Planificarea strategică poate ajuta la crearea de mecanisme și mentalități pentru a putea reacționa la luptele care ne așteaptă, dar nu este un lucru care se face o singură dată sau o activitate de genul “pune-l și uită-l”.

“Toată lumea are un plan până când primește un pumn în gură”, spunea Mike Tyson în 1987. Istoria ne învață că ne vom confrunta cu conflicte atunci când nu planificăm și adesea când o facem. Cu peste 60 de ani în urmă, președintele Dwight D. Eisenhower spunea: “Planurile sunt fără valoare, dar planificarea este totul”. Aflăm informații valoroase în timpul exercițiului de planificare și nu doar înțelegerea faptului că până și cele mai bune planuri se pot și se vor schimba.

Atunci când vă pregătiți planurile de afaceri, știți vreodată cu adevărat ce vă așteaptă și ce trebuie să faceți? Planificarea strategică poate contribui la crearea unor mecanisme și mentalități care să vă permită să răspundeți la provocările care vă așteaptă, dar nu este un lucru care se întâmplă o singură dată sau să fie o activitate de genul “rezolvat și uitat”.

Este un plan care arată calea de urmat pentru afacerea dvs., explicând obiectivele companiei dvs. și de ce sunt importante. De asemenea, vă poate ghida prin evidențierea lucrurilor de care trebuie să țineți cont atunci când răspundeți la oportunități și provocări.

De ce nu sunt realiste planurile strategice pe termen lung?

Eu cred în planurile strategice pe unul sau trei ani și în restabilirea lor în fiecare an. Nu uitați că un plan strategic este o foaie de parcurs pentru ca o companie să își atingă obiectivele. Este, de asemenea, un instrument pentru a vă uni echipele, motivându-le cu claritate, direcție și concentrare.

Nu că nu ați dori să aveți o listă cu elementele pe care doriți să le realizați pe termen lung, dar pentru că trăim într-o lume care se schimbă din ce în ce mai repede, trebuie să ne adaptăm planurile într-un mod agil și să folosim puterea tehnologiei și a sistemelor pentru a ne ajuta.

Companiile trebuie să fie fluide și mobile. Într-o lume în schimbare, viitorul nu mai este ușor de prezis bazându-se doar pe trecut. Avem nevoie de o strategie care să se despartă de vechiul plan de tip “cu trei inele”, care începe deja să adune praful pe raft, și să conceapă în schimb unul adaptiv și directiv.

Acesta este motivul pentru care intervalul de timp de un an până la trei ani este util și pentru care un interval de timp de 10 ani este depășit înainte de a începe.

Cu ce ar trebui să se alinieze obiectivele strategice?

Dacă obiectivele strategice sunt obiectivele pe termen lung, obiectivele operaționale – sau, așa cum le numim noi, măsurile de conducere – sunt reperele zilnice care trebuie atinse pentru a le atinge.

Deși alinierea obiectivelor de afaceri cu obiectivele strategice poate fi greu de realizat în fiecare an, trebuie să facem un efort. Nu uitați că acțiunile pe care le întreprindeți în fiecare zi ar trebui să se rostogolească, în cea mai mare parte, spre atingerea obiectivelor dumneavoastră.

Pentru mărcile noastre de franciză și pentru noi, cele trei obiective principale ale noastre în fiecare an sunt succesul francizaților, veniturile și profitul. Fiecare marcă determină succesul, dar cifrele privind veniturile și profitul se schimbă în fiecare an. Ceea ce este important este să aveți principalele dvs. obiective strategice susținute de măsuri principale – elemente acționabile pe care le veți face în fiecare zi și săptămână și care vor duce la realizarea obiectivului.

Astfel, de exemplu, dacă sunteți un vânzător și aveți un obiectiv de vânzări de X lei în acest an (venituri), ce trebuie să faceți pentru a realiza aceste vânzări?

Uitați-vă la procesul de vânzări pentru a determina etapele și cantitatea fiecărui pas de care aveți nevoie pentru a vă atinge obiectivul: câți lead-uri sau prospecți; câte puncte de contact, apeluri, prezentări, zile de descoperire și apeluri de urmărire; sau câte aplicații?

Cum prioritizez obiectivele și listele de lucruri de făcut?

O rețetă a dezastrului este să nu faci niciodată lucrurile cele mai importante și să faci întotdeauna lucrurile urgente. În timp ce le echilibrați, ar trebui să rămâneți concentrat pe cele mai importante obiective.

Nu este vorba despre liste de “lucruri de făcut” sau liste de verificare – este vorba despre obiectivele tale. Singurul lucru mai rău decât să nu ai obiective este să ai prea multe obiective. Cred că trei obiective principale pe an și două-trei măsuri principale pentru fiecare dintre ele sunt bune.

În timp ce există obiective stabilite și măsuri de urmărire a lead-urilor, nu uitați că nu există niciodată o singură modalitate de a realiza ceva; există mai multe modalități.

Așadar, încurajați-i pe membrii echipei dvs. să facă ceea ce consideră că este corect. Aflați ce vor să facă, mai degrabă decât să le spuneți doar ce ați face dumneavoastră pentru a realiza acest lucru. Integrarea acestei strategii în planificarea voastră împreună vă va ajuta să obțineți rezultate mai bune.

Cum poate Great People Inside să evalueze forța de muncă aflată în regim de telemuncă?

Great People Inside vine în ajutorul oamenilor și companiilor cu servicii dedicate gestionării acestei perioade turbulente. Fie că vorbim despre tranziția către munca la distanță, despre provocările leadership-ului în timp de criză sau pur și simplu despre menținerea afacerii într-un mediu virtual, toate acestea sunt afectate în această perioadă, într-o mai mică sau mare măsură.

De aceea, prin intermediul platformei Great People Inside și a celor 4 instrumente de evaluare nou create veți putea face față cu brio situației actuale. Instrumentele noastre au la baza lor studii științifice legate de munca de acasă a angajaților, managerilor și a echipelor și sunt validate pe populația României. De asemenea, având în vedere faptul că trăim într-o lume complexă, ambiguă, incertă și, mai ales, extrem de volatilă (Modelul VUCA) am pregătit o evaluare dedicată liderilor și managerilor ce conduc organizații în contextul actual de business și care sunt nevoiți să se adapteze din mers noilor și deselor schimbări ce au loc. Puteți găsi toate aceste instrumente de evaluare accesând pagina: https://greatpeopleinside.com/ro/solutii-digitale/.

Sursa:forbes.com