Aceste patru întrebări vă pot ajuta să aflați dacă noua dvs. idee de afaceri vă oferă cu adevărat un avantaj competitiv.
Cu aproximativ 100 de milioane de companii noi lansate în fiecare an la nivel mondial, șansele de a propune o idee de afacere cu totul unică devin tot mai slabe pe zi ce trece. Cu toate acestea, chiar dacă aveți un produs sau un serviciu similar, puteți oferi totuși o experiență unică care vă aduce un avantaj în fața concurenței.
Provocările din ziua de azi au obligat întreprinderile mari și mici să pivoteze și să se plieze după noile nevoi ale clienților lor. Întreprinderile care nu demonstrează în mod clar o valoare pentru consumatorii vizați sunt destinate să nu reziste prea mult. Iar în recesiune, puterea de cumpărare redusă înseamnă că o idee de afaceri care ar fi funcționat în urmă cu un an poate avea mai puțin succes, sau invers.
Rich Vogel, partener fondator și CFO al Loeb.nyc consideră că fondatorii cu aspirații mărețe trebuie să găsească un echilibru între satisfacția consumatorilor în timpul crizei și asigurarea că produsul lor va fi valoros și peste cinci ani. „Noii antreprenori ar trebui să se gândească dacă demarează o afacere dedicată exclusiv problemelor din ziua de azi sau dacă produsul va rezista și după criză. Ei trebuie să înțeleagă potențialul pe termen lung al afacerii lor.”
Aceste patru întrebări vă pot ajuta să evaluați dacă aveți cu adevărat un avantaj de durată și cum îl puteți valorifica cel mai bine pentru a obține un avantaj definitiv față de concurență.
1. Rezolv o problemă nouă?
Pe măsură ce se schimbă dinamica, trebuie să te concentrezi în direcția în care se îndreaptă nevoile consumatorului. În esență, ca să utilizez o metaforă din hochei, trebuie să patinezi în direcția în care se duce pucul, nu înspre locul unde se află acum. Unul din avantajele unui startup este agilitatea – poți pivota mai repede decât marile companii, urmărind mișcările pucului cu mai mare ușurință.
Potrivit Accenture, printre tendințele clienților, în prim plan în momentul de față, se regăsește faptul că oamenii fac cumpărături într-un mod mai conștient, apelând la comercianții locali și utilizând instrumente digitale pentru a se conecta unii cu alții. Ținând cont de aceste lucruri, gândiți-vă la ce dificultăți ar putea întâmpina clienții – probabil costul bunurilor sustenabile este prea mare, magazinele locale nu oferă livrări la domiciliu sau oamenii au din nou îndoieli cu privire la confidențialitatea online.
Pentru a determina dacă produsul dumneavoastră poate oferi o soluție la una dintre aceste noi probleme, testați-vă: Puteți să vă explicați clar ideea de afacere și motivul pentru care este valoroasă pe piața din ziua de azi? Dacă vă este greu să exprimați valoarea produsului dvs., s-ar putea să fie pentru că nu l-ați încadrat încă într-o nișă bine definită.
Puteți să vă rafinați propunerea de afacere privind lucrurile din perspectiva pieței pe care o vizați. Empatizați cu potențialii dvs. clienți, luați în considerare modul în care ideea dvs. le-ar îmbunătăți viața și dacă aceasta le-ar lipsi oamenilor în cazul în care ar înceta să mai existe. Când vine vorba de a le formula altora valoarea afacerii dumneavoastră, nu vă fie teamă să vă bazați pe experiența personală. S-ar putea să vreți să vă explicați propriul parcurs și modul în care produsul v-a ajutat în anumite situații.
„Unele din cele mai bune afaceri au fost înființate de oameni care chiar erau afectați din cauza unei probleme”, spune Richard Singh, director executiv de dezvoltare la Loeb.nyc. „Acești oameni se confruntau cu un impas și încercau să îl depășească.”
2. Rezolv o problemă existentă într-un nou mod?
Unele companii vor dobândi un avantaj competitiv prin abordarea unei probleme existente într-o manieră inovatoare. Multe probleme ale consumatorilor apărute înaintea carantinei încă mai trebuie să fie rezolvate, dar modul în care se așteaptă ca întreprinderile să facă acest lucru se poate să se fi schimbat.
De exemplu, majoritatea consumatorilor cred că acum vor trebui să își reducă cheltuielile cu majoritatea bunurilor. Prețurile reprezintă o problemă veche și spinoasă; ați putea rezolva această problemă într-un mod nou prin aducerea pe piață a unor prețuri mai mici sau mai flexibile, fără a face compromisuri asupra calității produselor. Deja în timpul pandemiei, prețurile au fost utilizate pentru a stabili un avantaj în mai multe industrii. Microsoft Office 365 E1 este gratuit timp de șase luni, CTO Academy și-a redus abonamentul anual cu peste 80 la sută, iar HubSpot a redus prețurile pachetelor cu până la 50 la sută.
Aceste reduceri cresc numărul de abonați al companiilor și expunerea pozitivă a acestora. Deși s-ar putea să nu fiți în postura de a oferi prețuri mai mici decât concurența atât de repede, puteți ieși în evidență prin stabilirea unor niveluri diferite de preț și implementarea unor opțiuni „stil bufet”, în care consumatorii pot utiliza nelimitat produsul dumneavoastră în schimbul unei sume fixe.
Alternativ, ați putea să vă modificați propunerea și strategia comercială pentru a le oferi clienților mai multă valoare. Puteți transfera un produs tradițional din offline în online sau puteți spori condițiile de igienă ale proceselor de producție și livrare. Și o abordare etică este eficientă: V-ați putea concentra pe materialele regenerabile sau pe susținerea IMM-urilor locale ce riscă să dea faliment.
Pentru produsele business-to-business, poate fi esențială alegerea celor cărora le prezentați soluția dvs., pentru a demonstra valoarea acesteia. Mai mulți oameni sunt implicați într-o decizie de cumpărare și fiecare poate vedea problema dintr-o perspectivă total diferită.
“Întrebați-vă pentru cine rezolvați problema”, spune directorul general al Straight Talk Consulting, Dan Wheatley. Cel mai bun factor decizional ar putea să nu fie expus acelorași probleme ale utilizatorilor precum un director de nivel mediu așa că aveți în vedere abordarea separată a acestora.”
3. Am un avantaj în fața celorlalți?
Doar pentru că aveți o soluție, nu înseamnă că aveți un avantaj în fața concurenței. Trebuie să fiți un deschizător de drumuri în ceea ce privește ideea dvs. și, mai mult, să preîntâmpinați copierea modelului dvs. de către alții. Poate însemna să deveniți lider de piață, în timp ce toți ceilalți se chinuie încă să găsească o strategie.
Competitorii dumneavoastră pot prinde din urmă produsul dumneavoastră, sau veți fi singurul cu un model funcțional timp de câteva luni? Dacă principalii dvs. competitori sunt companii mari, bine finanțate, timpul de dezvoltare va fi mult mai scurt, așa că ar trebui să vă concentrați resursele pe rafinarea dezvoltării și a producției. Oricum ar arăta terenul de joc, va fi important să vă protejați ideea în mod legal printr-o marcă înregistrată.
Cu cât vă dezvoltați ideea, cu atât o puteți adapta pentru a fi relevantă, mai ales în noua normalitate. Vogel consideră că adaptarea trebuie implementată cât mai devreme. El spune: „S-ar putea să constatați că, în timp ce vă dezvoltați produsul, vă dați seama că lumea nu are nevoie de un alt X. Cu cât realizați mai repede acest lucru, cu atât veți avea mai mult timp pentru a pivota”.
Ar trebui să primiți cu brațele deschise validarea continuă a rezultatelor, atât de importantă acum, și să obțineți feedback (mai ales feedback negativ) încă de la început de drum. Poate că veți aduna suficiente date pentru a descoperi că soluția pe care ați avut-o, de exemplu, pentru mamele care stau acasă pentru a-și crește copiii este foarte bună și pentru bărbații de vârstă mijlocie aflați în autoizolare. Cercetarea pe care ați desfășurat-o de-a lungul timpului va deveni cea mai bună armă pentru găsirea de produse/piețe potrivite în contextul actual aflat în continuă schimbare.
4. Aduc o soluție nouă?
Dvs. – rețeaua dvs., călătoria personală și backgroundul – aveți o valoare ce le lipsește celorlalți concurenți. Dacă trebuie descoperiți ceea ce vă oferă un avantaj competitiv, mai întâi întrebați-vă: De ce sunt cea mai bună persoană pentru a-i da viață acestei idei? Ce m-a pregătit pentru acest moment?
Analizați experiența, conexiunile și resursele pe care le-ați dezvoltat de-a lungul timpului. Faceți-vă o listă cu oamenii și instrumentele cu care lucrați și care le lipsesc rivalilor. Începeți o conversație cu oamenii dvs., țineți-i la curent cu privire la produsul dumneavoastră și valorificați-le experiența pentru a ieși din tipar și a aduce inovații în industrie.
Tom Foster, CEO al companiei de proteine bazate pe plante Beyond Meat, a crescut într-o fermă, fiind familiar cu furnizorii și afacerile din agricultură. Știa, de asemenea, că clima este una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă lumea. Folosindu-și rețeaua personală și înțelegând procesele agricole, el a făcut carnea vegană disponibilă la scară largă. În mai puțin de 10 ani, Beyond Meat a fost evaluată la peste 10 miliarde de dolari.
Antreprenorii care se lansează înainte de a-și recunoaște pe deplin avantajul competitiv vor avea dificultăți în a se pune în mișcare. Începeți-vă călătoria determinând valoarea unică pe care numai dvs. o puteți aduce consumatorilor.
Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?
Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.
De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.
Sursa: entrepreneur.com