Motivarea angajaților poate fi una dintre cele mai mari provocări pentru un manager, dar pentru a avea o organizație de succes este esențial să înveți cum să inspiri fiecare individ – mai ales pe cei cu personalități neobișnuite.

Oamenii au motivații diferite, fie că este vorba despre o mărire de salariu, o promovare sau pur și simplu posibilitatea de a lucra la un nou proiect – iar acest lucru este de netăgăduit. În aceeași măsură au priorități diferite la locul de muncă, stagiarul își dorește experiență, tânărul reprezentant de vânzări încearcă să îndeplinească obiectivele pentru a obține un bonus considerabil, vicepreședintele se străduiește să mențină un echilibru între viața profesională și cea familială.

Desigur, banii sunt principalul motiv pentru care noi toți ne trezim pentru a merge la muncă dimineața, dar chiar și în teoriile motivaționale, cum ar fi Piramida lui Maslow având originea la începutul secolului XX, se sublinia contribuția unei serii de alți factori, în ceea ce privește motivarea oamenilor.

Dacă nu cunoști diferențele dintre angajați, muzica lor va semăna cu o „cacofonie” mai degrabă decât cu o simfonie.

Există o serie de categorii de angajați pe piața forței de muncă din ziua de azi, iar cel mai probabil majoritatea organizațiilor folosesc o combinație a acestora. Diferitele cărți și bloguri au propriile modalități de a defini aceste grupuri, însă, în continuare vă voi reda propriile exemple:

1. Tradiționaliștii – cei care vor ca munca lor să le ofere stabilitate și un viitor mai sigur. Ei pot fi motivați prin:
– Solicitarea și oferirea feedback-ului
– Discuțiile deschise
– Discuțiile despre misiunea companiei și despre rolul lor în înfăptuirea acesteia

2. Colaboratorii desăvârșiți – cei care pun preț pe munca în echipă. Ei pot fi motivați prin:
– Direcționarea lor către funcțiile de conducere a echipei
– Prezentarea unor măsurători clare ale succesului și dezvoltării lor
– Solicitarea contribuției lor

3. Supraviețuitorii blocați– care consideră că munca și viața sunt categorii diferite. Motivați-i prin:
– Orientarea spre un echilibru între muncă și viața personală
– Incluziunea lor în echipe care să le ofere susținere, empatie și modele de urmat
– Asistarea lor în planificarea carierei

4. Neimplicații pretențioși – cei care își pierd cu ușurință implicarea, având nevoie de feedback și recunoaștere încontinuu. Motivați-i prin:
– Atribuirea de sarcini ieșite din rutină
– Descoperirea abilităților acestora, utile la locul de muncă
– Sporirea atenției față de ideile lor

5. Non-conformiștii adaptabili – cei pe care îi entuziasmează lucrurile noi. Motivați-i prin:
– Amenajarea unui mediu de lucru prietenos
– Comunicarea evenimentelor curente
– Discutarea progresului lor

6. Inovatorii independenți – cei cărora le place să muncească de dragul muncii. Îi puteți motiva prin:
– Atribuirea unor responsabilități care permit învățarea și dezvoltarea
– Eliminarea obstacolelor din calea lor
– Permisiunea de a extinde viziunea companiei

Fie că sunteți lider, manager sau coordonator de proiect, pentru a motiva angajații este esențial să înțelegeți ceea ce îi pune în mișcare. Dacă înțelegeți esența fiecărei persoane, conexiunile sale mentale, motivațiile sale și lucrurile pe care le apreciază, veți putea motiva și implica fiecare tip de angajat.

Soluțiile de gestionare a talentelor și evaluările de personal îi pot ajuta pe manageri să înțeleagă natura intimă a fiecărui angajat – stilul său de gândire, comportamentul, trăsăturile native și abilitățile sale. Nu va mai fi nevoie să grupați angajații în categoriile de mai sus; veți putea pur și simplu să evaluați compatibilitatea cu postul și să comparați potențialii candidați și candidații pe care îi aveți în prezent cu performerii de top din organizația dumneavoastră.

Pentru a afla mai multe detalii, vă invit să încercați un demo din partea specialiștilor Profiles International!