sâmbătă, iulie 12, 2025
Acasă Blog Pagina 16

Cum să faceți o primă impresie bună cu ajutorul limbajului nonverbal

0

Tuturor ne face plăcere să facem o primă impresie pozitivă. Și fiecare dintre noi cunoaște câteva simple metode de a se face mai plăcut: contactul vizual, zâmbetul, adresarea întrebărilor, ascultarea cu atenție, etc..

Surprinzător, cercetările au descoperit un nou element care ne face mult mai plăcuți în ochii celorlalți: încrederea că veți reuși să vă faceți plăcuți.

Știți ce aveți de făcut, dar cum puteți cunoaște dacă veți reuși să faceți o primă impresie pozitivă? De unde știți că oamenii pe care îi veți întâlni – într-un context social sau profesional – vă vor percepe drept prietenoși și își vor face o părere bună despre voi?

Desigur, vă puteți lua după cuvintele lor, dar trebuie să acceptați faptul că noi, oamenii, suntem foarte buni la mascarea propriilor sentimente, chiar și doar pentru a fi politicoși.

Potrivit unei noi metaanalize bazate pe mai mult de 50 de studii diferite care ”investighează relația dintre capacitatea de autoevaluare a atracției interpersonale și realitate” – aceste cinci semnale nonverbale indică dacă ați reușit să formați o conexiune cu cineva:

  • Zâmbetul
  • Menținerea contactului vizual
  • Râsul
  • Inițierea unor noi subiecte de conversație
  • Păstrarea unei proximități fizice
  • Imitarea (inconștientă) a gesturilor nonverbale

Partea legată de imitarea gesturilor vi se poate părea puțin ciudată, dar cercetările au demonstrat că acest fenomen inconștient(sau, în unele cazuri, chiar conștient) exprimă faptul că înțelegem, cel puțin parțial, emoțiile celorlalți. Din moment ce aproape toate emoțiile noastre sunt exprimate prin mijloace nonverbale, copierea acelor forme de exprimare ne afectează chiar și propriile emoții.

Pe scurt, imitarea limbajului nonverbal indică înțelegerea a ceea ce simte partenerul de conversație. Și dacă vă doriți să folosiți puterea limbajului nonverval în avantajul vostru, puteți imita subtil și conștient formele de exprimare ale persoanei pe care care vă doriți să o convingeți că interacțiunea dintre voi a fost una pozitivă.


Citește și Sfaturile biologiei evoluționiste pentru depășirea dependenței de smartphone-uri


Atunci când întâlniți pe cineva, asigurați-vă că trimiteți semnalele potrivite. Limbajul nonverbal este o parte importantă a personalității voastre. Exista șanse mare să nu fiți nici măcar conștienți de felul în care stați, vă așezați sau vă mișcați. Totuși, ar trebui să acordați mai multă atenție acestor elemente, deoarece oamenii percep inconștient astfel de detalii și își fac o părere despre voi pe baza lor.

Și, chiar dacă nu credeți asta, exact la fel faceți și voi – percepeți inconștient semnalele nonverbale ale celorlalți. Gesturile și postura au un impact considerabil asupra felului în care îi judecați pe oameni.

Aproape tuturor ne sunt simpatice persoanele care au o părere bună despre noi. Dacă le arătați, subtil, celorlalți că sunteți entuziasmați să îi întâlniți, ei își vor face aproape instantaneu o părere bună despre voi.

Zâmbiți, mențineți contactul vizual, râdeți și dezvoltați conversațiile. Toată lumea va avea de câștigat.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Sursă:
https://www.inc.com

Studiu: angajații toxici dăunează profitului și culturii organizaționale

0

Nimic nu distruge cultura organizațională mai rapid decât sentimentele de frică sau neîncredere. Liderii care ezită în controlarea toxicității angajaților riscă să piardă totul.

Să lucrezi într-o companie care are cel puțin un angajat toxic a devenit deja o banalitate. Chiar și în companiile cu cea mai plăcută atmosferă, persoanele toxice pot crea haos. Este nevoie doar de un singur astfel de angajat pentru a distruge o cultură organizațională clădită în timp.

Un studiu efectuat de către Harvard Business School, cu un eșantion de 60.000 de angajați, a descoperit că un ”superstar performer” – un angajat ce modelează valorile din companie și dă dovadă în mod constant de cele mai ridicate performanțe, reduce cheltuielile organizației cu mai mult de 5,300$. În schimb, evitarea angajării sau concedierea din timp a unui angajat toxic reduce cheltuielile cu până la 12,50$.

Costul comportamentului neadecvat al angajaților se poate transforma în milioane, afectându-i și pe angajații obișnuiți, susține studiul:

  • Chiar și restul angajaților, cei care întâlnesc un comportament neadecvat din partea celorlalți, ajung să fie mai puțin dedicați locului de muncă
  • Aproape jumătate dintre aceștia depun mai puțin efort și petrec mai puțin timp la locul de muncă
  • 38% dintre angajați au ajuns să scadă în mod intenționat calitatea muncii lor
  • 25 % dintre cei care au fost tratați cu lipsă de respect ajung să își manifeste frustrările în comportamentul cu proprii clienți
  • 12 % și-au părăsit locul de muncă din cauza felului în care au fost tratați de către colegii lor

Citește și Algoritmul pentru inovație


Cei cinci principali antagoniști

Există șase tipuri diferite de angajați toxici. De multe ori, astfel de comportamente dăunătoare pot coexista într-o singură persoană. Aceste comportamente pot fi descrise în următoarele feluri:

  1. Leneșul. Acest angajat este un maestru al procrastinării, aruncându-și responsabilitățile către ceilalți colegi și găsind scuze pentru faptul că nu își îndeplinește sarcinile.
  2. Bârfitorul.  Această persoană cu siguranță nu a trecut cu mult de perioada liceului sau a facultății. El se simte bine atunci când creează drameși certuri constante la locul de muncă.
  3. Lupul singuratic. “Proiectul acesta nu este pentru mine, pot să mă descurc singur.” Acest tip de angajat se va feri întotdeauna de proiectele de echipă. Deseori, el va reprezenta o provocare specială, deoarece acest comportament este corelat în majoritatea cazurilor, cu performanțele de top. În astfel de situații, pot fi implementate strategii diferite, inclusiv restructurarea organizației.
  4. Cel cu probleme emoționale. Un fapt pe care mult prea mulți recrutori îl omit este că orice persoană angajată aduce după sine un bagaj emoțional. Din acest motiv, este crucial să evaluați cu atenție felul în care candidații se descurcă în situații stresante. Angajații care folosesc locul de muncă și colegii în scopuri terapeutice sunt dăunători, indiferent de situație.
  5. Persoana care le știe pe toate. Un alt factor crucial în alegerea noilor candidați trebuie să fie dispoziție acestora de a învăța lucruri noi. Dacă cineva crede că deja știe răspunsurile tuturor întrbărilor, acea persoană va reprezenta un obstacol în calea dezvoltării organizației.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Sursă:
Inc.com

4 strategii de negociere universal aplicabile

0

O negociere nu trebuie să reprezinte o dispută sau o confruntare. Marii negociatori nu sunt niciodată ostili și nu privesc negocierea ca pe o competiție, ci ca pe un exemplu de comunicare eficientă.

Vrei să înveți să negociezi mai eficient? Folosește următoarele strategii:

1 Vorbește mai puțin și ascultă mai mult.

Este tentant să te lansezi într-o negociere concentrat exclusiv asupra lucrurilor pe care le ai de spus, mai ales atunci când ai emoții.

Scopul negocierii nu trebuie să fie doar de a obține ceea ce tu îți dorești, ci și de a-l ajuta pe celălalt să obțină ce își dorește. (Altfel, cum ai putea să închei vreodată o afacere corectă?) Pentru a putea face asta, trebuie, în primul rând, să cunoști ce anume vrea să obțină persoana respectivă – ceea ce înseamnă că trebuie să asculți.

Pentru a ajunge la un numitor comun, trebuie să știi că există acel numitor comun.

În cele mai multe situații, prețul nu este singurul element din ecuație. Poate că celălalt ar aprecia o livrare mai rapidă, o altă locație sau o plată în rate mai multe.

2. Alege momentul potrivit.

De cele mai multe ori, momentul oportun pentru a cumpăra o mașină este la sfârșitul lunii, dearece oamenii de vânzări și reprezentanțele trebuie să își atingă target-ul. Alegerea momentului oportun poate fi un mare avantaj și în cazul cumpărării unei case, de exemplu, unde vânzările sunt mult mai slabe în timpul iernii, deci proprietarii sunt mult mai dispuși să negocieze.


Citește și Cele mai comune greșeli ale oamenilor în trimiterea email-urilor


3. Plasează fiecare negociere într-un cadru avantajos.

În cartea sa, ”Negotiating the Impossible”, Deepak Malhotra arată că a plasa o negociere într-un cadru avantajos înseamnă să identifici o perspectivă optimă din care ar trebui să privești procesul de negociere. Elementele relevante într-un astfel de caz – cele pe care ar trebui să puneți accentul – pot fi banii, timpul, calitatea sau, poate, programul.

Plasează o negociere într-un cadru avantajos și îți va fi mult mai ușor să negociezi aspectele care contează cel mai mult pentru tine.

De exemplu, să spunem că ai nevoie de un anume serviciu. Dacă ești dispus să aștepți pentru acel serviciu – sau să aștepți mai mult decât ar fi normal – atunci furnizorul poate fi de acord să accepte un preț mai mic, deoarece programul său ar avea mult de câștigat. Gândește-te în felul următor: dacă un client are o cerere urgentă pentru un produs sau serviciu pe care îl oferi, atunci, probabil, va trebui să crești prețul pentru a compensa munca suplimentară și impactul asupra programului tău. În același timp, opusul rămâne valabil: dacă îi oferiți furnizorului timp suplimentar, acesta ar trebui să facă o concesie dintr-un alt punct de vedere.

4. Fii mereu pregătit să pleci.

Bineînțeles, acest lucru nu poate fi valabil în fiecare situație. În multiple cazuri, alegerea practică va fi, totuși, să nu renunți, dar, de cele mai multe ori, motivul pentru care oamenii insistă să ducă la bun sfârșit o anumită negociere ține de partea emoțională. Vrei această mașină, acest apartament, acest partener de afaceri. Chiar dacă există alte opțiuni, poate chiar mai avantajoase, tu o vrei exclusiv pe aceasta. Atunci când negociezi, nu este niciodată o idee bună să te fixezi pe un anumit produs sau serviciu, în afara cazului în care și prețul, condițiile, etc. reprezintă ceea ce tu îți dorești sau ai nevoie.

Cum poți cunoaște care este alegerea corectă? Decide-te înainte să începi orice negociere care sunt termenii și limitele tale.

O metodă bună să devii un bun negociator este să elimini emoțiile din ecuație. Atunci când situația poate fi privită în mod obiectiv – atunci când nu simți că este vorba de ceva personal – nu vrei fi stresat de ”pierderea” sau ”câștigarea” negocierii respective, ci doar vei acționa într-o manieră calmă pentru a obține cea mai bună ofertă disponibilă. În mod ironic, asta înseamnă că, până la urmă, probabil vei ”câștiga”.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Sursa:
Inc.com

Cercetările psihologice confirmă: nimeni nu este perfect normal

0

În fiecare zi, milioane de oameni caută pe Google o versiune a întrebării ”sunt normal?” Cuprinși de teamă sau rușine, mulți dintre noi ne folosim de internet pentru a afla dacă emoțiile sau comportamentul nostru sunt situate în afara normalității.
Simplul fapt că atât de mulți oameni își pun întrebări precum ”este normal să vorbești cu tine însuți?” sau ”este normal să am dificultăți în a mă concentra?” demonstrează cât de comune sunt aceste ”probleme”.  Mai mult decât atât, dacă datele statistice ale motoarelor de căutare online nu vă sunt suficiente, vă puteți liniști aflând că cercetările științifice au confirmat același lucru: doi psihologi au publicat un studiu în ”Trenduri din Științele Cognitive” care susține că avem cu toții ciudățeniile noastre, dar este perfect normal să fii puțin ciudat.


Citește și Singurul „secret” al comunicării eficiente


Nu există ”normalitate”
Ca să simți că faci ceva ciudat, trebuie, în primul rând, să crezi în existența normalității – o stare optimă sau standard privind un anumit aspect al vieții.
Cercetarea Yale, în schimb, ne ajută să înțelegem mai bine faptul că lumea nu se împarte în persoane normale și anormale sau comportamente ideale și ciudate. Analizând o multitudine de caracteristici fizice și psihologice, autorii au ajuns la concluzia că este aproape imposibil să tragi o linie de demarcație între trăsăturile ce țin de ”normalitate” versus cele care marchează  ”anormalitatea”.

Există, într-adevăr, cazuri extreme, unde anumite caracteristici sau comportamente sunt categoric nesănătoase. Dacă, de exemplu, anxietatea voastră vă împiedică să ieșiți din casă, atunci ar trebui să căutați ajutor specializat, dar, pentru toate celelalte cazuri mai puțin evidente, există aproape de fiecare dată un mix de rezultate pozitive și negative.

Uitați-vă la felul în care funcționează anxietatea în mod normal. Vă simțiți ciudat pentru că sunteți mai predispuși la anxietate decât majoritatea cunoștințelor voastre? Știința, mai exact psihologia evolutivă, ne-a arătat că rolul anxietății este de a vă menține în siguranță și de a vă ajuta să memorați anumite lucruri cruciale, chiar dacă nu vă oferă o stare plăcută. Per total, puteți privi, atunci, anxietatea ca pe ceva pozitiv sau ca pe ceva negativ? Sau analizați predispoziția către comportamente riscante. Dacă vă aflați în partea ”neînfricată” a spectrului, există o șansă mai mare să ajungeți în situații periculoase, dar, în același timp, aveți și șanse mai mari să vă lansați propria afacere de succes. Propriile noastre slăbiciuni și puncte forte sunt, de cele mai multe ori, interdependente.

Din aceste motive ar trebui să fiți mult mai pozitivi în privința așa-ziselor voastre ciudățenii său slăbiciuni. ”Cu toții căutăm să atingem un ideal artificial, mitic, indiferent dacă este vorba de aparențe fizice, inteligență sau personalitate. Trebuie, totuși, să recunoaștem importanța variațiilor și a diversității, în noi înșine, dar și în cei din jur,” conchide Holmes, unul dintre cercetători.

Niciunul dintre noi nu este normal, iar pentru asta trebuie să sărbătorim!

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Sursa:
Inc.com

2 lecții de învățat din scandalul Facebook

0

Probabil ați auzit noutățile: conducerea rețelei sociale Facebook este anchetată pentru practicile lor, în urma unor plângeri care susțineau că firma Cambridge Analitica a obținut ilegal accesul la datele personale a mai mult de 50 de milioane de utilizatori Facebook.

Asta reprezintă o problemă serioasă, ce a afectat prețul acțiunilor Facebook, care se află în continuă scădere. Mai exact, compania Facebook a pierdut peste 70 de miliarde de dolari în zece zile. Unii acționari deja au dat în judecată compania pentru fraudă, iar daunele ar putea crește, din moment ce Zuckerberg urmează să depună mărturie în fața congresului Capitol Hill. Fondatorii altor companii tehnologice urmăresc cu atenție evenimentul, iar voi ar trebui să faceți la fel.

Există o multitudine de lecții ce pot fi învățate de către orice antreprenor de pe urma acestor evenimente. În rândurile următoare, vor fi prezentate două dintre acestea, posibil cele mai importante:

  1. Indiferent cât de bine merg lucrurile, o greșeală poate răsturna complet situația.

Este foarte interesant de observat cât de rapid s-a schimbat situația pentru Facebook. În doar câteva minute, compania a trecut de la o poziție cu mult superioară competitorilor, la cereri pentru concedierea lui CEO-ului, Zuckerberg. În calitate de antreprenori, este crucial să realizați cât de important este să rămâneți în permanență concentrați și atenți la potențialele greșeli. Trebuie să vă puneți constant la îndoială propriile credințe, opinii, standarde și practici și, în niciun caz, să nu considerați că puteți semna „un contract pe viață” cu clienții voștri fără să depuneți un efort continuu și fără să aveți grijă de aceștia.


Citește și Factorul decisiv pentru succesul sau eșecul noilor afaceri


  1. În business, merită să fii puțin paranoic.

Un citat foarte relevat în acest sens poate fi luat de la Andrew Grove: ”doar cei paranoici vor supraviețui.” Poate vi se pare cam exagerat, dar este, în mare parte, adevărat. În cazul de față, vă puteți gândi cum o mică doză de paranoia i-ar fi ajutat pe cei din conducerea companiei Facebook să prevadă cele mai dezastroase scenarii privind politicile lor de păstrare a datelor.
Într-adevăr, este imposibil să te pregătești pentru tot și este ușor să arunci vina către ceilalți retrospectiv, dar, gândindu-te la cele mai rele situații în care poate ajunge compania ta, vei înțelege mai bine care sunt vulnerabilitățile principale ale ei și vei putea acționa pentru a le minimiza.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Sursă:
Inc.com

Factorul decisiv pentru eșecul sau succesul noilor afaceri

0

Statisticile ne spun că numărul persoanelor care își gestionează propria afacere este în continuă creștere. Această informație este interesantă din foarte multe puncte de vedere, dar, în același timp, este greu să nu ne vină în minte și dezamăgirile ce vin odată cu numărul ridicat al oamenilor care încearcă să devină antreprenori.

Potrivit lui Bill Gross, fondatorul companiei Idealab, nu ideea, planul, modelul de business și nici măcar banii nu reprezintă cel mai important factor pentru succesul unei noi afaceri. În realitate, totul ține de alegerea momentului potrivit pentru a începe acea afacere, spune Bill. El a studiat peste 100 de companii și a descoperit că alegerea momentului potrivit a fost factorul decisiv privind succesul sau eșecul afacerilor în 42% dintre cazuri.

Într-un Ted Talk, Gross oferă un exemplu relevant în acest sens: Z.com era o companie de divertisment online. Ei strânseseră suficienți bani, aveau un model de business excepțional și reușiseră chiar și să convingă talente cunoscute de la Hollywood să se alăture companiei. Problema pentru aceștia a fost că, la vremea aceea, internetul avea viteze extrem de scăzute și era mult mai dificil de utilizat. Trebuia să adaugi codec-uri în browser și să găsești soluții pentru tot felul de probleme complicate. Toate aceste provocări au dus către eșecul companiei Z.com. Doi ani mai târziu, Youtube a lansat o platformă asemănătoare care a obținut succesul într-o perioadă foarte scurtă. Care era diferența? Problema codec-uri avea să fie rezolvată de către Adobe, iar internetul broadband, de înaltă viteză, devenise foarte popular.

Poți avea o idee incredibilă, dar, dacă nu o lansezi pe piață la momentul potrivit, este foarte posibil să eșueze. Acestea sunt câteva lucruri pe care ar trebui să le iei în considerare înainte să îți începi propria afacere:

Te simți pregătit?

Una dintre problemele cele mai des menționate de către antreprenori este oboseala. Aceștia sunt extenuați din mai multe puncte de vedere, iar vina reprezintă un alt factor recurent, în special pentru antreprenorii care sunt și părinți. Din aceste motive, ar trebui să te gândești înainte de a porni pe acest drum: este acum momentul potrivit din viața ta pentru a începe o afacere? Vei putea găsi un echilibru între familie și business? Ești pregătit să îți sacrifici cea mai mare parte din timpul liber? Fii sincer cu tine și cu familia ta. Dacă nu ești pregătit pentru o schimbare majoră, atunci probabil nu este acesta momentul potrivit din viața ta pentru a deveni antreprenor.


Citește și Algoritmul pentru inovație


În ce stadiu se află competiția?

De foarte multe ori, tinerii antreprenori privesc giganții din industria lor drept competiție directă. Ceea ce, în majoritatea cazurilor, este complet fals. În realitate, acești giganți sunt cei care au deschis piața și pentru firmele mai mici, prin dezvoltarea unei culturi care a lansat un drum sau o direcție pentru toate celelalte. Examinează-i, așadar, pe adevărații competitori și analizează-i pe giganți. Ce fac aceștia bine și afacerii tale îi lipsește? De ce ar trebui clienții să aleagă produsul sau serviciile oferite de către tine?

Ce spun studiile de piață?
Care sunt obstacolele în calea succesului tău? De unde știi că există o cerere pentru ceea ce oferă compania ta? Există dovezi că vei avea succes sau te bazezi pe pură intuiție? Au încercat alții ceva asemănător și au eșuat?

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Sursa: Inc.com

Sfaturile biologiei evoluționiste pentru depășirea dependenței de smartphone-uri

0

Te simți dependent de Facebook? Înseamă că ești pur și simplu om, nimic mai mult.

Acest punct de vedere este susținut într-o nouă cercetare, ce ne oferă noi perspective asupra dependenței de telefoane. Autorii argumentează în favoarea ipotezei conform căreia sute de mii de ani de evoluție ne-au dezvoltat comportamentul social pentru a ne garanta supraviețuirea, iar rețelele sociale și smartphone-urile abuzează de acest comportament uman nativ. Iar asta nu este atât de rău, spun ei, cu condiția să respectăm două reguli.

Înainte de a trece la recomandările propriu-zise, trebuie explicată cercetarea autorilor respectivi. Samuel P. L. Veissière și Moriah Stendel de la Universitatea Mcgill din Montreal au analizat această dependență dintr-o perspectivă pur evoluționistă și au ajuns a concluzia că smartphone-urile sunt, de fapt, ”o platformă nesănătoasă pentru un impuls sănătos.” Științele evoluționiste, antropologice și comportamentale au demonstrat în mod evident că succesul speciei noastre se datorează, în mare parte, nevoii noastre de a căuta informație și de a ne conecta cu ceilalți pentru a învăța mai multe de la aceștia. Ca parte a acestui proces de învățare, oamenii se compară cu ceilalți în mod constant. În trecut, acest obicei – incluzând identificarea și crearea unor tipare comune – ne-a determinat să ne unim în grupuri și, eventual, în culturi distincte.

Din acest punct de vedere, are sens să conchidem că smartphone-urile și rețelele sociale nu sunt inerent negative. ”Creierele noastre sociale declanșează eliberarea de dopamină – o substanță care ne face să ne simțim bine atunci când ne conectăm cu ceilalți și aflăm mai multe despre ei și, în același timp, sursa dependenței noastre de telefoane și Facebook. Aceste tehnologii moderne, susțin autorii, nu erau dăunătoare inițial. De fapt, la început, acestea erau doar niște instrumente extrem de utile ce ne făceau să ne simțim mai bine, oferindu-ne noi modalități de socializare, mult mai eficiente decât cele tradiționale.

Lucrurile s-au înrăutățit mai târziu, atunci când Facebook, împreună cu Apple și dezvoltatorii de jocuri pentru telefoanele mobile au implementat sisteme de răsplată arbitrare în interfața utilizatorului, care se folosesc de această nevoie naturală a noastră de a ne conecta cu ceilalți.

Pe scurt, industria tehnologică s-a folosit de științele comportamentale pentru a corupe o tehnologie potențial benefică pentru oameni, transformând-o în ceva ce ne face să devenim niște ”zombi antisociali și narcisiști.”

Din fericire, autorii oferă două remedii foarte simple și logice, iar niciuna dintre acestea nu necesită să vă aruncați telefonul mobil sau să vă închideți conturile de pe rețelele sociale. Astfel de soluții s-ar contrapune naturii umane

Așadar, primul pas este de a elimina sistemul de răsplată care ne poate transforma în zombi: dezactivați toate notificările. Toate sunetele sau vibrațiile care vă anunță că se petrece ceva nou pe o anumită rețea socială. Dacă le lăsați pornite, le permiteți acestor companii să vă domine creierul, declanșând o eliberare de dopamină, ce asociază notificările cu o răsplată mult dorită. Ca și alternativă, ar trebui să vă verificați telefoanele de două sau trei ori pe zi pentru a afla toate informațiile relevante din cadrul acestor rețele sociale.


Citește și Perspective psihologice asupra motivării angajaților: abilități native sau dezvoltate?


O doua recomandare a autorilor: nu vă comparați viața voastră cu cea pe care oamenii și-o afișează pe astfel de rețele sociale. Nu ar trebui să luați în serios viețile oamenilor prezentate pe Facebook, deoarece acolo sunt arătate doar părțile pozitive. În schimb, țineți minte că viața fiecărui om este plină de aspecte plăcute și aspecte neplăcute, la fel ca a voastră. Mult mai bine este doar să observați, să învățați, iar, atunci când este cazul, să sărbătoriți.

În final, autorii susțin că nu puteți să învinovățim smartphone-urile pentru că sună și vibrează și nici măcar companiile pentru că ne prind într-o capcană a dopaminei. Nu ne putem plânge, deoarece avem toată libertatea de a face orice ne dorim cu telefoanele noastre. Telefonul nu este șeful nostru și nu ne poate dicta ce să facem, este doar un instrument cu un potențial foarte ridicat.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Sursa: fastcodesign.com

3 situații în care ar trebui să poți spune ”nu”

0

Simți că îți este foarte greu să refuzi cererile sau propunerile celorlalți? Majoritatea oamenilor simt exact la fel. Într-un articol recent, Tony Rubbins a afirmat că dificultățile pe care oamenii le întâmpină în a-i refuza pe ceilalți nu sunt cauzate de o nevoie nativă de a-i mulțumi pe oamenii din jurul tău ci, mai degrabă, de faptul că am fost învățați de mici să prioritizăm nevoile altora în detrimentul celor proprii.

Este o perspectivă interesantă, ce s-ar putea dovedi a fi adevărată. Totuși, indiferent de motiv, dacă îți este greu să spui ”nu”, atunci este crucial să faci o schimbare. Chiar dacă, de multe ori, disponibilitatea noastră de a-i ajuta pe ceilalți poate fi un lucru pozitiv, există, de asemenea, foarte multe situații în care faptul că spunem ”da” ajunge să fie foarte detrimental pentru viața noastră personală sau profesională.

Așadar, de fiecare dată când o persoană îți cere să faci ceva pentru el sau ea, întreabă-te dacă, în cazul respectiv, sunt adevărate următoarele afirmații. Dacă oricare dintre acestea este adevărată, atunci spune ”nu”. Poți să vezi situația ca pe un antrenament, la început va fi greu, dar va deveni, cu timpul, din ce în ce mai ușor.

  1. Lași pe altcineva să aleagă în locul tău anumite lucruri care te afectează în mod direct.

Poate fi cu adevărat dificil să îi reziști cuiva care își dorește din toată inima să obțină ceva anume și îți cere ajutorul. Câteodată, totuși, realizarea unor astfel de dorințe implică mult mai multe persoane decât ar trebui. Atunci când și ție ți se cere să te te implici într-un astfel de proces, dar acest lucru ți-ar influența considerabil programul pe următoarele zile într-o direcție negativă sau te-ar face să te îndepărtezi de propriile obiective, gândește-te dacă nu ar fi mult mai bine pentru tine să faci un pas înapoi și să explici motivele pentru care nu vei lua și tu parte acea activitate.


Citește și 3 semne distinctive ale inteligenței emoționale


  1. Spui ”da” pentru că îți este frică să nu deteriorezi relațiile personale.

Relațiile sunt foarte importante pentru noi. Dacă îți pasă de o relație, iar acea persoană are nevoie cu adevărat de ajutorul tău, atunci, într-adevăr, ar trebui să faci tot ce poți ca să o ajuți.

Dar astfel de situații sunt foarte rare. De mult prea multe ori, cererile oamenilor vor fi pur și simplu egoiste, orientate către obținerea unor avantaje personale. Când ți se întâmplă asta, trebuie să conștientizezi că este dreptul tău să decizi dacă este o idee bună să îți oferi ajutorul sau nu. Asta nu ar trebui să afecteze relația respectivă în niciun fel și dacă, totuși, este afectată, atunci înseamnă că a existat o problemă de la bun început.

  1. Face parte dintr-un “quid pro quo implicit.

Există posibilitatea să spui ”da” deoarece te gândești ceilalți îți vor ”rămâne datori”. Adica îți imaginezi că data viitoare când îi rogi ceva, și ei te vor ajuta la rândul lor.

Singura problemă este că nu toată lumea respectă aceași carte a regulilor nescrise. Poate tu ai fost de acord să îți oferi ajutorul, în ciuda faptului că asta a reprezentat o inconveniență majoră pentru tine, dar cealaltă persoană nu are de unde să știe ce gândești. Își poate imagina că pur și simplu ți-a făcut plăcere să ajuți sau că nu te-a deranjat absolut deloc. Astfel, atunci când tu îi vei cere ajutorul, va putea spune ”nu” cu ușurință. Iar asta este ceea ce poate dăuna cu adevărat unei relații.

În schimb, un quid pro quo explicit reprezintă ceva mai mult decât acceptabil. Poate fi extrem de util să ajuți pe cineva astăzi, dacă acea persoană îți spune că te va ajuta în viitor. Astfel, te afli într-o poziție în care cunoști toate datele necesare pentru a decide dacă este o idee bună să ajuți persoana respectivă sau nu.


Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Sursa: Inc.com

Utilizarea networking-ului pentru schimbarea carierei

0

Dacă vrei să îți schimbi cariera, ar trebui să faci cât mai mult networking. Studiile estimează că aproximativ 80% din toate job-urile sunt obținute prin recomandări sau trimiteri personale. În cele mai multe cazuri, sistemul ATS(applicant tracking system) detectează că un candidat nu are experiența necesară pentru funcția respectivă și este scos de pe listă. Din acest motiv, CV-ul dumneavoastră nu va ajunge, cel mai probabil, să fie citit de către un om. Singura șansă pentru a intra într-o nouă industrie este să vă folosiți de relațiile dumneavoastră pentru a ajunge în fața unei persoane reale care să vă evalueze experiența profesională.

Atunci când vine vorba de carieră, relațiile interpersonale sunt mai importante decât orice altceva.

Linkedin a demonstrat că cei mai mulți dintre noi se află la trei pași distanță de cineva care lucrează în cadrul unei companii la care ne-am dori să lucrăm și noi. Aceste “conexiuni îndepărtate” reprezintă oamenii care ne pot deschide ușa către noi oportunități de carieră, aducându-ne în fața unor persoane care sunt dispuse să asculte motivele pentru care am fi potriviți pentru un anumit rol în compania lor. Având această informație în minte, o idee bună ar fi să urmați următorul sfat: faceți în mod constant networking cu persoane din afara industriei dumneavoastră!

Întâlnirea și comunicarea cu persoane din diferite industrii și funcții nu vă oferă doar o înțelegere mai bună a celorlalte tipuri de cariere, ci vă oferă, de asemenea, și foarte multe noi oportunități. Doar pentru că lucrezi în sistemul în domeniul serviciilor medicale, nu înseamnă că nu ar trebui să îți petreci timpul cunoscând oameni care lucrează în inginerie sau marketing. Chiar dacă nu este aceea direcția în care doriți să mergeți, acești oameni pot avea prieteni sau rude care lucrează în domeniul la care aspirați.


Citește și Secretul psihologic pentru a reuși să îți atingi obiectivele


Există multe modalități să faceți asta, printre care se numără:

  • Voluntariatul în organizații non-profit.
  • Participarea la evenimente de business locale
  • Participarea la cursuri și certificări

Ideea de bază este să ieșiți din zona dumneavoastră de confort și să cunoașteți noi tipuri de oameni.

Sunteți reticenți la astfel o astfel de idee? Atunci probabil nu sunteți pregătiți pentru o schimbare de carieră.

Networkingul cu necunoscuți poate părea o activitate stresantă, dar cât de mult vă doriți o schimbare de carieră? Dacă vă duriți suficient de mult, puteți trece peste propriile frici amintindu-vă motivul pentru care faceți ceea ce faceți. Doar voi sunteți responsabili de fericirea și satisfacția voastră profesională.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Sursa:
Inc.com

3 semne distinctive ale inteligenței emoționale

0

Este greu să fii om în acest joc al vieții. Suntem stresați, avem conflicte cu alții, experimentăm dezamăgiri și ajungem să ne enervăm de multe ori la locul de muncă. Lucrurile nu ar fi, totuși, atât de rele, dacă am reuși să ne dezvoltăm inteligența emoțională. Mulți dintre voi ați auzit despre acest concept, probabil unii ați citit și cărți despre asta, dar cu siguranță există și persoane care se întreabă la ce se referă mai exact și cum poți ști dacă ai inteligența emoțională dezvoltată.

Acestea sunt 3 semne distinctive ale inteligenței emoționale:

  1. Alegi să planifici în loc să reacționezi.

Foarte mulți lideri reacționează impulsiv atunci când ceva nu iese conform planului inițial, fără să analizeze situația cu atenție. Dacă felul voastru de a gestiona astfel de situații este de a planifica, de a evalua și de a căuta diferite perspective, veți reuși, aproape de fiecare dată, să creați spațiul necesar pentru luarea celor mai bune decizii.

  1. Îți exersezi conștiința de sine.

Una dintre componentele cheie ale inteligenței emoționale, conștiința de sine, apare atunci când ne uităm la întregul tabloul și la ambele laturi ale problemei.

Aceasta necesită accesarea propriilor sentimente și ale celorlalți oameni pentru a obține un rezultat diferit, cum ar fi un răspuns plin de compasiune prin ajutarea unui coleg de la locul de muncă să treacă peste un obstacol.


Citește și Singurul “secret” al comunicării eficiente


  1. Îți gestionezi emoțiile mai bine decât ceilalți.

Autocontrolul este o competența personală ce se manifestă la fiecare om. Întrebarea ce stă la baza autocontrolului este: Îmi pot gestiona emoțiile și comportamentul pentru a obține rezultate mai bune?  Oamenii rezonabili, cei care manifestă autocontrol, sunt cei care pot întreține medii sigure și corecte. În astfel de medii,  drama este foarte redusă și productivitatea foarte crescută.

Autocontrolul îți oferă capacitatea de a fi prezent, calm și concentrat în momentele cele mai stresante. Este o virtute necesară ce aduce beneficii considerabile pe termen lung.

Daniel Goleman, expertul în inteligența emoțională, a spus că: ”Dacă nu ai conștiința de sine, dacă nu ești capabil să îți gestionezi emoțiile neplăcute, dacă nu poți avea empatie și nici relații adevărate, atunci nici nu mai contează cât de inteligent ești, pentru că nu vei ajunge oricum prea departe.”


Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

ORIENTARE IN CARIERA

DEZVOLTARE MANAGERIALA

Facebook

Twitter