Dezvoltarea loialității clienților seamănă foarte mult cu întreținerea unei prietenii – implică interes și respect reciproc. Loialitatea clienților este unul dintre cei mai importanți factori din lumea afacerilor de astăzi și vă poate aduce nu doar mai mult succes în afacere, ci și  înțelegere dacă ocazional comiteți anumite greșeli. Aceste trei lucruri vă pot ajuta să construiți o bază loială de clienți și să oferiți clienților servicii excepționale.

  1.  Stabiliți o relație personală.

În realitate, loialitatea clienților depinde foarte mult de cât sunteți de plăcuți. Dacă un client consideră că a dezvoltat o relație personală cu un brand, este mult mai probabil să-i rămână loial. Folosiți orice ocazie pentru a duce relația cu un client la un nivel personal și construiți o prietenie benefică pentru ambele părți. Acest lucru înseamnă mai mult decât dezvoltarea loialității a clienților: oferă și o oportunitate de a aduna informații folositoare care vă vor ajuta în viitor. Conectați-vă cu clienții voștri pe rețelele sociale și monitorizați conversațiile despre firma voastră. Asigurați-vă că oferiți audienței multe oportunități pentru feedback și colectați aceste date în mod regulat.

  1. Luați în considerare relevanța.

Nu este suficient să umpleți rețelele voastre sociale și site-urile cu anumite cuvinte cheie pentru a vă urca în topul unei căutări pe Google; astăzi, contextul contează foarte mult. Asigurați-vă că atunci când modificați conținutul aveți target-ul și clienții actuali în minte. Asta se aplică și la conținutul offline. Dacă afacerea voastră se desfășoară în mai multe țări, orientați-vă conținutul pentru a fi potrivit fiecărui loc. Nu ați vrea să vindeți geci groase pe timp de vară, gândiți-vă la asta atunci când vă alegeți publicul țintă și păstrați conținutul relevant și de actualitate.

  1. Respectați Regula de Aur/Platină

Probabil că ați auzit de Regula de Aur: tratează-i pe ceilalți așa cum vrei să fii tratat. Se aplică foarte bine și în cazul loialității clienților. Poate fi la fel de simplu ca oferirea unei garanții de 100% a satisfacției. Serviciile excepționale de relații cu clienții încep cu această regulă. În timp ce Regula de Aur este probabil familiară majorității oamenilor, Regula de Platină este o invenție a companiei Google. Această regulă sfătuiește să interacționați cu oamenii la fel cum interacționează și ei cu voi. De exemplu, dacă cineva vă trimite un email, răspundeți tot prin email. Dacă ajung la voi prin rețelele sociale, răspundeți la fel. De asemenea, dacă un client încetează să mai interacționeze cu voi, nu îl deranjați cu o mulțime de mesaje în încercarea de a-l câștiga înapoi.

Serviciile excelente de relații cu clienții aduc loialitatea clienților, iar loialitatea clienților aduce noi oportunități pentru a oferi servicii excelente. Stabiliți o relație personală, păstrați conținutul relevant și tratați-vă clienții așa cum vreți să fiți și voi tratați – aceasta este rețeta perfectă a unui serviciu de relații cu clienții excepțional.

Voi cum procedați pentru a obține loialitatea clienților?