa distrugem mediul. Bun, punct și de la capăt!
Dar când vorbim de resurse, ne gândim si la resursele umane? Poți sa epuizezi resursele umane? Da, eu cred ca poți! Ca vorbim de epuizare fizica sau psihica si avem exemplele celebre, din păcate, ale persoanelor care au murit muncind (google it – și da, se poate muri muncind, deci clar cade mitul ca munca nu a omorât pe nimeni). Sau vorbim de epuizarea resurselor umane din punct de vedere al atractivității pentru organizație (and it works both ways). Sa nu mai zic și de comportamente contraproductive, absenteism mental, fluctuație de personal, intenție de plecare, and the list can go on…
Și de aici ce facem? Investim mai mult în oameni, în educație, în dezvoltare, în salarii, în well being, în work environment, în ce? Îi incurajăm să muncească mai mult sau mai putin?
Cât de importanta este până la urma resursa umană pentru corporații? Cât de important este departamentul de HR? Sunt întrebări retorice și specifice fiecărei organizații! Multi dintre voi v-ați resemnat și lăsați capul plecat la întrebările de mai sus, noi nu (încă nu).
Și că vorbim de corporații, săptămâna care a trecut am fost la 2 conferințe:
- Prima a avut următoarea temă (organizată de Camera de Comerț si Industrie Romano Germana): “Calitatea învățământului, pregătirea teoretică şi practică a elevilor și a studenților pentru piața muncii şi accesul companiilor către tinerii absolvenți cu abilitați şi competențe care să îndeplinească cerințele de pe piața muncii sunt teme actuale şi de mare interes pentru reprezentanții mediului de afaceri din România.”
- Iar cea de-a 2 conferință: “Topul național al firmelor”, organizat de către Camera de Comerț si Industrie a României.
Asa ca noi, Profiles International România, ne-am gândit ca pentru toate firmele câștigătoare (în jur de 250), sa oferim gratuit o evaluare pentru un angajat. Companiile trebuie doar sa intre pe site și sa-și aleagă “soluția“. Aștept cu interes sa vad câte organizații vor accesa sistemul.
Îmi dau seama ca pot sa mai scriu 20 de articole inspirate din articolul asta, so… voi reveni la subiectele de mai sus.
Pana atunci va las cu un citat care mie îmi este foarte drag:
“Țintește luna deoarece, chiar dacă ratezi, vei nimeri printre stele.”