miercuri, mai 14, 2025
Acasă Blog Pagina 11

Telemunca poate fi un teren fertil pentru infractorii cibernetici

0
telemunca si infractorii cibernetici Blog Doru Dima

Atunci când valul de coronavirus a cuprins întreaga lume, iar guvernele au impus măsuri de carantină și izolare la domiciliu, antreprenorii au început să se întrebe cum vor putea rămâne pe linia de plutire. Toată lumea încerca să dea un sens evenimentelor survenite. Marile companii tehnologice au preluat frâiele situației permițându-le unor angajați să lucreze de la distanță. Alte firme nu au avut de ales și au început să testeze acest model de lucru. Nu era, de fapt, o chestiune de libertate de alegere, ci o necesitate. Mantra era de salva vieți și afaceri.

De undeva din umbră, sunt sigur că hackerii jubilau. Crăciunul venise mai devreme pentru ei. Și eram doar în primul trimestru al anului. Din experiența mea, știam că „afacerea criminalității cibernetice” va face ravagii. Companiile le deschideau porțile potențialilor atacatori – și încă mai fac acest lucru.

De cealaltă parte a Atlanticului, de exemplu, peste jumătate din forța de muncă americană lucrează de acasă. Acest lucru prezintă o oportunitate imensă pentru hackeri de a da lovitura. Un studiu realizat recent de IBM ne arată că șansele sunt în favoarea infractorilor cibernetici. Optzeci și trei la sută dintre angajații forțați să lucreze de acasă nu au avut posibilitatea de telemuncă înainte de pandemie. Peste 50% dintre respondenți au declarat că nu au fost puși la curent cu privire la noile politici de securitate pentru lucrul la distanță. Mai mult de jumătate își folosesc propriile dispozitive, iar 61% au subliniat că nu au fost echipați cu instrumentele adecvate pentru a securiza respectivele dispozitive. 

Verigile slabe

Ca antreprenor, știu că lupta mea nu se rezumă la a-mi menține afacerea pe linia de plutire. Trebuie să mă asigur și de securitatea acesteia. Veriga cea mai slabă dintr-o organizație dictează cât de puternică va fi aceasta. Iar această verigă poate fi reprezentată de lucrătorii în regim de telemuncă.

Pe 11 iulie, Caasha, o bancă din Marea Britanie care facilitează și tranzacțiile cu criptomonede, a pierdut 336 de bitcoini (BTC), în valoare de 3,1 milioane de dolari la momentul respectiv, din cauza unui atac al hackerilor. Fondatorul și CEO-ul Caasha, Kumar Gaurav, a declarat pentru Cointelegraph că hackerii au exploatat calculatorul personal al unui angajat. Infractorii au obținut acces la fondurile companiei prin intermediul unui angajat care utiliza un dispozitiv personal. Mulți pot spune că este vorba de o chestiune internă. Dar această infracțiune ar fi putut fi prevenită dacă angajatul ar fi primit un calculator de serviciu. Hackerii au folosit mai multe tehnici, cum ar fi phishing-ul și virușii, susține Gaurav.

Gigantul social media Twitter a suferit un atac rușinos de inginerie socială în care hackerii au conspirat împotriva angajaților pentru a obține controale interne. Făptașii au deturnat conturi importante și le-au folosit pentru a se angaja într-o fraudă cu bitcoin în valoare de 120 000 de dolari. Angajații au predat informații care le-au permis hackerilor să încalce protocoale de securitate. Acest atac al hackerilor arată cum angajații interni pot reprezenta o amenințare pentru o companie. Lucrătorii la distanță prezintă un risc mai mare de a oferi informațiile de securitate ale companiei, în mod voluntar sau involuntar.

Un alt atac similar implică falsificarea unor instrumente sau branduri utilizate în cadrul muncii online. Infractorii cibernetici au țintit instrumentele și domeniile cu brandul Google pentru a concepe astfel de atacuri. Domenii ca drive.google.com au fost țintite de infractori pentru a încerca să îi păcălească pe lucrătorii în regim de telemuncă, astfel încât să obțină datele de autentificare ale acestora. Site-urile de tipul onedrive.live.com au fost de asemenea folosite de infractori pentru a-i ataca pe lucrătorii aflați la distanță.

Acum că ședințele față-în-față aproape că au dispărut, se folosesc instrumente digitale pentru comunicare, organizare de ședințe și monitorizare a productivității. Acestea stau la baza telemuncii. Cu toate acestea, ele prezintă o amenințare de securitate care poate fi exploatată de infractori. Firma de securitate cibernetică TrendMicro a descoperit o campanie în care infractorii cibernetici au păcălit utilizatorii să instaleze RevCode WebMonitor RAT, un program software care controlează de la distanță computerele. Utilizatorii au descărcat programul Zoom, infectat cu cod rău intenționat. De fapt, ei au instalat fără știrea lor atât software-ul Zoom cât și programul de acces la distanță. Atacatorii au obținut o așa-zisă ușă secretă pentru a monitoriza toate activitățile victimelor lor. Pentru companii, aceasta înseamnă că hackerii pot accesa cu ușurință parolele și informațiile sensibile.

Antreprenorii trebuie să trateze prioritar securitatea

Este nevoie ca antreprenorii și întreprinderile de toate dimensiunile să ia în serios securitatea. Totul începe cu companiile care au inițiativa de a-și învăța angajații să respecte protocoalele de securitate puse în aplicare. Știm cu toții că prevenția este mai bună decât tratamentul.

Întreprinderile ar trebui să aibă experți în securitate cibernetică care să îi învețe pe angajați cum să protejeze datele companiei. Echipele de securitate pot verifica cu regularitate că datele și sistemele companiei nu au fost compromise. În contextul numărului mare de e-mailuri primite și expediate, lucrătorii la distanță trebuie să evite e-mailurile de phishing. O altă problemă ce trebuie luată în considerare este gestionarea angajaților care vin și pleacă. Când un angajat părăsește compania, schimbați-i datele de conectare, astfel încât să nu mai aibă acces la sistemele dvs. Acesta ar putea da datele de conectare unor persoane rău intenționate care vor aduce prejudicii afacerii dvs. Un alt scenariu negativ ar putea fi furtul de informații ale companiei dvs. de către foștii angajați.

Securitatea companiei dvs. contează, așa că este bine să cunoașteți riscurile și să luați măsurile necesare pentru a le atenua.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

5 sfaturi pentru antreprenorii care vor să ofere servicii mai bune pentru potențialii clienți

0
potentiali clienti Doru Dima blog

Dacă ne raportăm la informațiile din iulie de la McKinsey & Company, consumatorii și-au redescoperit puterea, pe timp de pandemie. Dintr-o combinație a lipsei de produse, a preocupărilor privind economia și locurile de muncă, precum și a disponibilității de schimbare a comportamentului de cumpărare, 75% dintre cumpărători afirmă că s-au comportat diferit de la începutul pandemiei de coronavirus. În multe cazuri, noile lor obiceiuri de cumpărare au dus la expunerea lor la mărci necunoscute.

Acesta este un avantaj imens, în special pentru antreprenorii care încearcă să revoluționeze o piață sau o industrie. În circumstanțe obișnuite, a determina consumatorii să renunțe la produsele și serviciile companiilor preferate poate constitui o provocare. Cu toate acestea, având în vedere nivelul general de incertitudine din lume, clienții au devenit din ce în ce mai deschiși să se lase impresionați de companiile ale căror produse nu le-au mai încercat.

În cazul în care startup-ul sau mica ta afacere nu a pus accent pe serviciul pentru clienți, este cel mai bun moment acum de a te axa pe acesta. Cu toate acestea, trebuie să te asiguri că deții infrastructura, protocoalele și instrumentele pentru a fi convins că prima impresie despre marca ta este excelentă.

Mai jos sunt câteva modalități de a crește miza serviciilor pentru clienții actuali și potențiali.

1. Folosește tehnologia pentru a te asigura că realizezi vânzările cu repeziciune și receptivitate

Echipa ta de vânzări nu își permite să facă greșeli oriunde sau oricând, mai ales când clienții sar cu atâta ușurință de la un produs la altul. Mixmax, un instrument de engagement în vânzări, se mândrește cu avantajele de gestionare a timpului de utilizare a instrumentelor cheie de vânzări, lucru care îi pot facilita echipei de vânzări capacitatea de a se concentra mai puțin pe sarcinile rutiniere și mai mult pe prospectare. Asigură-te că au resursele de care au nevoie pentru a transforma clienții potențiali în clienți propriu-ziși, investind în cea mai bună tehnologie pentru nevoile și obiectivele tale.

Ce tip de soluții ar putea avea sens? Dacă te concentrezi pe îmbunătățirea capacității de reacție a agenților de vânzări, indiferent dacă lucrează de acasă sau de la birou, poți opta pentru software de telefonie și videoconferință de ultimă generație care integrează cele mai multe forme de comunicare vizuală și audio. Pe de altă parte, poate dorești să simplifici informațiile pe care ți le oferă clienții potențiali. În acest caz, s-ar putea să fii mai interesat să adaugi la setul de instrumente un sistem sigur de gestionare a contractelor.

2. Centralizează cunoștințele, astfel încât oricine să poată fi un star al serviciului pentru clienți

Nimic nu îi frustrează mai mult pe clienți ca imposibilitatea de a obține răspunsuri prompte la întrebările lor. Un mod rapid de a te asigura că orice persoană din compania ta poate rezolva problemele unui client este de a stabili o bază de date centralizată de gestionare a cunoștințelor care poate fi găzduită pe intranetul tău sau pe software din cloud. Poate fi util și să incluzi un wiki al corporației, astfel încât angajații să poată găsi orice fel de informații, cu o singură autentificare.

Oferindu-le tuturor celor din echipa ta acces la informații despre clienți, cum ar fi istoricul de cumpărare, punctele de contact și alte date, previi plimbarea clienților de la un reprezentant la altul. Sistemele centralizate de gestionare a cunoștințelor pot fi, de asemenea, de neprețuit dacă ai trecut o parte din forța de muncă, sau totalitatea acesteia, în regim de telemuncă. 

3. Fii un fel de Nostradamus prezicând întrebările clienților

Este esențial să găsești cât mai ușor răspunsuri la potențialele întrebări ale clienților. De altfel, conform Raportului Drift privind starea marketingului conversațional din 2020, 34% dintre consumatori menționează că cea mai mare problemă de asistență a clienților este că nu pot găsi informațiile de care au nevoie online. În loc să îți forțezi cumpărătorii potențiali să vâneze soluțiile pe care le doresc, începe să diversifici conținutul de pe site, astfel încât să le ofere informațiile pe care le caută. Mulți clienți sunt dispuși să își rezolve singuri problemele și vor aprecia faptul că pot găsi rapid răspunsuri.

Cum ar trebui să arate conținutul tău? În mod ideal, ar trebui să ai o varietate de întrebări frecvente despre conținut pe site-ul web. Conținutul poate lua forma videoclipurilor, a documentelor, a imaginilor, planurilor, schemelor, graficelor de utilizare sau chiar a GIF-urilor. Tot ce poate fi de ajutor trebuie să se regăsească pe site. Desigur, poate fi util să ai o pagină mai tradițională dedicată întrebărilor frecvente, pe care oamenii de vânzări și personalului de experiență a clienților (CX) le primesc. Asigură-te că întrebările frecvente sunt actualizate și nu devin irelevante sau învechite.

4. Fii vigilent pe rețelele de socializare

Dacă îți faci timp pentru a apleca urechea la informațiile de pe rețelele de socializare, îți va fi mai ușor să determini exact ce vor clienții. Și vei fi într-o companie bună: mai mult de jumătate dintre firme utilizează în prezent „ascultarea social media” pentru a obține informații în timp real pentru consumatori. Cu siguranță, mulți clienți vor vorbi despre ceea ce nu le-a plăcut la o experiență cu compania. Totuși, exact această sinceritate trebuie să ajungă la tine. De azi înainte, adaugă ascultarea socială la planul tău de vânzări și marketing. În acest fel, poți răspunde rapid dacă observi că un client este nemulțumit de tine sau, mai bine, dacă nu este mulțumit de un concurent.

Să zicem că descoperi o recenzie care critică cele mai recente gadgeturi ale companiei tale pe Twitter. Tratează această cunoaștere ca oportunitate de a interveni și de a rezolva problema. Conectează-te în public sau privat cu utilizatorul și colaborează cu el pentru a rezolva problema. Majoritatea oamenilor sunt dispuși să colaboreze cu companiile pentru a obține ceea ce vor. Și, în final, poți transforma un cumpărător nemulțumit într-un fan înrăit dacă acționezi rapid, iei în serios gestionarea crizelor și îi dai echipei de experiență a clientului puterea de a face ce trebuie în orice situație.

5. Asigură-te că clienții tăi au parte de o experiență plină de satisfacții, de o aventură unică.

De ce crezi că cumpărătorii vorbesc cu entuziasm de Apple, Lululemon sau Southwest Airlines? Deși produsele și serviciile lor tind să fie bine văzute, faptul că s-a format un adevărat cult în jurul acestor branduri se datorează în primul rând culturii. Dorința de a face parte dintr-o comunitate este o dorință umană de bază, iar anumite companii le oferă clienților o experiență uimitoare.

Dacă încerci să îți faci fani înrăiți care nu ar schimba brandul tău pentru nimic în lume, ia în considerare experiența utilizatorului de la început până la sfârșit. Caută oportunități pentru a depăși așteptările și pentru a face din experiența de cumpărare a clienților tăi nu doar o plăcere, ci o ocazie ce nu poate fi ratată. Ai putea ajunge să construiești o societate oameni cu aceeași viziune precum BMW cu seria de mașini MINI. Șoferii MINI consideră că fac parte dintr-o mișcare și un colectiv, iar această marcă promovează spiritul de camaraderie pe site. În condițiile acestea, cine și-ar dori să rămână pe dinafară?

Clienții trec de la o firmă la alta mai repede ca niciodată și intră într-o fază de descoperire. Mergi să te întâlnești cu ei și uimește-i cu o experiență a clientului total diferită. Astfel, le vei trezi entuziasmul și te vei asigura că vor rămâne clienții tăi fideli.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

10 Pericole cu care te confrunți ca antreprenor (și cum să le faci față)

0
pericole ca si antreprenor Blog Doru Dima

Milioane de oameni din întreaga lume visează să devină antreprenori. În fapt, este vorba de a fi propriul tău șef, de a-ți stabili singur programul și de a sta relaxat în timp ce le spui altora ce trebuie făcut, nu?

Ce bine ar fi dacă ar fi atât de ușor să fii antreprenor!

A te aventura pe drumul tău nu doar pentru a-ți conduce propria afacere, ci și pentru a reuși în antreprenoriat, presupune un risc ridicat, chiar dacă alegi să faci acest lucru numai în timpul liber. Cu toate acestea, prin implementarea unui plan de afaceri pentru a face față pericolelor viitoare, vei avea soluții pentru a-ți pune lucrurile la punct înainte de a te arunca în lumea antreprenoriatului.

1. Lipsa salariului stabil 

Toate întreprinderile trebuie să reinvestească capitalul în companie pentru a facilita dezvoltarea și poate dura luni întregi, dacă nu chiar ani, până să îți poți plăti un salariu stabil.

Soluție: Se recomandă să ai un venit regulat economisit pe minim 6 luni, înainte de a te aventura în antreprenoriat. Fă-ți planuri pentru evenimente neașteptate, deoarece este posibil să fie nevoie să te limitezi la lucrurile de strictă necesitate și să ai un stil de viață minimalist până când vei obține succesul în afaceri. Deocamdată nu va trebui poate să fii atât de drastic, dar este bine să fii totuși pregătit! 

2. Accentul pe fluxul de numerar

Fluxul de numerar (cash flow) depinde strict de venitul din vânzarea produselor și serviciilor tale. Dar ce se întâmplă dacă un client nu își plătește factura la timp? Ai capitalul pentru a acoperi cheltuielile zilnice dacă apar situații neprevăzute?

Soluție: Trebuie să ai un plan de afaceri robust și un capital care să-l susțină înainte de a pătrunde în lumea afacerilor. Fă-ți cercetările. Accesează clienți de încredere și cunoaște costurile, nu numai ale operațiunilor zilnice, ținând cont și de potențialele defecțiuni, pierderi ale clienților, taxe legale, schimbări ale pieței, progrese tehnologice și multe altele. De asemenea, ar trebui să ai o agenție de colectare pe care să o poți folosi în plan secundar, astfel încât să țină evidența a ceea ce ți se datorează, pentru orice eventualitate.

3. Cererea pieței pentru produsul și/sau serviciul tău.

Piața se poate schimba (și de cele mai multe ori chiar se schimbă) foarte repede. Trebuie să fii pregătit cu un plan și să fii suficient de flexibil pentru a-ți orienta organizația conform cererii de pe piață. Poate că vinzi săpun de mâini cu lapte de capră, dar dintr-o dată toată lumea își dorește produse non-animale. Ai un plan de rezervă?

Soluție: Diversificarea produselor sau serviciilor tale poate fi esențială în a te asigura că schimbările de pe piață nu îți zdrobesc afacerea. Planul tău de afaceri ar trebui să aibă, de asemenea, o strategie de ieșire pre-planificată, în special pentru produsele aflate în trend. 

4. Timpul

Ca proprietar de afacere, timpul tău este acaparat rapid, deoarece ești factorul determinant al ideilor, marketingului, vânzărilor, prospectării, închiderii etc. Ești responsabil pentru fiecare detaliu al afacerii tale, de la aspectele juridice până la deciziile finale și, dacă nu ai timp, vei fi copleșit rapid, devenind o victimă a epuizării. 

Soluție: nu uita să îți faci timp pentru a te relaxa. De exemplu, poți avea un moment stabilit la sfârșitul zilei în care să îți oprești telefonul mobil și să îți închizi laptopul pentru a te concentra asupra ta și a familiei tale. Deleagă responsabilitățile angajaților în care ai încredere și organizează-te cu ajutorul unui program, astfel încât să nu ratezi niciodată un termen limită sau să te simți deodată copleșit sau grăbit.

5. Sănătatea 

Spre deosebire de situația în care lucrezi pentru altcineva, nu mai poți să îl suni pe șeful tău și să îi ceri o zi liberă și să te aștepți ca activitatea să continue în condiții normale, deoarece, fără tine, afacerea nu merge. Extenuarea, stresul și bolile sunt obstacole pe care trebuie să le întâmpine fiecare antreprenor și toate pot avea efecte dăunătoare asupra stării tale de sănătate. 

Soluție: Dacă încerci să le faci pe toate, inițial afacerea ta va avea de câștigat, dar vei descoperi rapid că insomnia, stresul și epuizarea au un efect negativ asupra procesului tău de gândire, asupra ideilor tale și a temperamentului tău, afectându-ți afacerea pe termen lung. Întotdeauna este important să îți faci timp pentru tine, deoarece atunci când ești sănătos, și afacerea ta este sănătoasă.

6. Angajații

Ca nou antreprenor, cel mai probabil nu vei avea investiția inițială de capital necesară pentru o mare echipă de angajați, ceea ce înseamnă că este esențial fie să înveți tu cum să le faci pe toate, fie să angajezi un grup mic de oameni care să fie potriviți pentru obiectivele tale și nivelul tău de energie. 

Soluție: fă cercetări, pune întrebări dificile și nu îți fie teamă să faci angajări pentru o perioadă de probă cu termene stabilite pentru proiecte, astfel încât să te asiguri că angajații tăi se potrivesc perfect afacerii tale. Ai nevoie de oameni care să corespundă viziunii tale de afaceri, iar atunci când lucrezi cu o echipă mică, un angajat nepotrivit poate afecta drastic termenele și obiectivele propuse. Fii pregătit să faci concedieri dacă este nevoie și ai încredere în instinctele tale. Echipa potrivită așteaptă să fie găsită, deci nu îți fie teamă să recunoști când lucrurile nu merg bine și ce trebuie făcut pentru a rectifica situația. 

7. Starea emoțională

Oportunitatea de a deveni propriul șef este emoționantă! Din păcate însă, multe startup-uri eșuează încă din primul an. Piețele se schimbă, clienții nu mai sunt de găsit, și poți să te confrunți cu faliment, acțiuni în instanță și o mulțime de alte circumstanțe neprevăzute care pot genera mult stres emoțional și fizic.

Soluție: Pregătește-te pentru căderi și stres, având la dispoziție sisteme de sprijin, mentori și planuri care să îți ajute bunăstarea emoțională în timpul încercărilor. 

Ți-ai pus în plan un sistem de sprijin? Ai pe cineva care să te poată asculta, să empatizeze cu tine și să îți ridice moralul? Dacă nu, recomand cu căldură să pui bazele acestui sistem încă de la început.

8. Riscul din partea concurenței

Fiecare afacere are de înfruntat concurența, drept pentru care trebuie să fii vigilent când înveți dedesubturile acesteia, protejându-ți în același timp propria afacere. Sunt implicate mai multe costuri juridice atunci când vine vorba de drepturile tale intelectuale și de proprietate, întrucât vor exista întotdeauna persoane care vor încerca să te copieze, să îți fure numele, planurile etc. și să le comercializeze ca și cum le-ar aparține.

Soluție: Depune spre protecție mărcile comerciale și drepturile de autor și asigură-te că există contracte profesionale pentru clienți, personal, producători etc. pentru a-ți proteja interesele. Protejează-ți afacerea ca și cum ar fi copilul tău!

9. Riscul operațional

Sistemele tehnologice IT, lanțurile de aprovizionare, evidențele contabile, posibilele fraude, întreținerea sistemului etc. intră la categoria de risc operațional și dacă nu te ocupi suficient de fiecare sistem, sunt riscuri mari să apară probleme. Evidența contabilă, de exemplu, trebuie făcută cu precizie și consecvență pentru a evita erorile din registre, care ar putea să te coste mii, dacă nu milioane de euro, în taxe sau amenzi.

Soluție: Pentru a atenua riscul operațional, poți alege să angajezi o echipă de gestionare a riscurilor pentru a te asigura că sistemele și modul lor de funcționare sunt protejate împotriva fraudei, a atacurilor hackerilor etc., și este important să îți faci întotdeauna timp pentru a monitoriza și evalua cu regularitate personalul și sistemele pentru a te asigura că dispui de oamenii potriviți pentru fiecare sarcină. 

10. Familia

Sacrificiul este esențial în afaceri. Uneori trebuie să renunți la un lucru pentru a avea loc pentru ceva mai important. Familia nu ar trebui să fie sacrificată, dar deseori este. Echilibru dintre rolul de antreprenor și cel de mamă, de exemplu, nu există în realitate. 

Soluție: Dacă îți pregătești familia pentru obiectivele tale și timpul de care vei dispune, ea va înțelege mai bine că este posibil să nu ajungi la toate meciurile de fotbal al copiilor sau la toate mesele de seară. Dacă îi inviți pe cei dragi să ți se alăture în călătoria ta, vor avea parte de o experiență educațională și vor putea deveni „ambasadorii” tăi! 

Dacă abordezi activitatea fiecărei zile pe măsură ce apare și optezi pentru a fi flexibil în fiecare moment, vei reuși să elimini stresul și vinovăția pe care s-ar putea să le resimți pentru că ești nevoit să te distanțezi. Nu este vorba despre echilibru, ci despre satisfacerea nevoilor tale, prin faptul că iei o decizie în momentul potrivit al zilei, pentru a găsi împlinirea interioară.

Pe scurt, sunt multe pericole dacă vrei să devii propriul tău șef și pornești pe drumul spre succesul antreprenorial, însă prin implementarea unui plan de afaceri robust, înțelegerea și reacția potrivită la pericolele inerente, crearea unei echipe de sprijin și buna cunoaștere a investiției de capital, a timpului și a energiei implicate, vei putea face față riscurilor cu un plan bine pus la punct, minimizând pericolul de eșec.

Acum că ai o înțelegere clară a unora dintre riscurile antreprenoriale, fă pasul și realizează tot ce îți stă în putință pentru a reuși, deoarece nu este nimic mai bun decât să fii propriul tău șef și să îți duci visele la îndeplinire!

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: fastcompany.com

6 moduri în care un manager care lucrează la distanță poate să distrugă cultura de la locul de muncă

0
manager distruge cultura organizationala

Iată purul adevăr: „noua normalitate” nu mai este nouă. Este doar normală. Potrivit unui raport recent al Stanford Institute for Economic Policy Research, economia Statelor Unite este în prezent realmente în regim de telemuncă, peste 60 la sută din activitatea economică din SUA provenind de la oameni care lucrează din locuința lor.  

Și, deși cei mai buni manageri și lideri de corporație au reușit să rămână la suprafață și să mențină nivelul de productivitate în nebunia vremurilor actuale, menținerea sănătății culturii profesionale a unei companii nu a fost atât de reușită. Sincer, poate fi mai ușor, în unele cazuri, să îi faci rău neintenționat propriei companii decât să o promovezi atunci când ai de a face cu o forță de muncă în care atât de mulți trebuie să își împartă atenția la copii, animale de companie, la o mulțime de factori perturbatori din gospodărie și, în același timp, la slujbele lor. 

Dacă sunteți manager și lucrați la distanță, care sunt cele mai rapide modalități de a distruge moralul forței de muncă și de a deteriora cultura companiei dvs.? În spiritul învățării din greșelile altora, iată câteva dintre cele mai frecvente capcane de evitat. 

1. Toată lumea are voie să își închidă camera web în timpul ședințelor

Când vine vorba de ședințe cu echipa, ați observat cum, cu timpul, tot mai mulți dintre colegii dumneavoastră închid transmisiunea video? Fiți un exemplu și lăsați-vă camera pornită – tot timpul, dacă este posibil. Și încurajați-i pe restul celor din echipă să vă urmeze exemplul, fără prea multe excepții. 

Desigur, poate fi foarte tentant să închideți conexiunea video atunci când intrați în prima (sau ultima) ședință pe Zoom a zilei. La urma urmei, veți spune, nimeni nu trebuie să vadă cum vă stă părul sau câtă dezordine e în sufragerie, nu-i așa? Și, în plus, de ce să nu vă ocupați un pic de e-mail în timp ce colegii stau de vorbă? Rezistați tentației. Timpul petrecut față în față – chiar și prin conexiunea video – este mai important decât oricând. 

2. Nu vă implicați suficient în verificarea persoanelor din echipa dumneavoastră  

Vă mai amintiți de zilele în care vă opreați la biroul unui coleg pentru a-l saluta și a verifica dacă a avansat cu un proiect? Sau conversația prietenoasă din hol sau din sala de mese când ați aflat că un angajat se confruntă cu o situație stresantă de familie sau chiar are o problemă cu un client care i-ar putea afecta munca? S-au dus acele vremuri, iar cele 30 de secunde de conversație informală la începutul unei întâlniri pe Zoom nu sunt suficiente. 

De aceea, este și mai important ca managerii lucrând la distanță să stabilească o rutină care să includă consultarea zilnică cu membrii echipei. Un e-mail dis-de-dimineață și o discuție la sfârșitul zilei poate părea prea mult, dar vă vor ajuta mult în reducerea izolării și promovarea unei comunicări deschise. 

Comunicarea trebuie să fie bilaterală, desigur. Asigurați-vă că le reamintiți membrilor echipei să își împărtășească noutățile cu privire la munca lor și solicitați-le să ceară ajutor dacă se confruntă cu obstacole; stabiliți apeluri telefonice individuale pentru a discuta mai pe larg cu anumite persoane. Nu toată lumea comunică cel mai bine prin e-mail și nici nu apreciază formalitatea unei convorbiri video. Este responsabilitatea dvs. să găsiți cel mai bun canal și să faceți posibilă comunicarea. 

3. Pierderea răbdării din cauza condițiilor și provocărilor de acasă și neacceptarea flexibilității pe termen lung 

În martie, când s-au închis pentru prima dată școlile și birourile, majoritatea managerilor și liderilor de companie au manifestat un nivel ridicat de compasiune și empatie pentru angajații lor care lucrau de acasă, întrucât, la fel ca ei, aceștia se confruntau brusc cu factori de stres multipli și cu responsabilitățile gospodăriei. Cu toate acestea, în unele cazuri, răbdarea a început să se evapore. Nu permiteți să se întâmple acest lucru! 

Ne-am obișnuit cu toții să jonglăm cu școala la domiciliu, îngrijirea copiilor, pregătirea meselor, lipsa spațiului personal de lucru și orele nesfârșite petrecute în fața ecranului, mai mult decât ne-am fi putut imagina vreodată. Dar asta nu înseamnă că toate aceste lucruri au devenit mai ușoare. În orice caz, acum că ne pregătim pentru drumul lung ce ne așteaptă, este timpul să ne ajustăm așteptările cum că aceasta ar fi doar o situație temporară. 

Alternativa este de a îmbrățișa flexibilitatea. Unii angajatori acceptă deja munca agilă: „Un mod de lucru în care o organizație îi împuternicește pe oameni să lucreze unde, când și cum doresc – cu flexibilitate maximă și constrângeri minime – pentru a-și optimiza performanța și pentru a avea cele mai bune realizări.” Acesta ar putea fi cel mai bun traseu de parcurs, permițând controale și ședințe programate în mod regulat, după cum este necesar, pentru a sprijini cu adevărat cultura companiei  pe termen lung. 

4. Eșecul de a crea oportunități adiționale de colaborare între membri echipei și colegi 

Există avantaje evidente ale stilului de viață rezultat din telemuncă, mai ales pentru cei care preferă pur și simplu să se apuce de treabă fără să fie deranjați de ședințe în sala de conferință sau de sărbătorirea zilelor de naștere ale colegilor. Totuși, dacă lucrezi ca și cum te-ai afla pe o insulă, departe de restul lumii, compania ta poate să piardă din beneficiile situației în care toți rămân atenți la scopul comun al proiectelor și la organizație în ansamblul său.

De aceea, ține de manageri să creeze în mod proactiv proiecte care necesită colaborare între membrii echipei. Având în vedere accesul la toate instrumentele online pentru partajarea muncii și colaborare (Dropbox, Google Docs, Zoom), nu există nicio scuză pentru ca diferitele niveluri și departamente să nu împărtășească cunoștințele, să facă brainstorming și să preia părți diferite ale unui proiect mai mare. În plus, aceasta este o modalitate excelentă de a consolida relațiile, de a dezvolta empatie și de a îmbunătăți canalele de comunicare. Rolul dvs. este de a găsi (sau, dacă este cazul, de a crea) aceste oportunități.

5. Concentrarea înspre interior, în detrimentul empatiei

Acum, mai mult ca oricând, este esențial să ne demonstrăm empatia. Este mai ușor de spus decât de făcut. În primul rând, chiar dumneavoastră simțiți impactul drastic al perturbărilor profesionale și personale. Poate fi dificil să vă concentrați asupra subalternilor când aveți de a face cu stres la locul de muncă și acasă. În al doilea rând, fiecare persoană percepe „noua normalitate” în mod diferit, ceea ce înseamnă că trebuie să discutați de la același nivel. De exemplu, este posibil să aveți unii angajați care consideră că restricțiile asupra afacerilor și vieții personale ca urmare a crizei de sănătate nu sunt necesare. Sau alții care simt că nu sunt suficiente. Este important să încercați să înțelegeți aceste perspective și să vă adresați fiecărui angajat pe baza acestor perspective. 

În mod evident, este foarte dificil. Nu există soluții magice pentru a-i menține implicați, productivi și vizibili pe angajații aflați la distanță. Dar dacă faceți tot posibilul să rămâneți conectat, flexibil și empatic, veți putea măcar să vă asigurați că noua normalitate nu este întotdeauna ceva negativ.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

Transformă-ți afacerea încurajând experimentarea și schimbarea

0
incurajeaza experimentarea si schimbarea

Planificarea deliberată și atenția în execuție duc la o afacere de succes.

Este necesară o abilitate de conducere remarcabilă pentru a aduce schimbări pozitive în organizație. Este nevoie de planificare și execuție deliberată. Iar această abilitate nu apare ca produs secundar natural al unei rutine neexaminate.

Pentru a crea schimbări în cadrul afacerii, un lider trebuie să planifice în mod activ transformarea. Poți stabili cum trebuie să implementezi această schimbare uitându-te la personal. Transformarea se referă la oameni. Este nevoie de resurse umane pentru a iniția și executa o strategie. Pe de altă parte, planul va avea impact asupra acelorași oameni, astfel încât aceștia au o miză în succesul transformării afacerii. Atunci când oamenii tăi contribuie la un rezultat de succes, sunt șanse mai mari să aibă un rol esențial în planificare și execuție.

În actualul climat de afaceri, administratorii și supervizorii trebuie să prezinte planuri și idei originale, creative, pentru a înțelege mai bine fenomenele, pentru a dobândi mai mulți clienți și pentru a crește beneficiile. Capacitatea de a recunoaște unde și cum trebuie să aibă loc aceste schimbări vine odată cu experiența. Trebuie implementate sistemele, resursele și proiectele organizaționale care permit experimentarea pe scară largă.

Potențialul nefolosit al oricărei organizații este limitat doar de creativitatea factorilor de schimbare individuali. Atunci când o companie investește în experimentare, acea investiție inspiră creativitatea angajaților și inițiativa lor, aducând schimbări semnificative și satisfăcătoare companiei. Pentru a fi un deschizător de drumuri cu rezultate, trebuie să dai dovadă de interes față de membrii echipei și calitățile aferente fiecăruia dintre ei. Cu cât ești mai deschis față de alte persoane și ideile lor, cu atât echipa ta devine mai inovatoare. 

Începe prin a-ți identifica obiectivul principal pentru schimbare în cadrul companiei tale, apoi folosește procesul de experimentare pentru a identifica pașii și modificările mai mici pe care trebuie să le întreprinzi împreună cu echipa pentru ca obiectivele tale să devină realitate. Evaluează serviciile și produsele care îți garantează resursele și investește-ți energia și concentrează-te pe cea mai mare oportunitate de a-ți crește veniturile și profiturile.

Iată șase modalități prin care poți să încurajezi creativitatea și să promovezi experimentarea în compania ta:

  1. Inspiră-ți personalul să îți împărtășească ideile. Asigură-te că angajații tăi se simt incluși în acest proces, îmbrățișând soluțiile lor creative. Găsește strategii pe care le poți utiliza pentru a încuraja incluziunea la locul de muncă.
  2. Testează idei noi în medii restrânse, controlate, aproape ca un experiment științific. Ar trebui să documentezi în mod adecvat fiecare etapă a procesului și să evaluezi beneficiile modificărilor specifice referitoare la obiectivul tău principal. În acest fel, îți vei putea vedea ideile în acțiune și stabili dacă merită implementate pe scară largă.
  3. Afirmă clar obiectivele tale de schimbare, astfel încât oamenii să știe de unde pot porni cu ideile lor. Dacă personalul înțelege obiectivul final și modul în care vrei să transformi compania, sunt șanse mari să se concentreze mai mult pe a te ajuta să atingi acest obiectiv. Oamenii conduc schimbarea și nimeni nu se poate descurca singur.
  4. Alocă timp și resurse experimentării. Dacă îți dorești schimbări profunde, trebuie să iei în serios cât timp și resurse ești dispus să dedici experimentării. Schimbările semnificative necesită un efort personal considerabil.
  5. Identifică micile schimbări care îți pot aduce câștiguri semnificative. Uneori, o mulțime de mici modificări, care s-ar putea să nu însemne prea mult individual, pot determina în mod colectiv progrese masive în compania ta. Asigură-te că îți aloci timp pentru a recunoaște succesul adus de micile schimbări și reține că unele experimente pot fi la scară mică, însă pot avea un impact strategic.
  6. Documentează totul, astfel încât să poți repeta ceea ce a dat roade și să eviți tot ce nu are sorți de izbândă. Documentează fiecare experiment, astfel încât echipa ta să îl poată repeta cu ușurință, în cazul în care înregistrează un succes. Acest lucru facilitează schimbarea, mai ales dacă pentru un anumit proces există instrucțiuni detaliate bazate pe un succes documentat anterior. Schimbarea este cel mai ușor de obținut atunci când creezi sisteme replicabile.

Creativitatea și experimentarea au eficiență maximă atunci când sunt modelate în instrumente care generează în mod activ soluții. Prin crearea unui mediu care încurajează experimentarea strategică, le permiți tuturor să contribuie la schimbare, ceea ce deschide calea pentru noi idei și perspective pe care poate nu le-ai luat în considerare înainte. Investirea resurselor pentru dezvoltarea acestor idei pentru a crea proceduri și sisteme relevante poate avea un efect substanțial asupra direcției și profiturilor companiei tale.

Compania ta se află într-o creștere și schimbare continuă. Încurajarea experimentării face parte din natura succesului și adaptabilității. Dacă iei aceste măsuri pentru a promova schimbarea, vei putea să te concentrezi asupra creșterii viitoare a companiei tale și asupra valorilor și ideilor esențiale pentru această transformare.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

Cum să ajungi la cel mai mare nivel al productivității, fiind propriul tău manager și stagiar

0
productivitate ridicata fiind propriul tau sef

Șase sfaturi pentru a-ți optimiza sarcinile de nivel ridicat și scăzut de pe lista ta de activități, rămânându-ți mai mult timp pentru a te concentra asupra lucrurilor care chiar îți aduc venituri.

Ca freelancer, ai control asupra timpului tău și îți poți perfecționa abilitatea care te departajează. Dar aceasta înseamnă și să-ți asumi întrutotul responsabilitatea pentru afacerea ta și să te ocupi de sarcini administrative în mod constant.

Cu alte cuvinte, freelancerii trebuie să fie și proprii manageri și stagiari, dincolo de funcția lor de bază. Dacă mai adăugăm la asta și stresul cauzat de clienți, strategie, aspecte juridice și sarcini curente, unii s-ar putea întreba dacă munca independentă merită efortul suplimentar.

Dar nu trebuie să te bazezi doar pe propria inteligență. Soluțiile tehnologice și obiceiurile asociate fluxului de lucru evoluează rapid, startup-urile și companiile importante deopotrivă au de câștigat ajutându-te să îți câștigi la rândul tău existența mai ușor.

Iată șase sfaturi pentru a-ți optimiza sarcinile de nivel ridicat și scăzut de pe lista de activități, rămânându-ți mai mult timp pentru a te concentra asupra lucrurilor pentru care chiar ești plătit. Să începem cu perspectiva stagiarului.

Însușește-ți legea 80/20

Principiul Pareto ne arată că aproximativ 80% dintr-un efect provine de la aproximativ 20% din cauza sa. În cartea sa din 1896, Cours d’Economie Politique, economistul italian Vilfredo Pareto a susținut această distribuție inegală ca principiu general, prin observația că 80% din terenurile și averea privată italiene erau deținute de 20% din populație.

Distribuțiile Pareto se regăsesc într-o serie de fenomene naturale. Douăzeci la sută din păstăile din grădina lui Vilfredo Pareto produceau 80% din boabele de mazăre. Douăzeci la sută din speciile comune de păsări reprezintă 80% din păsările observate local. Se poate remarca ceva similar și în statisticile sportive.

Recomand aplicarea principiului pe parcursul zilei de lucru. Găsește sarcinile care îți aduc cele mai mari beneficii și concentrează-te asupra lor. Ia alte sarcini mai mărunte, repetitive sau nesemnificative și introdu-le în diferite arii ale vieții tale. Poți să îți actualizezi site-ul în timp ce te uiți la Netflix? Să îți arhivezi proiectele la un pahar de vin seara? O să îți strici weekendul dacă duminică după-amiaza citești despre competitorii tăi sau scrii o postare de blog?

S-ar putea. Iar acest lucru se leagă de problema mai vastă cu privire la efort raportat la rezultate. Freelancerii se pot simți datori să dea tot ce au pentru fiecare sarcină, dar dacă principiul Pareto este valabil, ar trebui să-ți economisești cea mai mare parte din energie și motivație pentru o mică parte a activității tale. Pentru orice activitate cu stres redus, fără termen limită sau care îți îmbogățește cariera, înlătură presiunea transformând activitatea respectivă în timp liber.

Colegi virtuali

Viața de freelancer este singuratică. Ore întregi petrecute la biroul de acasă, fără să îți țină nimeni companie, ascultând doar cel mai recent podcast. Cafenele strălucind în lumina laptopurilor, dar cufundate în liniște. Când singurătatea freelancing-ului devine prea greu de suportat, de ce să nu apelezi la câțiva colegi entry-level care să te susțină? Colegi virtuali, mai exact.

Aplicațiile de automatizare au ajuns să acopere zone de business care necesitau în trecut interacțiunea manuală. Acești angajați virtuali sunt în mare parte exacți și de încredere și singurul „salariu” de care au nevoie este un abonament deductibil. Dacă ești freelancer plătit cu ora, merită să ai în vedere cum ai putea să te folosești de automatizare pentru a câștiga timp în munca de zi cu zi.

De exemplu, unele aplicații de contabilitate, cum ar fi serviciul gratuit Expensify (și versiunea sa premium), includ un asistent virtual cu o adresă de e-mail, care îți permite să faci pur și simplu forward la orice fel de încasări și cheltuieli, astfel încât să fie înregistrate de aplicație. QuickBooks și FreshBooks sunt aplicații complete de facturare și evidență contabilă, care vor notifica, accepta și monitoriza plățile realizate de clienți.

Din perspectiva marketingului, este ușor să-ți automatizezi activitatea cu un program de planificare. Managerii de social media, cum ar fi Hootsuite și Buffer, îți permit să menții o prezență constantă și să dezvolți o mai bună înțelegere a conținutului de succes prin analize de bază. Poți folosi Upwork, Fiverr și alte site-uri de crowdsourcing pentru a găsi persoane care pot oferi mai mult ajutor pe plan digital, în crearea de conținut social care să reflecte marca ta personală.

Youpedia

O modalitate de a te gândi la dezvoltare ca freelancer este de a percepe obiectivul tău ca pe o acțiune de construire a autorității. Cei mai buni freelanceri sunt experți în domeniile lor și lideri de opinie în segmentul lor de industrie. Să atingi acest nivel înseamnă să știi exact unde se află nivelul tău de abilitate sau cunoaștere, ceea ce înseamnă, la rândul său, să ai o înțelegere clară a realizărilor tale din trecut.

Găsește-ți aria de autoritate prin crearea unei arhive profunde și cuprinzătoare. Aceasta nu trebuie să fie o resursă publică, cum ar fi un portofoliu – în schimb, creează-ți arhiva într-un mod care să evidențieze impactul tău de-a lungul timpului. De exemplu, grupează pe categorii lucrările publicate, după subiect și public țintă, indicând imaginea globală pe care ai vizat-o și motivele din spatele acesteia. Sau clasifică-ți sarcinile după orice indicator relevant al succesului (profit, longevitate, oportunități viitoare), pentru a vedea unde s-a realizat munca cu cea mai mare valoare.

În acest caz, ideea este să dobândești o perspectivă mai clară asupra rezultatelor tale, nu asupra intențiilor tale – să înțelegi cum arată munca ta din exterior. Dacă știi exact ce ai de oferit, poți merge mai departe cu încredere, devenind printre cei mai buni din nișa ta.

 Termene limită

Termenele-limită reprezintă în egală măsură o sursă de motivație și stres – importante pentru realizarea muncii, însă contribuind și la suprasolicitare sau chiar epuizare. În mod curent, mintea ta de freelancer poate le considere enervante sau copleșitoare, însă atunci când îți asumi rolul de manager, este important să înveți să iubești termenele limită.

Termenele limită periodice reprezintă un instrument minunat de prognoză. Acestea îți permit să prevezi activitatea și plățile viitoare, facilitând alocarea productivă a timpului și asigurându-te că nu te încarci prea mult cu sarcini, lucru care ar putea afecta rezultatele. În calitate de scriitor online, prefer să îmi fixez termene limită săptămânale – alții, care își asumă proiecte pe termen lung, pot prefera ca acestea să fie lunare sau bilunare. Dar principiul rămâne același: Împarte-ți munca în trimestre, secțiuni, sprinturi etc. și utilizează predictibilitatea luării deciziilor cu privire la sarcinile viitoare.

Mulți clienți vor să fie flexibili, oferindu-ți spațiul necesar pentru a fi inventiv, ceea ce poate părea minunat. Însă lipsa unor așteptări temporale nu este utilă pentru abilitatea de a demara cu avânt o afacere. Dacă nu ești în situația de a servi un singur client la un moment dat, îți va trebui un sistem pentru a ști când este timpul să te încarci cu mai multă muncă sau să te declari indisponibil pentru o perioadă.

Planificarea activă te ajută, de asemenea, să îți dai seama de echilibrul corect al eforturilor în raport cu rentabilitatea. Câți bani ai câștigat, câte sarcini ai realizat, cât de mult timp liber ai avut în această perioadă? Acum realizează o proiecție: Cum arată următorul trimestru dacă îți menții volumul de lucru? Există o modalitate de a-ți crește venitul pentru o sarcină similară? (Gândește-te la principiul Pareto). Cum s-ar schimba lucrurile dacă ai adăuga încă un client? Acum acționezi ca un adevărat creator în domeniul afacerilor.

Un sfat: Investește într-o tablă de scris (cele din sticlă sunt cele mai interesante). Este un instrument excelent pentru stabilirea unor obiective săptămânale și zilnice. Apoi, șterge complet tabla în fiecare zi de luni.

Rețelele și prietenii

Ca freelancer este mai dificil să faci networking, dar nu înseamnă că nu ar trebui să încerci. Începe să acționezi ca și cum ai fi o companie cu drepturi depline și să fă-ți conexiuni contactând prietenii din industrie, localnicii care fac lucruri similare și alți freelanceri.

LinkedIn este o sursă rezonabilă pentru noile conexiuni, dar platformele care susțin interacțiunile live sunt mai bune pentru o conversație productivă. Există multe comunități pe Slack, care se mândresc cu sute de membri implicați. Și rețelele de socializare îți pot oferi indicii cu privire la comunități locale relevante, unde poți întâlni oameni utili. Îți câștigi existența realizând resurse artistice? Încearcă să participi la un eveniment la o școală de artă din zona ta și vezi cine mai vine. Ești dezvoltator pe cont propriu? Oferă-ți serviciile unui nonprofit local și găsește cu ajutorul lor alți clienți potențiali.

Datorită pandemiei și a carantinei, oportunitățile pentru ședințe și conferințe virtuale s-au extins. Fie că sunt sau nu virtuale, nu considera că aceste conferințe sunt doar pentru corporatiști. Este adevărat că convențiile majore pot fi prohibitive din punct de vedere al costurilor, dar există mai multe conferințe pentru freelanceri, cu prețuri mai potrivite pentru bilete. Un mod potențial de reducere a costurilor de conferință este de a te folosi de călătorie pentru a crea conținut pentru o platformă relevantă și de a participa cu o legitimație media.

Networking-ul în acest mod generalizat va înseamnă fără îndoială să întâlnești și șarlatani sau alte personaje care se cred moguli tehnologici (dar nu sunt). Însă vei întâlni și oameni care sunt la același nivel ca tine, dar și proprietari de întreprinderi mici sau mijlocii care te pot ajuta cu sfaturile lor. La nivel minim, extinderea prezenței tale te va ajuta să ai o perspectivă mai bună, îți va oferi inspirație și te va ajutata să îți găsești satisfacția în progresele tale de până acum.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: fastcompany.com

Cum să ieșiți din tipar printr-o dezvoltare rapidă, exponențială

0
Global Leadership e-Summit 2020

De la începutul anului 2020, întreaga lume a trecut prin schimbări incredibile și ireversibile. În aceste vremuri, până nu demult de neînțeles, este nevoie de un leadership puternic pentru a face față în mod corespunzător acestui mediu volatil, incert, complex și ambiguu. 

Pentru a menține o afacere sustenabilă, companiile au nevoie de lideri echipați cu cunoștințele și abilitățile necesare pentru a ține organizația departe de haos. Întrebarea de acum este dacă acești lideri pot sau nu să fie inspirați să facă față provocărilor viitorului. 

Great People Inside anunță cu mândrie că susține evenimentul de leadership al anului, Global Leadership eSummit 2020. Acest eveniment online de două zile va avea ca invitați cinci dintre cei mai mari experți din lume în domenii precum leadership, coaching, mentorat și specialiști în maximizarea talentelor, care vă vor împărtăși din cunoștințele, metodele și tehnicile lor, pe care le-ați putea aplica cu ușurință în organizația dvs. 

Unul dintre principalele momente ale evenimentului va fi prezentarea realizată de Dr. Peter Chee. El este coach-ul nr.1 în inovație strategică și unul dintre coach-ii de top de pe glob. Mai mult decât atât, Dr. Peter Chee este președinte și CEO al ITD World, expert global în dezvoltarea leadershipului, cu peste 30 de ani de experiență în dezvoltarea liderilor din peste 80 de țări. El a creat numeroase programe de coaching, precum meta-modelul Coaching for Breakthrough Success (CBS), The Coaching Principles (TCP), Situational Coaching Model (SCM) și Achievers Coaching Techniques (ACT). Printre nenumăratele sale distincții, este important de precizat faptul că a fost co-autor al mai multor cărți și a pregătit numeroși CEO și CXO de la o serie de organizații excepționale, de la Intel și Chevron la PepsiCo și Nike. 

Ca o surpriză pentru abonații noștri, compania Great People Inside este încântată și onorată să dezvăluie că Dr. Peter Chee va fi principalul nostru Key Note Speaker pentru Conferința Great People Inside de anul viitor, care va avea loc în 13 – 14 Octombrie 2021. 

Învățați și aplicați tehnici eficiente și bune practici pentru a depăși obstacolele interne și externe astfel încât să vă atingeți punctul de inflexiune, să vă țineți departe de stagnare și să ajungeți la un stadiu de creștere rapidă.

Interacționați și învățați de la marii maeștri, liderii de top, talentele cheie și deschizătorii de drumuri din industrie, astfel încât dvs. și echipa dvs. să puteți începe drumul către o creștere exponențială.

Doar astăzi, la înscriere, veți avea ca bonus un set de instrumente gratuite de coaching și o evaluare în valoare de 500 USD de la Coach-ul executiv numărul 1 în lume, Dr. Marshall Goldsmith, și de la cel mai bun coach de inovație strategică de pe glob, Dr. Peter Chee.

Profitați de această mare oportunitate pentru a beneficia de rentabilitatea maximă la cel mai mic cost. Majoritatea locurilor au fost rezervate, așa că înregistrările se vor închide în curând! 

Da! Vreau să mă dezvolt rapid vizitând site-ul www.itdworld.com/gls2020

Achiziționați-vă acum biletul la https://itdworld.com/shop/global-leadership-esummit-2020/ !

Pentru a afla mai multe despre cum să ieșiți din grafic prin dezvoltare rapidă, vizitați pagina: https://itdworld.com/jumping-the-s-curve-to-exponential-growth-innovation/ 

Cum pot să determin dacă ideile mele de afaceri sunt bune?

0

Aceste patru întrebări vă pot ajuta să aflați dacă noua dvs. idee de afaceri vă oferă cu adevărat un avantaj competitiv.

Cu aproximativ 100 de milioane de companii noi lansate în fiecare an la nivel mondial, șansele de a propune o idee de afacere cu totul unică devin tot mai slabe pe zi ce trece. Cu toate acestea, chiar dacă aveți un produs sau un serviciu similar, puteți oferi totuși o experiență unică care vă aduce un avantaj în fața concurenței. 

Provocările din ziua de azi au obligat întreprinderile mari și mici să pivoteze și să se plieze după noile nevoi ale clienților lor. Întreprinderile care nu demonstrează în mod clar o valoare pentru consumatorii vizați sunt destinate să nu reziste prea mult. Iar în recesiune, puterea de cumpărare redusă înseamnă că o idee de afaceri care ar fi funcționat în urmă cu un an poate avea mai puțin succes, sau invers.

Rich Vogel, partener fondator și CFO al Loeb.nyc consideră că fondatorii cu aspirații mărețe trebuie să găsească un echilibru între satisfacția consumatorilor în timpul crizei și asigurarea că produsul lor va fi valoros și peste cinci ani. „Noii antreprenori ar trebui să se gândească dacă demarează o afacere dedicată exclusiv problemelor din ziua de azi sau dacă produsul va rezista și după criză. Ei trebuie să înțeleagă potențialul pe termen lung al afacerii lor.”

Aceste patru întrebări vă pot ajuta să evaluați dacă aveți cu adevărat un avantaj de durată și cum îl puteți valorifica cel mai bine pentru a obține un avantaj definitiv față de concurență.

1. Rezolv o problemă nouă? 

Pe măsură ce se schimbă dinamica, trebuie să te concentrezi în direcția în care se îndreaptă nevoile consumatorului. În esență, ca să utilizez o metaforă din hochei, trebuie să patinezi în direcția în care se duce pucul, nu înspre locul unde se află acum. Unul din avantajele unui startup este agilitatea – poți pivota mai repede decât marile companii, urmărind mișcările pucului cu mai mare ușurință.

Potrivit Accenture, printre tendințele clienților, în prim plan în momentul de față, se regăsește faptul că oamenii fac cumpărături într-un mod mai conștient, apelând la comercianții locali și utilizând instrumente digitale pentru a se conecta unii cu alții. Ținând cont de aceste lucruri, gândiți-vă la ce dificultăți ar putea întâmpina clienții – probabil costul bunurilor sustenabile este prea mare, magazinele locale nu oferă livrări la domiciliu sau oamenii au din nou îndoieli cu privire la confidențialitatea online.

Pentru a determina dacă produsul dumneavoastră poate oferi o soluție la una dintre aceste noi probleme, testați-vă: Puteți să vă explicați clar ideea de afacere și motivul pentru care este valoroasă pe piața din ziua de azi? Dacă vă este greu să exprimați valoarea produsului dvs., s-ar putea să fie pentru că nu l-ați încadrat încă într-o nișă bine definită.

Puteți să vă rafinați propunerea de afacere privind lucrurile din perspectiva pieței pe care o vizați. Empatizați cu potențialii dvs. clienți, luați în considerare modul în care ideea dvs. le-ar îmbunătăți viața și dacă aceasta le-ar lipsi oamenilor în cazul în care ar înceta să mai existe. Când vine vorba de a le formula altora valoarea afacerii dumneavoastră, nu vă fie teamă să vă bazați pe experiența personală. S-ar putea să vreți să vă explicați propriul parcurs și modul în care produsul v-a ajutat în anumite situații.

„Unele din cele mai bune afaceri au fost înființate de oameni care chiar erau afectați din cauza unei probleme”, spune Richard Singh, director executiv de dezvoltare la Loeb.nyc. „Acești oameni se confruntau cu un impas și încercau să îl depășească.”

2. Rezolv o problemă existentă într-un nou mod? 

Unele companii vor dobândi un avantaj competitiv prin abordarea unei probleme existente într-o manieră inovatoare. Multe probleme ale consumatorilor apărute înaintea carantinei încă mai trebuie să fie rezolvate, dar modul în care se așteaptă ca întreprinderile să facă acest lucru se poate să se fi schimbat. 

De exemplu, majoritatea consumatorilor cred că acum vor trebui să își reducă cheltuielile cu majoritatea bunurilor. Prețurile reprezintă o problemă veche și spinoasă; ați putea rezolva această problemă într-un mod nou prin aducerea pe piață a unor prețuri mai mici sau mai flexibile, fără a face compromisuri asupra calității produselor. Deja în timpul pandemiei, prețurile au fost utilizate pentru a stabili un avantaj în mai multe industrii. Microsoft Office 365 E1 este gratuit timp de șase luni, CTO Academy și-a redus abonamentul anual cu peste 80 la sută, iar HubSpot a redus prețurile pachetelor cu până la 50 la sută. 

Aceste reduceri cresc numărul de abonați al companiilor și expunerea pozitivă a acestora. Deși s-ar putea să nu fiți în postura de a oferi prețuri mai mici decât concurența atât de repede, puteți ieși în evidență prin stabilirea unor niveluri diferite de preț și implementarea unor opțiuni „stil bufet”, în care consumatorii pot utiliza nelimitat produsul dumneavoastră în schimbul unei sume fixe. 

Alternativ, ați putea să vă modificați propunerea și strategia comercială pentru a le oferi clienților mai multă valoare. Puteți transfera un produs tradițional din offline în online sau puteți spori condițiile de igienă ale proceselor de producție și livrare. Și o abordare etică este eficientă: V-ați putea concentra pe materialele regenerabile sau pe susținerea IMM-urilor locale ce riscă să dea faliment. 

Pentru produsele business-to-business, poate fi esențială alegerea celor cărora le prezentați soluția dvs., pentru a demonstra valoarea acesteia. Mai mulți oameni sunt implicați într-o decizie de cumpărare și fiecare poate vedea problema dintr-o perspectivă total diferită.

“Întrebați-vă pentru cine rezolvați problema”, spune directorul general al Straight Talk Consulting, Dan Wheatley. Cel mai bun factor decizional ar putea să nu fie expus acelorași probleme ale utilizatorilor precum un director de nivel mediu așa că aveți în vedere abordarea separată a acestora.”

3. Am un avantaj în fața celorlalți? 

Doar pentru că aveți o soluție, nu înseamnă că aveți un avantaj în fața concurenței. Trebuie să fiți un deschizător de drumuri în ceea ce privește ideea dvs. și, mai mult, să preîntâmpinați copierea modelului dvs. de către alții. Poate însemna să deveniți lider de piață, în timp ce toți ceilalți se chinuie încă să găsească o strategie.

Competitorii dumneavoastră pot prinde din urmă produsul dumneavoastră, sau veți fi singurul cu un model funcțional timp de câteva luni? Dacă principalii dvs. competitori sunt companii mari, bine finanțate, timpul de dezvoltare va fi mult mai scurt, așa că ar trebui să vă concentrați resursele pe rafinarea dezvoltării și a producției. Oricum ar arăta terenul de joc, va fi important să vă protejați ideea în mod legal printr-o marcă înregistrată.

Cu cât vă dezvoltați ideea, cu atât o puteți adapta pentru a fi relevantă, mai ales în noua normalitate. Vogel consideră că adaptarea trebuie implementată cât mai devreme. El spune: „S-ar putea să constatați că, în timp ce vă dezvoltați produsul, vă dați seama că lumea nu are nevoie de un alt X. Cu cât realizați mai repede acest lucru, cu atât veți avea mai mult timp pentru a pivota”.

Ar trebui să primiți cu brațele deschise validarea continuă a rezultatelor, atât de importantă acum, și să obțineți feedback (mai ales feedback negativ) încă de la început de drum. Poate că veți aduna suficiente date pentru a descoperi că soluția pe care ați avut-o, de exemplu, pentru mamele care stau acasă pentru a-și crește copiii este foarte bună și pentru bărbații de vârstă mijlocie aflați în autoizolare. Cercetarea pe care ați desfășurat-o de-a lungul timpului va deveni cea mai bună armă pentru găsirea de produse/piețe potrivite în contextul actual aflat în continuă schimbare.

4. Aduc o soluție nouă?

Dvs. – rețeaua dvs., călătoria personală și backgroundul – aveți o valoare ce le lipsește celorlalți concurenți. Dacă trebuie descoperiți ceea ce vă oferă un avantaj competitiv, mai întâi întrebați-vă: De ce sunt cea mai bună persoană pentru a-i da viață acestei idei? Ce m-a pregătit pentru acest moment?

Analizați experiența, conexiunile și resursele pe care le-ați dezvoltat de-a lungul timpului. Faceți-vă o listă cu oamenii și instrumentele cu care lucrați și care le lipsesc rivalilor. Începeți o conversație cu oamenii dvs., țineți-i la curent cu privire la produsul dumneavoastră și valorificați-le experiența pentru a ieși din tipar și a aduce inovații în industrie. 

Tom Foster, CEO al companiei de proteine bazate pe plante Beyond Meat, a crescut într-o fermă, fiind familiar cu furnizorii și afacerile din agricultură. Știa, de asemenea, că clima este una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă lumea. Folosindu-și rețeaua personală și înțelegând procesele agricole, el a făcut carnea vegană disponibilă la scară largă. În mai puțin de 10 ani, Beyond Meat a fost evaluată la peste 10 miliarde de dolari. 

Antreprenorii care se lansează înainte de a-și recunoaște pe deplin avantajul competitiv vor avea dificultăți în a se pune în mișcare. Începeți-vă călătoria determinând valoarea unică pe care numai dvs. o puteți aduce consumatorilor.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

De ce este momentul să regândiți ideea de talent și leadership

0

Startup-urile și scale-up-urile la nivel mondial se confruntă cu un moment decisiv în contextul coronavirusului, o criză de sănătate cu consecințe economice vaste și fără precedent. Fiecare antreprenor se află într-o situație unică, indiferent dacă este bine finanțat, dacă își planifică următoarea rundă de finanțare sau se luptă cu incertitudinea. 

Drept urmare, fondatorii apelează la investitorii și mentorii lor pentru sprijin, și nu ar trebui să ne surprindă că subiectul central de discuție este reprezentat de bani. În Marea Britanie, în timp ce 81 milioane de lire sterline au ajuns la startup-uri care nu primiseră investiții anterior, a existat o scădere de 31 la sută a numărului de tranzacții în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut – deci este o problemă apăsătoare. 

Dar banii constituie doar o parte din poveste. Pe măsură ce startup-urile caută sfaturi despre cum pot traversa această perioadă tulbure cum pot găsi aspecte pozitive, conversația își extinde aria de acoperire. Pentru a supraviețui acestei perioade de instabilitate, întreprinderile în creștere ar trebui să privească spre principalele pietre de temelie ale succesului: talentul și leadership-ul. În definitiv, cei mai buni fondatori nu irosesc niciodată o criză, iar acum este momentul să își concentreze forțele.

Viziunea poate fi extraordinară, fondatorii inovatori, iar banii la dispoziția dumneavoastră, dar fără o conducere fermă și talent de înaltă clasă, afacerea nu poate continua să prospere în acest climat. Cum să aveți grijă de echipe și să le gestionați în această perioadă și cum să înțelegeți ce reduceri de personal trebuie realizate și în ce mod, reprezintă considerente importante pentru care startup-urile apelează la susținerea și sfaturile investitorilor.

O abordare conservatoare

Orice planuri de afaceri pe care organizațiile le-au implementat înaintea pandemiei sunt acum lipsite de importanță. Întreprinderile trebuie o ia de la zero cu o perspectivă clară asupra ratei de consum și nu ar trebui să se teamă să forțeze regulile și să abandoneze planurile existente. Startup-urile care fac deja acest lucru au încercat să renegocieze chiriile pentru birouri, contractele cu furnizorii și să își suspende publicitatea online, de exemplu. 

Reducerea acestor costuri reprezintă un lucru rezonabil în contextul provocărilor pe care le întâmpină strângerea de fonduri. Ofertele s-au rărit iar Raportul european Pitchbook de evaluare a capitalului de risc indică o scădere în primele runde de investiții. Investițiile noi s-au oprit fără îndoială, iar companiile mari obțin întotdeauna finanțare, dar mulți investitori se concentrează asupra modului în care își pot susține portofoliul existent. Criza nu s-a terminat încă și, fiind posibile noi vârfuri ale pandemiei, acum este momentul să fim conservatori. 

Din nou, trebuie reamintit că niciodată nu trebuie irosită o criză. Profitați de această ocazie pentru a vă eficientiza concentrarea, a înțelege punctele forte, a vă evalua poziția și a abandona proiectele neesențiale. Această criză ar putea fi o bună oportunitate de a schimba direcția și de a implementa modificări semnificative pe care ați știut întotdeauna că trebuie să le realizați, dar v-a lipsit curajul sau timpul pentru a face acest lucru. Să nu uităm, o abordare conservatoare în timpul unei crize nu înseamnă să stăm pe loc. 

Un leadership puternic în timpul unei crize

Comunicarea și leadership-ul sunt abilități fundamentale care ar trebui să meargă mână în mână cu un plan de business revizuit. Este foarte probabil ca startup-urile să se confrunte cu decizii dificile în această perioadă, care ar putea include demiteri de personal, reducerea activității sau chiar pivotarea ofertelor pentru a răspunde crizei. Mai mult decât atât, este esențial ca angajații să fie informați cu privire la ultimele evoluții și ce impact vor avea acestea asupra muncii lor. 

Când am condus echipa Huddle în perioada crizei economice din 2007 până în 2009, am luat decizia dificilă de a face reduceri drastice de personal, inclusiv în rândul personalului superior, pentru a ne putea menține pe linia de plutire. Pentru ca traversarea acestei crize și asigurarea productivității să fie în prim plan, ne-am axat pe a aduce la un loc echipa rămasă, în condiții de transparență totală, menținându-ne ocupați și concentrându-ne pe ceea ce trebuie făcut. Pe termen lung, acest lucru a făcut ca echipa noastră să fie mai puternică, asemenea unor soldați într-un buncăr.  

Leadership-ul puternic care pune accent pe claritate în comunicare și transparență, atunci când este posibil, va evita confuzia și neîncrederea. Angajații au probabil anxietăți în ceea ce privește locurile de muncă, precum și responsabilitățile lor în afara locului de muncă, fiind astfel vital să fie sprijiniți acolo unde este posibil. Prin purtarea unor discuții deschise și sincere despre afacere, vor crește și loialitatea și încrederea. Dincolo de aceasta, stabiliți și comunicați o viziune realistă și obiective realizabile, prin care să fie implicată întreaga echipă și toți să aibă inspirația pentru a fi productivi. 

Angajările și concedierile

Chiar și atunci când afacerea funcționează normal, este esențial pentru succes să recrutezi persoanele potrivite care să fie investite într-o misiune de startup și pasionate de oferta acesteia. Atunci când recrutează noi angajați, un fondator trebuie să reflecteze la următoarele întrebări: această persoană ne va ajuta să ne îndeplinim obiectivele și misiunea? Cum se potrivește în echipa existentă? Va aduce valoare? Găsirea personalului potrivit și apoi investiția în formarea și dezvoltarea acestuia este esențială pentru succesul pe termen lung. Astfel se asigură loialitatea și se previne fluctuația de personal, împiedicând în acest mod întreruperile. Ca urmare COVID-19, candidații vor depăși cu mult numărul de posturi disponibile, ceea ce face și mai importantă investiția în procesul de recrutare. 

Desigur, pentru mulți, angajarea nu mai este o opțiune acum. Organizațiile din întreaga Europă beneficiază de programe de șomaj tehnic și se folosesc de sprijinul guvernamental, atunci când este posibil, pentru a evita reducerile de personal. Germania a oferit o asistență financiară semnificativă pe termen scurt pentru startup-uri, iar programul de șomaj tehnic din Marea Britanie oferă, de asemenea, susținere. 

În ceea ce privește noile angajări, un sondaj asupra startup-urilor din Marea Britanie a dezvăluit că 49 la sută au făcut înghețat recrutările, iar 32 la sută le-au încetinit pentru a se adapta la scăderea prevăzută a veniturilor. Multe companii iau decizia dificilă de a face concedieri pentru a-și păstra capitalul. Beauhurst estimează că 615.000 de locuri de muncă din companii de tip startup și scale-up au un nivel de risc sever sau critic din cauza COVID-19. Pentru fondatorii care iau decizia dificilă de a-i demite pe membrii echipei, este esențial să acționeze rapid și tranșant. Este dificil, dar și vital să reușească din prima. Realizarea de reduceri de personal în repetate rânduri afectează negativ moralul echipei și are ca rezultat incertitudinea și anxietatea.

Startup-urile trebuie să apeleze la investitorii lor pentru susținere dincolo de aspectele financiare. Da, conservarea capitalului este esențială acum; lipsa de claritate în contextul coronavirusului constituie o provocare, forțând afacerile să facă reduceri semnificative. Însă, în final, dacă fondatorii nu reușesc să recunoască importanța unui leadership puternic și a găsirii talentului potrivit, alături de importanța unui model de afaceri conservator, întreprinderile riscă să piardă și mai mult.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: entrepreneur.com

9 Sfaturi pentru Dezvoltarea Rezilienței Emoționale

0

Nu există un set de reguli clare pentru păstrarea sănătății emoționale în timpul unei pandemii, iar oamenii din întreaga lume trec prin momente dificile în acest context. Fiecare lider s-a confruntat cu momente de criză, atât mari cât și mici. Între timp, sfârșitul perioadei de izolare la nivel mondial nu se întrevede încă. Pe măsură ce perturbarea rutinei noastre zilnice continuă, angajații și liderii deopotrivă pot experimenta transformări emoționale, sentimente de iritabilitate și de conștientizare a deconectării. Fie că încearcă să lucreze de la distanță în timp ce copiii țipă în camera alăturată sau se confruntă cu pierderea locului de muncă, resursele interioare ale tuturor sunt la limită.

Construirea rezilienței emoționale îi ajută pe lideri să se adune pentru a învăța, să își revină din șoc și să găsească noi strategii de a face față. Reziliența emoțională poate fi cultivată, dar necesită timp și implicare. Luând măsuri în fiecare zi pentru a vă consolida reziliența emoțională, puteți restabili echilibrul, puteți face „depozite” în „contul dvs. de reziliență” și puteți deveni un lider mai bun după această criză și în viitor.

1. Masca de oxigen mai întâi

Atunci când resimțiți stres și oboseală pe o perioadă îndelungată, judecata, gândirea strategică și raționalitatea se pot deteriora și pot distorsiona deciziile. Oamenii pot avea probleme de concentrare și se pot simți ieșiți din ritm sau chiar în derivă atunci când se confruntă cu mai multe cicluri de schimbare și incertitudine. Oboseala poate avea un impact real, așa că liderii trebuie să aibă grijă de ei în primul rând. Așa cum ni se amintește la fiecare zbor cu avionul, pentru a putea avea grijă de ceilalți, trebuie să avem grijă mai întâi de noi.

2. Propriile gânduri negative

Gândurile și sentimentele anxioase sunt la ordinea zilei în timpul unei crize. În loc să le dăm la o parte și să încercăm să scăpăm de ele, trebuie să le acceptăm. Evitarea emoțiilor negative le face doar mai puternice și mai de durată. Dacă doriți să reduceți din puterea unui gând negativ, exersați meditația mindfulness. Observați emoțiile și senzațiile negative pe măsură ce acestea apar, observați-le cu curiozitate, numiți-le fără să le judecați și apoi dați-le drumul. 

3. De ce trebuie să ne împărtășim poveștile personale de impact

Deși de obicei liderii trebuie să-și stăpânească emoțiile pentru a conduce organizațiile până la ieșirea dintr-o criză, reprimarea sentimentelor poate avea un impact asupra eficienței. Angajații care se confruntă cu frica și incertitudinea ar putea face speculații privind întâmpinarea acelorași provocări de către liderii lor. O modalitate de a arăta empatie față de angajați este de a vă împărtăși emoțiile și poveștile despre impactul personal.

Într-un mesaj video adresat angajaților Nestle, CEO-ul Mark Schneider a recunoscut impactul asupra lui și a familiei sale și a explicat modul în care compania face tot posibilul să se descurce în această situație fără precedent. CEO-ul Microsoft, Satya Nadella, a vorbit despre grijile sale personale privind fiul său de 23 de ani, Zain, care este nevăzător și suferă de paralizie cerebrală. El a spus că una din cele mai bune modalități pe care le-a găsit pentru a face față anxietății este de a se concentra pe micile progrese pe care le poate realiza în fiecare zi. 

4. Cum să fii stăpân pe starea ta de bine

Adoptarea unei abordări holistice în ceea ce privește îngrijirea de sine atunci când vine vorba de corpul, mintea și spiritul dvs. vă poate minimaliza susceptibilitatea la boli și vă poate consolida rezistența. Ocupați-vă de lucrurile de bază, cum ar fi somnul și sportul. Mergeți la culcare la aceeași oră în fiecare seară și țineți tehnologia departe de dormitor. În plus, nu mai intrați pe rețelele de socializare cel puțin cu o oră înainte de a merge la culcare pentru a vă îmbunătăți calitatea somnului. Sportul realizat cu regularitate vă sporește capacitatea de reziliență, iar râsul are beneficii psihologice demonstrate.

5. Reechilibrare rapidă

Practicarea meditației mindfulness cu regularitate vă poate ajuta să găsiți nivelurile critice de calm și putere interioară pentru a vă putea confrunta cu provocările externe. Cu cât exersați mai mult, cu atât vă permiteți să rămâneți în clipa prezentă, construindu-vă reziliența emoțională. Sunt multe aplicații care oferă exerciții simple dar eficiente pentru antrenarea minții, crescându-vă abilitatea de a vă concentra la prezent.

6. Cât mai multă reflecție

Harvard Business Review recomandă auto-reflecția ca strategie crucială pentru construirea rezilienței emoționale. Reflecția vă poate scoate din ciclul frustrării, dezamăgirii și fricii. Când liderii sunt în criză, ei pot lua decizii proaste și reacționa excesiv. Dacă vă faceți timp pentru auto-reflecție, veți putea găsi răspunsuri mai clare. 

7. Acceptarea optimismului

Optimismul are legătură cu reziliența. Adoptarea unei perspective pozitive în timp ce vă luptați cu pesimistul dvs. interior poate aduce beneficii tangibile, inclusiv performanțe mai bune la locul de muncă, o sănătate mai bună și o calitate a vieții îmbunătățită. Optimismul nu este o soluție atotcuprinzătoare, dar vă poate determina să conduceți cu empatie și să vă întrebați: „Cum pot să o ajut pe această persoană să aibă o zi mai bună?” Imaginați-vă bogăția de oportunități și sentimentul de speranță pe care îl puteți aduce la locul de muncă în fiecare zi, cu acea perspectivă.

8. Sistemul de susținere trebuie să fie de bază

Prioritizarea relațiilor și conectarea cu oameni empatici și înțelegători ne reamintesc că nu suntem singuri. Contactul personal este valoros și prețios, dar acum nu este atât de accesibil. Pentru a vă construi rezistența psihologică și a vă consolida sentimentul de apartenență, stabiliți comunicări și conexiuni regulate cu grupurile, de la egal la egal.

9. O investiție individuală

Construirea capitalului emoțional este la fel de necesară ca și creșterea contului dvs. bancar. Cercetările au arătat că antrenamentul individual poate fi un mod eficient de a accesa metodele de reziliență, de a îmbunătăți productivitatea, de a consolida implicarea și de a construi reziliență emoțională.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa: inc.com

ORIENTARE IN CARIERA

DEZVOLTARE MANAGERIALA

Facebook

Twitter