O parte importantă din a conduce un business este să puteți deosebi un angajat ce are nevoie de ajutorul dumneavoastră de unul care trebuie să părăsească organizația. Deși nu este niciodată plăcut să-i spuneți unui angajat că trebuie să plece, câteodată acest lucru este absolut necesar pentru ca organizația dumneavoastră să prospere.

Păstrarea angajaților neproductivi poate avea repercusiuni asupra companiei și chiar și asupra celorlalți angajați. Dacă observați unul sau mai multe dintre următoarele semnale de alarmă, atunci este cazul să concediați acel angajat cât mai repede cu putință:

  1. Lipsește de la birou fără să anunțe în prealabil

Ca și lider, trebuie să dați dovadă de empatie atunci când este cazul. Dacă un angajat are o problemă serioasă în familie – un deces, de exemplu – ultimul lucru la care se va gândi va fi să anunțe că lipsește de la birou. Totuși, dacă acest lucru se întâmplă în repetate rânduri, atunci aveți toate motivele să fiți puțin suspicios. În cele din urmă, absenteismul ajunge să vă coste timp și bani, deoarece va trebui să îi rugați pe ceilalți membri ai echipei să recupereze munca pierdută.

Este recomandat ca în cadrul companiei să aveți un set de reguli interne printre care să existe și indicații în privința zilelor libere și a absențelor de ultim moment. Faceți cunoscute aceste reguli angajaților de la bun început.

  1. Productivitatea lui a scăzut

Câteodată, un proiect se poate dovedi a fi mai dificil de realizat decât a fost estimat inițial și le poate consuma angajaților mult mai mult timp și energie. Acest lucru nu înseamnă că angajații dumneavoastră pierd vremea sau că nu dispun de abilitățile necesare pentru a-și rezolva sarcinile, ci înseamnă doar că sunt depășiți de volumul de muncă. Pe de altă parte, în cazul în care aveți un angajat care depășește constant termenele limită de predare a documentelor, atunci este evident că productivitatea lui a scăzut. Alte semne ce anunță o scădere a productivității ar fi următoarele: munca lui necesită numeroase verificări, cere constant ajutorul colegilor de birou sau pur și simplu pierdeți prea mult timp cu el.

  1. Creează constant situații tensionate la birou

Un astfel de om poate cauza mari probleme la locul de muncă dacă este lăsat nesupravegheat. Acesta împrăștie zvonuri, instigă conflicte între colegii de la birou și subminează autoritatea managerului. Dacă aveți un angajat care nu niciodată nu este de acord cu inițiativele companiei, face observații constant în legătură cu cerințele prea mari ale proiectelor și se bucură atunci când provoacă probleme, atunci este evident că acesta nu este deloc compatibil cu organizația din care face parte.


Citește și 4 sfaturi pentru motivarea angajaților la finalul sărbătorilor de iarnă


  1. Nu poate să se acomodeze cu schimbările

CEO-ul celor de la Yesware, Matthew Bellows, a spus: “ Schimbarea este inevitabilă, mai ales într-o companie competitivă. Angajații trebuie să se simtă confortabil cu orice tip de schimbări și să își dorească o îmbunătățire constantă a propriilor abilități.”

Poate fi un moment foarte dificil pentru dumneavoastră atunci când realizați că acel angajat responsabil, muncitor și compatibil cu cultura organizațională a companiei nu mai poate face ritmului de lucru alert. Puteți încerca să-i oferiți o pauză pentru a avea timp să-și recupereze energia, dar dacă nici astfel nu reușește să intre în ritmul de lucru normal, va trebui, din păcate, să găsiți pe cineva care poate ține pasul cu ceilalți angajați.

  1. Este mult prea imprevizibil

Fiind în poziția de lider, este bine să încurajați inovarea și să dispuneți de angajați care vă pot schimbă atât pe dumneavoastră cât și status-quo-ul. Totuși, dacă aveți un angajat care mereu începe să se certe cu dumneavoastră, cu colegii sau chiar și cu clienții, acesta este un semn destul de clar că poate să depășească limita în orice moment. Acest tip de comportament nu este dăunător doar angajatului respectiv, ci, de asemenea, poate crea un mediu de lucru ostil și pentru restul membrilor echipei. Este recomandat ca această persoană să părăsească organizația înainte ca lucrurile să devină mult prea neplăcute.

  1. Nu încearcă să își îmbunătățească performanțele

Este posibil să aveți un angajat care întârzie des sau căruia îi este frică să vorbească în public. Dacă în loc ca acesta să depună eforturile necesare pentru a ajunge la timp la birou și nu acceptă nici măcar ideea de a urma un curs de oratorie, angajatul nu face absolut nimic pentru a-și corecta greșelile sau pentru a se îmbunătăți în vreun fel. Acest tip de angajat pot fi foarte dăunător companiei pe termen lung.

  1. Clienții și distribuitorii sunt nemulțumiți

Știați că 86% dintre clienți se vor opri din a mai face afaceri cu o companie din cauza unei singure experiențe negative cu un angajat? Chiar și mai îngrijorător este faptul că un client nemulțumit își va împărtăși experiența cu între 9 și 15 persoane. Cu alte cuvinte, trebuie să vă asigurați că aveți clienți satisfăcuți. Dacă primiți reclamații în privința unui angajat din cauza nivelului slab al relațiilor sale cu clienții, atunci va trebui să găsiți un înlocuitor. Cine și-ar dori să facă afaceri cu o organizație ce dispune de angajați apatici și nerespectuoși?

8.   Reprezintă o soluție temporară

Când v-ați deschis compania, aveați nevoie de ajutor până când reușeați să vă puneți afacerea pe picioare, aşa că ați apelat la oricine era disponibil, vă înțeleg. Problema este că, dacă acești angajați nu dețin experiența sau abilitățile necesare pentru a vă ajuta să vă duceți business-ul la nivelul următor, atunci ei reprezintă doar o soluție temporară. Concedierea lor poate fi un lucru foarte dificil de făcut, deoarece nu are legătură cu personalitatea sau etica lor de muncă. Trebuie să sperați că ei vor înțelege faptul că este un pas esențial pe care trebuie să îl faceți pentru ca afacerea dumneavoastră să prospere

Great People Inside oferă soluții complete de evaluare și ușor de utilizat în toate procesele de resurse umane, de la atragerea și selecția candidaților potriviți până la dezvoltarea, integrarea și retenția angajaților. Ca un punct de pornire în analiza comportamentului uman, GR8 Big5 Behaviors se axează pe explorarea dimensiunilor personalității care favorizează performanța de top. De la conștiinciozitate la reziliență și tenacitate, toate trăsăturile de caracter disponibile în această evaluare sunt eficiente în predicția performanței.  Pentru mai multe detalii, click aici.

solicita evaluare gratuita blog

Sursă: Entrepreneur.com