vineri, mai 16, 2025
Acasă Blog Pagina 19

5 modalități prin care puteți obține succesul pe plan profesional

0

Mulți oameni visează să devină milionari sau să obțină succesul profesional. Desigur, astfel de vise sunt mult mai ușor de realizat pentru persoanele ce au deja bani sau relații optime. Totuși, cei mai mulți oameni nu au astfel de resurse atunci când își doresc să înceapă o afacere. Pentru această categorie de persoane, următoarele cinci modalități de a obține succesul financiar și profesional pot fi extrem de eficiente:

  1. Faceți ceea ce vă place.

De unde să începeți? Adevărul este că există atât de multe domenii și subiecte în jurul cărora vă puteți clădi propria afacere, încât alegerea vă aparține în totalitate. Ideal este să vă alegeți ceva ce vă interesează cu adevărat. Astfel, veți fi în permanență motivați să învățați lucruri noi despre propriul domeniu de activitate, până veți deveni experți. Pasiunile personale vă pot îmbogăți dacă vă folosiți de ele într-un mod inteligent..

  1. Puneți educația pe primul loc.

Educația de calitate este cea mai bună investiție pe care o puteți face. Se spune că, dacă îi luați unui milionar toate bunurile materiale, va reuși, de fiecare dată, să le obțină înapoi. Acest lucru se întâmplă deoarece, pe lângă toate acele bunuri materiale, milionarul a obținut și foarte multe cunoștințe, pe care nimeni nu i le poate lua.


Citește și Cum să depistați și preveniți epuizarea profesională


Odată ce ați învățat ceva, acel lucru face parte din arsenalul vostru pentru totdeauna. Atunci când porniți pe drumul către succesul profesional, concentrați-vă asupra acumulării de cunoștințe, nu asupra banilor. Asta poate însemna ca, la început, să acceptați posibilitatea de a nu primi bani pentru munca voastră, ci doar să învățați cât mai multe lucruri despre noul domeniu de activitate. Per total, este important să nu vă concentrați asupra câștigurilor financiare la început, ci să vă gândiți la viitorul vostru pe termen lung.

  1. Citiți în fiecare zi

Chiar dacă nu aveți destui bani cât să vă permiteți o educație formală, trebuie să continuați să învățați. Cum? Citind în fiecare zi. Dacă nu puteți obține cărțile pe care vi le doriți, internetul conține orice informații vă doriți. Oricând aveți o întrebare fără răspuns, faceți tot posibilul pentru a vă lămuri în privința respectivă.

  1. Împărtășiți-vă cunoștințele

Atunci când deveniți experți într-un domeniu, este imperios să vă împărtășiți cunoștințele din domeniul respectiv. Acceptați invitațiile de a scrie articole pentru diferite website-uri, chiar dacă nu sunteți plătiți pentru asta. În acest fel, vă veți construi, treptat, reputația.

  1. Nu mai așteptați!

În concluzie, nu aveți nevoie de mulți bani pentru a începe, chiar dacă resursele financiare constituie un avantaj. Cu puțină muncă și cu o pasiune adevărată, puteți acumula destule cunoștințe pentru a vă realiza pe planul profesional.

În procesul de management al performanței, evaluarea competențelor manageriale este extrem de importantă. Instrumentul de evaluare GR8 360˚ a fost conceput pentru măsurarea eficienței managerilor, analizând comportamentele și abilitățile specifice pentru a determina modul în care aceștia interacționează cu echipele lor și în ce măsură se adaptează la condițiile actuale de piață. Instrumentul cuprinde feedback-ul primit de la subordonați, colegii de pe același nivel ierarhic, superiorii direcți, de la clienți/parteneri, în vederea identificării unui program specific de dezvoltare a abilităților, comportamentelor şi competențelor de leadership. Pentru mai multe detalii, click aici.

solicita evaluare gratuita blog

Cum să depistați și preveniți epuizarea profesională

0

Te simți obosit în fiecare după-amiază? În fiecare săptămână ți se întâmplă să nu ai idee cum a trecut weekendul atât de repede? Simți că greutatea întregii lumi se apasă pe umerii tăi?

Iar, în această dimineață, ți s-a părut extrem de complicat să te ridici din pat pentru a ajunge la muncă și ai amânat până în ultimul moment? Dacă te regăsești în aceste descrieri, Clinica Mayo afirmă că te îndrepți către (sau deja experimentezi) un caz de epuizare profesională (burnout).

Dacă răspunzi afirmativ la cel puțin una dintre următoarele șapte întrebări, există o șansă foarte ridicată să suferi de epuizare profesională:

  1. Îți este foarte greu să te motivezi să ajungi la muncă?
  2. Odată ajuns, îți este greu și să începi să lucrezi?
  3. Ai devenit mult prea cinic sau critic la locul de muncă?
  4. Ești iritabil sau nerăbdător la locul de muncă?
  5. Îți lipsește energia energia fizică sau cea emoțională?
  6. Te simți deziluzionat în privința jobului?
  7. Suferi de dureri de cap sau de spate inexplicabile?


Citește și Perspective psihologice asupra motivării angajaților: abilități native sau dezvoltate?


Epuizarea profesională este un lucru foarte serios, ce poate necesita atenție medicală. Totuși, există câteva lucruri pe care le poți face de unul singur pentru a-ți îmbunătăți situația:

  1. Învață să spui “nu”.

Dacă te afli într-o astfel de situație, primul lucru pe care trebuie să îl faci este să spui “nu”. Oprește-te din a accepta noi sarcini și nu te mai oferi să rezolvi fiecare problemă care apare.

  1. Deleagă mai multe responsabilități

Este timpul să împarți responsabilitățile cu subordonații tăi. Delegând,pe lângă redobândirea energiei, îți vei dezvolta și abilitățile de leadership.

  1. Găsește un echilibru

Există multe cauze pentru epuizarea profesională, dar cea mai comună este dezechilibrul dintre viața personală și muncă. Oricât de mult nu ți-ai dori să admiți asta, va trebui să accepți că organizația poate supraviețui câteva ore în absența ta. Așadar, lasă-ți laptopul, email-urile și grijile la birou, atunci când se termină orele de lucru.

  1. Mănâncă mai sănătos

Poate că nu există nimic mai gustos pentru tine decât un burger, cola și cartofi prăjiți, dar niciun doctor nu va recomanda o astfel de dietă. Dacă mănânci mai bine, te simți mai bine.

  1. Fă exerciții fizice

Chiar dacă ai programul foarte încărcat și nu îți face plăcere să exersezi, chiar și cel mai ocupat director executiv își poate dedica o oră pe zi pentru propria sănătate. Fie că este vorba și de o simplă plimbare la prânz, beneficiile mișcării zilnice se vor face remarcate pe termen lung.

  1. Odihnește-te

Nu vei primi nicio medalie pentru că dormi doar 4 ore pe noapte, în afară, poate, de cearcăne și de oboseală. În medie, orice om are nevoie de 8 ore de somn.

Epuizarea profesională este serioasă, dar acești 6 pași vă vor ajuta să vă regăsiți echilibrul și să preveniți o astfel de situație în viitor.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

3 obiceiuri la care orice lider ar trebui să renunțe

0

Aproape nimeni nu își dorește să devină antreprenor doar pentru a-i putea conduce pe alții. De obicei, oamenii își încep propria afacere pentru că sunt pasionați de o anumită idee (sau poate că s-au săturat, pur și simplu, să aibă un șef).

Totuși, dacă afacerea are succes, compania se va extinde, iar CEO-ul va ajunge responsabil de conducerea a cel puțin câtorva zeci de angajați. Ajay Yadav, fondator și CEO al organizației Roomi, susține că orice persoană ajunsă într-o astfel de situație trebuie să renunțe la trei obiceiuri specifice pentru a prospera:

  1. Încercarea de a deveni liderul distant și imparțial

Unii oameni consideră că ar trebui să se distanțeze de echipa lor pentru a fi lideri adevărați. Logica din spatele acestei idei – că liderii buni ar trebui să fie complet imparțiali – nu este complet ridicolă. Ajay menționează că, totuși, această încercare de a păstra distanța față de angajați va aduce, per total, mai mult rău decât bine. Oricine își propune să devină forțat un astfel de lider imparțial și distant va purta în permanență o luptă interioară, ce va fi dăunătoare, atât pentru sine, cât și pentru angajați. În schimb, ceea ce ar trebui să faceți este să vă apropiați de angajații voștri, să îi ascultați și să le împărtășiți toate ideile legate de viitorul companiei.

  1. Compararea succesului personal cu cel al altor oameni

Există extrem de mulți oameni inteligenți și muncitori în lume. O greșeală pe care o fac mulți antreprenori este să se compare cu fiecare dintre acești oameni: El este mai tânăr decât mine și, totuși, are mai mult succes… Oare unde greșesc? De multe ori, oamenii care gândesc în acest fel ajung să comită și o a doua greșeală: își împărtășesc anxietățile cu propria echipă și ajung să îi demotiveze pe cei din jur.

Pentru evitarea unei astfel de mentalități, ar trebui să înțelegeți un lucru esențial: definiția succesului este una strict subiectivă și personală; din exterior, se poate judeca dacă o persoană a obținut succesul doar luând în calcul experiențele, prioritățile și dificultățile prin care a trecut persoana respectivă. Odată ce înțelegeți că singurul aspect pe care ar trebui să-l cercetați referitor la succesul altor persoane trebuie să țină de inspirație și idei bune, echipa și afacerea dumneavoastră vor fi extrem de avantajate.


Citește și 5 stiluri extreme de leadership ce trebuie evitate


 

3. Așteptări mult prea mari de la angajați

Fiecare om trebuie să fi avut, la un moment dat, un șef care repeta lucruri de tipul: “vreau să vă dați silința în proporție de 110%!”  Deși genul acesta de afirmații pot părea simple și inofensive, ceea ce mulți angajați aud, de fapt, este “vreau să vă petreceți mai puțin timp cu familia și prietenii, să vă abandonați hobby-urile, să dormiți mai puțin și să obțineți rezultate!” Punându-vă în pielea lor, puteți observa cu ușurință ridicolul unor astfel de cereri și efectele negative pe care le pot avea asupra moralului și productivității angajaților. Indiferent de situația în care se află compania dumneavoastră, trebuie să vă asigurați că angajații beneficiază de un echilibru între viața personală și cea profesională; dacă îi tratați corespunzător, atunci când organizația va trece printr-o perioadă dificilă, nici nu va fi necesar să le cereți să își dea silința, ci o vor face din proprie inițiativă…

În procesul de management al performanței, evaluarea competențelor manageriale este extrem de importantă. Instrumentul de evaluare GR8 360˚ a fost conceput pentru măsurarea eficienței managerilor, analizând comportamentele și abilitățile specifice pentru a determina modul în care aceștia interacționează cu echipele lor și în ce măsură se adaptează la condițiile actuale de piață. Instrumentul cuprinde feedback-ul primit de la subordonați, colegii de pe același nivel ierarhic, superiorii direcți, de la clienți/parteneri, în vederea identificării unui program specific de dezvoltare a abilităților, comportamentelor şi competențelor de leadership. Pentru mai multe detalii, click aici.

solicita evaluare gratuita blog

 

Sursă: fastcompany.com

 

5 stiluri extreme de leadership ce trebuie evitate

0

În calitate de manager, sunteți responsabili de motivarea propriei echipe, luarea de decizii importante și setarea unui exemplu de urmat pentru angajații dumneavoastră. Dar cum ar trebui să fie un lider adevărat?

Din punct de vedere istoric, un lider adevărat este perceput drept o persoană stoică, decisivă și carismatică. Dar adevărul este că există diferite tipuri de leadership ce pot fi eficiente, depinzând de modul și situația în care sunt folosite. De exemplu, multe companii pot beneficia de un lider energic și îndrăzneț, pe când altele ar beneficia de unul calm și concentrat.

Acest lucru vă poate permite să aveți o anumită doză de flexibilitate în momentul în care abia ați început lucrul într-o nouă poziție de leadership. Totuși, există câteva tipuri de leadership ce nu funcționează și nu vor funcționa niciodată:

  1. Reactiv

Fiecare decizie sau acțiune din lumea business-ului poate fi categorisită drept proactivă sau reactivă. Măsurile proactive sunt cele luate înaintea rezultatului preconizat. Un astfel de exemplu ar fi avertizarea unui client că o comandă plasată de către acesta ar putea să întârzie.  Măsurile reactive sunt cele luate ca răspuns la un lucru deja întâmplat, cum este în cazul în care trebuie să vă cereți scuze unui client pentru o comandă ce a ajuns târziu. În general, măsurile proactive sunt cu mult superioare celor reactive, deoarece previn întâmplările neplăcute, în loc să fie mereu nevoie să reduceți pierderile deja suferite.

  1. Optimism excesiv

Optimismul este benefic pentru orice companie dacă este la un nivel acceptabil și realist. De regulă, optimismul este asociat cu un moral ridicat și poate influența pozitiv fluctuația de personal. Cu toate acestea, ca și lider este imperativ să vă controlați propriul optimism și nu îl să lăsați să vă afecteze în vreun fel procesul de decizie.

Motivul pentru care optimismul excesiv poate fi dăunător este acesta: un lider optimist ar putea considera că o campanie cu 45% șanse de reușită să fie una benefică pentru companie. Acest gen de persoană se așteaptă la ce-i mai bun de la angajații săi, chiar și de la cei care, în trecut, au dovedit contrariul. O persoană mult prea optimistă preferă să se bazeze pe intuiție în detrimentul datelor brute.

Este evident faptul că toate aceste lucruri pot duce la un proces decizional mai slab. Pe scurt, optimismul ce subminează pragmatismul și rațiunea poate fi periculos pentru orice companie.

  1. Control exagerat

Liderii ar trebui să aibă un anumit nivel de control asupra companiilor pe care le conduc. Aceștia trebuie să fie respectați, iar sarcinile pe care le propun trebuie să fie îndeplinite. Dar, în același timp, liderii nu trebuie să controleze, în totalitate, fiecare aspect al business-ului.

De prea multe ori, din dorința de a avea o productivitate mai mare, liderii încep să își supravegheze îndeaproape angajații, introduc noi reguli de desfășurare a muncii și urmăresc  până  și cele mai mici sarcini pe care aceștia le au de făcut. Această abordare obsesivă a unui lider poate da rezultate pe termen scurt, dar, dacă veți face asta pentru prea mult timp, există o posibilitate foarte mare ca angajații dumneavoastră să își caute de lucru în cadrul altei companii. Există un motiv pentru care acei oameni au ajuns să vă fie angajați și trebuie să aveți încredere în faptul că pot realiza toate directivele pe care le-ați trasat. Dacă nu aveți încredere în ei, căutați alte persoane pe care vă puteți baza.


Citește și Perspective psihologice asupra motivării angajaților: abilități native sau dezvoltate?


  1. Distant

Un șef distant poate fi, în unele situații, benefic pentru companie. Totuși, vine un moment în care distanța poate afecta decisiv moralul și productivitatea. Angajații pot rezolva majoritatea sarcinilor de unii singuri, dar există momente în care au nevoie de un sfat sau de puțin ajutor pentru a-și realiza obiectivele.

Dacă un lider nu este disponibil atunci când ar trebui să se ocupe de astfel de cereri, sau mai rău, nu oferă nici măcar o direcție generală, angajații vor ajunge la epuizare. Dacă sunteți lider, este o idee bună să comuncați cu angajații dumneavoastră în mod regulat. Interacțiunile personale generează legături mai puternice între angajați și duc la o colaborare mult mai eficientă.

  1. Narcisist

Puteți deduce doar din denumire neplăcerea de a lucra cu acest tip de lideri. Un stil de leadership narcisist este concentrat pe propria persoană și tinde să se dezvolte la acele persoane care se îndrăgostesc de ideea de a fi lideri.

Oamenii care conduc în stilul acesta își doresc să fie remarcați și să obțină cât mai multă glorie, iar toate acțiunilor acestora sunt îndreptate către câștigarea respectului și admirației celor din jur. De cele mai multe ori, aceștia își vor însuși realizările angajaților sau îi vor submina pentru a se simți superiori. Deși sunt capabili să încheie numeroase contracte datoriă carismei lor, acest stil de leadership va duce, inevitabil, la angajați ce se vor simți neglijați și subapreciați, având ca efect scăderea moralului și a productivității.

În mare, acestea sunt cele mai extreme 5 stiluri de leadership. Pe lângă încercarea de a le evita pe fiecare în parte, un alt lucru pe care trebuie să-l faceți este să vă construiți propriul stil de a conduce. Puteți face asta pornind de la anumite modelele de leadership ce au avut un total succes – fie că vorbim aici de firme, oameni politici sau pur și simplu manageri ce v-au impresionat – și să le personalizați pentru a se potrivi cu personalitatea, angajații și specificul companiei dumneavoastră.

În procesul de management al performanței, evaluarea competențelor manageriale este extrem de importantă. Instrumentul de evaluare GR8 360˚ a fost conceput pentru măsurarea eficienței managerilor, analizând comportamentele și abilitățile specifice pentru a determina modul în care aceștia interacționează cu echipele lor și în ce măsură se adaptează la condițiile actuale de piață. Instrumentul cuprinde feedback-ul primit de la subordonați, colegii de pe același nivel ierarhic, superiorii direcți, de la clienți/parteneri, în vederea identificării unui program specific de dezvoltare a abilităților, comportamentelor şi competențelor de leadership. Pentru mai multe detalii, click aici.

solicita evaluare gratuita blog

 

Sursa: entrepreneur.com

Rațiune vs Emoții: de ce luam, de multe ori, decizii contrare propriului interes?

0

Ți s-a întâmplat vreodată să îți dorești să începi o sarcină, dar să ajungi, în schimb, să pierzi ore în șir pe internet? Sau să vrei să mănânci mai sănătos și, totuși, să nu poți rezista atunci când îți iese în cale primul fast-food? Se pare că există o explicație științifică pentru acest conflict între plăcerile imediate și obiectivele pe termen lung.

Cele două secțiuni conflictuale ale creierului

Potrivit cercetărilor efectuate de către Universitatea Princeton, există două secțiuni ale creierului: una asociată cu emoțiile, iar cealaltă cu raționamentul abstract.

Așa cum, probabil, ai ghicit, partea emoțională a creierului răspunde pozitiv gratificațiilor instantanee. Atunci când ai de ales între un tort, în acest moment, versus o condiție fizică optimă, mai târziu, această parte a creierului te va îndemna să alegi, de fiecare dată, tortul.

Totuși, partea rațională a creierului va încerca să te convingă, cu ajutorul logicii, să faci opusul: nu ai nevoie de acest tort, iar sănătatea pe termen lung este mai importantă…

Așadar, care secțiune a creierului câștigă?  În mod evident, depinde de situație. Cercetătorii au conchis că deciziile impulsive reprezintă trimful părții emoționale a creierului. Atunci când vedem, atingem sau mirosim ceva ce ne dorim cu adevărat, tentația poate deveni irezistibilă și ajungem să acționăm impulsiv datorită dopaminei care acționează la nivelul creierului și să regretăm ulterior consecințele acțiunilor nostre.

Cum să îți calmezi creierul și să iei deciziile corecte

Indiferent de situație, există câteva metode prin care putem veni în ajutorul parții raționale a creierului nostru cu scopul de a ne atinge obiectivele pe termen lung:

  1. Aranjează din timp mediul din jurul tău.

Cele mai multe dorințe impulsive apar atunci când avem în câmpul vizual obiectul ispititor. Dacă, de exemplu, vei avea  în permanență la îndemână gustări sănătoase, nu va mai trebui să îți consumi energia încercând să reziști tentațiilor.  Aranjarea și gestionarea mediului din jur este un aspect esențial și în încercarea de atingere a obiectivelor pe termen lung. Astfel, dacă îți dorești să citești o anumită carte, este recomandat să o ai mereu la îndemână, ușurând procesul de începere a acțivităților productive.

  1. Nu îți neglija nevoile de bază.

Dacă creierul încearcă să te direcționeze către ceva anume, acest fapt poate reprezenta un indicator al nivelului tău actual de energie.  Instinctele noastre au evoluat tocmai pentru a ne asigura supraviețuirea și, implicit, satisfacerea nevoilor de bază. Te simți obosit? Dormi câteva ore înainte de a începe să lucrezi!  Îți este foame? Nu amâna momentul în care mănânci! Atunci când îți neglijezi propriul nivel de energie, chiar și rațiunea ta va avea de suferit…


Citește și Perspective psihologice asupra motivării angajaților: abilități native sau dezvoltate?


  1. Corelează-ți emoțiile cu propriile obiective.

În unele situații, emoțiile noastre pot fi mult mai puternice decât rațiunea. Așadar, dacă vrei să îți creezi un obicei productiv, asociază-l cu o emoție puternică. De exemplu, atunci când te afli în situația de a amâna constant sarcinile dificile, alocă-ți 10 minute de reflecție în care să vizualizezi momentul fericit în care vei reuși să termini ce ai de făcut și toate consecințele pozitive pe care le-ai putea obține.

  1. “Just do it!”

Atunci când avem emoții sau suntem speriați de ceva, de multe ori vom încerca să ne auto convingem în încercarea de a deveni mai încrezători. Deși această metodă poate să ne dezvolte încrederea în sine, apare, câteodată, un moment în care trebuie, pur și simplu, să ne avântăm înainte. În plus, odată ce obții ceea ce ți-ai propus folosind această metodă, în viitor vei avea mult mai multă încredere să o pui din nou în practică.

Per total, deciziile noastre sunt de multe ori influențate de factori non-raționali. Distragerile și emoțiile ne pot îndepărta semnificativ de propriile obiective, dar, dacă reușim să ne stimulăm creierul să coopereze, toate acțiunile noastre productive vor deveni, treptat, din ce în ce mai ușoare și mai plăcute.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Perspective psihologice asupra motivării angajaților: abilități native sau dezvoltate?

0

De regulă, suntem de acord cu ideile conform cărora recunoașterea meritelor angajaților este un factor motivant, ce îi încurajează și îi determină să atingă obiective cu adevărat îndrăznețe. Destul de greu de contrazis această afirmație, nu? Se pare că, în realitate, lucrurile stau puțin diferit. Totul depinde de abordarea pe care o alegeți în cazul lăudării unui angajat, ce poate avea chiar efectul opus. Diferența  de abordare constă în considerarea abilităților drept înnăscute sau dobândite prin multă muncă și efort.

Cu alte cuvinte, oamenii  se nasc cu anumite talente sau și le dezvoltă pe parcursul vieții? Conform unui studiu pe tema realizărilor și a succesului, derulat de către psihologul Carol Sweck de la universitatea Stanford, oamenii au tendința să accepte doar una din cele 2 abordări în ceea ce privește talentul:

  • Mentalitatea fixă a capacităților înnăscute: Convingerea că inteligența și abilitățile sunt obținute pe cale genetică și nu pot fi dezvoltate. Oamenii cu această mentalitate spun de regulă lucruri precum: “Nu sunt atât de inteligent” sau “Nu mă pricep deloc la matematică.”
  • Mentalitatea dezvoltării continue: Convingerea că inteligența și abilitățile pot fi îmbunătățite prin muncă – suntem ceea ce muncim să devenim. Persoanele cu acest tip de mentalitate spun lucruri precum: “În scurt timp, voi învăța și asta” sau “Este în regulă. Voi mai încerca odată.

Diferența de perspectivă poate fi modelată de tipul de laude pe care le primim, iar asta începe, de obicei, de când suntem copii. De exemplu, să spunem că ați fost lăudați în unul dintre aceste moduri:

  • “Ai înțeles asta atât de repede. Ești așa de inteligent.”
  • “Ești grozav. Ai luat nota 10 fără să fii nevoit să înveți.”

Sună foarte bine nu-i așa? Problema este că există mesaje ce se ascund în spatele acestor declarații:

  • “Dacă nu reușesc să înțeleg asta, înseamnă cu nu sunt chiar atât de inteligent.”
  • “Dacă trebuie să învăț înseamnă cu nu sunt așa de grozav cum credeam.”

Astfel de mesaje duc spre acea mentalitate fixă a capacităților înnăscute. Oamenii încep că sunt echivalentul identității lor genetice, iar de cele mai multe ori, atunci când lucrurile devin complicate, aceștia încep să se simtă neajutorați, gândindu-se că nu sunt suficient de buni. În clipa în care încep să gândească în acest fel, vor înceta să mai încerce.

Atunci când vă lăudați abilitățile angajaților de a obține rezultate pozitive– sau îi criticați pentru greșeli minore – tot ceea ce faceți este să ajutați la crearea unui mediu de lucru cu mentalitate fixă. În timp, angajații vor vedea fiecare greșeală ca pe un eșec. Lipsa rezultatelor imediate va fi vazută ca și eșec. Cu timpul, aceștia își vor pierde motivația și vor înceta să mai încerce. Până la urmă, de ce să mai încerce, din moment ce tentativa nu contează absolut deloc?

Din fericire, există și o altă abordare a lucrurilor: Concentrați-vă asupra efortului pe care angajații îl depun în munca lor:

  • “Excelentă treabă! Îmi dau seama că ai petrecut mult timp lucrând la asta. Pe viitor, îți recomand să te folosești de aceste 2 sfaturi pentru a te ajuta și mai mult în munca ta.”
  • “Minunată treabă! Ai terminat raportul mult mai repede ca data trecută. Îți mulțumesc mult pentru munca depusă pentru a-l termina mai repede.”

Care este diferența? Și în acest caz, lăudați rezultatele, dar faceți acest lucru plecând de la premisa că au depus un efort considerabil și nu ați presupus că s-au folosit pur și simplu de talentul sau abilitățile lor înnăscute. Astfel, ajutați la crearea unui mediu de lucru în care angajații simt că totul este posibil – tot ceea ce au de făcut este să încerce din greu.

Același principiu se aplică și atunci când vă încurajați angajații. În loc să le spuneți: “Știu că vei reuși, ești foarte deștept” mai bine comunicați astfel: “Am încredere în tine. Ești muncitor și nu te-am văzut vreodată să renunți. Știu că vei reuși să faci asta.”

Pentru a îmbunătăți constant randamentul oferit de angajații dumneavoastră, creați un mediu de lucru cu o mentalitate a dezvoltării continue. Nu numai că abilitățile angajaților se vor îmbunătăți considerabil, dar aceștia se vor simți mult mai confortabili cu asumarea unor riscuri. Atunci când eșecul este văzut ca un pas către succes, riscurile nu mai reprezintă ceva ce ar trebui evitat. Riscul și eșecul ocazional nu vor fi decât pași în construirea unui business cu adevărat de succes.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Sursă:
Inc.com

De la Freelancing la Munca de Birou

0
freelance vs full-time

Sunt o mulțime de motive pentru care oamenii aleg freelancing-ul, printre care se regăsesc și următoarele: posibilitatea de a avea timp liber când doriți, libertatea de a alege ce proiecte vă doriți și oportunitatea de a urmări traiectoria proiectului de la început până la sfârșit. Din multe puncte de vedere, lucrând pentru dumneavoastră poate fi mult mai profitabil decât munca la birou. Pe de altă parte, există multe persoane ce se întreabă cum vor evolua din punct de vedere profesional după câțiva ani de freelancing.

De regulă, freelancerii au o pregătire profesională impresionantă întocmai pentru a reuși pe cont propriu. Totuși , este normal să vă întrebați: după freelancing, pentru ce tip de job sunteți calificați și cum vă găsiți o poziție care să se potrivească cu setul dumneavoastră unic de abilități? Și mai important, cum reușiți să faceți trecerea la rutina muncii de la birou după ce v-ați bucurat de libertatea totală pe care o oferă freelancing-ul? Următorii pași pe care vi voi prezenta vă vor ajuta în luarea unei decizii în cunoștință de cauză.

1. Luați în considerare aspectele pro și contra ale situației dumneavoastră actuale

Dacă v-ați decis să renunțați (cel puțin pentru moment) la cariera de freelancer, probabil că există motive particulare pentru care doriți să faceți această schimbare. Este recomandat să aveți în vedere toate aspectele ce v-au fost sau nu utile cât timp ați fost freelancer. După care, puteți să vă căutați un job în care aveți parte de acele elemente pozitive, lăsându-le pe cele negative în urmă.

De exemplu, dacă sunteți o persoană care apreciază flexibilitatea programului de lucru oferită de freelancing, concentrați-vă căutările asupra companiilor care au adoptat în cultura lor această flexibilitate a programului și fiți atenți la mediile de lucru ce par a fi prea tradiționale. Poate că v-a fost dificil să lucrați singuri cât timp ați fost freelancer, ar fi bine să aveți în vedere o companie ce pune accent pe lucrul în echipă.

2. Descoperiți-vă punctele forte

Atunci când începeți să vă pregătiți CV-ul și scrisoarea de intenție, gândiți-vă la ceea ce faceți mult mai bine decât cei care lucrează exclusiv la birou. Cu alte cuvinte, există abilități pe care le-ați dobândit în perioada în care ați lucrat ca și freelancer, abilități pe care cei care lucrează full-time nu au de unde să le acumuleze. Aceste deprinderi vă vor ajuta să vă diferențiați de restul candidaților.

Ce abilități vă deosebesc de cei care lucrează la birou? Experiența de a lucra cu un buget restrâns, faptul că v-ați bazaț doar pe propria persoană în rezolvarea problemelor și abilitatea de a vă “vinde” sunt toate exemple foarte bune de caracteristici pe care le-ați dobândit cât timp ați lucrat ca și freelancer. În momentul în care sunteți la un interviu, menționați aceste trăsături specifice freelancerilor și veniți cu exemple specifice și relevante fiecărei abilități în parte.

3. Căutați ceea ce vă doriți cu adevărat

Majoritatea persoanelor spun că este dificil să îți cauți un loc de muncă și că este un proces de-a dreptul extenuant. Din fericire, una din deprinderile unui freelancer este că știe să își găsească proiecte de muncă. Datorită acestei trăsături, găsirea unui loc de muncă full-time nu ar trebui să reprezinte o problemă. Iar pentru început este recomandat să vă căutați job într-un domeniu cu care ați mai cochetat încă din perioada freelancing-ului.

Este vital să mergeți pregătiți la interviu cu portofoliul muncii pe care ați depus-o ca și freelancer. Aveți posibilitatea să arătați angajatorului ce știți să faceți, ce probleme ați rezolvat și cu ce clienți ați avut plăcerea de a lucra de mai multe ori. Demonstrând că aveți o paletă largă de clienți ce activează în același domeniu vă va face mult mai dorit de către angajatori.

4. Gândiți-vă ce salariu vă doriți

Când vine vorba de salariu, trebuie să vă dați seama ce fel de compensare este mai importantă pentru dumneavoastră. Căutați un job în cadrul uneii companii deoarece vreți să aveți stabilitate financiară și asigurare medicală? În cazul acesta, există posibilitatea să nu fiți remunerat corespunzător. De asemenea, poate doriți să aveți un program bine stabilit de vacanță, având în vedere faptul că freelancerii sunt recunoscuți ca fiind mereu la datorie. Poate sunteți de acord să renunțați la un salariu mai mare pentru câteva zile bine meritate de pauză sau poate veți cere un salariu mare pentru simplul fapt că vă pierdeți “independența” de care ați beneficiat în trecut. Indiferent ce alegeți, este important să vă faceți diligența necesară și să cunoașteți care sunt salariile din domeniu și ce beneficii există pe piață.

5. Pregătiți-vă mental pentru schimbările care vor urma

În momentul în care faceți trecerea de la freelancing la un program de lucru obișnuit sunt câteva lucruri pentru care trebuie să fiți pregătiți să le înțelegeți și să le acceptați:
Controlul: Odată ce veți începe munca la birou nu veți mai avea posibilitatea să aveți controlul asupra fiecărui aspect din cadrul unui proiect. De cele mai multe ori, veți primi un proiect care are deja sarcinile trasate și vor trebui executate până în cel mai mic detaliu.
Flexibilitatea: Este o mare diferență între a munci de oriunde și de la orice oră și munca riguros planificată cu un program fix de 8 ore de luni până vineri, în cadrul unei clădiri de birouri. Va trebui să fiți pregătiți pentru această schimbare majoră.
Autonomie: Ca și freelancer sunteți propriul vostru șef, dar cel mai probabil veți ajunge să vă raportați activitatea unui manager. Acest lucru presupune feedback, evaluări de performanță și veți fi răspunzători nu numai în fața clientului.
Libertate: Tehnic vorbind, freelancerii își pot lua vacanță în orice moment. Când lucrați pentru o firmă, pentru a vă lua câteva zile de concediu, trebuie să faceți o cerere și să așteptați aprobarea superiorilor dumneavoastră. Există posibilitatea să nu beneficiați de o anumită flexibilitate a programului și să nu mai dispuneți de foarte mult timp de petrecut alături de familie și prieteni.

În concluzie, cel mai important lucru este să înțelegeți că viața dumneavoastră se va schimba în momentul în care vă decideți să vă întoarceți la programul de muncă de 8 ore pe zi. În primul rând trebuie să fiți dumneavoastră confortabili cu aceste schimbări, după care va trebui să convingeți și angajatorul că sunteți conștienți de schimbările ce urmează să apară și că sunteți pregătiți să le acceptați.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Sursa:https://www.fastcompany.com

Inteligența Emoțională în carieră

0
Inteligenta emotionala Blog Doru Dima

Conform studiului Job Satisfaction publicat în 2016 de The Conference Board, există doar 50% șanse să vă placă jobul pe care îl aveți în acest moment. Statistic vorbind, în fiecare industrie nivelul de satisfacție este același, iar dacă decideți să vă schimbați locul de muncă pentru unul mai plăcut e mai ușor de zis decât de făcut. În plus, există posibilitatea să aveți nevoie de timp să dobândiți toate abilitățile tehnice de care aveți nevoie pentru postul pe care vi-l doriți.

Există totuși o soluție mai practică în ceea ce privește această problemă. Puteți miza mai mult pe “soft skills-urile” pe care le aveți, cum ar fi inteligența emoțională, pentru a îmbunătăți calitatea jobului dumneavoastră. Totul începe cu o planificare strategică asupra relațiilor de la birou. Următorii pași vă vor ajuta în regăsirea satisfacției profesionale:

1. Deveniți de neînlocuit

Dacă persoanele de la birou nu vă consideră ca fiind un membru important al echipei, nu veți avea suficientă influență pentru a ajunge să vă schimbați responsabilitățile spre ceea ce vă place mai mult. Pentru a deveni de neînlocuit trebuie să începeți prin a fi de încredere. Respectați-vă promisiunile, terminați ceea ce ați început, fiți pregătit la întâlniri și acordați o atenție sporită așteptărilor managerului dumneavoastră. Aceste idei pot părea evidente, dar vă vor ajuta să puneți bazele pentru a ajunge la ceea ce va doriti. În acest caz, scopul dumneavoastră este să deveniți formidabil pe postul pe care îl ocupați chiar dacă nu vă plac toate aspectele sale. Dacă reușiți să faceți din ce în ce mai repede și mai bine munca comparativ cu colegii dumneavoastră, nu va trece mult timp până când managerul vă va observa conștiinciozitatea.
De ce, din punct de vedere al inteligenței emoționale, este cel mai bun lucru de făcut? Deoarece va arăta empatie, colaborare și o bună capacitate de soluționare a problemelor. Toate aceste lucruri vor demonstra managerului că se poate baza pe dumneavoastră, mai ales dacă știe că sunteți în căutarea unei noi oportunități sau a unei avansări profesionale.

2. Gândiți ca managerul dumneavoastră

În primul rând trebuie avut în vedere faptul că acest lucru înseamnă să vă schimbați propriile obiceiuri. La început, încercați să observați comportamentul managerului, întrebările cele mai frecvente pe care aceștia le adresează, modul în care comunică, ce acțiuni li se par lor lăudabile și care ar fi cele mai importante target-uri din punctul lor de vedere.
Dacă managerul dumneavoastră se așteaptă să le răspundeți prompt la mail, răspundeți-le imediat – chiar și în cazul în care răspunsul este “Nu am ajuns în acea fază a proiectului, dar mă voi ocupa personal de acea sarcină.” Trebuie să vă adaptați la idiosincrasiile lor, chiar și atunci când nu este modalitatea dumneavoastră preferată de a rezolva lucrurile.
Dacă vă acordați suficient timp pentru a vă înțelege managerul și să ajungeți să îi anticipați nevoile, veți putea să le oferiți o soluție atunci când au nevoie de ea. Fiți atenți la sarcinile care îi blochează mai mereu și care ajung să îi scoată din zona lor de confort și încercați în acel moment să abordați problemele din perspectiva sa. Totul constă în atenția pe care i-o acordați șefului dumneavoastră.

3. Solicitați ceea ce vă doriți să lucrați

Odată ce ați ajuns să deprindeți toate abilitățile de care aveți nevoie să vă faceți munca, veți putea începe să vă extindeți aria de acoperire. Asta înseamnă, în primul rând ,să îi comuncați managerului ceea ce vă doriți să faceți mai mult, că puteți prelua sarcinile în plus și să îi explicați cum toate acestea se leagă cu ceea ce faceți în acest moment.
Nu încercați să le faceți pe toate deodată. Începeți la scară mică în primă fază. Doriți să fiți persoana de contact pentru documentele scrise de către departamentul dumneavoastră? Oferiți-vă să editați documentele și mail-urile ce urmează a fi expediate. Dacă totul merge bine, cu timpul toată lumea va apela la expertiza dumneavoastră.

4. Delegarea de sarcini – oportunitate de dezvoltare

Aici trebuie început prin a vă cunoaște colegii de birou mult mai bine. Descoperiți-le punctele forte și ce își doresc să învețe. Ideea aici nu este să vă supravegheați îndeaproape colegii, ci doar să identificați oamenii care posedă abilitățile necesare să îndeplinească sarcinile pe care dumneavoastră nu mai doriți să le faceți. Astfel, puteți discuta concret cu managerul dumneavoastră despre ceea de doriți să faceți cu adevărat. În momentul în care apar oportunități pentru training, îi puteți spune șefului că știți pe cineva mai potrivit pentru acel program de training ca să nu pară că îl refuzați. Trebuie doar să vă asigurați că acea persoană pe care încercați să o delegați poate prelua fără probleme și noile sarcini.
Dacă folosiți acești 4 pași, nu va mai dura mult până când zilele de luni vi se vor părea mult mai acceptabile. Veți face lucrurile care vă fac plăcere și vă veți ajuta de asemenea colegii și managerul. Dacă toate aceste lucruri se pot realiza, de ce să renunțați la jobul actual?

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Sursa:https://www.fastcompany.com

Managerii toxici și efectul lor asupra angajaților

0
Manager Toxic

Oamenii dispun de un sens nativ al dreptății. Cu toții ne dorim ca faptele noastre bune să fie răsplătite și cele rele să fie pedepsite pe măsura impactului lor. Bineînțeles, lumea nu funcționează chiar așa, deși în esență asta sperăm.

Din nefericire, un studiu recent făcut de cei de la Life Meets Work a scos la iveală faptul că speranța dispare în momentul în care dăm peste manageri toxici. Nu numai că nu sunt pedepsiți pentru modul în care acționează, ci în dese rânduri comportamentul lor hărțuitor este răsplătit cu un grad mai mare de engagement din partea angajaților.
Dar să nu disperăm, deoarece aceste efecte dispar odată cu trecerea timpului, iar managerii răi își primesc pedeapsa. Din păcate însă, există multe companii cu o viziune îngustă, care sunt convinse de faptul că angajarea unor oameni netrebnici le vor aduce beneficii.

Lucrează mai mult angajații care au manageri toxici?

În cadrul studiului realizat de cei de la Life Meets Work, au fost intervievați peste 1.000 de angajați din Statele Unite. În urma studiului s-a descoperit că 56% dintre respondenți consideră că au un manager toxic. Cum este posibil ca așa de mulți dintre ei să fie în funcții de conducere? Poate pentru că angajații acestor manageri ce își batjocoresc constant subalternii, lucrează mai mult decât cei care sunt tratați cu respect. Interesant mai este faptul că angajații ce trăiesc sub teroare constantă la birou stau de regulă cu 2 ani mai mult la joburile lor decât ceilalți angajați.

De ce nu ar trebui să ne enerveze aceste descoperiri

Să o luăm metodologic. Persoanele cu un nivel al engagement-ului scăzut nu sunt foarte motivate să persevereze când dau peste un manager cu o atitudine toxică, mulți dintre aceștia preferând să își dea demisia în momentul în care observă modul în care managerul se comportă cu echipa lui. Astfel, se produce o anumită triere printre angajați, unde cei care sunt mai puțini motivați pleacă și își găsesc un șef liniștit, iar cei care sunt foarte determinați să reușească, rămân în mediul de lucru tensionat. Acest lucru nu se întâmplă deoarece șefii cu o atitudine toxică îi determină pe angajați să fie engaged, ci acești angajați determinați preferă să rămână și să lucreze alături de acel manager.
Totodată, există posibilitatea ca managerul și angajații să fie împinși către un asemenea comportament datorită presiunii ce vine din partea top management-ului. Angajații companiilor ce au o cultură organizațională de “win-or-die” – de viață și de moarte – au șanse mai mari de a avea un manager toxic, conform aceluiași studiu al celor de la Life Meets Work.


Citește și Importanța departamentului de HR în organizații



Ce oferi, aceea primești…în final

Deși comportamentul toxic produce rezultate bune (sau cel puțin nu scade producția) pe termen scurt, tot nu este o idee bună dacă doriți să aveți o cultură organizațională în care angajații să prospere pe termen lung. Directorul de cercetări al celor de la Life Meets Work, Kenneth Matos, a observat faptul că managerii toxici ajung în final să își piardă angajații, fie că aceștia demisionează sau ajung să fie epuizați (employee burnout). Doar că trebuie să treacă o perioadă de timp până să se ajungă într-o asemenea situație și nu este greu de înțeles de ce. În cadrul unui studiu din 2006 se estima faptul că organizațiile pierdeau 23.8 miliarde de dolari anual din cauza tratementului abuziv pe care managerii îl aplicau angajaților.

În concluzie, deoarece comportamentul toxic al unor manageri poate duce la obținerea unor rezultate bune pe termen scurt, multe companii sunt convinse de utilitatea acestui tip de comportament. Pe termen lung, acele companii care tolerează astfel de manageri vor ajunge să plătească pentru atitudinea lor neadecvată. Cu alte cuvinte, există dreptate în această lume. Doar că durează enervant de mult timp până se manifestă.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Sursa:https://www.inc.com/

Creșterea retenției angajaților – metoda ‘stay interview’

0
stay interview Blog Doru Dima

Vreți să intrați în noua eră a resurselor umane? Scăpați de interviurile de la plecarea angajaților din companie și înlocuiți-le cu interviurile ce îi fac pe aceștia să rămână alături de voi – “stay interview”.

Dacă acest concept este nou pentru dumneavoastră, ceea ce trebuie să rețineți este că acest tip de interviu este unul informal, în care managerul îl ascultă pe angajat și încearcă să îl înțeleagă și să obțină de la acesta cele mai bune sfaturi în privința potențialelor îmbunătățiri la locul de muncă.

Cele cinci întrebări

Ceea ce trebuie să faceți este să păstrați aceste interviuri cât mai simple și să le arătați angajaților că vă pasă de ei și că pot avea încredere în dumnneavoastră, începând prin a le adresa următoarele cinci întrebări:

1. Ce îți place cel mai mult la locul de muncă?

Această întrebare conferă o atmosferă plăcută pentru evaluarea satisfacției de la locul de muncă și îl ajută pe orice manager să descopere ce anume îi face pe angajații săi să se simtă cel mai bine la locul de muncă.

2. Îmi poți descrie una dintre cele mai plăcute zile pe care le-ai petrecut recent la locul de muncă?

Accesați-le memoriile în acest fel pentru a descoperi exemple clare de experiențe pozitive pe care le-au avut în cadrul organizației. Liderii ar trebui să pună această întrebare pentru a afla toate detaliile necesare replicării experiențelor pozitive ale angajaților.

  1. Consideri că abilitățile tale sunt utilizate la potențialul lor maxim?

În cel mai bun caz, puteți afla că angajatul respectiv are abilități ascunse de care nu ați aflat până în prezent, ceea ce reprezintă un avantaj și pentru dumneavoastră, dar și pentru el: angajatul are de câștigat deoarece va ajunge să își folosească mai eficient talentele și, astfel, va fi mai motivat și mai implicat, iar liderul are de câștigat deoarece talentele respective vor fi transformate în beneficii pentru întreaga echipă.


Citește și Algoritmul pentru inovație


  1. Simți că meritele tale sunt recunoscute?

Un lider eficient va identifica nivelul de frustrare sau supărare al angajaților prin intermediul acestei întrebări și prin acceptarea consecințelor răspunsului acestuia; în cazul unui răspuns negativ, o  bună idee este punerea la punct a unei sesiuni de brainstorming pentru a găsi împreună cele mai bune soluții.

  1. Simți că ești tratat cu respect?

Această întrebare este crucială pentru a verifica cât de bune sunt relațiile interpersonale din echipă. Angajații dumneavoastră se învinuiesc unii pe alții sau se discriminează reciproc? Se ceartă aceștia sau își adresează cuvinte jignitoare? Aceste comportamente toxice sugerează o lipsă de respect reciproc, iar studiile arată că respectul reprezintă un factor decisiv pentru engagement-ul și retenția angajaților.

Platforma Great People Inside le oferă organizațiilor posibilitatea de a gestiona ciclul complet de viață al fiecărui angajat în companie, asigurându-se de rezultate optime, atât pentru angajat, cât și pentru angajator. Pe baza sugestiilor de training din rapoarte, productivitatea, nivelul de engagement, wellbeing și retenția angajaților pot fi îmbunătățite considerabil, într-un timp scurt.

Solicitați un demo gratuit!

solicita evaluare gratuita blog

Sursa:https://www.inc.com/

 

ORIENTARE IN CARIERA

DEZVOLTARE MANAGERIALA

Facebook

Twitter