manager distruge cultura organizationala

Iată purul adevăr: „noua normalitate” nu mai este nouă. Este doar normală. Potrivit unui raport recent al Stanford Institute for Economic Policy Research, economia Statelor Unite este în prezent realmente în regim de telemuncă, peste 60 la sută din activitatea economică din SUA provenind de la oameni care lucrează din locuința lor.  

Și, deși cei mai buni manageri și lideri de corporație au reușit să rămână la suprafață și să mențină nivelul de productivitate în nebunia vremurilor actuale, menținerea sănătății culturii profesionale a unei companii nu a fost atât de reușită. Sincer, poate fi mai ușor, în unele cazuri, să îi faci rău neintenționat propriei companii decât să o promovezi atunci când ai de a face cu o forță de muncă în care atât de mulți trebuie să își împartă atenția la copii, animale de companie, la o mulțime de factori perturbatori din gospodărie și, în același timp, la slujbele lor. 

Dacă sunteți manager și lucrați la distanță, care sunt cele mai rapide modalități de a distruge moralul forței de muncă și de a deteriora cultura companiei dvs.? În spiritul învățării din greșelile altora, iată câteva dintre cele mai frecvente capcane de evitat. 

1. Toată lumea are voie să își închidă camera web în timpul ședințelor

Când vine vorba de ședințe cu echipa, ați observat cum, cu timpul, tot mai mulți dintre colegii dumneavoastră închid transmisiunea video? Fiți un exemplu și lăsați-vă camera pornită – tot timpul, dacă este posibil. Și încurajați-i pe restul celor din echipă să vă urmeze exemplul, fără prea multe excepții. 

Desigur, poate fi foarte tentant să închideți conexiunea video atunci când intrați în prima (sau ultima) ședință pe Zoom a zilei. La urma urmei, veți spune, nimeni nu trebuie să vadă cum vă stă părul sau câtă dezordine e în sufragerie, nu-i așa? Și, în plus, de ce să nu vă ocupați un pic de e-mail în timp ce colegii stau de vorbă? Rezistați tentației. Timpul petrecut față în față – chiar și prin conexiunea video – este mai important decât oricând. 

2. Nu vă implicați suficient în verificarea persoanelor din echipa dumneavoastră  

Vă mai amintiți de zilele în care vă opreați la biroul unui coleg pentru a-l saluta și a verifica dacă a avansat cu un proiect? Sau conversația prietenoasă din hol sau din sala de mese când ați aflat că un angajat se confruntă cu o situație stresantă de familie sau chiar are o problemă cu un client care i-ar putea afecta munca? S-au dus acele vremuri, iar cele 30 de secunde de conversație informală la începutul unei întâlniri pe Zoom nu sunt suficiente. 

De aceea, este și mai important ca managerii lucrând la distanță să stabilească o rutină care să includă consultarea zilnică cu membrii echipei. Un e-mail dis-de-dimineață și o discuție la sfârșitul zilei poate părea prea mult, dar vă vor ajuta mult în reducerea izolării și promovarea unei comunicări deschise. 

Comunicarea trebuie să fie bilaterală, desigur. Asigurați-vă că le reamintiți membrilor echipei să își împărtășească noutățile cu privire la munca lor și solicitați-le să ceară ajutor dacă se confruntă cu obstacole; stabiliți apeluri telefonice individuale pentru a discuta mai pe larg cu anumite persoane. Nu toată lumea comunică cel mai bine prin e-mail și nici nu apreciază formalitatea unei convorbiri video. Este responsabilitatea dvs. să găsiți cel mai bun canal și să faceți posibilă comunicarea. 

3. Pierderea răbdării din cauza condițiilor și provocărilor de acasă și neacceptarea flexibilității pe termen lung 

În martie, când s-au închis pentru prima dată școlile și birourile, majoritatea managerilor și liderilor de companie au manifestat un nivel ridicat de compasiune și empatie pentru angajații lor care lucrau de acasă, întrucât, la fel ca ei, aceștia se confruntau brusc cu factori de stres multipli și cu responsabilitățile gospodăriei. Cu toate acestea, în unele cazuri, răbdarea a început să se evapore. Nu permiteți să se întâmple acest lucru! 

Ne-am obișnuit cu toții să jonglăm cu școala la domiciliu, îngrijirea copiilor, pregătirea meselor, lipsa spațiului personal de lucru și orele nesfârșite petrecute în fața ecranului, mai mult decât ne-am fi putut imagina vreodată. Dar asta nu înseamnă că toate aceste lucruri au devenit mai ușoare. În orice caz, acum că ne pregătim pentru drumul lung ce ne așteaptă, este timpul să ne ajustăm așteptările cum că aceasta ar fi doar o situație temporară. 

Alternativa este de a îmbrățișa flexibilitatea. Unii angajatori acceptă deja munca agilă: „Un mod de lucru în care o organizație îi împuternicește pe oameni să lucreze unde, când și cum doresc – cu flexibilitate maximă și constrângeri minime – pentru a-și optimiza performanța și pentru a avea cele mai bune realizări.” Acesta ar putea fi cel mai bun traseu de parcurs, permițând controale și ședințe programate în mod regulat, după cum este necesar, pentru a sprijini cu adevărat cultura companiei  pe termen lung. 

4. Eșecul de a crea oportunități adiționale de colaborare între membri echipei și colegi 

Există avantaje evidente ale stilului de viață rezultat din telemuncă, mai ales pentru cei care preferă pur și simplu să se apuce de treabă fără să fie deranjați de ședințe în sala de conferință sau de sărbătorirea zilelor de naștere ale colegilor. Totuși, dacă lucrezi ca și cum te-ai afla pe o insulă, departe de restul lumii, compania ta poate să piardă din beneficiile situației în care toți rămân atenți la scopul comun al proiectelor și la organizație în ansamblul său.

De aceea, ține de manageri să creeze în mod proactiv proiecte care necesită colaborare între membrii echipei. Având în vedere accesul la toate instrumentele online pentru partajarea muncii și colaborare (Dropbox, Google Docs, Zoom), nu există nicio scuză pentru ca diferitele niveluri și departamente să nu împărtășească cunoștințele, să facă brainstorming și să preia părți diferite ale unui proiect mai mare. În plus, aceasta este o modalitate excelentă de a consolida relațiile, de a dezvolta empatie și de a îmbunătăți canalele de comunicare. Rolul dvs. este de a găsi (sau, dacă este cazul, de a crea) aceste oportunități.

5. Concentrarea înspre interior, în detrimentul empatiei

Acum, mai mult ca oricând, este esențial să ne demonstrăm empatia. Este mai ușor de spus decât de făcut. În primul rând, chiar dumneavoastră simțiți impactul drastic al perturbărilor profesionale și personale. Poate fi dificil să vă concentrați asupra subalternilor când aveți de a face cu stres la locul de muncă și acasă. În al doilea rând, fiecare persoană percepe „noua normalitate” în mod diferit, ceea ce înseamnă că trebuie să discutați de la același nivel. De exemplu, este posibil să aveți unii angajați care consideră că restricțiile asupra afacerilor și vieții personale ca urmare a crizei de sănătate nu sunt necesare. Sau alții care simt că nu sunt suficiente. Este important să încercați să înțelegeți aceste perspective și să vă adresați fiecărui angajat pe baza acestor perspective. 

În mod evident, este foarte dificil. Nu există soluții magice pentru a-i menține implicați, productivi și vizibili pe angajații aflați la distanță. Dar dacă faceți tot posibilul să rămâneți conectat, flexibil și empatic, veți putea măcar să vă asigurați că noua normalitate nu este întotdeauna ceva negativ.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com