Răspunsul la această întrebare este simplu: clienții vor ori un produs ori un serviciu. Decurge chiar din definiția cuvântului “client”- “cineva care cumpără o comoditate sau un serviciu.” Este schema perfecta, nu-i așa? Dacă ai un produs, trebuie să ai clienți. Nu? Nu aveți clienți? Atunci, poate ceea ce vor clienții este mai mult decât doar un produs sau un serviciu. În plus față de acestea, mai vor și abilități eficiente de relaționare cu clienții.
Clienții vor să știe că sunt prețuiți. Când vine vorba de serviciu pentru clienți, arată o apreciere sinceră pentru oamenii care îți plătesc salariul. Mergi mai departe, aflând numele lor și ascultându-i. Ia în serios grijile lor. Tratează-ți clienții ca pe prieteni sau măcar ca pe o cunoștință apropiată.
Clienții vor să știe ca îți pasă de ei. Întotdeauna caută cel mai bun interes al lor. Treaba ta este mai mult decât a furniza un produs sau serviciu; treaba ta este să faci viețile oamenilor mai bune, într-un fel sau altul. Încearcă să dai tot ce ai mai bun în relațiile cu clienții. Dacă cineva sună din greșeală la numarul companiei tale încercând să comande pizza, de ce să nu pierzi câteva secunde și să le oferi numărul corect căutându-l pe Google pentru ei? Poate vor ține minte, poate nu, dar tu vei fi demonstrat o grijă sinceră folosindu-ți abilitățile de relaționare cu clienții.
Clienții vor să poată avea încredere în tine. Oamenii din domeniul vânzărilor au dobândit în special o reputație proastă de-a lungul anilor din cauză escrocilor ce strigau promisiuni false din spatele unei caravane. Dacă un client îți trimite email, răspunde cât mai devreme și, cu siguranță, mai devreme de 24 de ore. Răspunde la apelurile clienților cu un salut plăcut și calduros, iar mesajelor în aceeași manieră. Ceea ce vor clienții sunt susținere și continuitate; fără asta, încrederea și seriozitatea se pierd.
Clienții vor să știe despre ce vorbești. Cunoaște-ți produsul și rămâi la curent. În vremurile tehnologiei, clienții înțeleg deja destul de bine ce ai de oferit. Ar trebui ca și tu să faci același lucru. Dacă vei vinde gheață unui om obișnuit cu zăpada, ar trebui măcar să înțelegi procesul Wegener–Bergeron–Findeisen și să știi că formarea cristalelor de gheață se produce atunci când picături cu doua părți hidrogen și o parte oxigen sunt vaporizate și înghețate în nori reci.
Mai presus de toate, ceea ce vor clienții este să interacționeze cu cineva care e sincer, profesionist, informat și care nu-și urmărește doar propriile interese. Clienții sunt cei mai importanți pentru succesul companiei tale, deci tratează-i cum trebuie. Nu ignora cererilor lor și nu le insulta inteligența – până la urmă, tu ești cel care ar trebui să știe mai multe despre produsul sau serviciul tău. Alege cuvintele cu grijă, de exemplu: clienții într-un hotel sau restaurant sunt “oaspeți”, iar în alte domenii precum banking și retail sunt considerați parteneri de afaceri. Clienții vor un produs, nu o prezentare promoțională. Ei înțeleg că și tu esti om, iar dacă îi tratezi cu respect, vor înțelege imperfecțiunile ocazionale. Doar fii sincer cu ei. Fii modest și amabil cu ei și astfel le vei furniza în final clienților ce își doresc cu adevărat.