marți, mai 13, 2025
Acasă Blog Pagina 31

Lecții de leadership de la Atticus Finch

0

Probabil ați aflat deja vestea că Harper Lee își va publica a doua carte, Go Set a Watchman, la cincizeci de ani după ce a lansat „To Kill a Mockingbird” (“Să ucizi o pasăre cântătoare“). Dacă nu ați citit încă To Kill a Mockingbird, ar fi recomandat să o faceți. Iar dacă ați citit-o, știți deja că Atticus Finch, tatăl naratorului,  servește drept model de ținută morală pentru mulți cititori și model de integritate pentru juriști. Este un om bun, un părinte bun și un bun lider. Având în vedere faptul că Lee va lansa continuarea la prima carte, vă prezint câteva lecții de leadership pe care le poate învăța oricine de la Atticus Finch.

Un lider face munca pe care nimeni altcineva nu vrea să o facă.

În sudul Statelor Unite în anii 1930, nimeni nu ar fi vrut să îl apere pe Tom Robinson (un negru acuzat pe nedrept pentru viol). Avocatul Atticus Finch încearcă să-i impiedice și este la rândul lui amenințat, întrucât acest lucru ar fi atras cu sine ridicolul, batjocura și poate chiar pierderea locului de muncă. Dar Atticus Finch era un avocat care vedea oamenii ca oameni și justiția ca justiție, și a fost hotărât să îl reprezinte corect pe Tom Robinson. Un lider eficient face ceea ce trebuie făcut, mai ales dacă e un lucru bun. Unul dintre personaje, domnișoara Maudie, îi spune fiului lui Atticus, Jem, “există unii oameni în această lume care s-au născut să facă muncile neplăcute în locul nostru. Tatăl tău este unul dintre ei.” Realizarea muncilor grele, nedorite câștigă respectul celorlalți, indiferent de ceea ce oamenii cred despre acele munci în sine. În ciuda unei multitudini de provocări și amenințări ale celor din comunitate, Atticus Finch a fost reales în unanimitate pentru legislatura de stat. La locul de muncă, liderii eficienți nu se dau în lături de la a-și sufleca mânecile și de la a face ceea ce nimeni altcineva nu vrea. Modul lor de lucru poate fi luat întotdeauna ca exemplu.

 Un lider trebuie să aibă întotdeauna integritate.

Atticus era cunoscut ca un om care a era “la fel în casa lui ca pe stradă.” Un lider eficient are același nivel de transparență. Mai mult decât atât, un lider eficient face totul cu integritate. Când fiica sa, Scout, a spus “Cei mai mulți oameni par să creadă că ei au dreptate iar tu nu ai,” Atticus a răspuns: “Sunt sigur că e dreptul lor să creadă acest lucru, și au dreptul la tot respectul pentru opiniile lor, dar înainte de a putea trăi cu alte persoane, trebuie să trăiesc cu mine însumi. Singurul lucru care nu se supune opiniei majorității este conștiința unei persoane.” El știa că încrederea și respectul sunt construite pe integritate. Când Scout a întrebat de ce îl apăra pe acel om nevinovat în ciuda protestelor publice, el a spus “Pentru o serie de motive, principalul fiind că, nefăcând acest lucru, nu aș putea merge cu fruntea sus în oraș, nu aș putea reprezenta acest comitat sau legislatura, nu aș putea nici măcar să îți mai spun ție sau lui Jem ce să faci.” Pe scurt, pierderea integrității înseamnă pierderea autorității. La locul de muncă, dacă o persoană cu funcție de director își pierde integritatea, ea nu se mai poate aștepta ca ceilalți să o respecte sau să o urmeze.

Un lider este întotdeauna curajos, mai ales pe plan moral.

Un lider eficient poate fi curajos pe plan fizic, intelectual și moral. Atticus Finch era curajos pe toate cele trei planuri. El și-a arătat curajul fizic așteptând în fața închisorii lui Tom Robinson și ținând piept unei mulțimi furioase. Mai important este curajul intelectual: „Trebuie doar să îți ridici capul și să îți ții jos pumnii. Nu contează ce spun oamenii, nu îi lăsa să ia ce îți aparține. Luptă mai degrabă cu mintea.” Dar cel mai important este că Finch a dat în permanență dovadă de curaj moral. “Faptul că am fost doborâți cu o sută de ani înainte de a începe”, a spus Atticus, “nu este un motiv suficient să nu încercăm să câștigăm.” El a reiterat acest sentiment atunci când i-a spus fiului său: “Am vrut să vezi ce înseamnă curajul adevărat, în loc să crezi că un om cu o armă în mână înseamnă curaj. Înseamnă să știi că ai fost doborât înainte de a începe, dar începi oricum și mergi până la capăt, indiferent ce s-ar întâmpla.” Doamna la care el s-a referit era Henry Lafayette Dubose, care fusese dependentă de morfină. Atticus i-a spus lui Jem să îi citească în fiecare zi, pentru a o ajuta să renunțe la obiceiul său, dar  și pentru a-i arăta fiului său că “deși se întâmplă rar, uneori câștigi. Doamna Dubose a câștigat, cu întreaga ei ființă. Potrivit opiniei sale, ea nu a datorat nimic nimănui. A fost cea mai curajoasă persoană pe care am cunoscut-o vreodată.” Liderii eficienți fac mereu ceea ce este corect, chiar dacă e greu. Ei văd importanța perseverenței și tăriei, chiar în fața eșecului.

Liderii eficienți sunt empatici.

“Dacă poți învăța un truc simplu,” Atticus a spus, “te vei înțelege mai bine cu tot felul de oameni. Niciodată nu înțelegi cu adevărat un om până nu vezi lucrurile din punctul său de vedere, până nu intri în pielea lui.” Un om, Walter Cunningham Sr., a încercat să îl spânzure pe Atticus pentru apărarea lui Tom, iar Atticus i-a luat apărarea, declarând că “domnul Cunnigham este în esență un om bun … el are doar pete oarbe, așa cum avem noi toți … Poate că m-a rănit un pic. Dar fiule, vei înțelege oamenii buni un pic mai bine când vei fi mai în vârstă. O mulțime este întotdeauna formată din oameni, indiferent de circumstanțe. Dl. Cunningham a făcut parte dintr-o mulțime aseară, dar el era în continuare un om.” În timpul procesului, Bob Ewell l-a scuipat în față pe Atticus. În apărarea lui Ewell, Atticus a spus, “Vezi dacă poți sta în pantofii lui Bob Ewell un minut. Am distrus ultima sa fărâmă de credibilitate la proces, dacă se poate spune că a avut-o vreodată. Omul trebuia să își ia revanșa într-un fel, așa cum o fac cei care sunt ca el. Deci, dacă faptul că m-a scuipat în față a scăpat-o pe Mayella Ewell de o bătaie în plus, e ceva ce voi suporta cu plăcere. A trebuit să se răzbune pe cineva și prefer să fie vorba de mine decât de întreaga sa casă plină de copii.” Pentru a fi un lider eficient, trebuie să îi pui pe ceilalți înaintea ta, și să te pui în locul lor. Fiți empatici.

Liderii eficienti conduc prin puterea exemplului.

Atticus Finch a fost, fără îndoială, una dintre cele mai bune figuri paterne din literatură, și-a crescut copiii prin puterea exemplului. El și-a învățat copiii să iubească lectura, nu doar citindu-le în fiecare seară, dar și citind în fiecare seară pentru el. El i-a învățat politețea fiind el însuși politicos. Scout a remarcat, “Când noi trei mergeam în casa doamnei Dubose, Atticus își dădea jos pălăria, făcea cu mâna galant și îi spunea, “Bună seara, dna. Dubose! Sunteți ca o fotografie în această seară.” Nu l-am auzit niciodată pe Atticus spunând ce înfățișa fotografia. El îi aducea știri de la tribunal și îi ura din toată inima să aibă o zi bună mâine. El își așeza din nou pălăria pe cap, mă sălta pe umeri în prezența ei, iar apoi ne întorceam acasă, la amurg. În momente acelea m-am gândit că tatăl meu, care ura armele și nu a fost niciodată la război, este cel mai curajos om care a trăit vreodată. ”

Sunt multe lecții de învățat din cartea To Kill a Mockingbird de  Harper Lee, iar o lecție deosebit de importantă este calitatea de lider. Aceste lecții pot și ar trebui să se aplice la locul de muncă. Atticus Finch a fost un lider eficient în viața sa personală și profesională. Integritatea trebuie să fie întotdeauna o prioritate la locul de muncă, iar restul va urma în mod natural. Să fii un lider este o mare onoare. “Plătim cel mai mare tribut pe care i-l putem plăti unui om. Avem încredere că va face bine. Este atât de simplu.”

Inovația: Magia din spatele succesului Disney

0

Afacerea de succes implicându-i pe Mickey Mouse și Disney este cunoscută în întreaga lume. Matt Groening, creatorul Familiei Simpson, a afirmat „Am fost în Bali și aflându-mă într-un sătuc, o persoană care mă însoțea i-a arătat unei femei o mică figurină cu Bart și a întrebat-o: <<Știți cine e aici?>> Iar ea a răspuns: <<Mickey Mouse.>> Atât de puternic este brandul Disney.

Maurice Sendak, autorul cărții „Where the Wild Things Are”, a afirmat „L-am îndrăgit pe Mickey Mouse în copilărie. Era emblema bucuriei și umorului. Mergeam la cinema pe atunci și în general se proiectau două filme și un scurt metraj. Când apărea Mickey Mouse pe ecran și îi vedeam capul imens, sora mea spunea că trebuia să mă țină în loc. Eram în extaz.” Chiar și Walt Disney a recunoscut, „Îl iubesc pe Mickey Mouse mai mult decât pe orice femeie pe care am cunoscut-o vreodată.” Mickey Mouse este o emblemă, cu siguranță, și reprezintă copilăria multora dintre cei care au crescut în ultima jumătate de secol. Dar dincolo de amintirile frumoase și sentimentale, există un model pentru reușita în vânzări și servicii pentru clienți, pe care îl putem aprecia ca adulți profesioniști, așa cum încă apreciem desenele animate cu Winnie the Pooh.

Există o mulțime de lecții pe care le putem învăța de la Disney. În primul rând succesul vânzărilor Disney se datorează inovației. Inovând și ridicând permanent ștacheta, Disney a devenit un brand vedetă, recunoscut la nivel mondial. Oamenii din Disney încearcă încontinuu să își îmbunătățească serviciul și experiența oferite clienților, iar această abordare creativă a afacerilor a determinat succesul și dezvoltarea vânzărilor. Succesul în vânzări nu se datorează doar serviciilor excelente oferite clienților existenți, dar și atragerii de noi clienți în fiecare an în parcurile de distracții, la cinema, în magazine etc. Iată, deci, cum procedează cei de la Disney:

1. Vânzarea mai multor articole

Iată secretul. Pentru Disney, succesul în vânzări se datorează în primul rând faptului că aceștia vând mai multe articole. Desigur, dacă asta ar fi tot, probabil nu ar mai fi nevoie de școli de business, seminarii etc. Succesul în vânzări  pentru Disney se datorează faptului că le oferă clienților existenți o experiență nemaivăzută, în loc să se concentreze doar asupra atragerii de noi clienți. Serviciile lor pentru clienți se concentrează, conform proverbului, asupra vrabiei din mână. Oferindu-le clienților existenți servicii magice, ei pot profita de fiecare oportunitate de up-selling și cross-selling pentru oamenii care sunt deja clienți ai companiei.

2. Perfecționare continuă

Din nou, poate părea simplu, așa cum pare a fi ideea de a construi un imperiu pornind de la trei cercuri. Inovația nu e ușoară, mai ales când este vorba de serviciile pentru clienți și de realizarea unei oferte pe măsura cererii. Disney nu lansează doar un film în fiecare an, dar oferă și emisiuni de televiziune, parcuri de distracție, jocuri video și performanțe teatrale live, sub deviza „divertismentului familial diversificat”. Trebuie să furnizezi întotdeauna oferte noi sau îmbunătățite pentru a atinge succesul experienței Disney.

3. Faceți din afaceri ceva ușor

Dacă te duci la un parc de distracții Disney, vei primi un MagicBand. Această brățară radio vă permite intrarea în hoteluri și atracții, plata pentru alimente la restaurante și cumpărarea produselor de brand, toate prin scanarea MagicBand printr-un senzor. Renunță la deciziile conștiente; lasă-ți încheietura mâinii să te ghideze! Acum, clienții nu mai trebuie să aducă bani sau carduri de credit la parcurile Disney, ceea ce face ca experiența de cumpărare să fie mai ușoară și mai sigură. Acest concept s-ar putea traduce în experiența de cumpărare a clienților de pe site-ul dumneavoastră; v-ați gândit cât de ușor le este să își introducă informațiile și să vă cumpere produsul sau serviciul? Serviciile pentru Clienți se reduc la ușurința de folosire, cu cât folosirea este mai ușoară, cu atât veți avea un nivel mai ridicat de succes în vânzări.

4. Fiți la curent cu clienții

E aproape imposibil să treacă o zi fără să vezi ceva creat sub mănușa supradimensionată Disney. Mașinăria lor de marketing atrage clienții către experiența magică în mod repetat, păstrând compania în conștiința colectivă pe tot parcursul anului. Disney caută fără încetare să te atragă în “experiența” viitoare, iarăși și iarăși. Este important să încercați mereu să înțelegeți nevoile actuale și viitoare ale clienților dumneavoastră, și să faceți tot posibilul pentru a furniza un serviciu bun pentru clienți, în scopul de a satisface aceste nevoi. Programați-vă vizite de control al serviciilor pentru clienți, pentru a vă asigura cât de bine merg lucrurile, și păstrați legătura cu clienții pentru a oferi produse și servicii cu valoare adăugată astfel încât să le satisfaceți în continuare nevoile lor aflate în schimbare. Nu dispăreți din viața clienților după încheierea vânzării. Prin identificarea a ceea ce își doresc clienții, veți putea crea afaceri recurente pentru că veți putea identifica noile oportunități. Succesul în vânzări presupune planificare și pregătire.

5. Colectați și utilizați datele clienților

Disney urmărește momentul zilei și nivelul sezonier de prezență în parc în cele mai mici detalii. Testează încontinuu promoții, ținând evidența acestora, a tehnicilor de promovare și a rezultatelor. Aceste date sunt folosite pentru a crea experiența ideală pentru clienți. De exemplu, Disney oferă tarife speciale de stațiune în perioadele când prezența în parc este scăzută, pentru a echilibra fluctuațiile datorate timpilor morți. Scopul este de a folosi aceste date pentru a crea servicii și experiențe mai bune pentru clienți.

6. Extindeți-vă piața

Așa cum ne sugerează anecdota despre Groening în Bali, marca Disney este cunoscută în întreaga lume. Un parc care s-a deschis în Florida și California, are acum asocierile din Tokyo, Paris și cel mai recent Hong Kong. Puteți încerca să vă formați o rețea mai largă pentru a vă extinde piața și a satisface nevoile clienților. Există întotdeauna noi piețe de cucerit, menținând în același timp activitatea de bază. Inovați în permanență.

Succesele în vânzări, cum ar fi în cazul Disney, nu au loc fără inovație. Vă amintiți de Oswald Iepurele Norocos? Probabil că nu – aceea a fost prima idee a lui Walt. Când Universal a obținut drepturile de difuzare pentru Oswald, Walt a venit cu ideea unui șoarece – Mortimer. Porecla aceasta nu a avut o viață prea lungă, iar Mortimer a devenit șoarecele vesel pe care cu toții îl îndrăgim, Mickey. Asta este povestea, pe scurt. Succesul în vânzări pentru Disney se datorează în mare parte serviciilor pentru clienți, dar fără inovație, acești clienți ar face coadă în fața parcului Os-world (sau alt parc de distracție necunoscut, cu mai puțin succes).

Ce au toți liderii de opinie în comun?

0

Am avut plăcerea de a lucra cu unii dintre cei mai mari lideri de opinie ai timpurilor noastre. Am învățat câte ceva din fiecare interacțiune și (sper) cel mai adesea au învățat la rândul lor câte ceva de la mine. Clienții mei sunt specializați în diverse domenii: vânzări, leadership, management, comunicare, strategie, marketing, finanțe, inteligență emoțională, inovație, dezvoltarea relațiilor și multe altele. Cineva m-a întrebat de curând, ce au în comun toate acestea. Bună întrebare (apreciez genul acesta de întrebări). Vă voi spune ce cred eu.

Din perspectiva personalității, a educației și a istoricului personal, liderii de opinie pe care îi cunosc și pe care i-am întâlnit constituie un grup foarte diversificat. De la deținători de MBA la oameni care au abandonat studiile liceale, de la introvertiți la extrovertiți, de la profesori universitari la CEO și membri fondatori de companii și organizații incredibile, de la firi amabile la personalități excesiv de directe și analitice. Trăsăturile pe care toți aceștia le au în comun sunt:

1) Toți sunt incredibil de inteligenți. În unele cazuri înfricoșător de inteligenți. Inteligența poate să rezulte dintr-o educație sau experiență de viață excepțională, sau din amândouă, dar în mod sigur inteligența este caracteristica ce îi leagă pe toți liderii de opinie.

2) Sunt foarte curioși. În calitate de adulți, adesea curiozitatea noastră nativă se diminuează de-a lungul timpului. Copiii sunt incredibil de curioși. Autorii și liderii de opinie pe care i-am cunoscut au de multe ori o curiozitate aproape copilărească. Ei pun încontinuu întrebări, învață lucruri noi, citesc și învață neîncetat. Unii dintre ei își focalizează curiozitatea; cu alte cuvinte, curiozitatea lor acută este centrată asupra conținutului și activității lor. Alții au o curiozitate cu caracter mai larg și sunt interesați de o varietate de lucruri, având o abilitate uimitoare de a prelua informații relevante pentru munca lor din discipline care nu au aparent nicio legătură cu aceasta.

3) Sunt pasionați de ceea ce fac. Poți fi incredibil de inteligent și curios și evident în cazul acesta este mai bine decât dacă nu ai avea aceste calități, dar secretul este să pui și pasiune. Nu te poți preface pasionat (iar dacă poți, e deja subiectul unei alte discuții). Fiecare lider de opinie veritabil este extrem de pasionat de ceea ce face și de modul în care munca sa afectează indivizii, echipele și organizațiile. Unii schimbă realmente lumea, alții își dezvoltă modele sau metode de a-i ajuta pe oameni să vândă, să promoveze sau să conducă mai eficient. Unii sunt experți în finanțe sau afaceri. Domeniul de expertiză nu contează. Pasiunea este cea care face diferența.

În concluzie, acestea sunt lucrurile pe care le-am învățat de la oamenii care mi-au pus întrebări interesante. Inteligența, curiozitatea și pasiunea sunt caracteristici esențiale ale autorilor și liderilor de opinie. Faptul de a le avea pe toate acestea nu constituie garanția succesului (regret, aș fi vrut să fie așa de simplu). Cu toate acestea, lipsa acestora va fi în mod vădit un obstacol imposibil de depășit. Dacă vreți să vă investiți timpul, energia și efortul pentru a deveni un autor și lider de opinie, puțină introspecție ar fi de folos, pentru a vă asigura că aveți nivelul potrivit din toate aceste caracteristici.

7 păcate capitale în leadership: Sunteți vinovat de ele?

0

Succesul unei afaceri pornește de la lideri și de la strategiile pe care aceștia le pun în aplicare. Edwin H. Friedman a afirmat, „Leadershipul poate fi considerat ca o capacitate de a te defini în fața celorlalți într-un mod care clarifică și extinde o viziune a viitorului.” Este important să recunoaștem atributele pozitive, eficace ale fiecărui lider, dar este important și să conștientizăm obstacolele care se conturează. Un leadership de succes se dezvoltă de-a lungul timpului și nu poate fi îmbunătățit decât atunci când liderii știu să depisteze și să remedieze factorii care îl inhibă pe acesta. În continuare, vă voi prezenta cele șapte păcate capitale în leadership:

Păcatul nr. 1: Graba în timpul procesului de angajare

Fără a-și rezerva perioada corectă de timp pentru a angaja salariații, companiile riscă să piardă timp, efort și bani din cauza unei persoane care nu a fost niciodată calificată pentru a îndeplini o anumită funcție. În general, practicile calitative de angajare la toate nivelurile îmbunătățesc performanța. Interviurile tradiționale și controalele îi pot ajuta pe angajatori să își formeze o imagine clară a comportamentelor din trecutul candidatului, dar un predictor mult mai exact al comportamentului este reprezentat de evaluările realizate înaintea angajării. Dacă nu investiți acum timp și bani în angajarea persoanei potrivite, cum vă puteți aștepta să aveți vreodată rezultate semnificative? Asigurați-vă că atât dumneavoastră cât și echipa HR sunteți bine echipați pentru a implementa un proces eficient de angajare și integrare.

Păcatul nr. 2: Presupunerea că angajații dumneavoastră cunosc obiectivele și scopul companiei

Chiar dacă organizația dumneavoastră a implementat un plan strategic impresionant, acesta se poate dovedi inutil dacă nu este înțeles și acceptat la toate nivelurile. Liderii eficienți ar trebui să își aloce timp pentru a-și instrui angajații în legătură cu obiectivele companiei. Liderii sunt responsabili inclusiv de fixarea obiectivelor pe termen scurt și de comunicarea clară și consecventă a acestora. Obiectivele și scopurile companiei trebuie repetate de fiecare dată când compania realizează planuri pe termen scurt. În acest mod, angajații vor înțelege pe ce se bazează compania.

Păcatul nr. 3: Incapacitatea de a dezvolta abilitățile echipei

Nereușita de a dezvolta talentele oamenilor dumneavoastră printr-un program adecvat de training reprezintă o risipă de resurse. Multe companii își petrec mai mult timp negociind și cumpărând tehnologia și echipamentul necesar decât instruindu-și angajații. Și totuși ele afirmă că angajații reprezintă principala valoare de care dispun. Investind în angajați, companiile investesc în succesele viitoare. Prin training vă asigurați de reușita angajaților. Prin neglijarea trainingului și dezvoltării corespunzătoare, companiile nu fac decât să sporească șansele de eșec.

Păcatul nr. 4: Uitarea evaluării activităților comerciale

Este ușor să cădeți pradă obișnuinței de a crede că „sunt doar afaceri de zi-cu-zi”. Nu este nevoie de mult efort pentru a vă ocupa mecanic de sarcini sau pentru a avea mereu aceeași abordare, pe motiv că așa ați făcut întotdeauna. Ar trebui să  evaluați permanent activitățile din afacerea dumneavoastră. Sunt necesare și relevante? Dacă da, aceste activități trebuie monitorizate pentru a determina eficiența și eficacitatea lor. Dacă reușiți să vă cuantificați succesele, va fi mult mai ușor să vă stabiliți obiectivele și să vă motivați angajații pornind de la date concrete. Cui nu-i place să audă că munca sa a dat roade?

Păcatul nr. 5: Oprirea feedback-ului

Așa cum vă evaluați activitățile comerciale, ar trebui să vă evaluați și angajații, cu regularitate. Puteți face acest lucru prin intermediul evaluărilor de performanță sau a conversațiilor pe durata activităților zilnice, feedback-ul fiind necesar pentru bunul mers al lucrurilor, astfel încât angajații să își poată dezvolta carierele. Începeți să comunicați de la bun început cu angajații în legătură cu așteptările dumneavoastră și cu prestația lor. Evaluările la sfârșit de an sunt utile în evidențierea evenimentelor din trecut, dar este mult mai eficient și motivant să comunicați încontinuu cu angajații despre viitorul acestora. În acest mod, greșelile sau erorile de comunicare pot fi reparate în timp util, scutindu-vă de acest efort pe viitor.

Păcatul nr. 6: Presupunerea că faceți o treabă excelentă

Dacă presupuneți că angajații și clienții sunt mulțumiți doar pentru că nu ați primit nicio sesizare, este bine să știți că nu folosiți barometrul cel mai exact. Rețelele de socializare, opțiunile web și aplicațiile mobile pun la dispoziția consumatorilor o mulțime de modalități simple de feedback. Prin punerea în aplicare a sugestiilor utile din partea clienților, veți îmbunătăți rata de succes a companiei dumneavoastră. Acest tip de feedback trebuie luat în serios; este neprețuit! Încurajați-vă angajații să vă dea la rândul lor feedback.

Păcatul nr. 7: Incapacitatea de a vă promova în mod constant afacerea

Dacă nu reușiți să înțelegeți relația dintre marketing și vânzări, organizația va avea de suferit. Să luăm exemplul companiilor celor mai de succes din ziua de azi, cum ar fi McDonalds sau Coca Cola; acestea au devenit giganți la nivel mondial și și-au păstrat poziția datorită unor campanii ingenioase de marketing care le-au susținut vânzările uimitoare. Chiar și afacerile cu o forță de vânzări excelentă ar trebui să se promoveze permanent.

Marketingul, PR-ul, cercetarea și publicitatea sunt esențiale. Aceste discipline oferă strategii de identificare a noilor piețe, de comunicare cu clienții și de stabilire a brandului și mesajului pe toate canalele. Marketingul și tehnologia evoluează în permanență, iar acest lucru s-a întâmplat mai ales în ultimul deceniu, având în vedere popularitatea rețelelor de socializare. Incapacitatea de a urmări activ aceste noi strategii vă va afecta abilitatea companiei de a concura pe piață.

Eficiența în leadership este realizabilă prin efort și înțelegere. Liderii cei mai de succes sunt conștienți de abilitățile și slăbiciunile lor și se vor strădui să își creeze abilități din slăbiciuni. Liderii stabilesc reperele din companiile pe care le administrează. Cu o cunoaștere a „păcatelor” frecvente, liderii se pot pregăti mai bine pentru a lua măsuri preventive, contribuind la un viitor mai bun.

Profiles International face parte din Comitetul de formare profesională înființat de Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană

0

Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România) este cea mai mare asociație economică bilaterală din România și reunește peste 530 de firme membre românești și germane fiind de peste 10 ani actorul central în relațiile economice româno-germane, contribuind activ la dezvoltarea acestora.

Printre serviciile oferite de AHK România se numără consilierea de piață, căutarea individuală de parteneri de afaceri, recrutarea de personal, consiliere pentru desfacere și achiziții pe piața germană, formarea profesională și formarea continuă.

Pe lângă organizarea programelor de formare profesională complete, oferă informații utile legate de sistemul dual de învățământ din Germania și modalități de aplicare a acestui model în România.

De asemenea, oferă consiliere în ce privește conceperea măsurilor de formare profesională și a programelor de formare profesională complete, organizarea formărilor de tip “train the trainer”, dar și organizarea și coordonarea examinărilor intermediare și finale după modelul dual, inclusiv acordarea de certificate de calificare profesională.

AHK România consideră că un motor important în dezvoltarea unei economii este educația, de aceea au acordat atenție deosebită acestui domeniu. De-a lungul timpului, ca voce unitară a investitorilor germani care au identificat o lipsă majoră de personal calificat în România, au susținut cu tărie introducerea unui sistem de învățământ profesional care să asigure pe termen lung forța de muncă bine calificată necesară pe piața muncii.

Începând cu luna februarie 2015, Profiles International  face parte din Comitetul de formare profesională înființat de Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană, care are ca rol coordonarea metodologică și științifică a aspectelor legate de activitățile de formare profesionala în sistem dual din România desfășurate de AHK România.

DSC_0267

 

IMG_0038

Adevărul despre distracție și productivitate la locul de muncă

0

Se spune că munca fără distracție nu are efecte benefice. Dar înainte de existența tendinței imprimate de companii precum Google, de promovare a distracției la locul de muncă, cuvintele „distracție” și „muncă” nu își aveau locul în aceeași propoziție. Astăzi, generația mileniului trei prezintă o serie de noi provocări pentru angajatori, organizațiile fiind forțate să găsească modalități noi și inovatoare de a atrage reprezentanții acestei generații și de a-i reține în postura de angajați. Nu degeaba promovarea unui mediu de lucru distractiv devine rapid una dintre cele mai des-implementate strategii în multe dintre organizațiile de vârf de pe mapamond.

Cât de important este un mediu de lucru distractiv?

Rezultatele unui studiu recent indică faptul că 88% din membrii generației mileniului își doresc un mediu de lucru distractiv și social. Acest lucru este de înțeles, întrucât această generație se străduiește să fie mai fericită și să trateze fiecare aspect al vieții cu mai multă pasiune decât generațiile anterioare. Aparent, generația mileniului pune mai mult preț pe timp în raport cu calitatea vieții – cu alte cuvinte, reprezentanții săi nu vor să își petreacă timpul făcând ceva insuportabil, într-un loc insuportabil, înconjurați de oameni insuportabili, indiferent de salariul pe care îl primesc în schimb. Bineînțeles, nimeni nu vrea să se afle într-o asemenea situație, dar generațiile anterioare au avut o toleranță mult mai sporită față de astfel de circumstanțe decât generația mileniului.

Atunci când mă gândesc la fericire în general, vizualizez ideea de a face totul cu pasiune, de a avea libertate și de a fi înconjurat de oameni cărora le pasă de mine și care vor să am succes. Majoritatea celor din generația mileniului sunt de acord cu mine, mai ales în ceea ce privește ultimul aspect, întrucât 71% afirmă că pentru ei colegii ar trebui să fie o a doua familie. Socializarea și distracția alături de colegi creează o legătură strânsă, încurajând spiritul de colegialitate, motiv pentru care există o corelație directă între acești doi factori. Având în vedere acest lucru, n-ar trebui să ne surprindă faptul că un studiu a relevat faptul că dintre toate activitățile legate de distracție, socializarea este cotată cel mai bine, în rândul angajaților de toate vârstele. Organizațiile care răspund acestor dorințe vor atrage și reține candidații cei mai talentați și vor beneficia de o creștere a nivelului de mulțumire, retenție și poate chiar de productivitate a angajaților.

Mai multă distracție înseamnă mai puțină muncă?

Chiar dacă se spune că munca fără distracție nu are efecte benefice și reversul poate fi valabil. Luate împreună, aceste afirmații reflectă cele două paradigme cu privire la îmbinarea muncii cu distracția. Multe companii manifestă închidere față de ideea unei simbioze între util și plăcut. Iar motivul pentru care se întâmplă acest lucru este adesea faptul că liderii organizațiilor în cauză fac parte din generații mai vechi și respectă practicile tradiționale de separare a muncii și distracției, pentru simplul fapt că „așa a fost dintotdeauna”. Alții ar putea crede că miza este prea mare pentru a accepta distracția și socializarea. Și totuși, cei mai mulți se opun distracției la locul de muncă pornind de la problema productivității.

În cazul acesta, putem spune că mai multă distracție înseamnă mai puțină muncă? Răspunsul nu este atât de ușor, întrucât în urma mai multor studii s-a ajuns la concluzii contradictorii – dar putem ajunge la rândul nostru la o concluzie comparând și analizând rezultatele. Cercetările au relevat că angajații fericiți au performanțe mult mai ridicate decât cei nefericiți; generația mileniului ne-a arătat că un mediu distractiv, agreabil este un factor crucial pentru satisfacția la locul de muncă. Corelând rezultatele ambelor studii, putem deduce cu ușurință că mai multă distracție înseamnă mai multă productivitate și performanță. Dar, pe de altă parte, un studiu diferit a indicat faptul că distracția la locul de muncă reduce productivitatea angajaților tineri din industria hotelieră. Alte descoperiri, mai ales în domeniul distracției gestionate și impuse, indică faptul că aceasta sporește nivelul productivității, mulțumirii și retenției, dar numai atunci când angajații au acceptat termenii impuși.

Ce înseamnă toate acestea?

Din aceste studii, ne putem face o idee generală cu privire la influența distracției asupra productivității. Iată câteva din concluziile mele:

  • Distracția la locul de muncă poate avea un efect semnificativ asupra retenției, mulțumirii, calității talentelor și chiar și asupra productivității. În circumstanțe favorabile, un mediu de lucru distractiv poate avea un efect pozitiv atât asupra organizației dumneavoastră cât și asupra angajaților, în mai multe moduri. Recompensele sunt suficient de mari astfel încât fiecare organizație să fie convinsă că trebuie măcar să ia în calcul această opțiune.
  • Angajații ar trebui să fie suficient de bine pregătiți și de maturi pentru a-și putea desfășura activitatea în mod autonom și să dea dovadă de abilități adecvate de gestiune a timpului. Asigurați-vă că îi pregătiți pe angajații mai tineri cu privire la scopul distracției la locul de muncă și îi învățați cum să se folosească de ea în mod util, fără ca aceasta să le afecteze în mod negativ munca.
  • Cele mai bune rezultate se vor resimți atunci când managementul joacă un rol în acest proces. După părerea mea, o funcție a gestionării distracției ar trebui să fie responsabilizarea angajaților cu privire la promptitudinea și calitatea muncii.

Considerații finale:

Atunci când într-o problemă există două opinii diametral opuse, experiența mi-a arătat că adevărul obiectiv se află la mijloc. Problema distracției la locul de muncă nu face excepție de la regulă – amândouă punctele de vedere sunt valide într-o anumită măsură, dar în final, pentru a obține rezultate contează cel mai mult cum implementați distracția. Celor din generația mileniului le putem recunoaște meritul de a fi orientați spre carieră, prin urmare, cu excepțiile de rigoare, productivitatea nu este o problemă pentru acest grup. Rețineți că generația Y încearcă să facă lucruri care o pasionează, prin urmare secretul este de a-i oferi posibilitatea de a avea activități profesionale distractive și de a colabora la locul de muncă. Iar acest lucru nu se poate rezolva doar prin câte o petrecere odată la câteva zile.

Am menționat într-un articol anterior  măsurile luate de compania Google pentru motivarea angajaților. Voi dezvolta acum  modul în care acestea au fost implementate în cadrul companiei.

Atuul Google este de a-i scoate pe angajați din birou și de a le permite să socializeze, prin intermediul unor spații conținând pereți de escaladă, centre de fitness, pauze frecvente, prin intermediul sesiunilor personale de creativitate, toate acestea (și altele pe care care le-am amintit deja) contribuind la tema culturală dominantă de distracție și colaborare. Rezultatele acestei culturi organizaționale sunt vizibile, nu doar în ceea ce privește succesul recunoscut al companiei Google, dar și în ceea ce privește opiniile angajaților săi cu privire la companie. Pe un cunoscut site care realizează recenzii ale companiilor, putem vedea că, din 1900 de recenzii, compania Google este cotată de angajați cu 4,1 stele din 5, iar 95% dintre aceștia sunt de acord cu directorul general, Larry Paige. Iar dacă acestea nu sunt îndeajuns, sub ratingul companiei se află următoarea afirmație: „Angajații sunt foarte satisfăcuți.”

Implementarea distracției la locul de muncă poate părea o scuză pentru a pierde timpul, dar pentru generația Y înseamnă mai mult decât atât: este un factor semnificativ pentru calitatea vieții, pe care această generație o consideră foarte valoroasă. Ținând cont că o bună parte a vieții noastre este dedicată carierei, consider că trebuie să luăm în calcul prețul pe care îl punem pe distracție la locul de muncă, întrucât aceasta poate aduce beneficii atât organizației cât și forței de muncă.

Creșteți implicarea angajaților prin dezvoltarea abilităților acestora

0

John Wiley & Sons, compania mamă a Profiles International, a crescut implicarea angajaților cu 90%, atunci când a început educarea și responsabilizarea angajaților săi, potrivit unui studiu de caz.

Pentru a înțelege mai bine problema rezolvată de Wiley, este important să avem câteva informații despre companie. “Din 1807, Wiley a oferit cunoștințe și servicii bazate pe cunoaștere în întreaga lume, îmbunătățind rezultatele din domeniile cercetării, practicii profesionale și educației. Cele trei sectoare principale de activitate ale companiei Wiley sunt axate pe cercetare la nivel mondial, dezvoltare profesională, și educație. “Problema cu care se confrunta Wiley a fost că avea prea multe conturi de social media (aproape 700), iar cele mai multe dintre acestea nu aveau nici un fel de strategie de social media.

Pentru a rezolva problema, Wiley a cooptat-o pe Michelle Lockett în 2013 ca Director de Social Marketing. Potrivit studiului de caz, “Înainte de lansarea unui program de educație personalizat, departamentele Wiley au fost izolate, folosind sisteme care nu interacționau unele cu altele. Lockett “le-a dat acestor comitete instrumentele și cunoștințele necesare pentru a se implica strategic, [și] le-a oferit capacitatea să gestioneze singure aceste canale.” În cele din urmă, colaborarea, precum și angajamentul angajaților, a crescut.

Jill Yablonski-Crépeau, director de marketing la Wiley, a declarat, „Instruirea mi-a dat permisiunea și încrederea în numele Wiley de a fi mai uman pe social media – doar pentru că sunt reprezentantul brandului nostru on-line, nu înseamnă că nu pot crea o legătură personală.” Acesta este unul dintre extraordinarele produse secundare ale creșterii implicării angajaților – creșterea implicării clientului. Prin oferirea de oportunități de învățare și dezvoltare, Wiley le-a permis angajaților săi să fie mai strategici, orientați spre client, și orientați spre rezultate.

Dezvoltarea abilităților angajaților este o parte esențială a creșterii implicării angajaților. În cazul în care dorința unui angajat de a avansa în cariera sa nu este îndeplinită, acesta va începe căutarea unui nou loc de muncă. Pe de altă parte, atunci când accentul se pune pe dezvoltarea abilităților angajaților, organizația se dezvoltă și crește ca tot unitar.

Dacă doriți să începeți să dezvoltați abilitățile angajaților în organizația dumneavoastră cu potențialul de a constata o creștere de 90%  în implicarea angajaților așa cum a reușit Wiley, există câteva măsuri pe care le puteți lua:

1. Gândiți-vă la obiectivele companiei dumneavoastră

Înainte de dezvoltarea competențelor angajaților, luați în considerare planul de dezvoltare, ținând cont de nevoile companiei. Wiley, de exemplu, a avut nevoie să își construiască strategii de prezență media on-line, așa că și-a reorganizat și instruit comisiile de social media. Cântăriți atât obiectivele de afaceri pe termen lung cât și cele pe termen scurt. Fără a privi spre viitor, ar fi inutil să dezvoltați abilitățile angajaților.

2. Comunicați cu angajații dumneavoastră

Nu puteți presupune că știți toate grupele de competențe, punctele forte și punctele slabe, sau aspirațiile angajaților dumneavoastră. Dacă este posibil, purtați o conversație între patru ochi cu fiecare dintre angajații dumneavoastră, întrebându-i care sunt obiectivele lor personale, precum și orice probleme cu care s-ar putea confrunta în funcția lor actuală. Poate angajații dumneavoastră pot veni cu propriile planuri de dezvoltare personală care se aliniază cu obiectivele organizației dumneavoastră și puteți lucra împreună pentru a obține o oportunitate de dezvoltare cu beneficii reciproce. Oricum, deschiderea liniilor de comunicare crește mereu implicarea angajaților. Încercați să vă faceți timp pentru o întrevedere inițială și, eventual, o întâlnire ulterioară cu fiecare angajat, dacă este posibil, pentru a discuta despre aceste lucruri.

3. Decideți care sunt abilitățile de care au nevoie angajații dumneavoastră

După ce ați determinat competențele, provocările și aspirațiile angajaților dumneavoastră, puteți începe dezvoltarea abilităților angajaților în funcție de nevoile lor. Desigur, toate aceste lucruri ar trebui să se alinieze cu toate nevoile organizatiei. Când demarați stabilirea obiectivelor, fiți cât mai specific și rapid cu putință, în special atunci când stabiliți un punct de referință pentru a urmări progresul angajaților. Marcarea progresului – posibilitatea de a vizualiza efectiv și de a evalua creșterea – reprezintă un important imbold pentru implicarea angajaților.

4. Realizați un plan de acțiune

Dezvoltarea abilităților angajaților pentru a spori implicarea angajaților poate presupune utilizarea unui număr nedeterminat de oportunități. Angajații vor învăța mai bine printr-o abordare directă? Vor participa la cursuri și prelegeri? Ar putea fi mai eficient mentoratul și coachingul? Acestea sunt lucrurile pe care trebuie să luați în considerare atunci când vă dezvoltați planul de acțiune.

5. Incepeți aplicarea de noi competențe ale angajaților la locul de muncă

Pentru a obține cea mai mare rentabilitate a investiției în dezvoltarea competențelor angajaților, trebuie să puneți în practică aceste competențe. Stabiliți oportunități pentru angajații dumneavoastră, de aplicare a noilor competențe, oferind cât mai mult feedback posibil. Anticipați timpul necesar învățării și permiteți ca greșelile să devină oportunități de învățare. Furnizarea de feedback crește și mai mult implicarea angajaților.

Wiley a constatat că abordarea unei probleme prin abilitarea angajaților săi nu numai că a crescut nivelul de implicare al angajaților cu 90%, dar le-a permis și să le ofere clienților o experiență eficientă prin intermediul platformelor online. Dezvoltarea abilităților angajaților are ca efect aproape întotdeauna creșterea implicării angajaților, iar implicarea angajaților contribuie la o mai puternică implicare a clientului și o mai mare satisfacție a acestuia.

Adoptați poziția succesului și productivității

0

Limbajul trupului este extrem de important când vine vorba de creșterea productivității și excelența în afaceri – am mai scris pe această temă și voi scrie din nou. Este posibil să nu fi întâlnit până acum unele din exemplele pe care le voi da. Acestea sunt simple, ușor de implementat și surprinzător de eficiente în creșterea productivității, îmbunătățirea afacerii și creșterea succesului în vânzări.

1. Stați drept

Postura nu este utilă doar pentru spate, ea afectează modul în care vă percep ceilalți. Să ne imaginăm că sunteți la o întrevedere cu un potențial client. Dacă acesta vă vede stând drept, va fi mult mai probabil să aibă gânduri pozitive despre dumneavoastră (cel puțin așa ne indică un studiu realizat de Ohio State University). Astfel, poziția corectă poate spori succesul în vânzări.

2. Țineți în mână o ceașcă de cafea

Poate fi greu de crezut, dar ținând în mână o ceașcă de cafea le veți inspira celor din jur încredere. Principiul nu se aplică însă și băuturilor reci. Cercetătorii de la Yale au determinat că oamenii care țin în mână o băutură caldă sunt mult mai adesea percepuți ca fiind de încredere, într-un interval de timp scurt. De ce? Imposibil de spus. Cu toate acestea, construirea unei relații de încredere cu potențialii clienți este un mare atu în ceea ce privește succesul în afaceri. Cu toate acestea, poate apărea o mică problemă. Același studiu a determinat că faptul de a ține în mână o ceașcă de cafea poate avea un impact negativ asupra abilităților de negociere, deoarece oamenii vor considera că sunteți mai binevoitor. Prin urmare nu ar strica să abordați problema cu o doză de scepticism. Atunci când negociați, beți o băutură rece. Când vreți să câștigați încrederea altcuiva, beți o băutură caldă.

 3. Sincronizați-vă mișcările corporale

Acest aspect este legat de creșterea productivității. Conform unui studiu al Universității Stanford, oamenii care colaborează la un proiect își sporesc productivitatea prin soluții mai creative, atunci când se sincronizează în mișcări. Rezultatul este o productivitate mai mare în lucrul în echipă, prin colaborare și inovare.

 4. Strângeți o minge în mâna stângă

Nu lucrați bine în condiții de stres? Strângeți în mână o minge. Dacă sunteți dreptaci, strângeți mingea în mâna stângă, pentru a vă crește productivitatea. Teoria aceasta se bazează pe observarea atleților. Conform Dr. Carol Goman, președintele Kinsey Consulting Services, „atunci când atleții experimentați au performanțe slabe, acest lucru se poate datora faptului că se concentrează prea mult asupra mișcărilor realizate (ceea ce, în cazul dreptacilor reprezintă o funcție a emisferei cerebrale drepte), în loc să se bazeze pe abilități motorii automate, dezvoltate prin ani de exerciții (ceea ce corespunde funcției emisferei stângi)”. Aceeași regulă se aplică situațiilor stresante din lumea afacerilor.

5. Relaxați-vă mușchii feței

De exemplu, dacă un e-mail citit vă indispune, nu vă încruntați. Cercetările ne arată că dacă vă încruntați, rezultatul va fi un ton verbal mai furios. Aceeași regulă se aplică și în conversația verbală – cu cât pare mai furioasă figura dumneavoastră, cu atât veți avea un ton mai furios. Dacă vă întâlniți cu un client la o cafea, străduiți-vă să mențineți o expresie neutră. Veți avea un ton mult mai plăcut și probabil veți avea mai mult succes în vânzări.

6. Începeți cu o strângere de mână

Mi-am învățat câinele să facă acest lucru și mi se pare mult mai simpatic acum. Pe de altă parte, știința indică faptul că o strângere de mână înaintea unei negocieri comerciale are în general ca rezultat o afacere mai echitabilă decât în cazul celor care au atacat direct problema. O strângere de mână înaintea unei afaceri comunică o doză de căldură și cooperare, aducându-vă beneficii și pe viitor.

7. Coborâți-vă intonația vocii

Cercetătorii de la Universitatea Duke au descoperit că frecvența de 125 Hz este cea mai plăcută frecvență a vocii umane. În studiu, cercetătorii au descoperit că o scădere de 22 Hz a frecvenței vocii corelează cu o creștere de 18.7000 de dolari a salariului de director în America. Acest lucru poate fi mai greu de realizat pentru unii, dar vă puteți afirma autoritatea printr-o intonație constantă. Gândiți-vă în ce măsură ar putea corela cu succesul în vânzări, sau cu creșterea productivității departamentului dumneavoastră.

8. Realizați o impresie puternică

Creierul are nevoie doar de 200 milisecunde pentru a colecta cea mai mare parte a informațiilor de care are nevoie pentru a determina starea emoțională a unei persoane după expresia feței. Asta înseamnă că nu aveți timp să abordați un client sau să intrați într-o ședință și să vă încălziți pe parcurs. Rezervați-vă câteva minute pentru a pregăti introducerea. Astfel puteți motiva mai bine o echipă pentru ca aceasta să își crească productivitatea, având ca rezultat succesul în vânzări.

9. Acceptați un ușor contact fizic

Este bine să folosiți formulări elaborate (și nu strică să încercați să citiți limbajul trupului celorlalți), dar o ușoară bătaie pe umăr poate face minuni pentru succesul în afaceri. Prin studierea ospătarilor, cercetătorii au descoperit că, acei clienți care nu au fost atinși de chelneri au lăsat în medie un bacșiș de 12%. Pe de altă parte, clienții care au fost atinși pe umăr au lăsat 14%, iar cei care au fost atinși de două ori pe mână au lăsat 17 %. În contextul comercial, cumpărătorii care au fost atinși ușor au petrecut mai mult timp în magazin, au cumpărat mai mult și au avut o evaluare favorabilă a experienței, în general. Dacă este adecvat, atingeți ușor pe umăr potențialul client pentru a crește șansele unei vânzări reușite.

10. Încordați-vă

Încordați-vă mușchii. Universitatea Națională din Singapore și Universitatea Chicago au determinat că oamenii care își încordează mușchii își sporesc gradul de autocontrol și voință. Deci, prin încordarea degetelor, gambelor, bicepșilor etc., vă puteți crește productivitatea, menținându-vă concentrarea asupra sarcinii curente.

Corpul și mintea dumnavoastră lucrează în tandem, iar limbajul corpului schimbă în mod pozitiv sau negativ modul în care vă percep ceilalți. Încercați să adoptați o mai bună poziție pentru a vă crește productivitatea și succesul în vânzări.

Aveți alte sfaturi pentru creșterea productivității și succesului în vânzări? Lăsați-ne un comentariu în secțiunea de mai jos.

Tinerii instituţionalizaţi între 16 şi 18 ani din Alba, evaluaţi psihologic şi consiliaţi pentru viitoarea carieră cu ajutorul Profiles International

0

Profiles International în parteneriat cu Direcţia Generală de Asistenţă Socială, Protecţia Copilului Alba (DGASPC) și Consiliul Judeţean Alba a demarat un amplu proces de evaluare, consiliere şi orientare educaţională şi profesională a tinerilor instituţionalizaţi în centrele de plasament din judeţ.

Scopul principal al proiectului este acela de a oferi gratuit tinerilor cu vârsta cuprinsă între 16 şi 18 ani, găzduiţi în centrele rezidenţiale ale DGASPC Alba, şansa de a opta, în cunoştinţă de cauză şi în deplină concordanţă cu profilul personal, pentru un parcurs şcolar şi pentru o carieră profesională care să îi atragă şi care să se suprapună într-o cât mai mare măsură peste aşteptările şi calităţile personale ale fiecăruia.

În concret, acest serviciu de orientare vocaţională denumit VIA – Vocaţie, Interese, Autocunoastere – constă în realizarea unei evaluări psihoaptitudinale a tinerilor prin aplicarea unui chestionar care conţine nu mai puţin de 320 de întrebări ce vizează determinarea trăsăturilor comportamentale stabile ale celor evaluaţi. În contextul în care marea majoritate a adolescenţilor nu ştiu cu adevărat ce şcoală, respectiv, carieră profesională să urmeze, testul le evaluează personalitatea şi dorinţele şi îi ajută să se decidă asupra parcursului educaţional şi profesional pe care e cel mai indicat să îl urmeze.

Pentru ca respondenţii să înţeleagă cât mai bine ce se aşteaptă de la ei şi pentru a conştientiza avantajele pe care acest proces le presupune, evaluarea propriu-zisă este precedată de sesiuni de informare-prezentare. În cadrul sesiunii, adolescenţilor le sunt prezentate modele de succes, persoane care, la fel ca şi ei, provin din centre de plasament şi care, în ciuda tuturor dificultăţilor, s-au realizat în viaţă, din punct de vedere profesional şi material.

În cadrul oferit de către Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba, adolescenţii implicaţi în proiect au participat la o întâlnire alături de reprezentantul SC Profiles International S.R.L şi reprezentantul Consiliului Judeţean Alba, care a punctat aspectele ce dau plus valoare acestei acţiuni. Ulterior, la finalul completării chestionarului şi interpretării lui, sistemul informatic de evaluare generează rapoartele de orientare vocaţională care sunt analizate de consilierii de orientare şi sunt discutate cu fiecare copil. Practic, respondenţilor li se realizează o descriere cât mai fidelă, un profil, urmând apoi sesiuni de orientare în carieră.

De altfel, întregul proces este conceput a se derula în interesul tinerilor instituţionalizaţi, urmând să fie evaluaţi şi consiliaţi în momentul împlinirii vârstei de 16 ani, tot acest demers fiind iniţiat în urma prezentării proiectului dezvoltat de către compania SC Profile International în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale şi a propunerii de colaborare adresată Consiliului Judeţean.

Consolidează-ți încrederea în forțele proprii

0

Vrei să ai mai multă încredere în forțele proprii?

Acceptă invitația de a te înscrie într-un grup de coaching și lucrează timp de 5 saptamăni, în 5 sesiuni de grup, la 5 subiecte pe marginea “Încrederii în sine” alături de 2 coachi Profiles International.

Învata cum să fii mai încrezător, mai curajos, descoperă cum să spui NU, cum să pui limite și cum să faci față situațiilor și persoanelor conflictuale într-un mod relaxat și constructiv.

Dacă vrei să oprești emoțiile și gândurile care te blochează, să te  detașezi de ce cred alții despre tine, rezervă-ți un loc la programul de coaching în grup pentru „Consolidarea încrederii în forțele proprii” care începe marți, 17 februarie.

Mai multe detalii despre program și modalitatea de înscriere găsești AICI.

ORIENTARE IN CARIERA

DEZVOLTARE MANAGERIALA

Facebook

Twitter