Într-un fel sau altul, avem nevoie de aliniere: Efortul echipei se bazează pe ea.

Vedem asta în fiecare zi, tot timpul: perspective diferite, lupte pentru putere și personalități care nu sunt aliniate. În orice domeniu, liderii și managerii rezolvă în mod constant probleme și iau decizii de toate felurile care necesită adesea colaborarea în echipă. Deși este posibil ca o soluție să nu poată lua în considerare fiecare fațetă a unei probleme, putem ajunge la o decizie care să ia în considerare suficiente dimensiuni pentru a satisface cât mai multe părți interesate. Acest pas, însă, este mai ușor de spus decât de făcut.

Cum depășim obstacolele reprezentate de perspectivele diferite și cum creăm alinierea pentru a lua decizii mai bune în echipă? Prin alinierea fiecărei piese individuale în aceeași direcție.

Cu toată lumea aliniată în jurul domeniului de aplicare, criteriilor și mentalității, indiferent cât de diferite sunt rolurile noastre, știm cu toții care este direcția corectă în care trebuie să vâslim. Un efort de echipă eficient depinde de această aliniere.

Aliniați domeniul de aplicare pentru a vă concentra asupra problemei

Pentru a începe o conversație productivă care să ducă la soluții eficiente, primul loc în care o echipă trebuie să se alinieze este domeniul de aplicare. Pentru a face acest lucru, trebuie să ne aliniem perspectivele asupra domeniului de aplicare al problemei. Persoane diferite ar putea percepe diferit domeniul de aplicare al unei provocări. Până când domeniul de aplicare nu este aliniat, este puțin probabil ca orice discuție să ajute la rezolvarea problemei.

Un cuplu care evaluează dieta câinelui, de exemplu, ar putea avea obiective diferite: Unul dintre parteneri ar putea vorbi despre dieta câinelui pentru sănătatea animalului, în timp ce celălalt este preocupat de cât de mult afectează bugetul lunar. Ambele subiecte sunt importante, dar trebuie abordate separat. Odată ce identifică care are o importanță mai mare, bugetul sau dieta, se pot alinia în jurul acelui domeniu de aplicare și pot avea o discuție semnificativă.

Abordați mai întâi domeniul de aplicare pentru a trasa o limită în jurul scopului urmărit, în cadrul căreia să găsiți o soluție aplicabilă. Acest lucru ancorează brainstormingul echipei la un punct focal, permițând în același timp cât mai multe idei divergente care să rămână în cadrul acelui domeniu de aplicare. Lăsați-i pe toți să contribuie cu perspectiva lor, dar aruncați tot ce este divergent.

Aliniați criteriile în funcție de rezultate

După ce domeniul de aplicare este definit, trebuie să ne aliniem în jurul criteriilor – care pot fi folosite pentru a judeca o soluție ca fiind bună sau rea – pentru a ajuta la reducerea acelor soluții posibile cu consens în rândul echipei.

Un director de marketing (CMO) și un director financiar pot avea probleme foarte diferite de rezolvat, de exemplu, cota de piață pentru CMO și marja de profit pentru directorul financiar. Acest lucru poate duce la o ceartă atunci când se iau decizii, chiar și atunci când se examinează același domeniu de aplicare, cum ar fi un buget de branding. Pentru a lucra împreună la această decizie, ei trebuie să stabilească criteriile pe care le vor folosi pentru a evalua valoarea soluțiilor lor: Marje de profit mai mari pentru anul în curs sau consolidarea mărcii pe termen lung? Apoi, echipele de management se pot alinia și își pot concentra soluțiile în jurul a ceea ce aduce cea mai mare valoare pentru companie. Atât directorul de marketing, cât și directorul financiar pot lua propriile decizii în domeniul operațiunilor, atâta timp cât aceste decizii au un impact pozitiv măsurat prin acel set comun de criterii.

Prin stabilirea cu succes a acestui tip de criterii comune între membrii echipei, creați un standard general care poate fi folosit pentru a măsura rezultatele. Criteriile acționează ca niște bariere de protecție, minimizând posibilitatea ca membrii echipei să facă eforturi contrare și eliminând disputele cu privire la rezultatele finale.

Alinierea intereselor pentru un beneficiu comun

Pentru o rezolvare eficientă a problemelor în echipă, toate părțile trebuie să fie capabile să vadă tranziția de la propria perspectivă la cea a celorlalți, iar fiecare parte implicată ar trebui să beneficieze cel puțin din anumite perspective. Dacă intru într-o decizie cu sentimentul că trebuie să câștig o bătălie, este puțin probabil ca această tranziție de perspective să aibă loc. Mentalitatea de a câștiga sau de a pierde este un joc cu sumă zero – eu câștig cu prețul pierderii tale. În schimb, trebuie să pornim de aceeași parte a rezolvării problemei.

Bineînțeles, unii oameni pot să nu fie dispuși să se mute din propria perspectivă. Acest lucru înseamnă că domeniul de aplicare nu mai poate fi o simplă chestiune de rezolvare a problemei. Trebuie mai întâi să ne extindem domeniul de aplicare într-o direcție ușor diferită – în acest caz, la relația mea cu sau la dinamica echipei din jurul acelei persoane – înainte de a reveni la cea inițială.

În primul rând, încerc să evaluez motivația persoanei respective de a câștiga. Este aceasta legată de interesul personal al acestei persoane? Sau este doar o problemă de personalitate? Dacă este legată de interesul personal, mă concentrez pe alinierea interesului acestei persoane cu cel al echipei. În acest fel, individul poate realiza beneficiul personal al echipei care își atinge obiectivul. Dacă este doar o problemă de personalitate, îi ajut să înțeleagă prejudiciul personalității lor, în detrimentul eșecului echipei de a-și atinge obiectivul.

În unele situații, indiferent de cât de mult efort depuneți, este posibil ca oamenii să nu se poată schimba. Merită să depuneți mai mult efort? Această decizie de judecată se bazează pe criterii și pe un concept de rentabilitate a investiției (ROI). Atunci când eforturile dvs. nu mai pot fi justificate pentru atingerea obiectivului echipei, s-ar putea să trebuiască să luați decizia dificilă de a lăsa persoana respectivă în afara procesului de luare a deciziilor, de dragul atingerii obiectivului general. Odată ce ați rezolvat acest domeniu de aplicare divergent pentru echipă, toată lumea poate reveni la alinierea în jurul rezolvării problemei inițiale.

Pentru a rezolva în mod eficient orice problemă, trebuie să luăm în considerare toate soluțiile posibile în acel moment, analizând ce factori se află sub controlul nostru și care sunt obstacole inevitabile. Acest lucru vă va permite să vă concentrați timpul și efortul asupra acțiunilor care, în cele din urmă, duc la progres.

Alinierea se bazează pe efortul echipei

Atunci când echipa se mișcă ca un întreg și lucrează în unitate, ea devine mai puternică decât orice individ din echipă. Dacă echipa lucrează sporadic și nu este aliniată, ar putea fi mai bine să fie o singură persoană la locul de muncă. În loc să se lupte pentru a găsi soluții, toți cei aliniați pot lucra împreună pentru a le găsi pe cele mai bune, mai eficient.

Aliniați interesele în jurul rezolvării unei probleme, astfel încât echipa să poată lucra ca un întreg. Acesta este unul dintre cei mai importanți pași pe care îi puteți face pentru rezolvarea problemei. Desigur, pot exista în continuare argumente, dar fundamentul alinierii intereselor în legătură cu o problemă facilitează alinierea domeniului de aplicare și a criteriilor de rezolvare a acesteia. Chiar și două departamente diferite, cu agende și domenii de aplicare diferite, cum ar fi vânzările și contabilitatea, ar trebui să poată găsi un numitor comun în alinierea lor la domeniul de aplicare și interesele companiei. Atunci când toate părțile sunt de aceeași parte, găsim mai multe și mai bune soluții. Cadrul acestui proces este universal și aplicabil oricărui scenariu de rezolvare a problemelor, de la a se pune de acord asupra mărcilor de hrană pentru câini până la alinierea inițiativelor la nivelul consiliului de administrație sau orice altceva între acestea.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursă: forbes.com